Defender 110 Güzelleştirme Operasyonu :)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ihg70 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 739
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 163,641
Ynt: Defender 110 Güzelleştirme Operasyonu :smiley:

ihg70' Alıntı:
Tamamdır, her zaman bekleriz memnuniyetle.
Ama arabanda telsiz, vinç, strap ve U-kilit muhakkak olsun.
Eksiğin varsa bir an önce tamamla. Bunlar ön göğüs ve teypten çok daha hayati şeyler.


telsizi bu haftaiçi alacam abi

strap ve u-kiliti de hallederim bu haftaiçi artık
 

Etiketler
Ynt: Defender 110 Güzelleştirme Operasyonu :smiley:

göktu' Alıntı:
telsizi bu haftaiçi alacam abi

strap ve u-kiliti de hallederim bu haftaiçi artık

T-Max'in çok güzel kilit-starp kiti var. Fiyatı da makul, 130 TL gibi birşeydi doğru hatırlıyorsam.
İçinden Strap, U-kilitler, kanca ve makara çıkıyor. Ufak bir çanta içinde.
Huma'dan almıştım.
 


Ynt: Defender 110 Güzelleştirme Operasyonu :smiley:

ihg70' Alıntı:
T-Max'in çok güzel kilit-starp kiti var. Fiyatı da makul, 130 TL gibi birşeydi doğru hatırlıyorsam.
İçinden Strap, U-kilitler, kanca ve makara çıkıyor. Ufak bir çanta içinde.
Huma'dan almıştım.
tamamdır abi sağolasın

gider alırım o zaman hallederim onu ordan
 

Ynt: Defender 110 Güzelleştirme Operasyonu :smiley:

ihg70' Alıntı:
Ve port bagajımız %90 bitti.
İçine çit-telörgüsü döşenecek.

Zarif bir tasarım olduğunu düşünüyorum.
Orhan usta sağolsun tam istediğim gibi yaptı.
İşine konsantra olursa işçiliği gayet iyi.

Bundan sonra kaynakların tamamlanması, zımpara işleri kaldı.
Ondan sonrada statik boyaya gidecek.

Görüldüğü gibi port-bagajın ayakları yok. Çünkü doğrudan roll-cage üstüne oturacak daha önceden söylediğim gibi.
Bu sayede hiç bir şekilde kupaya yük binmeyecek. Portbagaj üzerindeki bütün yük şasiye aktarılacak
Üstünde değil çadır kurmak, fil-zebra-hipopotam bile taşırım ;D

[attachment=1]


[attachment=2]


[attachment=3]

merhabalar sayın arkadaşım, aracınıza yapmış olduğunuz port bagajı cidden çok beğendim, güle güle kullanın, ben de aynısından yaptırmayı umuyorum, kullanıln malzeme, maliyet, ağırlık gibi konularda bana bilgi verebilirseniz sevinirim, saygılarım ve keyifli sürüşler dileklerimle...
 



Ynt: Defender 110 Güzelleştirme Operasyonu :smiley:

euzlu' Alıntı:
merhabalar sayın arkadaşım, aracınıza yapmış olduğunuz port bagajı cidden çok beğendim, güle güle kullanın, ben de aynısından yaptırmayı umuyorum, kullanıln malzeme, maliyet, ağırlık gibi konularda bana bilgi verebilirseniz sevinirim, saygılarım ve keyifli sürüşler dileklerimle...

Öncelikle teşekkürler.

Bu roll-cage olayını bana çok soran oldu.
Özel mesajla malzeme-işçilik-usta bilgileri soruldu ve hepsini cevapladım.
Usta'nın telefon ve adres bilgilerini verdim, görüştüler ama yaptırmadılar. Belki de yaptıramadılar, çünkü usta herhalde bi daha böyle bir işe kalkışmak istemiyor. ;D
Böyle tek tek mesaj atmak yerine genel bir açıklama daha iyi olacak.

Ben bilgileri vereyim:

Roll-cage'miz (devrilme barları) NAS diye geçen bir roll-cage'in birebir replikasıdır (North American Specification)
Bunlar ABD'ye ihrac edilen Defender'larda kullanılmıştır.
Bunu yapan firma daha sonra Camel Trophy'den sonraki G4'ün de güvenlik ekimanlarını dizayn etmiş ve uygulmaıştır. (http://www.safetydevices.com/)
Biz hem bu fimanın kataloglarını, şemalarını hem de NAS RC uygulanmış araçların detyalı fotoğraflarını inceleyerek 2 konu dışında birebir aynısını yapmayı başardık.
Bu kiti dışarıdan getirmek de mümkün ama korkunç paralar istiyorlar. Yani en azından bizim buradaki maliyetle karşılaştırdığımızda korkunç kalıyor ;D

Orjinal'den farklı olan 2 konuya gelirsek:
1-Orijinal kit, parçalar halindedir ve vidalarla birleştiriliyor. Biz tek parça olarak yaptık. Sadece şaşiye giden ikincil kısımlar vidalarla birleştirildi
2-Orijinalde iç ve dış ünite tavan delinerek birleştiriliyor. Biz tavanı delmek yerine yanlardan delerek(B sütünu) ve ters L şeklinde parçalarla destekleyerek birleştirdik.

Boruların özelliği
Çap: 42,2 mm
Et kalınlığı: 2,9 mm

Çekme çelik boru.
Doğalgaz ya da su borularındaki gibi, uzun bir levhanın katlanıp bükülerek kaynaklanması değil direk konstrüksiyon amaçlı yekpare tek parça boru.

İçinden sıvı ya da gaz akıtılan boruların et kalınlığı daha kalın olur ama yumuşaktırlar (içine katılan çinko- kurşundan dolayı, ısı değişikliklerinden fazla etkilenmesinler diye) ama eğilmeye, yırtılmaya karşı fazla mukavetmetleri yoktur.

Roll-cage'in kendisi iyi bir işçilik isterken ayrıca şasiye indirilmesi, bağlantısı daha faza detaylı ve meşakketli bir işçilik istiyor (Bizzat her aşamasında bulunduğum için zorluğunu biliyorum). Biz şasi bağlantısında hiç bir yerde kaynak kullanmadık ve ön cam tarafındakiler hariç kaportayı delmedik. Arkadaki 4 ayak vidalarla 2 parça olarak aşağıya indirildi. Gerekirse yarım saat içinde komple sökülebilir bir yapıda.

Yinde vidalar da darbeye-kırılmaya dayanıklı vidalardan seçildi.

Benimkini yapan usta 20 yıla yakındır off-road yapan biri ve aynı zamanda sertifikalı off-road kontrolürü olduğu için (katılacak araçları ve malzemeleri detaylıca teftiş edecek bilgi ve tecrübeye sahip) hangi malzemelerin ne tarzda kullanılacağını iyi bilen biriydi. Bu da benim için iyi bir avantaj oldu.
 

Ynt: Defender 110 Güzelleştirme Operasyonu :smiley:

Bu arada güzelleştirme operasyonumuza kaldığımız yerden devam edeceğiz ;D

2 ay kadar sonra yeni sezona başlarken 35" lastik takacağım.

1- Siverstone 35x10,5 MT-117 extreme lasitkler
2- 5cm spacerlar
3- Dışa çıkan lastiklerin çamurunu kesmek için geniş yeni dodikler
4- 2,5 veya 3" inç yükseltme (daha tam karar veremedim, kolları modifiye etmeden kaldırabileceğimiz en yüksek noktaya kadar)
5- Arazi oranını 1.66 yapacağız.
 

Ynt: Defender 110 Güzelleştirme Operasyonu :smiley:

cevaplarınız için teşekkür ederim, port bagajınızın resmini kendi ustama ileteceğim ancak port bagaj için kullandığınız malzeme nitelilerini de yazabilirseniz çok daha minnettar kalacağım, tekrardan teşekkürler ve iyi bayramlar dilerim....

saygılarımla

Erdoğan UZLU
 

Ynt: Defender 110 Güzelleştirme Operasyonu :smiley:

euzlu' Alıntı:
cevaplarınız için teşekkür ederim, port bagajınızın resmini kendi ustama ileteceğim ancak port bagaj için kullandığınız malzeme nitelilerini de yazabilirseniz çok daha minnettar kalacağım, tekrardan teşekkürler ve iyi bayramlar dilerim....

saygılarımla

Erdoğan UZLU

Size ve diğer arkadaşlara da iyi bayramlar dilerim.

Port bagaj için hafif ve mukavemetli bir malzeme kullanıldı ama özelliklerini hatırlamıyorum.
Port bagaj ve roll-cage için doğrudan Orhan Usta'yı arayıp bilgi alabilirsiniz.
Orhan Doğan Usta: 0-535-861 35 40
 

Ynt: Defender 110 Güzelleştirme Operasyonu :smiley:

ihg70' Alıntı:
Size ve diğer arkadaşlara da iyi bayramlar dilerim.

Port bagaj için hafif ve mukavemetli bir malzeme kullanıldı ama özelliklerini hatırlamıyorum.
Port bagaj ve roll-cage için doğrudan Orhan Usta'yı arayıp bilgi alabilirsiniz.
Orhan Doğan Usta: 0-535-861 35 40

çok teşekkürler ve iyi bayramlar dilerim, saygılarımla...
 



Ynt: Defender 110 Güzelleştirme Operasyonu :smiley:

Hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin
Tüm GEZENBİLİR camiasının Zafer ve Ramazan Bayramını kutlar. Bol çamurlu Günler Dilerim.
 

Ynt: Defender 110 Güzelleştirme Operasyonu :smiley:

abi 1,66 oran hakkında biraz daha detaylı bilgi verebilirmisin. nasıl yapılır faydaları nelerdir.
bir de yükseltme hakkında biraz bilgi rica edicem :smiley: ben 2" yukseltme yaptım. 35" lastiklerle sürtme yapıyor. bunun için şase ve kupa arasındaki her bağlantı parçasının arasına takoz mu koymam lazım. helezonların oturduğu çanağı yükseltsem ve amortisörün dingille olan bağlantı parçasına da ek yapsam işe yarar mı. korkum şu takozları koyunca amortisör hep açık kalacak. teker boşa düşünce amortisör çok zorlanacak gibi geliyor
 

Ynt: Defender 110 Güzelleştirme Operasyonu :smiley:

huseyinyilmaz' Alıntı:
abi 1,66 oran hakkında biraz daha detaylı bilgi verebilirmisin. nasıl yapılır faydaları nelerdir.
bir de yükseltme hakkında biraz bilgi rica edicem :smiley: ben 2" yukseltme yaptım. 35" lastiklerle sürtme yapıyor. bunun için şase ve kupa arasındaki her bağlantı parçasının arasına takoz mu koymam lazım. helezonların oturduğu çanağı yükseltsem ve amortisörün dingille olan bağlantı parçasına da ek yapsam işe yarar mı. korkum şu takozları koyunca amortisör hep açık kalacak. teker boşa düşünce amortisör çok zorlanacak gibi geliyor

2" yay+amortisör yükseltmesi ile 35" lastiğin sürtmemesi lazım. Tabii bir de 3cm spacer kullanmak gerekli. Bu donanımda çok araç var, sıkıntı yaşamıyorlar.
 

Ynt: Defender 110 Güzelleştirme Operasyonu :smiley:

nkurtkaya' Alıntı:
2" yay+amortisör yükseltmesi ile 35" lastiğin sürtmemesi lazım. Tabii bir de 3cm spacer kullanmak gerekli. Bu donanımda çok araç var, sıkıntı yaşamıyorlar.

işte bunu kafama yazdımmm

spacerlar tamam, jant tamam, 2" yükseltme kolay, sadece lastiğe kaldım bu durumda : )))
 

Ynt: Defender 110 Güzelleştirme Operasyonu :smiley:

euzlu' Alıntı:
işte bunu kafama yazdımmm

spacerlar tamam, jant tamam, 2" yükseltme kolay, sadece lastiğe kaldım bu durumda : )))

En önemli noktayı atlamayalım ama ! 35" lastiği çevirecek motor ve dişli oranları ;)
2" yükseltme ve spacer 35" lastiğin fiziksel olarak sığması için gerek ve yeter işlem. Bunu çevirecek motor gücü, uygun dişli oranı ve akslar ayrı bir konu.

Eğer V8 motorlu ise Defender rahat çevirir fakat akslara dikkat !!! ilk zorlu yerde agrasif bir MT lastik ile aklardan bir ya da birkaçını kırmak çok normal. HD akslara geçerek sorun çözülür.
Tdi motor uygun bir dişli oranı ile rahat çevirir 35" lastikleri, akslara yine dikkat.
2.5 dizel ve benzinli motorlar mutlaka dişli oranını değiştirmeli, motor aşırı güç üretmediği için aksları kırmak kolay değil çünkü zorlandığında bayılıp kalacaktır.
 



Ynt: Defender 110 Güzelleştirme Operasyonu :smiley:

nkurtkaya' Alıntı:
En önemli noktayı atlamayalım ama ! 35" lastiği çevirecek motor ve dişli oranları ;)
2" yükseltme ve spacer 35" lastiğin fiziksel olarak sığması için gerek ve yeter işlem. Bunu çevirecek motor gücü, uygun dişli oranı ve akslar ayrı bir konu.

Eğer V8 motorlu ise Defender rahat çevirir fakat akslara dikkat !!! ilk zorlu yerde agrasif bir MT lastik ile aklardan bir ya da birkaçını kırmak çok normal. HD akslara geçerek sorun çözülür.
Tdi motor uygun bir dişli oranı ile rahat çevirir 35" lastikleri, akslara yine dikkat.
2.5 dizel ve benzinli motorlar mutlaka dişli oranını değiştirmeli, motor aşırı güç üretmediği için aksları kırmak kolay değil çünkü zorlandığında bayılıp kalacaktır.

iyiki benimki bayılacak cinsten Nejat bey : )))
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,924
Kayıtlı Üye Sayımız
166,524
Kaydolan Son Üyemiz
cixman

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst