Defender 110 Güzelleştirme Operasyonu :)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ihg70 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 739
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 163,653
Ynt: Defender 110 Güzelleştirme Operasyonu :smiley:

nkurtkaya' Alıntı:
2" yay+amortisör yükseltmesi ile 35" lastiğin sürtmemesi lazım. Tabii bir de 3cm spacer kullanmak gerekli. Bu donanımda çok araç var, sıkıntı yaşamıyorlar.

Plan:

3" yay+ amörtisör
5 cm spacer
35" lastikler
arazi şanzımanında 2 dişli değişecek.
HD rodlar

Bu sezona böyle gireceğiz :smiley:
 

Etiketler
Ynt: Defender 110 Güzelleştirme Operasyonu :smiley:

ihg70' Alıntı:
Plan:

3" yay+ amörtisör
5 cm spacer
35" lastikler
arazi şanzımanında 2 dişli değişecek.
HD rodlar

Bu sezona böyle gireceğiz :smiley:

sizi keyifle takip ediyoruz üstat : )))
 

Ynt: Defender 110 Güzelleştirme Operasyonu :smiley:

ben sadece şnorkel, tavan sisleri ve tavan sepeti ile gireceğim yeni sezona : )))
 

Ynt: Defender 110 Güzelleştirme Operasyonu :smiley:

nkurtkaya' Alıntı:
2" yay+amortisör yükseltmesi ile 35" lastiğin sürtmemesi lazım. Tabii bir de 3cm spacer kullanmak gerekli. Bu donanımda çok araç var, sıkıntı yaşamıyorlar.

ben de sürtmemesi lazım diyordum takmadan önce. şase ve kupa arasında takoz yoksa spacer tek başına yetersiz kalacaktır. artikülasyonda hemen sürtme yapıyor. ve sanırım ben de 5cm spacer ısmarlayacağım.
normal benzinli motor rahatlıkla yetiyor 35" de hiç çekinmenize gerek yok.
1,66 oran hakkında biraz daha bilgi vermenizi rica ederim.
 

Ynt: Defender 110 Güzelleştirme Operasyonu :smiley:

ihg70' Alıntı:
Plan:

3" yay+ amörtisör
5 cm spacer
35" lastikler
arazi şanzımanında 2 dişli değişecek.
HD rodlar

Bu sezona böyle gireceğiz :smiley:

+2" ten fazla yükselteceksen açılı kolları da listeye eklemen gerekecek, demedi deme :D
 



Ynt: Defender 110 Güzelleştirme Operasyonu :smiley:

nkurtkaya' Alıntı:
+2" ten fazla yükselteceksen açılı kolları da listeye eklemen gerekecek, demedi deme :D

Onu yazmayı unutmuşum listeye ;D
Açılı kollar da muhakkak olacak, Kayalarda hepsi var.
İlk etapta kolları biraz aşağıya alabiliriz diye konuşuyırduk ama vazgeçtim.
Madem yapacağız doğru dürüst olsun.

 

Ynt: Defender 110 Güzelleştirme Operasyonu :smiley:

huseyinyilmaz' Alıntı:
1,66 oran hakkında biraz daha bilgi vermenizi rica ederim.

Şimdi şaftlara hareket direk arazi şanzımanından gidiyor.
Mevcut oran ile (bende 1,41) şaftların dönme hızı takılacak büyük lastiklere fazla gelir. Şaftaların daha yavaş dönmesi lazım, yoksa kavramada ve ilk kalkışta çok büyük zorluk olur. En iyi ihtimalle çok kısa sürede debriyaj balatası yanar. İşte şaftları daha yavaş çevirmek için arazi şanzımanı içinde 2 dişli daha büyük olanları ile değiştiriliyor. Hareket yavaş olunca kavrama ve ilk kalkış kolaylaşıyor. Ana şanzımanda herhangi bir işlem yapılmıyor.

Negatif yönü ise son hız düşüyor ki zaten bizim yüksek hızla fazla işimiz olmaz ;)
 

Ynt: Defender 110 Güzelleştirme Operasyonu :smiley:

hayırlı olsun çok şahane bir işçilik ve sonuç olarak mükemmel bir arazi aracı bir idol olmuş .bir gün bizede nasip olur inşallah. :smiley:
 

Ynt: Defender 110 Güzelleştirme Operasyonu :smiley:

ihg70' Alıntı:
Şimdi şaftlara hareket direk arazi şanzımanından gidiyor.
Mevcut oran ile (bende 1,41) şaftların dönme hızı takılacak büyük lastiklere fazla gelir. Şaftaların daha yavaş dönmesi lazım, yoksa kavramada ve ilk kalkışta çok büyük zorluk olur. En iyi ihtimalle çok kısa sürede debriyaj balatası yanar. İşte şaftları daha yavaş çevirmek için arazi şanzımanı içinde 2 dişli daha büyük olanları ile değiştiriliyor. Hareket yavaş olunca kavrama ve ilk kalkış kolaylaşıyor. Ana şanzımanda herhangi bir işlem yapılmıyor.

