Dacia Duster Muhabbet Köşesi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ümiterkan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 2,268
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 477,258
Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Arkadaşlar benim şöyle bir düşüncem var. Mahindra markasını bir çoğumuz bilir. İyi veya kötü diye yorum yapabilecek bilgiye sahip değilim ama mahindra bölümünü de takip ediyorum. Söyleyeceğim şu, mahindranın thar diye bir modeli var eski cj lerin lisansıyla Hindistan'da üretiliyor. Thar'ın anlamı da dağ keçisiymiş. Araştırdığım kadarı ile üstünde 2,8 dizel peugeot motoru kullanılıyormuş. Bu araçlar Türkiye'ye gelir de satılırsa duster'ın gördüğü ön yargıyı en az duster kadar oda görecektir diye düşünüyorum ne dersiniz ?
 

Etiketler
Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

MAhindra bölümünden alıntıdır...

mahindra-thar-india-launch.jpg
 



Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

fbmy' Alıntı:
Arkadaşlar benim şöyle bir düşüncem var. Mahindra markasını bir çoğumuz bilir. İyi veya kötü diye yorum yapabilecek bilgiye sahip değilim ama mahindra bölümünü de takip ediyorum. Söyleyeceğim şu, mahindranın thar diye bir modeli var eski cj lerin lisansıyla Hindistan'da üretiliyor. Thar'ın anlamı da dağ keçisiymiş. Araştırdığım kadarı ile üstünde 2,8 dizel peugeot motoru kullanılıyormuş. Bu araçlar Türkiye'ye gelir de satılırsa duster'ın gördüğü ön yargıyı en az duster kadar oda görecektir diye düşünüyorum ne dersiniz ?

Bu araç ön yargıdan ziyade tepki görecektir. Özellikle Jeep fanatikleri tarafından.
İlk olarak 1941 yılında Jeep markası tarafından üretilmiş ve onunla özdeşleşmiştir.
İki yuvarlak far ve 7 kollu ızgara Jeep'in logosu haline geldiği için;
Mahindra Türkiye'de satışa sunulursa çok fazla tepki toplayacağını düşünüyorum ben...

OnlyinJeep_logo1.png
 



Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Bende aynı fikirde olduğum için yazdım. Ama anlamadığım neden tepki gördüğü.Kullanırsın kullanmazsın veya beyenip beyenmeyebilirsin ! Jeep satmış adamlar parasını verip almışlar yapıyolar :smiley:
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

fbmy' Alıntı:
Bende aynı fikirde olduğum için yazdım. Ama anlamadığım neden tepki gördüğü.Kullanırsın kullanmazsın veya beyenip beyenmeyebilirsin ! Jeep satmış adamlar parasını verip almışlar yapıyolar :smiley:

FB BJK'den Q7'yi alsa...
Ve ilk karşı karşıya geldikleri maçta Q7 Kartal'a çarpsa ;D ;D
Nasıl tepki oluşursa, aynı tarz tepki olarak düşünülebilinir...
;D
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

ict3055' Alıntı:
FB BJK'den Q7'yi alsa...
Ve ilk karşı karşıya geldikleri maçta Q7 Kartal'a çarpsa ;D ;D
Nasıl tepki oluşursa, aynı tarz tepki olarak düşünülebilinir...
;D

Kartal pert olur ;D ... Olduda zaten ;)

Bence profesyonel bakmak lazım duygusal değil... Taş yerinde ağırdır diyip geçmek lazım...
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

fbmy' Alıntı:
Kartal pert olur ;D ... Olduda zaten ;)

Bence profesyonel bakmak lazım duygusal değil... Taş yerinde ağırdır diyip geçmek lazım...

Aslında haklısınız ama, CJ kullanan herkes ki buna bende dahilim;
Bu araçların bir ruhu ve karakteri olduğuna inanırlar.
Aynı ruhu bu araçta bulabileceklerini ve sürücüsüne CJ kadar zevk verebileceğini sanmıyorum.

Yinede gelsin satılsın, biner bir bakarız en azından :D
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi


NOT: AŞAĞIDAKİ MESAJI DİĞER BAŞLIĞA DA YAZMIŞTIM. Belki yararlı bilgidir diye buraya da kopyalıyorum. Kalabalık için kusura bakmayın. Belki doğru birşeyler yazmışımdır ve birilerine yararı dokunabilir
***

Herkese selam,

Sayın cincin, bir düzeltme de ben yapayım; geçen akşam denedim; 4x4 ışığı 80 kmyi geçer geçmez sönüyor.

Yavuz Bey, sanıyorum sizin kafa karışıklığınızı anladım. (yanlış anlamış da olabilirim, o zaman hepsini yazmamış olayım) Galiba sorun aktarma organları konusundaki açıklama eksiğinden kaynaklanıyor. Eksiklik de demiyorum, yazan arkadaşlar, karşıdakinin yeterli bilgi sahibi olduğunu var sayarak yazıyorlar.

Örnek: Suzuki. (şaseli) Bu araçta gövdeden ayrılan şase var. Gövde ona oturtulmuş. Bunu biliyoruz. Bir de bunların şanzumanlarında, tüm tekerleklere hareketi mekanik yolla aktaran özel mekanizma var. Ayna mahruti vs. o tip şanzumanlar için geçerli. Dolayısıyla siz 4x4'e geçtikten sonra, tekrar durup o dişliyi/kolu/vitesi 4x4'den çıkarmadıkça, araba tüm hareketi sürekli olarak 4 tekere aktarıyor. Kaç km. hızla giderseniz gidin. Yani aktarma işi onlarda mekanik.

