Dacia Duster Muhabbet Köşesi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ümiterkan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 2,268
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 479,077
Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

ümiterkan' Alıntı:
Hazır el atmışken Ön ve arka rot kollarını da ağır hizmete çevirseydiniz keşke ;)
Aslında iyi fikir ama TUV onay vermeden araca takmak istemem. :-[ :-[ Sanırım aracın yaylarının biraz daha sert olmasının sebebi yükselen aracın viraj stabilitesini geri kaznamak diye düşünüyorum... Zaten Dusterıda arazi sürüşü tecrübem ile doğru oranda geliştireyim...
 

Etiketler
Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Monti' Alıntı:
Aslında iyi fikir ama TUV onay vermeden araca takmak istemem. :-[ :-[ Sanırım aracın yaylarının biraz daha sert olmasının sebebi yükselen aracın viraj stabilitesini geri kaznamak diye düşünüyorum... Zaten Dusterıda arazi sürüşü tecrübem ile doğru oranda geliştireyim...
Vinç işini ne yaptınız Monti Bey? Bugün biz de vincin projesini bizim burda Halil ustamıza ayrıntılı ve görselli bir şekilde sunduk, vinçleri de kendisine bıraktık. En kısa zamanda hazırlayıp bize teslim edecek. Bekliyoruz
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

olguncandan' Alıntı:
Anlayamadım monti; sence bu, fabrikada mı yapılmıştır?
Fabrika bunu yapana kadar arızasız malzeme kullanır. Aksi halde işgücü kaybı olur.... Ekonomik akıl bunu gerektirir.

Sen şu işi iyice bir öğrenip belgeleyip Dacia ve Renault şirketi aleyhine bir işlem başlatsan.... Tüketici hakları vs.ye dayanarak.

Sorun garanti değil. Zaten garanti terenini kaçırdım dedin. Sorun, sana "ayıplı mal" satılmış olması.
Evet ama bu iş o kadar basit olabilirki, O gün evde hanımdan fırçayı yiyip işe gelen Romen montaj işçisi aklı evdeyken rulmanı hatalı çakmış geri çıkarmış tekrar çakmış yatağı bozmuş olabilir... Aslında dün o kadar çok canım sıkıldıki bu işe çok sağlıklı düşünmeden davrandım ve acele çözülmesini istedim. O yüzden artık bişi tuturamayız. Zaten attığımız taş ürküttüğümüz kurbağaya da değmez. Tamir o kadar da maliyetli olmadı ama can sıkan -0- aracta böyle birşeyin olması....
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Bu arada Halil ustamızla muhabbet ederken daha önce coilover olarak 5.8cm yükselttiği aracın maliyetini de kendisine sorduk. Maliyet 700TL.
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

ümiterkan' Alıntı:
Vinç işini ne yaptınız Monti Bey? Bugün biz de vincin projesini bizim burda Halil ustamıza ayrıntılı ve görselli bir şekilde sunduk, vinçleri de kendisine bıraktık. En kısa zamanda hazırlayıp bize teslim edecek. Bekliyoruz
Netliftten vinc geldi dün; pzt başlar 1-2 gün içerisinde denemesini yaparız Ümit bey. Paketi açmadım henuz arabanın arkada duruyor ama max-ekstra gibi buda baya hafif. Hatta bi an Netlift Max-ekstra almış üstüne Netlift markayı basıp satıyomu diye şüphelendim. ;D ;D
 



Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

ümiterkan' Alıntı:
Bu arada Halil ustamızla muhabbet ederken daha önce coilover olarak 5.8cm yükselttiği aracın maliyetini de kendisine sorduk. Maliyet 700TL.
Bu H&R den cok daha ekonomik olmuş... :-\ :-\
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Monti' Alıntı:
Şimdi anlatacaklarımı çok iyi okuyunuz; Yaklaşık 1,5 saat kadar çamurda dağda tepede debelendikten sonra eve doğru yola koyulduk ve ön taraftan ses gelmeye başladı lastik döndükçe bu ses vardı ve giderek arttı. Bugün çok işim olduğu için bizimle çalışan bi arkadaşımız ile aracı sanayiye yolladım. Götürdüğü yerde sürekli, şirketin araçlarını gönderdiğimiz; tanıdığımız ve akrabası olan bir yerdi. Bi süre sonra telefon ettiler ve sol ön aks bilyası dağıldığını söylediler. Ben değiştirin dedim ve hem araca hem kendime kızmaya başladım.. Bu kadar kolay dağılmamalıydı. Herneyse bir süre sonra tekrar telefon geldi ve bilya yatağının boşluklu olduğu ve daha önce buraya başka bilya çakıldığı söylediler. Ben aracın -0- olduğunu ve lastiğin bile daha ilk kez lastiği söküldüğünü söyledim onlarda gördüklerini söylediklerini söylediler. Kafam çok karıştı bizim arkadaşla tam konuşamadım henüz, çok detay bilmiyorum ama sanki arac eski bir arac gibi eski aks ilemi toplanmıştı yada montaj esnasında problem olmuştu ve o şekildemi acaba kalite kontrolden geçmişti? ??? Benim aracım eylul sonu -0- alınmış ve şu anda sadece 8900 km de ki bir aractır. Garip çoook garip..... ??? ??? ???
Geçmiş olsun. Dakka bir gol bir.
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Monti' Alıntı:
Şimdi anlatacaklarımı çok iyi okuyunuz; Yaklaşık 1,5 saat kadar çamurda dağda tepede debelendikten sonra eve doğru yola koyulduk ve ön taraftan ses gelmeye başladı lastik döndükçe bu ses vardı ve giderek arttı. Bugün çok işim olduğu için bizimle çalışan bi arkadaşımız ile aracı sanayiye yolladım. Götürdüğü yerde sürekli, şirketin araçlarını gönderdiğimiz; tanıdığımız ve akrabası olan bir yerdi. Bi süre sonra telefon ettiler ve sol ön aks bilyası dağıldığını söylediler. Ben değiştirin dedim ve hem araca hem kendime kızmaya başladım.. Bu kadar kolay dağılmamalıydı. Herneyse bir süre sonra tekrar telefon geldi ve bilya yatağının boşluklu olduğu ve daha önce buraya başka bilya çakıldığı söylediler. Ben aracın -0- olduğunu ve lastiğin bile daha ilk kez lastiği söküldüğünü söyledim onlarda gördüklerini söylediklerini söylediler. Kafam çok karıştı bizim arkadaşla tam konuşamadım henüz, çok detay bilmiyorum ama sanki arac eski bir arac gibi eski aks ilemi toplanmıştı yada montaj esnasında problem olmuştu ve o şekildemi acaba kalite kontrolden geçmişti? ??? Benim aracım eylul sonu -0- alınmış ve şu anda sadece 8900 km de ki bir aractır. Garip çoook garip..... ??? ??? ???

Yetkili servise götürmediniz mi aracı? Götürmediyseniz sorun olabilir yetkisizi söktüğü için.Fabrika hatasıdır kesinlikle,garantiden yapmaları gerekir. Her araçta olabilir böyle aksilikler,şans işi biraz da... Yoksa bir sürü kullanıcı var,kronik sorun olsa diğerlerinde de olurdu.Hiç bahseden yok...
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

8TORnADO9' Alıntı:
Yetkili servise götürmediniz mi aracı? Götürmediyseniz sorun olabilir yetkisizi söktüğü için.Fabrika hatasıdır kesinlikle,garantiden yapmaları gerekir. Her araçta olabilir böyle aksilikler,şans işi biraz da... Yoksa bir sürü kullanıcı var,kronik sorun olsa diğerlerinde de olurdu.Hiç bahseden yok...
Doğru garantiden onarmaları gerekiyordu ama bazı sebeplerden böyle bir imkan olmadı ama gayet güvenilir bir tamirhanede tamir oldu...

veteriner' Alıntı:
Geçmiş olsun. Dakka bir gol bir.
Yok Abdullah Bey, yine tutamamdınız balığı... Her araçta olur böyle şeyler hatta buyrun bakın :
http://ekonomi.milliyet.com.tr/porsche-1200-u-askin-araci-geri-cagiriyor/ekonomi/ekonomidetay/25.03.2012/1519704/default.htm
Ayrıca eski bir borusan satış elemanı söylemişti; Hayırlı olsun güle güle kullanın deyip gönderilen Range Roverların 1 saat sonra çekici üstünde geri dönmeleri son derece normal karşılanıyormuş ;)
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Monti' Alıntı:
Doğru garantiden onarmaları gerekiyordu ama bazı sebeplerden böyle bir imkan olmadı ama gayet güvenilir bir tamirhanede tamir oldu...
Yok Abdullah Bey, yine tutamamdınız balığı... Her araçta olur böyle şeyler hatta buyrun bakın :
http://ekonomi.milliyet.com.tr/porsche-1200-u-askin-araci-geri-cagiriyor/ekonomi/ekonomidetay/25.03.2012/1519704/default.htm
Ayrıca eski bir borusan satış elemanı söylemişti; Hayırlı olsun güle güle kullanın deyip gönderilen Range Roverların 1 saat sonra çekici üstünde geri dönmeleri son derece normal karşılanıyormuş ;)
Yanlış anlaşıldım galiba.
Tabi ki her araçta olur böyle şeyler.
Ama sizinki hemen yükseltmenin arkasından olunca can sıkıcı olduğunu düşündüm. Bu anlamda yazmıştım. Kimsenin arıza sıkıntı yaşamasını istemem. Allah herkesin aracını kazasız-arızasız sürmesini nasip etsin. Yükseltilen her araç gibi sizin aracınız da eskisinden daha güzel bir görünüm almış. Daha da güzel olur inşallah.
Merak ettiğim gerçekten amortisör değişmeden sadece yay sürüşte konforu bozdu mu? Bahsedilen arızanın direk sebebi olmasa da yardımcı faktör olmuş olabilir mi, bu konuda uzman görüşü aldınız mı?
Bazen şer görünen durumlar hayır olabilir, çok daha kritik bir yerde arıza olacağına böyle olması belki de sizi maddi manevi daha büyük sıkıntılardan kurtarmıştır.
Tekrar geçmiş olsun.
 



Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

veteriner' Alıntı:
Yanlış anlaşıldım galiba.
Tabi ki her araçta olur böyle şeyler.
Ama sizinki hemen yükseltmenin arkasından olunca can sıkıcı olduğunu düşündüm. Bu anlamda yazmıştım. Kimsenin arıza sıkıntı yaşamasını istemem. Allah herkesin aracını kazasız-arızasız sürmesini nasip etsin. Yükseltilen her araç gibi sizin aracınız da eskisinden daha güzel bir görünüm almış. Daha da güzel olur inşallah.
Merak ettiğim gerçekten amortisör değişmeden sadece yay sürüşte konforu bozdu mu? Bahsedilen arızanın direk sebebi olmasa da yardımcı faktör olmuş olabilir mi, bu konuda uzman görüşü aldınız mı?
Bazen şer görünen durumlar hayır olabilir, çok daha kritik bir yerde arıza olacağına böyle olması belki de sizi maddi manevi daha büyük sıkıntılardan kurtarmıştır.
Tekrar geçmiş olsun.
Teşekkürler, Biraz sertleştiğini hissettim aracın ama bugün yeni hali ile ilk kez uzun yol sürüşü yaptım. Viraj kabiliyeti, stabilitesi eskisi kadar iyi olduğunu gördüm. Zaten tersi bir durumda TUV Almanya bu yayların bu aracta kullanılmasına onay vermezdi...
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Arkadaşlar tümseklerde bozuk yolda, arkadan gelen GARIL GURUL seslerle ilgili bilgisi olan var mı?
Bir türlü sesin nerden geldiğini anlayamadım.
Arka koltuk sırtlığından mı,
Arka bagaj kapağanın içindeki siyah plastik aksamdan mı
Alt takımdan mı? ???
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

her araca yapılacak modıfıye sırasında, irtibatlı tüm aksamlara etkısının ıyı araştırlıması gerekır... işi bilenlerce ıyı bir montaj yapılması gerekır aksı halde böyle arızalar çıkması normaldır... ???

arkadan gelen sesi, arkada bırının oturup araştırması-dinlemesı gerekır, usta olursa daha ıyı, mekanık veya plastık aksam olabılır, böyle uzaktan teşhis zor gibi... ;)
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

öncelikle geçmiş olsun. aracınızın bilya sorununu yükseltmeden kaynaklı bir olmasının yüzdesinin düşük olacağını söyleyeceğim ilk etapta. dediğiniz gibi fabrikasyon bir hata olabilir 2.şıksa elinizdeki araç perte ayrılıp tolanıp size sıfır diye satılmış bir araçta olabilir toplama esnasında gözden kaçmış bir ayrıntı olabilir diye düşünüyorum. renault ve ford'ta bu olaylara geçtiğimiz 3 4ay boyunca çok yaşandığını bilmekteyim. aksi halde zaten siz ağır bir deneyim yaşamamışsınız gerçi o esnada foto çekemediğinizide belirttiniz ama yinede yükseltmeden kaynaklı oldugnu düşünmüyorum fabrikasyon hatası yada aracınızın geri dönüşüm bir ürün olduğunu düşünüyorum. sizin için moral bozucu bir talihsizlik olmuş tekrar geçmiş olsun diyorum. keşke öncelikle herkesin dediği gibi servisten geçseydiniz daha 10bin km olmamış yazık olmuş servisten men olmanıza. yayların sertleşmesi elbetteki yumuşak amartisörlü duster'da bariz daha tutungan olacaktır ancak yükseltme ile beraberinde geldiğinde nekadar etkili olur ben onu bilemiyorum. ben dusterda bir işlem yapacaksanız coil öneririm en azından isteğe bağlı yükseltip alçaltırsınız yaz sezonundada extrem bir koşul olmayacağı için duster'ı yere basıp gezmenin ayrı bir keyif olacağını düşünüyorum


