murat atak
Ana Kamp
- Mesajlar
- 45
- Tepkime Puanı
- 0
Ynt: Defender benzinli sahipleri buraya!...
Sayın foremost,sizi yönlendiren takipçi yeni kanuna göre konuşmuyor.Eskiden olsa haklı derdim ama şimdi durum farklı;Birkere Üretici firmanın onay vermediği herhangi bir motoru takamıyorsun.Eğer illaki takarım diyorsan İTÜ ye bağlı OTEM den motorun uyumluluk testini yaptırman gerekiyor.OTEM bu iş için 3000 euro gibi bir ücret alıyormuş bu işlem için.Tabi her yaptığı testten de sizin istediğiniz motora illaki onay da verme mecburiyetleri de yok.Eğer bu seçenekten vaz geçer de üretici firma onaylı motor taktırmaya karar verirsen,ikinci aşama devlet,araban 95 modelden küçükse eğer motorunun kullanılmayacak kadar yıpranmış olması zorunluluğunu getirmiş.95 modelden büyük ise bu mecburiyet aranmıyor.Yalnız takacağın motorun da en az senin arabanın yaşında veya daha küçük olması mecburiyeti var.Yani araç 93 model ise motorun da en az 93 model olması şart.94 de olsa oluyor.Ama 92 model olursa kabul etmiyor.Neyse üretici firmadan motor onay belgesi ile beraber OTEM e müracat ediyorsun.Takriben 300 dolar kadar ücret karşılığı işlemini başlatıyor ve sizi TSE ye gönderiyor.Makine mühendisi tarafından çizilen tadilat projesini de ekleyerek TSE ye gidip ordan da onay alıyorsun ve motoru taktırdıktan sonra muayene istasyonlarında son durumu tespit ettirip ruhsata işletiyorsunuz.
Benzinli Defender lerin şöyle bir avantajı mevcut:Eğer sizin araçlarda kullanılan motorlardan sonraki modellerde başka bir versiyon aynı kapasitede benzinli motor kullanılmamışsa,yine aynı kapasitede dizel motor takılabiliyor.Tabiki üretici firmanın kullandığı motor olacak vede motor arabanızla aynı yaşta yada daha küçük yaşta olacak.
Benim bildiğim doğru yol bu.Ama eksiklerim,yanlışlarım olabilir.Ben böyle bir işe hiç girişmedim.Okuduklarımdan çıkardığım sonuç bu.Yine de bir hikaye vardır ya:Adamın biri damdan düşmüş,doktor istememiş,bana daha önce damdan düşmüş birini getirin demiş ya.Bize de damdan daha önce düşmüş biri yardımcı olursa daha iyi olur kanısındayım
Sayın foremost,sizi yönlendiren takipçi yeni kanuna göre konuşmuyor.Eskiden olsa haklı derdim ama şimdi durum farklı;Birkere Üretici firmanın onay vermediği herhangi bir motoru takamıyorsun.Eğer illaki takarım diyorsan İTÜ ye bağlı OTEM den motorun uyumluluk testini yaptırman gerekiyor.OTEM bu iş için 3000 euro gibi bir ücret alıyormuş bu işlem için.Tabi her yaptığı testten de sizin istediğiniz motora illaki onay da verme mecburiyetleri de yok.Eğer bu seçenekten vaz geçer de üretici firma onaylı motor taktırmaya karar verirsen,ikinci aşama devlet,araban 95 modelden küçükse eğer motorunun kullanılmayacak kadar yıpranmış olması zorunluluğunu getirmiş.95 modelden büyük ise bu mecburiyet aranmıyor.Yalnız takacağın motorun da en az senin arabanın yaşında veya daha küçük olması mecburiyeti var.Yani araç 93 model ise motorun da en az 93 model olması şart.94 de olsa oluyor.Ama 92 model olursa kabul etmiyor.Neyse üretici firmadan motor onay belgesi ile beraber OTEM e müracat ediyorsun.Takriben 300 dolar kadar ücret karşılığı işlemini başlatıyor ve sizi TSE ye gönderiyor.Makine mühendisi tarafından çizilen tadilat projesini de ekleyerek TSE ye gidip ordan da onay alıyorsun ve motoru taktırdıktan sonra muayene istasyonlarında son durumu tespit ettirip ruhsata işletiyorsunuz.
Benzinli Defender lerin şöyle bir avantajı mevcut:Eğer sizin araçlarda kullanılan motorlardan sonraki modellerde başka bir versiyon aynı kapasitede benzinli motor kullanılmamışsa,yine aynı kapasitede dizel motor takılabiliyor.Tabiki üretici firmanın kullandığı motor olacak vede motor arabanızla aynı yaşta yada daha küçük yaşta olacak.
Benim bildiğim doğru yol bu.Ama eksiklerim,yanlışlarım olabilir.Ben böyle bir işe hiç girişmedim.Okuduklarımdan çıkardığım sonuç bu.Yine de bir hikaye vardır ya:Adamın biri damdan düşmüş,doktor istememiş,bana daha önce damdan düşmüş birini getirin demiş ya.Bize de damdan daha önce düşmüş biri yardımcı olursa daha iyi olur kanısındayım