Duster'a gelince; aktarma sistemi yani nrormalde 4x2 giderken sadece ön tekerleklerden çekiyor; fakat canınız 4x4 gitmek istediğinde, bir düğmeyi çeviriyorsunuz, güç elektronik sistem vasıtasıyla %50 öne %50 arkaya aktarılıyor. Böylece, normal bir defransiyelin çalışma şartlarına göre, 4 tekerlek de motordan güç alıyor.

Ancak sistem, sürücünün yüksek hızda 4x4'e ihtiyacının olmadığı varsayılarak, belli bir hızdan sonra elektronik algılayıcı yoluyla aktarımı kesecek şekilde tasarlanmış.
***
(bu kısımda bilgi veya anlatım yanlışı varsa, ustalar düzeltsin; ben sadece uzun okumalarım sonucu öğrendiklerimi, yavuz bey'i aydınlatmak için takdim ediyorum)

Şimdi bir başka örnek verelim: 4 tekerlekten kilitlenen bir şanzuman/aktarma sistemi. (Galiba G modeller öyle)

Siz bütün tekerlekleri kilitledikten sonra, motorun hareketi birbirinden bağımsız olarak 4 tekerleğe birden aktarılıyor. Tüm tekerlekler her halükarda dönüyor. Biri tutunamazsa diğeri tutunuyor ve ağır arazi şartlarının üstesinden böylece bu araçlar daha kolay geliyor.

Fakat Duster'ın ve birçok aracın çekiş sisteminde, (diyelim ki ön) normal yolda her iki tekerlek hareket halinde. Fakat varayalım ki sol tekerlek bir engelle karşılaştı ve dönemedi; o zaman tüm güç sağ tekerleğe aktarılıyor. O da tam tutunamıyorsa, araç patinaja düşüyor. Bu sistem tüm araçlar için geçerli.

Bir başka varsayımda bulunalım: Diyelim ki Dusterla 4x4 le gidiyorsunuz. Sol ön ve sol arka tekerlek bir engelle karşılaştı. O zaman güç sağ ön ve arkaya aktarılıyor; şayet onlar da sağlam zemine basamazsa, araç patinaja düşmüş oluyor. Daha önce bahsi geçen "askıda kalma" böyle bir şey.

Bu durum Duster'a has değil. Aynı sistemle çalışan tüm araçlara ait bir özellik.
 





Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Bütün site komple duster muhabbet köşesi oldu be, yetmedi mi yeni muhabbet köşeleri açıyorsunuz, gözünüze dizinize dursun ;D
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Neden Duster konusunda açmıştım ama orayı kilitlediğimizi varsayarak burada da paylaşmak istedim. Tartışma konumuz şu olsun arkadaşlar, aşağıda verdiğim bilgilere göre Duster için ne tür bir araç diyebiliriz. Bu aracı hangi sınıfa sokalım, arazi aracı diyebilirmiyiz gibi....Offroad aracı diyemiyoruz artık malum ;D


2010'da Rally Gazelles'e katılıp birinci olan Duster, 2011'de de katılıyor. Araç bu sefer beyaz

0.jpg

Yarışa hazırlık aşamalarından kareler
00.jpg

00.jpg

protobyduster-713b7.jpg


daciaisabellecharles-64c37.jpg


daciaduster4x4-2-b0694.jpg


dacia-duster-proto-db8f0.jpg


bfgoodrichpneuduster-ddc94.jpg


amortisseurduster-45385.jpg


amortisseurdusterarr-707ee.jpg


bras-arr-f46cb.jpg


differentiel-cadia-arr-af4b4.jpg


dacia-vue-arriere-14635.jpg


webjpg_DSC5783-bc8e5.jpg


webjpg_DSC5774-9bac3.jpg


webd18-4458e.jpg


webd13-5813a.jpg


dacia02-095d7.jpg


duster-7-82eb2.jpg


2duster-a182e.jpg


dacia04-a715b.jpg


conduiteduster4x4-4d848.jpg


cricair-dea0a.jpg


cricair2-1e83f.jpg


proto-arr-af913.jpg


0.jpg

0.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=oQnL9BVa1zU

Modifiye bilgileri burada: http://www.journaldu4x4.com/?Duster-PROTO-Dacia-Duster-XL
http://www.journaldu4x4.com/?Dacia-Duster-preparation-Duster
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Aslında dusteri alanlar beklentisini karşıladığı için alıyor ve Gördüğüm kadarıyla aldığına pişman olan da yok. dün araştırma yaptım. bir kaç model 4x4 üzerine Dusterin ayarında araç yok arkadaşlar. en okonomik olanı duster. varsa benim için ekonomi 2. planda diyen o zaman seçenek çok fazla. ne kadarda içi iyi değil ne kadarda offroad yapmaz derlerse desinler. gaza basınca araba sizi koltuğa yaslıyor. seviyorum ben bu seriliği.
 



Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

kahraman1520' Alıntı:
Aslında dusteri alanlar beklentisini karşıladığı için alıyor ve Gördüğüm kadarıyla aldığına pişman olan da yok. dün araştırma yaptım. bir kaç model 4x4 üzerine Dusterin ayarında araç yok arkadaşlar. en okonomik olanı duster. varsa benim için ekonomi 2. planda diyen o zaman seçenek çok fazla. ne kadarda içi iyi değil ne kadarda offroad yapmaz derlerse desinler. gaza basınca araba sizi koltuğa yaslıyor. seviyorum ben bu seriliği.

Alan değil de almayan pişman :D
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,676
Mesajlar
1,522,013
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

SON KONULAR



Geri
Üst