Dacia Duster Muhabbet Köşesi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ümiterkan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 2,268
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 475,888
Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Arkadaşlar benim şöyle bir düşüncem var. Mahindra markasını bir çoğumuz bilir. İyi veya kötü diye yorum yapabilecek bilgiye sahip değilim ama mahindra bölümünü de takip ediyorum. Söyleyeceğim şu, mahindranın thar diye bir modeli var eski cj lerin lisansıyla Hindistan'da üretiliyor. Thar'ın anlamı da dağ keçisiymiş. Araştırdığım kadarı ile üstünde 2,8 dizel peugeot motoru kullanılıyormuş. Bu araçlar Türkiye'ye gelir de satılırsa duster'ın gördüğü ön yargıyı en az duster kadar oda görecektir diye düşünüyorum ne dersiniz ?
 

Etiketler



Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi


Bu araç ön yargıdan ziyade tepki görecektir. Özellikle Jeep fanatikleri tarafından.
İlk olarak 1941 yılında Jeep markası tarafından üretilmiş ve onunla özdeşleşmiştir.
İki yuvarlak far ve 7 kollu ızgara Jeep'in logosu haline geldiği için;
Mahindra Türkiye'de satışa sunulursa çok fazla tepki toplayacağını düşünüyorum ben...

 



Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Bende aynı fikirde olduğum için yazdım. Ama anlamadığım neden tepki gördüğü.Kullanırsın kullanmazsın veya beyenip beyenmeyebilirsin ! Jeep satmış adamlar parasını verip almışlar yapıyolar
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi


FB BJK'den Q7'yi alsa...
Ve ilk karşı karşıya geldikleri maçta Q7 Kartal'a çarpsa ;D ;D
Nasıl tepki oluşursa, aynı tarz tepki olarak düşünülebilinir...
;D
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

ict3055' Alıntı:
FB BJK'den Q7'yi alsa...
Ve ilk karşı karşıya geldikleri maçta Q7 Kartal'a çarpsa ;D ;D
Nasıl tepki oluşursa, aynı tarz tepki olarak düşünülebilinir...
;D

Kartal pert olur ;D ... Olduda zaten

Bence profesyonel bakmak lazım duygusal değil... Taş yerinde ağırdır diyip geçmek lazım...
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

fbmy' Alıntı:
Kartal pert olur ;D ... Olduda zaten

Bence profesyonel bakmak lazım duygusal değil... Taş yerinde ağırdır diyip geçmek lazım...

Aslında haklısınız ama, CJ kullanan herkes ki buna bende dahilim;
Bu araçların bir ruhu ve karakteri olduğuna inanırlar.
Aynı ruhu bu araçta bulabileceklerini ve sürücüsüne CJ kadar zevk verebileceğini sanmıyorum.

Yinede gelsin satılsın, biner bir bakarız en azından
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi


NOT: AŞAĞIDAKİ MESAJI DİĞER BAŞLIĞA DA YAZMIŞTIM. Belki yararlı bilgidir diye buraya da kopyalıyorum. Kalabalık için kusura bakmayın. Belki doğru birşeyler yazmışımdır ve birilerine yararı dokunabilir
***

Herkese selam,

Sayın cincin, bir düzeltme de ben yapayım; geçen akşam denedim; 4x4 ışığı 80 kmyi geçer geçmez sönüyor.

Yavuz Bey, sanıyorum sizin kafa karışıklığınızı anladım. (yanlış anlamış da olabilirim, o zaman hepsini yazmamış olayım) Galiba sorun aktarma organları konusundaki açıklama eksiğinden kaynaklanıyor. Eksiklik de demiyorum, yazan arkadaşlar, karşıdakinin yeterli bilgi sahibi olduğunu var sayarak yazıyorlar.

Örnek: Suzuki. (şaseli) Bu araçta gövdeden ayrılan şase var. Gövde ona oturtulmuş. Bunu biliyoruz. Bir de bunların şanzumanlarında, tüm tekerleklere hareketi mekanik yolla aktaran özel mekanizma var. Ayna mahruti vs. o tip şanzumanlar için geçerli. Dolayısıyla siz 4x4'e geçtikten sonra, tekrar durup o dişliyi/kolu/vitesi 4x4'den çıkarmadıkça, araba tüm hareketi sürekli olarak 4 tekere aktarıyor. Kaç km. hızla giderseniz gidin. Yani aktarma işi onlarda mekanik.

Duster'a gelince; aktarma sistemi yani nrormalde 4x2 giderken sadece ön tekerleklerden çekiyor; fakat canınız 4x4 gitmek istediğinde, bir düğmeyi çeviriyorsunuz, güç elektronik sistem vasıtasıyla %50 öne %50 arkaya aktarılıyor. Böylece, normal bir defransiyelin çalışma şartlarına göre, 4 tekerlek de motordan güç alıyor.

Ancak sistem, sürücünün yüksek hızda 4x4'e ihtiyacının olmadığı varsayılarak, belli bir hızdan sonra elektronik algılayıcı yoluyla aktarımı kesecek şekilde tasarlanmış.
***
(bu kısımda bilgi veya anlatım yanlışı varsa, ustalar düzeltsin; ben sadece uzun okumalarım sonucu öğrendiklerimi, yavuz bey'i aydınlatmak için takdim ediyorum)

Şimdi bir başka örnek verelim: 4 tekerlekten kilitlenen bir şanzuman/aktarma sistemi. (Galiba G modeller öyle)

Siz bütün tekerlekleri kilitledikten sonra, motorun hareketi birbirinden bağımsız olarak 4 tekerleğe birden aktarılıyor. Tüm tekerlekler her halükarda dönüyor. Biri tutunamazsa diğeri tutunuyor ve ağır arazi şartlarının üstesinden böylece bu araçlar daha kolay geliyor.

Fakat Duster'ın ve birçok aracın çekiş sisteminde, (diyelim ki ön) normal yolda her iki tekerlek hareket halinde. Fakat varayalım ki sol tekerlek bir engelle karşılaştı ve dönemedi; o zaman tüm güç sağ tekerleğe aktarılıyor. O da tam tutunamıyorsa, araç patinaja düşüyor. Bu sistem tüm araçlar için geçerli.

Bir başka varsayımda bulunalım: Diyelim ki Dusterla 4x4 le gidiyorsunuz. Sol ön ve sol arka tekerlek bir engelle karşılaştı. O zaman güç sağ ön ve arkaya aktarılıyor; şayet onlar da sağlam zemine basamazsa, araç patinaja düşmüş oluyor. Daha önce bahsi geçen "askıda kalma" böyle bir şey.

Bu durum Duster'a has değil. Aynı sistemle çalışan tüm araçlara ait bir özellik.
 



Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Olgun Bey moderatörler sizin başlığınızı geri koymuşlar bilginize
 


Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Bütün site komple duster muhabbet köşesi oldu be, yetmedi mi yeni muhabbet köşeleri açıyorsunuz, gözünüze dizinize dursun ;D
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Neden Duster konusunda açmıştım ama orayı kilitlediğimizi varsayarak burada da paylaşmak istedim. Tartışma konumuz şu olsun arkadaşlar, aşağıda verdiğim bilgilere göre Duster için ne tür bir araç diyebiliriz. Bu aracı hangi sınıfa sokalım, arazi aracı diyebilirmiyiz gibi....Offroad aracı diyemiyoruz artık malum ;D


2010'da Rally Gazelles'e katılıp birinci olan Duster, 2011'de de katılıyor. Araç bu sefer beyaz



Yarışa hazırlık aşamalarından kareler




















































http://www.youtube.com/watch?v=oQnL9BVa1zU

Modifiye bilgileri burada: http://www.journaldu4x4.com/?Duster-PROTO-Dacia-Duster-XL
http://www.journaldu4x4.com/?Dacia-Duster-preparation-Duster
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Aslında dusteri alanlar beklentisini karşıladığı için alıyor ve Gördüğüm kadarıyla aldığına pişman olan da yok. dün araştırma yaptım. bir kaç model 4x4 üzerine Dusterin ayarında araç yok arkadaşlar. en okonomik olanı duster. varsa benim için ekonomi 2. planda diyen o zaman seçenek çok fazla. ne kadarda içi iyi değil ne kadarda offroad yapmaz derlerse desinler. gaza basınca araba sizi koltuğa yaslıyor. seviyorum ben bu seriliği.
 



Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi


Alan değil de almayan pişman