youngsun' Alıntı:
Arkadaşlar tümseklerde bozuk yolda, arkadan gelen GARIL GURUL seslerle ilgili bilgisi olan var mı?
Bir türlü sesin nerden geldiğini anlayamadım.
Arka koltuk sırtlığından mı,
Arka bagaj kapağanın içindeki siyah plastik aksamdan mı
Alt takımdan mı? ???
amörtisör başlarından geliyo olabilir. dediğiniz ses tam olarak nasıl bir ses tanımlayamadım ama eğer zırıltı gibi bir sesse plakalıgınızdan geliyodur benimki şahsen öyle
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Ses aynen '' Gaaayk guuuyk garılt gurult'' biçiminde. Tümsek bitimlerinde yavaşca geliyo. Esneyen bişey sesi gibi. Amortisör sesi de olabilir. Arka koltuk sırtlığında yumruk atınca da benzer bir tangırtılı ses var. Acaba o da olabilir mi diyorum.
Bu arada Duster müşteri şikayetlerinde en çok '' kapı içi plastik aksam'' sesleri geliyormuş.
Firma ise ''sert plastik kullanımı'' sicak soğuk etkileşiminden doğan sesler vb. yanıtlarla dönmüş..
 



Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

DuSTeRo' Alıntı:
öncelikle geçmiş olsun. aracınızın bilya sorununu yükseltmeden kaynaklı bir olmasının yüzdesinin düşük olacağını söyleyeceğim ilk etapta. dediğiniz gibi fabrikasyon bir hata olabilir 2.şıksa elinizdeki araç perte ayrılıp tolanıp size sıfır diye satılmış bir araçta olabilir toplama esnasında gözden kaçmış bir ayrıntı olabilir diye düşünüyorum. renault ve ford'ta bu olaylara geçtiğimiz 3 4ay boyunca çok yaşandığını bilmekteyim. aksi halde zaten siz ağır bir deneyim yaşamamışsınız gerçi o esnada foto çekemediğinizide belirttiniz ama yinede yükseltmeden kaynaklı oldugnu düşünmüyorum fabrikasyon hatası yada aracınızın geri dönüşüm bir ürün olduğunu düşünüyorum. sizin için moral bozucu bir talihsizlik olmuş tekrar geçmiş olsun diyorum. keşke öncelikle herkesin dediği gibi servisten geçseydiniz daha 10bin km olmamış yazık olmuş servisten men olmanıza. yayların sertleşmesi elbetteki yumuşak amartisörlü duster'da bariz daha tutungan olacaktır ancak yükseltme ile beraberinde geldiğinde nekadar etkili olur ben onu bilemiyorum. ben dusterda bir işlem yapacaksanız coil öneririm en azından isteğe bağlı yükseltip alçaltırsınız yaz sezonundada extrem bir koşul olmayacağı için duster'ı yere basıp gezmenin ayrı bir keyif olacağını düşünüyorum
Yok herhangi bi servisten garantiden falan mahrum kalmadık ;D ;D Sadece bu tamiri servis dışı ama çok güvenilir bi yerde yaptık. Toplam tamir maliyetide tahminlerinizin çok altında oldu. Zaten yükseltme ile bir ilgisi yok bunun. Daha önce çok az az sürtme sesi gibi gelen ses yükseltme yaptıktan sonra biraz deneme amaçlı dağ tepe gezisinde çok yükseldi. Bu gezi arızalanmış rulmanın tamamen bozulmasını hızlandırdı... Hatta iyi bile oldu diyebiliriz; nitekim kel alaka bir yerde olsaydı çok daha büyük sıkıntılar ve maliyetler olabilirdi....

Yükseltmeyide sadece Alman TUV onaylı bir yükseltme kiti olduğu için ve geri dönüşü çok kolay olacağı için taktırdım. Öbür türlü deneme yanılma ile yapılacak yükseltmelere modifikasyonlara girebilecek, bilgi ve tecrübe vede sanayi esnafı çevresine sahip değilim ;) ;) .
http://www.lzparts.de/index.php?page=product&info=309
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,756
Mesajlar
1,523,248
Kayıtlı Üye Sayımız
166,569
Kaydolan Son Üyemiz
lystrakon

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst