Dacia Duster Muhabbet Köşesi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ümiterkan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 2,268
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 477,358
Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

8TORnADO9' Alıntı:
Beyefendi,size yazamazsınız diye bir şey demedim. Yazdıklarınızı takip ediyorum sürekli. Duster'ı beğenmiyorsunuz,olumlu bir şey söylemiyorsunuz hakkında.Ben bunu belirtmek istedim. Yani sürekli bir çekişme içerisindesiniz. Buradaki insanlar araçlarını severek,beğenerek almışlar ve memnunlar.Duster zaten tamamen bir 4x4 değil hafif off road aracıdır fakat arabanın off road performansı da gayet iyi.Fiyat,performans,tüketim değerlerine göre Duster iyidir.Yani hiçbir yorumunuzda Duster'ın da şurası iyidir dediğiniz bir mesaj yok sanırım. Ayrıca Duster Nissan'ın kullanığı 4x4 sistemini kullanıyor,motor herkesçe performans ve tüketimi kabul görmüş Renault ve Nissan ortaklığının ürün olan DCİ,kasa da Renault ve Nissan ortak üretimi... Sizin aracın arazi özellikleri iyidir,ona bir şey demem,kabl ederim. Ama Duster sizin aracınızla aynı değil ki,her şeyi farklı bu farklılıkları da karşılaştırmak yanlış.Yani beni aracım senin Duster'ı her koşulda yener diye sürekli dayatırsanız buradakiler de size karşılığını verir,demek istediğim budur.Arkadaş da takip ettiğim kadarıyla iyi birisi ve sürekli olarak kötülenmeye çalışılan aracını kullanıcısı olarak savunuyor ve siz sürekli çekişme içinde olduğunuz için de birbirinizi iyi niyetli bir şeyler söylemiş olsanız bile yanlış anlıyorsunuz.Amacım yapıcı olmaktır. Her aracı özellikleri ile kabullenmek gerekir,tıpkı herkesi olduğu gibi kabul etmek gerektiği gibi.Duster'ın da sizin aracınızdan avantajlı olduğu yerler,daha iyi özellikleri de vardır. Yani eleştirirken biraz da karşıdaki aracın güzelliklerini de görebilmektir önemli olan,aynı şeyi sizin araca yapsalar siz de aynı tepkiyi verirsiniz.


Sevgiler...
muharrem77' Alıntı:
Gayet açıklayıcı olmuş, beğendim ve fikrinizi destekliyorum.
bu konuda yorum yapmanız için sizlere geçmiş mesajlarımı daha dikkatli okumanızı tavsiye ediyorum. Bu muhabbette olduğu gibi tahrik edici bir mesaj olmadığı sürece duster'in arazi performansı dışında bir yönünü eleştirmiyorum. Defalarca yazdım ama bir de sizin için yazayım. Bu paraya alınabilecek en uygun 4x4 olabilir, en az yakan 4x4 olabilir, yedek parçası,servisi en ucuz ve kolay ulaşılablir 4x4 olabilir, sahipleri tarafından amerikan-capon eskisi diye küçümsenilen araçlara göre elektronik donanımları fazla olan bir 4x4 olabilir, satışı en fazla olan 4x4 olabilir ......
ama bazılarının iddia ettiği gibi arazi aracı değil, off road aracı hiç değil.
Benim anlamadığım ya da eleştirdiğim aynen sizin de mesajınızda yazdığınız gibi hem tamamen 4x4 değil hafif arazi aracı demişsiniz, hem de off road performansı gayet iyi? bu nasıl oluyor.
Nissanın 4x4 sistemini kullanıyor demişsiniz, bu 4x4 sistemi bu kadar iyi ise nissan bu sistemi neden qasqai dışında pathfinder, navara gibi modellerinde kullanmamış.
Cevap şu çünkü bu sistem suv, crosover gibi her neyse bu kitle kullanıcılarına yönelik bir sistem. Belki de onlar için en iiyisi. Herkes aracını ağır araziye sokmak zorunda değil. Zaten bu kullanıcı kitlesi içinde bazı dusterciler dışında kimse böyle yaptığını iddia etmiyor. Bu nedenle kimse onları da eleştirmiyor. Bilmem anlatabildim mi?
s.forester' Alıntı:
"Çok sert zeminde AT lastikli(BFG) Duster karı parçalayarak, kazıyarak yere temas etmeye ve ilerlemeye çalışır, tekerlekler karı kazıdıkça araç kara oturur saplanıp kalır. Sert kar ile buzlu bir zemin anlaşılmamalı."

ümitbey güzel söylüyorsunuz da AT Lastiğin amacı , dişlerini kara tutturarak fazla patinaja düşmeden aracı ilerletmeye başlamaktır. Dolayısı ile azıcık patinaj yapınca da aracınızı altı oturtana kadar yeri kazımaz... Yeri kazıması , arabanızı yere oturtacak kadar temas ettiği karı savurması ve çukur oluşturması ancak bilinçsizce gaza yüklenerek , sürekli patinaj çektirerek olur.
sizin böyle yaptığınızı sanmıyorum bence zemini kazımaya gerek kalmadan aracınızın oturmasına sebep olacak bir yükseltiyi siz belki de görememişsiniz<dir ?
Olay benim en başta dediğim gibi patinaja gelmiş. Bu durumda low patinajı minimize ederek araç kendini gömmeden ordan kurtulmaya yarayacak en önemli faktör. BU demek değil ki low kesinlikle patinajı önler, şartlar çok kötü ise low da olsa araç batabilir tabi.
 

Etiketler
Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

veteriner' Alıntı:
bu konuda yorum yapmanız için sizlere geçmiş mesajlarımı daha dikkatli okumanızı tavsiye ediyorum. Bu muhabbette olduğu gibi tahrik edici bir mesaj olmadığı sürece duster'in arazi performansı dışında bir yönünü eleştirmiyorum. Defalarca yazdım ama bir de sizin için yazayım. Bu paraya alınabilecek en uygun 4x4 olabilir, en az yakan 4x4 olabilir, yedek parçası,servisi en ucuz ve kolay ulaşılablir 4x4 olabilir, sahipleri tarafından amerikan-capon eskisi diye küçümsenilen araçlara göre elektronik donanımları fazla olan bir 4x4 olabilir, satışı en fazla olan 4x4 olabilir ......
ama bazılarının iddia ettiği gibi arazi aracı değil, off road aracı hiç değil.
Benim anlamadığım ya da eleştirdiğim aynen sizin de mesajınızda yazdığınız gibi hem tamamen 4x4 değil hafif arazi aracı demişsiniz, hem de off road performansı gayet iyi? bu nasıl oluyor.
Nissanın 4x4 sistemini kullanıyor demişsiniz, bu 4x4 sistemi bu kadar iyi ise nissan bu sistemi neden qasqai dışında pathfinder, navara gibi modellerinde kullanmamış.
Cevap şu çünkü bu sistem suv, crosover gibi her neyse bu kitle kullanıcılarına yönelik bir sistem. Belki de onlar için en iiyisi. Herkes aracını ağır araziye sokmak zorunda değil. Zaten bu kullanıcı kitlesi içinde bazı dusterciler dışında kimse böyle yaptığını iddia etmiyor. Bu nedenle kimse onları da eleştirmiyor. Bilmem anlatabildim mi?Olay benim en başta dediğim gibi patinaja gelmiş. Bu durumda low patinajı minimize ederek araç kendini gömmeden ordan kurtulmaya yarayacak en önemli faktör. BU demek değil ki low kesinlikle patinajı önler, şartlar çok kötü ise low da olsa araç batabilir tabi.


Aracın arazi performansı gayet iyi demek, iyi olduğunu belirtir.Tamamen 4x4 amaçlı bir araç olmadığı halde arazide çok iyi işler yapabilen bir araç demek,niye inkar ediyorsunuz hala? Low olmasa da ağır devir birinci vitesi var onun da,Nissan Qaqhai'de yok bu özellik mesela,o da ayrı bir özellik. Bu arabanın arazi performansını kullandınız da mı beğenmediniz,yoksa sadece yorum mu yapıyorsunuz.Hala çekişme dolu mesajlar atıyorsunuz.Youtube vidyolarını açıp izleyin diyorum, o performans Duster gibi bir suv,hafif arazi aracı -artık ne derseniz deyin -araç için baya bir üst performans sunuyor,bunu kabul edin . Siz de Duster'a hem arazi aracı değil diyorsunuz hem de iyi arazi aracı olarak değerlendirdiğiniz araçlarla kıyaslıyorsunuz,bu ne yaman çelişki acaba? O zaman siz de kıyaslamayın. Başka da bir şey demiyorum.Size kolay gelsin,Duster'den üstün olan arazi aracınızla mutluluklar...
 






Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

ümiterkan' Alıntı:
Buna baktıkta sadece vinc ağırlığı 30 kg civarı; ayrıca çekme halkasına tuturacağımız ara bağlantı ve pimi ve vincin cıvatalanacağı sac plaka v.s 37-38 kg bulacak gözüküyor... :-\ :-\ Portatiflikten uzaklaşacak... :-[ :-[
http://www.netlift.com.tr/web_14026_1/product_focus.aspx?category_id=64&product_id=1000 şöyle bişi buldum... yerlimiş hem yerli sanayiciye destek hem fiyat olarak daha makbul olduğundan bunu düşünüyorum... Ne dersiniz ?

picture_first_k_b.jpg
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

LOWE :smiley: vites, tekbaşına yeterli değildir, uygun lastik-4x4 çekiş olmalı ve abs-asr-esp-tcc-asd,vb. özelliklerin duruma göre aktif-pasif yapılarak kullanılması, birazda usta şöforlük gibi hususlar da dikkate alınmalıdır... ;) 8)


VİNÇ konusu, portatiflik boyut kullanışlılık kalite fiyat ve fonksiyon olarak değerlendirilmelidir... ;)
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

ya kardeşim şu duster topiclerine nezaman girsem hep eleştiri hep aşağlama neymiş sizin bu araçlarınız bee ya şuraya laf yazmaktansa koyun araçlarınızın orjinal haldeki off road vidyolarını be kardeşim satırlar boyu yazıyosunuz biraz icraat görelim icraat koyun şu araçlarınızın vdiyolarını bakalım neymiş nekadar gidiyor yok low du yok high dı neymiş bu be kardeşim araç yere oturduktan sonra onu ilerletecek olan sistem????????? araç oturduktan sonra onu götürecek olan lastiktir kardeşim lastik bırakın high ı lowu arabayı götüren lastiktir. mt lastik ağır devirde tutunduğu için sanki arabayı low götürüyomuş gibi algılıyosunuz onunla alakası yok yaa al sana duster dada ağır devir var ama lastik yok oturdumu gidemiyorum kardeşim şimdiye kadar bikere oturdu insan gücüylede çıkardık. yok low muş yok bilmemneymiş bunlar traş işler kardeşim bunun adı ağır devir. üstünde lastk olmadıktan sonra lowun bile lowu olsa iş yapmaz. nissan navara dan lastikleri söktük bi arkadaşın lapır lapır gittiğimiz yerlere gittik daha çok geçmeden kaldı vinciyle çıkardık kardeşim bütün iş lastikteeeee sen ne dersen de. ve iddia ediyorum suzuki samuraininde lada nivanında lowundan daha ağır devirlidir duster'ın 1i vitesi bunu bizzat denedik samurai ile ağır devre aldığında çok bişet farketmiyor. ben samuraide hızlı nın 1i yavaşın 2sinden daha hızlıdır diye düşünüyodum ama malesef ona konan low tam bir traş yavaaş gitmesi için gaz vermemesi gerekiyor benzinli olduğu içinde tırak tırak motor stop ediyor bu seferde gaza yükleniyor ne anladım ben o low dan. bu işleri geçelim sayın arkadaşlar abiler kardeşler aracı götüren lastiktir aynı lastikle fark yaratanda aracın başarısıdır. koyun şuraya orjinal lastikli araçlarınızın off road vidyolarını bakalım stock duster'la nekadar boy ölçüşecekler satılrlar boyu yazı ile konuşmaktansa vidyo ile konusun arkadaşım icraat çıksın ortaya vidyolara vidyoyla karşılık verin lafla değil.

ümiterkan' Alıntı:
Her konuda bilgimiz olması imkansız, ama öğrenmeye çalışıyoruz. Yükseltme konusunda ise sizin daha önce yapmış olduğunuz işlemden çok şey öğrendim, engin bilgi birikiminizden her zaman istifade etmek isteriz.
Çok faydasını gördüğüm yükseltme işlemeniz :smiley:
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=21872

ümit bey sizi tebrik ederim kapak niteliği taşıyan bir topic bulmuşsunuz ben olsam katiyen bu şekilde araştırıp uğraşmazdım 3 senede foruma 1272msj yazmakla off road'çu olunuyorsa ben bu işi biırakıyorum 16 17 senedir bilinçli bir şekilde kilometrelerce ve saatlerce arazideyim motorlu taşıt üstündeyim sanırım bizim devrimiz geçmiş yeni nesile yol açmak lazım :smiley:
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Evet ağzı olan konuşuyor, Yahu arabanın sınıfı belli gücü belli, Yani bu arabadan grand charoki perfonmansı beklene bilir mi?

Dacia Duster parasına göre dört dört lük arabadır aciz kalan araçlara yol açan kara batmış yardım bekleyen araçları yerinden çıkarandır, ispatıda resimle belgelenmiştir.

1. Resim: suziki vitara 4x4 kara gömülmüş atmadığı vites kalmadı (Low- hiğht) araba baskı balata yemek üzere arabayı iteleyende benim aracım 80 km diye adam bana arabamı çekebilirmisin demeye çekiniyor arabayı battığı yerden çekerek çıkaran Duster dır!

2. Resim: Captiva en ful donanımlı modeli araç karda gidemiyor devamlı kayma yapıyor çünkü araba manuel olarak 4 çekere geçmiyor işte bu aracın önüne geçerek ona yol açan Duster dır!

3. Resim: Subaru impreza 4x4 adam arabayı oraya park ederken araba zorla kenara yanaştı gözlerimle gördüm yahu siz neden buraya duruyorsunuz esas manzara ilerlerde dediğimde yok bey efendi araç kayıyor biz burda piknik yapacağız dedi güldüm geçtim. o noktadan en az 5 km daha yukarıya giden Duster dır!

Sonuç: Bu aciz araçların hepsinin fiyatı Duster'ın en az 2 katıdır, hele vergisiyle yakıtları da cabasıdır.

OCAK 2012 036.jpg


395313_10150517460797365_582187364_8717437_98371262_n[1].jpg


374591_10150517487367365_582187364_8717594_2011957854_n[1].jpg
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

KAR KAPLANI' Alıntı:
Evet ağzı olan konuşuyor, Yahu arabanın sınıfı belli gücü belli, Yani bu arabadan grand charoki perfonmansı beklene bilir mi?

Dacia Duster parasına göre dört dört lük arabadır aciz kalan araçlara yol açan kara batmış yardım bekleyen araçları yerinden çıkarandır, ispatıda resimle belgelenmiştir.

1. Resim: suziki vitara 4x4 kara gömülmüş atmadığı vites kalmadı (Low- hiğht) araba baskı balata yemek üzere arabayı iteleyende benim aracım 80 km diye adam bana arabamı çekebilirmisin demeye çekiniyor arabayı battığı yerden çekerek çıkaran Duster dır!

2. Resim: Captiva en ful donanımlı modeli araç karda gidemiyor devamlı kayma yapıyor çünkü araba manuel olarak 4 çekere geçmiyor işte bu aracın önüne geçerek ona yol açan Duster dır!

3. Resim: Subaru impreza 4x4 adam arabayı oraya park ederken araba zorla kenara yanaştı gözlerimle gördüm yahu siz neden buraya duruyorsunuz esas manzara ilerlerde dediğimde yok bey efendi araç kayıyor biz burda piknik yapacağız dedi güldüm geçtim. o noktadan en az 5 km daha yukarıya giden Duster dır!

Sonuç: Bu aciz araçların hepsinin fiyatı Duster'ın en az 2 katıdır, hele vergisiyle yakıtları da cabasıdır.

aracın performansına diyecek birşey yok hemşerim..hakkaten 80-100 bin tl lik emsallerine taş çıkartıyor.. ancak malzeme kalitesi beni çileden çıkarmaya başladı.. tuhaf tuhaf sesle geliyor arabadan.. plastik malzemelerinde gram esneklik yok.. aracın içinden neredeyse heryerinden zırıltı gelmeye başladı canımı sıkmaya başladı.. :-\ bugune kadar hep objektif yaklaştım yine öyle yapıyorum.. iç mekandan gelen sesler yüzünden aractan soğudum.. hele direksiyon göbeğinden gelen zırıltı.. ön göğüsle camın birleştiği yerlerden gelen tıkırtılarda cabası.. baya canım sıkkın bu aralar..
 




Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

*Kar kaplanı, güzel örnekler; ama low tutkunu arkadaşları kızdıracaksın... Malum, Duster'da low diye ayrı bi vites yok ya, o bakımdan.

*Monti, vinç olsun da, ister ırgat ister golyat... Ben bu ırgatın fiyatını göremedim.
 


Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Monti' Alıntı:
Haber bekliyorum ??? ???
Netlift'in vinci RT30 ile aynı kapasiteye sahip ve alt tablası ve ön makaralarla birlikte hazır portatif güzel bir vinç olmuş. Arazide makara ile 2 katı ağırlıkta yarı hızda güzel işler yapabilir. Fiyatı ne kadar acaba bu vincin?
Buna benzer bir vinç de şu sitede var http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-aksesuar-tuning-otomobil-arazi-araci-istanbul-motor-universal-atv-vinc-77475896/detay
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Netlift vincin fiyatını az önce sordum. 225 Dolar+KDV yani 480TL Kargo ücreti de 5 TL.
Tel: 0216 364 24 00
 



Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Aynı kapasite ama fiyat 350TL ;)
http://www.tuningistanbul.com/asp/show_stock.asp?product=atv%203000%20du
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,678
Mesajlar
1,522,021
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst