Defender benzinli sahipleri buraya!...

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan murat atak Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 120
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 26,739

Etiketler

Ynt: Defender benzinli sahipleri buraya!...

Burulmaya zorlanma, bir parçanın dayanabileceği en kuvvetli zorlamadır, aksın kesmesi bence akstaki momente bağlı, dinamik zorlamaya bağlı, toza vs değil diye düşünüyorum...

2.5 benzinli motor benim aracımda var, yakıt ucuz olsa arabamın en sevdiğim kısmı motoru olurdu, yakıt ucuz olmadığı için şanzımana daha çok hayranım :smiley:
Ben motorun sorunlu olduğunu düşünmüyorum, bakın wikipedia eng 'e bizim motorlar normal bakımlarla 500000 km gidiyor yazıyor, düşük sıkıştırmanın da etkisi var bunda ama, amacı en kalitesiz yakıtlarda bile gidebilmesi,ne verseniz yakıyor...

Motorumla ilgili tek kafama takılan tek şey, bizim eksantirik zinciri ne zaman değişecek, ne zaman değişmesi gerektiğini sökmeden nasıl anlarız, onun haricinde çok memnunum, ateşlemede de sıkıntı olduğunu düşünmüyorum lucas elemanlarla... gayet basit, dayanıklı ve güzel bir motorumuz var...

Bir de merak ettiğim bizim 2.5 benzinli motorların silindir kapağı kurşunsuz benzin için uygun mudur? Eğer böyleyse LPG'de kullanmamız uzun dönemde sorun oluşturmazdı, bunu merak ediyorum acıkcası....

Selamlar
 

Ynt: Defender benzinli sahipleri buraya!...

Benim arabanın da eksantrik zinciri,motor ısınınca zincirin dışındaki koruma kutusuna sürtüp ses yapıyor.Acaba zincir de gevşeklik mi var yoksa normal bir durum mu? Motor soğukken ses yok.Motor ısınınca şıngırtı ile sürtünme sesi arası bir ses var.Acaba gerdirmek mi gerekir?
 

Ynt: Defender benzinli sahipleri buraya!...

murat atak' Alıntı:
Benim arabanın da eksantrik zinciri,motor ısınınca zincirin dışındaki koruma kutusuna sürtüp ses yapıyor.Acaba zincir de gevşeklik mi var yoksa normal bir durum mu? Motor soğukken ses yok.Motor ısınınca şıngırtı ile sürtünme sesi arası bir ses var.Acaba gerdirmek mi gerekir?
eğerki dizel olsaydı o sesi duymazdın sorunda olmazdı ;D
arkadaşlar sizin arabalar şehir içinde nekadar benzin yakıyor benim araç 700-750 yakıyor normalmi bu sarfiyat ?
 




Ynt: Defender benzinli sahipleri buraya!...

murat atak' Alıntı:
Benim arabanın da eksantrik zinciri,motor ısınınca zincirin dışındaki koruma kutusuna sürtüp ses yapıyor.Acaba zincir de gevşeklik mi var yoksa normal bir durum mu? Motor soğukken ses yok.Motor ısınınca şıngırtı ile sürtünme sesi arası bir ses var.Acaba gerdirmek mi gerekir?

Zincirin kendi gergisi, kurtarmıyorsa değiştirmek gerekir diye biliyorum

Bende ses yok. Bana avans değişiyormuş gibi(ilk çalıştırmada biraz uzun marş basıyorum, eskiden şık der alırdı) hissettiriyor ama LPG'den de olabilir diye üstüne gitmedim,
 

Ynt: Defender benzinli sahipleri buraya!...

Benim defender benzinde km'de 1.00 tl, lpg'de 0.75 tl gibi yakıyor.Bu sarfiyat 2500 cc bir arabaya göre çok fazla.Bu formda okuduğum hemen hemen her benzinli defender sahibi bu sarfiyatı düşürmenin peşinde ama çokta fayda sağlayan pek kimse göremedim.Vosdost ve Emin beyler hariç.Ayrıca bu 83 beygir bu arabanın neresinde.Herhalde yarısı uyuyor.Bu tüketime bu çekiş gerçekten tam devlete göre.Ben ford dizele geçmezsem ya benzinci istasyonu açacağım yada satacağım ve turbo dizel bir def.alacağım.
 

Ynt: Defender benzinli sahipleri buraya!...

Dj' Alıntı:
eğerki dizel olsaydı o sesi duymazdın sorunda olmazdı ;D
arkadaşlar sizin arabalar şehir içinde nekadar benzin yakıyor benim araç 700-750 yakıyor normalmi bu sarfiyat ?

Arkadaşlar bakın Selahattin kardeşim bu sorunu halletmiş gibi, KM de 1 TL yakan araç sahiplerine yazık diyorum ben. Selahattin kardeşim size ne yaptırdıysa anlatır size.
 

Ynt: Defender benzinli sahipleri buraya!...

sertem41' Alıntı:
Arkadaşlar bakın Selahattin kardeşim bu sorunu halletmiş gibi, KM de 1 TL yakan araç sahiplerine yazık diyorum ben. Selahattin kardeşim size ne yaptırdıysa anlatır size.
Selam Arkadaşlar
Ben Aracı ilk aldığımda km de 1.20 yakıyordu zaten aldığım günden beri uğraşıyorum serhat biliyor onunla dertleşiyorum sürekli ilk aldığımda 1,20 yakıyordu demiştim karbüratör contası patlaktı tamir takımı değişrim ama yinede 1 tl altına düşmedi sonra platin meksefe değiştim çalışması biraz daha rahatladı rahatladıkça hızlanıyor ve daha az yakıyordu dipratörün üstünde karburatorden gelen otomotik avans hortumu patlaktı onuda yaptım subap ayarı yaptım ama yinede bişey değişmedi taki 3 gün önce iyi bi tamirci buldum subap ayarı çok sıkıydı avans ayarı çok kötüydü kullanma kulavuzuna göre tüm ayarları yaptı (subap-avans-platin-hava) inanması zor ama eşekten inip ata binmeye benzedi ve yakıt şehir içi ist trafiği ve bir hafta da en az 20 30 sefer çalıştırmayla 700-750 arası yakıyor şu anda ama bu oranda yüksek eğer lpg olsaydı %40 daha ucuz olurdu daha da aşağı çekile bilir piyasada abuk subuk şeyler var ekonomik olur diye hatta karburatörün içine maniforta gömülen bi parça aldım :smiley: az yakar diye biraz seste değişim oldu sadece bazı arkadaşlar elektronik kit alıp takıyorlar ve %20 gibi bi tasaruf sağlıyormuş yalan doğru deneyip görmek lazım ya da sormak lazım onlara gerçek ne diye :smiley:
 






Ynt: Defender benzinli sahipleri buraya!...

sertem41' Alıntı:
Sana sormalı, davet ediyorum gelmiyorsun, gelip ben mi alayım seni. :D :D :D
aslında kartepeye gelmek istiyorum bu gün benim çocuk tv de gördü ne güzel kara bak dedi bana sen aklıma geldin orada arkadaşım var dedim :smiley: günü birlik gelmeyi düşünüyoruz kısmet artık bakalım :smiley:
 

Ynt: Defender benzinli sahipleri buraya!...

Dj' Alıntı:
aslında kartepeye gelmek istiyorum bu gün benim çocuk tv de gördü ne güzel kara bak dedi bana sen aklıma geldin orada arkadaşım var dedim :smiley: günü birlik gelmeyi düşünüyoruz kısmet artık bakalım :smiley:

Her zaman kapım açık, araba da emrinde hiç farketmez, rahat ol...
 



Ynt: Defender benzinli sahipleri buraya!...

arkadaşlar takipçi arkadaşla görüştüm kendi motorunun %30 u kadar büyüğünü yasal olarak takabiliyoruz buda 3.0 yada 3.2 motorlara denk geliyor yanı yasalara göre 3.5 zor gibi gözüküyor benim ilimde şartlar böyle başka bir ilde değişirmi bilmem ayrıca proje 200-300 civarında uygun faturalı motorda bulundumu problem yok motor yaşını sordum yaş sorunu yok muş faturalı olması yetiyor şimdi defendere uyumlu 3.0 yada 3.2 hangi motor olabilir bilgisi olan arkadaşlardan cevap bekliyorum ayrıca arka çeki demiri projesi ve maliyeti 200 tl gibi tutuyor vinç için proje istemediler onda bir sakınca yok bu beni sevindirdi birde o çıkacaktı iyimi şimdiden kolay gelsin
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,846
Mesajlar
1,524,564
Kayıtlı Üye Sayımız
166,647
Kaydolan Son Üyemiz
Pw250

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst