Dacia Duster Muhabbet Köşesi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ümiterkan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 2,268
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 478,713
Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Herkese iyi akşamlar dün dacia duster 4*2 1.5 dci 90 bg euro 5 sıyah fuul olanından aldım yarın teslım almaya gebzeye gideceğim eski 85 bg lik motor ile bu yeni 90 bg lik motor arasında teknik özelliklerde farklılık var maxum tork devri 85 bg lıkte 1900 iken 90 bg likte 1750 sıkıştırma oranı 85 bg likte 17.6 iken 90 bg olanda 15.7 sıkıstırma oranı düşmesi ve max tork devrı dusmesı ne anlama geliyor???Birde sıfır araçta rodaj süresi varmı???
 

Etiketler
Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

XVET' Alıntı:
Herkese iyi akşamlar dün dacia duster 4*2 1.5 dci 90 bg euro 5 sıyah fuul olanından aldım yarın teslım almaya gebzeye gideceğim eski 85 bg lik motor ile bu yeni 90 bg lik motor arasında teknik özelliklerde farklılık var maxum tork devri 85 bg lıkte 1900 iken 90 bg likte 1750 sıkıştırma oranı 85 bg likte 17.6 iken 90 bg olanda 15.7 sıkıstırma oranı düşmesi ve max tork devrı dusmesı ne anlama geliyor???Birde sıfır araçta rodaj süresi varmı???

Hayırlı olsun azizim; Allah kaza bela vermesin.

Ben tork veya sıkıştırma konusunda değil de rodaj hakkında birkaç kelam edeyim.

Klasik, daha doğrusu eski model araçlarda olduğu haliyle bir rodaj süresinden pek söz edilmiyor. Bu şu demek oluyormuş: Eski model motorları ilk başlardaki kullanışınız onun daha sonraki verimlilik veya performansını doğrudan etkiliyormuş.

Fakat yeni nesil motorlarda bu durum pek yok. Yani çok hassas olmanız gerekmiyor kullanırken. Fakat sadece 2500 devrin üzerine pek çıkılmaması öneriliyor. (4x4 ün kitapçığında öyleydi.) Yani sen aracını 2000-2500 devir arasında kullan yeter. Galiba ilk 1500 km. olacaktı.

Yalnız buradaki servisteki ustanın söylediği bişey var: "Asla ve asla 2500 devrin üstüne çıkma... diye bişey yok. Bazen 3000-4000 devre çıkın. Fazla uzun süreli olmamak kaydıyla... Tabii motor sıcakken. "

Bu benim aklıma yattı. Arasıra devri yükseltmek lazım...

Bir de, özellikle ilk zamanlarda, motor soğukken birden gaza basıp devri ilk harekette yükseltme. Yavaş yavaş yükselt.
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

senin aracın 5 vitesli kardeşim dolayısıyla 2500 devrin üstüne çıkman değil çıkmaman motorunu çabuk tüketir. örneğin 3ten 4e atacaksın aracı 2500e kadar sürüp çaktın 4e noldu aracın 1600-devir saymaya başladı sence 4. vites için 1600 uygunmudur? heleki bide 5. vitesimiz var ve 90hp lik sınırlı bir gücümüz var motorunu yemen bu şekilde çok daha muhtemel. belirli bir rodaj süresi vardır her motorda benzinli araçlar ortalama 1000km de tamamlar common rail dizeller 5000km de tamamlar. sen bu 5000 km boyunca devir saymaktan değil saymamaktan kaçın enjektörlerine dehşet bir yük bindirirsin düşük devirde ve daha 1000km olmadan egzos ucunun kapkara oldugunu görürsün neden karardı dersin. araca yüklen demiyorum 1. vitesi 2500 ve 2. vitesi 2750 gibi devirlerde bitirebilirsin ama 3 ve 4te vites atmak için muhakkak 3000 devri gör 5e atmak için 3100 devirleri motor sağlığın açısından tam karar gelecektir 3 ve 4ü 2150 5i 2250 devrin altında pek kullanmamaya bak tabiri caizce rodaj boyunca aracı hiç öksürtme. 5000 km boyunca normal kullanımın bu şekilde olacak buraya kadar tamamız şimdi geldik rodaj boyunca yani 5000km boyunca aracı nasıl hazırlayacağına. normal kullanımın dışında motor sıcakken 1000 km den sonra arada bir 3 4 ve 5. viteslerde 4000 4250 devre kadar çık enjektörlerin o basınca alışsın aracın sağır kalmasın yani arada bir asi kullan. birde olgun candanın dediği gibi motorun sıcak veya soguk zamanlarına göre dikkat ederek kullan stop etmeden önce mutlaka 15saniye bekleyip stop et turbo türbin devrin düşsün teyple ilgilen camı kapa bişeylerle ilgilen öyle in bu motordan maksimum verimi alırsın hayırlısı olsun güle güle kullan ;)
 


Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

daha önce duydunuzmu yada buralarda yazıldımı bilmiyorum ama ilginizi cekeceğinden eminim sanırım duster'ın kabini değişiyormuş örneğide http://www.arabam.com/edergi/index/?vzn=7 bu sayfada dacia'nin yeni modelinin tanıtımında var. (e-dergiyi indirin) kolay gelsin iyi günler...
 



Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

bende 3 Ocak 2012 de duster 1.5 85 bg 4x2 full olanını 42500 tl ye almıştım şuan aracım 4300 km de ve bundan önce değişik marka araç kullanmama rağmen dusterden baya memnunum özellikle bu kış ayların sert geçmesinden dolayı şehir içinde yolların kenarına biriken karda park etmekte zorlanmadım.Kullanırkende devirli kullanmaya çalışıyorum ama düşünüyorum şimdi benim gibi 4x2 lerde 90bg ve 110 bg araçlar çıktıkeşke şimdimi alsaydım diye ustalara soruyorum bu motor farkı nasıl sizcce birde race chip var 329 eroya bunlardan taktırmaya gerek varmı sizce şimdiden duster kullanıcılara hayırlı seyahatler....
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

ilhan777' Alıntı:
bende 3 Ocak 2012 de duster 1.5 85 bg 4x2 full olanını 42500 tl ye almıştım şuan aracım 4300 km de ve bundan önce değişik marka araç kullanmama rağmen dusterden baya memnunum özellikle bu kış ayların sert geçmesinden dolayı şehir içinde yolların kenarına biriken karda park etmekte zorlanmadım.Kullanırkende devirli kullanmaya çalışıyorum ama düşünüyorum şimdi benim gibi 4x2 lerde 90bg ve 110 bg araçlar çıktıkeşke şimdimi alsaydım diye ustalara soruyorum bu motor farkı nasıl sizcce birde race chip var 329 eroya bunlardan taktırmaya gerek varmı sizce şimdiden duster kullanıcılara hayırlı seyahatler....
ben 90 bg lık fuull olanı 43500 aldım dun kıtapcıga baktım kıtapcıkta duster brezılyada uretılen modelının resmıde vardı yanı su kokpit farklı renault amblemıyle cıkan bende dun dusundum acaba beklesemıydım dıye ,sonra şöyle düşündüm yeni model çıkana kadar bu dusterı kullanırım yenisi çıkıncada yenisini alırım fazla düşünmeye gerek yok tadını çıkarmak en güzeli.
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Dusterım 200 km de alalı 2 gün oldu ve yağmur vardı bugün baktımda sis farları buğulanmış bunun çaresi varmı daha önce böyle bir şey başına gelen varmı???
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

dusterin farlarının nem alıp buğulanma probleminin yeni modellerde çözüldüğünü okumuştum, ancak sis farının buğulanmasını ilk defa duyuyorum. Ben de sonradan servise taktırmıştım. Sis farları içine nem almayacak biçimde imal edildiğini gördüm. Heryeri kapalı,kablo bağlantıları da su almayacak biçimde lastik fiş-priz geçmeli. Sizinkinde bir imalat hatası var sanırım, servise götürün garantiden değiştirsinler..
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

XVET' Alıntı:
ben 90 bg lık fuull olanı 43500 aldım dun kıtapcıga baktım kıtapcıkta duster brezılyada uretılen modelının resmıde vardı yanı su kokpit farklı renault amblemıyle cıkan bende dun dusundum acaba beklesemıydım dıye ,sonra şöyle düşündüm yeni model çıkana kadar bu dusterı kullanırım yenisi çıkıncada yenisini alırım fazla düşünmeye gerek yok tadını çıkarmak en güzeli.
Evet bende yenisini alırım diye düşünüyorum sis farları içinde servise uğrayın mutlaka iyi sürüşler
 



Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

eğer amacınız box tuning ise racechip'i değil chiptuning06yı öneririm yazılımları daha güncel ve yanlış hatırlamıyorsam 3hp fazla güç veriyor racechip'ten
 


Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Budaklı pinar odununu alcen....verecen zopayı verecen zopayı...


Rustan ne beklenir ...onlar alışmış UAZ lara...Bir koltuk ...bir debriyaj..birde vites kolu..onlar için araba...


Araba test edilirde bu kadarda vahşet olmaz canım..en azından kamuoyundan gizli yap...adamım...


İçim fena oldu yahuuu...
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

buzlu karlı çamurlu yolda yınede ıyı dayandı duster... helal olsun... ;) diğer meşhur markaları da vercen bu ruslara, bakalım nasılmış görmek lazım... ;D
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Duster; Seni yarı yolda bırakmaması için tasarlanmış bir araç, yarı yolda bırakıyormu videoda hayır ancak, hasarı alıyor.. Ben o kadar karda kışta boluya, bursaya kamplara gittim, aracım tek bir yerde kaldı, traktör geldi beni çekmeye traktörde kaldı, kalan traktörüde çekmeye gelen diğer başka bir traktörde aynı çamurda kalıyordu, zor sıyırdı, benim orda aldığım en büyük hasar, jantlarımın çizilmesiydi!! Bu kaldığım yer Bursaydı ve aşırı yağmur yağıyordu, aracın altını o kadar çok vurdum ki taşa toprağa, belli bir süre sonra alışır oldum o sese, neyseki kontrollü bir şekilde giriyordum kontrollü hareket ediyordum, bende gaza yüklenip bu jip diye vursaydım sağa sola olan olurdu, malın kıymetini bilmek lazım bi yerde, aracını yükseltmiyorsun, tekerler klasik 4 mevsim, vuruyorsun sağa sola sonra sis farı kırılıyor yağ akıtıyor vs, tabiki hazin son kaçınılmaz oluyor, kaldı ki donanımlı 4x4 araçlarını bile bazı yerlerde hor kullandığında, araç dif kırıyor vs bir çok yerde hasar alıyor. Yazık, Allah insana verdiği aklı geri almasın.
 



Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Ağalar, adamlar tam test yapmış; öyle nazik nazik gösteriş amaçlı değil. ;D ;D ;D

Doğrusur, Duster iyi dayandı. Da, en sonunda akan şey neydi ve nereden aktı?

Bu videoda dikkatimi çeken bir başka şey, ilk başlarda karda patinaj yaparken jant boşluğundan bir zincir geçirdiler.... İşte o.

Demek ki uygun aparatla ve uygun uzunlukta olmak kaydıyla, tüm tekerleğe çepeçevre zincire gerek yok. Üç-beş aralığa lastikli zincirden geçir.... Daha pratik geldi bana.

Mesela yapışkan çamurda kalınca da zincir önerilir.... Mantıklı da. Fakat o ortamda nasıl takacaksın? İşte bu zincircik özellikle çamurlu ortam için biçilmiş kaftan.

Model geliştirelim ve pratik uygulanabilir hale getirelim....
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,743
Mesajlar
1,523,053
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

SON KONULAR



Geri
Üst