olguncandan
Zirve
- Mesajlar
- 1,543
- Tepkime Puanı
- 3
Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi
Celal bey, Ali beyin söylediklerine ek olarak şunu ilave edeyim. (Yakıt konusunda diğer başlıkta birşeyler yazdım) Ben 4x2 kullanmadım. Ama orman yollarında, arazide 4x2 en az 4x4 kadar başarılı. Fakat sorun şu ki, içine düşeceğiniz zor durumdan, 4x4 ile kurtulma "şansınız" daha fazla olur. Bir de tabii aradaki güç farkı var.
6 vites meselesi kafanızı karıştırmasın. Bu 6 vitesi şöyle açıklıyayım: Normal otodaki (Duster veya başkası) 1. vitesin ikiye bölündüğünü varsayın... Bunun anlamı şu: Bozuk yol şartlarında yavaş yavaş/çok yavaş gitmeniz gerektiğinde, motorun bayılmaması için kısa tutulmuş 1. vites.
Yoksa, 6. vites ekstra bir hızlanma sağlamıyor; bu viteste devir 2000 civarı iken hız 90 km.yi gösteriyor.
celal_gelen' Alıntı:ali bey teşekkür ederim.
ben de zaten kesinlikle öyle bir off road düşüncesinde değilim , sanırım almışken iyisi olsun kuralı bunda da geçerli olacak.
yani4x2 si kötü olduğundan değil ama bir kere vites farkı var.
Celal bey, Ali beyin söylediklerine ek olarak şunu ilave edeyim. (Yakıt konusunda diğer başlıkta birşeyler yazdım) Ben 4x2 kullanmadım. Ama orman yollarında, arazide 4x2 en az 4x4 kadar başarılı. Fakat sorun şu ki, içine düşeceğiniz zor durumdan, 4x4 ile kurtulma "şansınız" daha fazla olur. Bir de tabii aradaki güç farkı var.
6 vites meselesi kafanızı karıştırmasın. Bu 6 vitesi şöyle açıklıyayım: Normal otodaki (Duster veya başkası) 1. vitesin ikiye bölündüğünü varsayın... Bunun anlamı şu: Bozuk yol şartlarında yavaş yavaş/çok yavaş gitmeniz gerektiğinde, motorun bayılmaması için kısa tutulmuş 1. vites.
Yoksa, 6. vites ekstra bir hızlanma sağlamıyor; bu viteste devir 2000 civarı iken hız 90 km.yi gösteriyor.