Negatif yönü ise son hız düşüyor ki zaten bizim yüksek hızla fazla işimiz olmaz ;)

anlatım çok açıklayıcı olmuş teşekkür ederim. yedek parçacılarda bulabiliriz o halde bu iki dişliyi
 

Ynt: Defender 110 Güzelleştirme Operasyonu :smiley:

huseyinyilmaz' Alıntı:
anlatım çok açıklayıcı olmuş teşekkür ederim. yedek parçacılarda bulabiliriz o halde bu iki dişliyi

İstanbul için söylüyorum, Kayalar'da ve OtoMekanik'te (Hüsoff) var.
 



Ynt: Defender 110 Güzelleştirme Operasyonu :smiley:

gerçekten emek ve sabır isteyen bir çalışma tek kelime ile tebrikler
 

Ynt: Defender 110 Güzelleştirme Operasyonu :smiley:

Merhabalar,

Konuyu başından sonuna kadar okudum; sabrınızdan dolayı sizi tebrik etmek ve tecrübelerinizi paylaştığınız için de teşekkür etmek istiyorum. Eminim ki pek çok kişi için çok değerli, yol gösteren bir paylaşım olma özelliği taşıyor desem kimse karşı çıkmaz.

Ben de 93 2,5 110 sahibi olarak kendimce aracım için zaman içerisinde bir takım iyileştirmeler yapmaya çalışıyorum. Ön konsolun göstergelerden itibaren değişitirilmesiyle ilgili çalışmanızı ben de aracıma uygulamak istiyorum fakat bu konuda kullanılması gereken parçaların yıl, model gibi seçimlerinde sıkıntı yaşıyorum ve sırf bu sebeple İngiltere' de yaşıyor olmayı dilediğim zamanlar olmadı desem yalan olur ;D Bu konuyla ilgili birikiminizi detaylı bir şekilde paylaşabilirseniz çok memnun olurum.

Aracınızın keyfini sonuna kadar sürmeniz dileği ve tebriklerimle.
 



Ynt: Defender 110 Güzelleştirme Operasyonu :smiley:

ihg70' Alıntı:
İstanbul için söylüyorum, Kayalar'da ve OtoMekanik'te (Hüsoff) var.

İbrahim abi kusura bakma seni hem özelden hem sayfandan çokca taciz ediyorum :smiley:
35 lastikle 1,66 oranında dişli takmak lazım demiştik. ama şimdi konuyu tekrar okudum da 2 dişlinin değişmesi lazım diyorsun. abi tam olarak ne yapmak lazım 1,66 oranında dişli mi isticez yani kayalar yaa otomekanikten tam olarak ne istemem lazım bu konuyu hala anlamadım ben. pazar günü baraj yatağında saplandığım yerden çıkmaya çalışırken bolca balata kokusu duydum da bu konuya mudahele etme zamanı geldi sanırım.
 



Ynt: Defender 110 Güzelleştirme Operasyonu :smiley:

ihg70' Alıntı:
Ben boya kaporta işine 2 hafta sonra başlayacağım ama benim iş boya-kaportanın da ötesinde, yeniden toplanıyormuş gibi olacak.
Şasiye kadar söktürüp ordan başlatıyorum işi.
Oktay usta şu anda sökmekle meşgul.
Koltuklar-camlar söküldü.
Bu pazartesi roll-cage için Orhan Usta'ya gidiyor.
Onun alıştırması bittikten sonra Hacı ustaya gidecek.
Kapıları alimünyumdan yeniden bastırıyorum.
Şasi kumlanıp zehirli astar atılacak.
Tavan dahil tüm kaporta elden geçecek.
Çamurluk üstü cetalar yenilenecek, yanlara yeni ceta atılacak.
Boya kaporta bittikten sonra roll cage takılacak.
Sonra elektrik sistemini elden geçireceğiz.
En son döşemeye girip içi baştan aşağı yenilenecek.

Motor sökülmüş olacağı için motor tarafına izolasyon yapılacak.
Döşeme öncesi iç tarafta her yönüyle izolasyon yapılacak
Yani benim iş epey uzun ve masraflı. Fıs fıs boyanın ötesinde.
Allahtan motor ve yürüyenle ilgilibir sorun yok.
Zaten bu kadar masrafa girmemin nedeni buna değecek çok güzel bir altyapının olması.
Araba yaklaşık 2,5-3 ay sanayide kalacak.

2010 modelden bile iyi olacak ve en ufak çürüğü-falsosu olmayacak.
Bütün aşamaları fotoğraflayıp buraya koyacağım.
Bitince aşağıdaki gibi bir şey olacak(üstteki port bagaj hariç):


img2996n.jpg


img2995.jpg


img2997b.jpg


İbrahim bey;

Benim aracımda şu an toplanma aşamasında Sizin uyguladığınız roll cage lerden uygulayacağım bende ama elimde sizin aracın yapım aşamasının dışında bir kaynak yok ustaya sunabileceğim elinizde varsa bana bu konuda plan ölçü resim v.b. paylaşırmısınız.

Teşekkürler

Serkan

İZMİR
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,925
Kayıtlı Üye Sayımız
166,525
Kaydolan Son Üyemiz
ibissyusuf

SON KONULAR



Geri
Üst