CJ5 İle Alakalı Sohbet

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mogzilla Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 200
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 66,623
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Yavuz arkadaşım tek taraflı aşk tabiiki yürümez bence katlanılmazda..Aşık olmayan taraf aldatıyor demektik:smiley:)
Siz o kadar bu beraberliği devam ettirmek için çaba sarfettiyseniz ama yinede yürümedi...ve o sizi aldattı..
En iyisini yaptınız...bende olsaydım kıçına basardım tekmeyi....
Saygılar..
 

Etiketler

aras' Alıntı:
bana yardım ..lütfennnn

Cj8 in orjinal 2.4 motoru olduğunu sanmıyorum , sadece Yj wrangler de var oda 2.5 olması lazım, yinede CJ serisi içinde CJ8 alım satımı en kolay olan ve az bulunan araçlardandır. İkinci el parçaları kolay bulunur , yeni parça ve aksesuar için ithal eden yerlerden veya direk amerikadan bulabilirsiniz.

Defenderin 2.5 benzinlisi için fiyat aksesuar , harcanan para ve temizlik durumuna göre değişir. aracı göremeden cevap vermek zor. Mesala r380 şanzıman ve orjinal hidrolik direksiyon fiyatı 4-5 bin ytl yukarı tasır. Bunun yanında 2.5 benzinli defender v8 kadar fazla yakıt tüketir ama 100 km nin üstüne yokuş aşağı inmiyorsanız çıkamaz. Diğer yandan parçaları oldukça ucuzdur heryerde bulunur ve çok nadir arıza yapar.

Konfor takıntınız varsa ikiside size hayal kırıklığı yaratır, bunların safkan arazi araçları olduğunu aklınızdan çıkarmayın, binek araç performansı ve konforununu beklemeyin.

Selamlar
 


ikinci el CJ ne olursa olsun, ne kadar toplanmış olursa olsun aldığınız aracın mekanik ve yürüyen aksamını elden geçirmeniz şart, sizden önce toplayanın neler yaptığı bilemediğiniz için dikkat edilmesi gereken yerler var...Bunların başında Frenler gelir, mutlaka 76 sonrası önleri disk olan bir araba almak lazım, 76 sonrası araçların hem şasesi kuvvetlidir, hemde elektronik ateşlemedir... sonrada yürüyen aksam, ateşleme, karbüratör.. bakmak lazım...

Örneğin OPTHA'nın gönderdiği linkteki 79 Cj-5 kesinlikle yükseltilmeden araziye giremez, 33' mudzillalar ve 10inch jantlar süper, en az 5' inch lift lazım yoksa arka çamurlukların içlerine sürter. Araba genel olarak toplu gözükmekte ama kapılar Bestop değil, muhtemelen tenteside değil, Tenteci Remzi'nin veya Bestop'un tentesi yoksa donarsın ama iyi bir tente ile kışın ter içinde kalırsın; araçlarda genelde yalıtım olmadığı için motor ve eksoz harareti kabini hamam gibi yapar.

işin doğrusu makinası iyi durumda, üzerinde Bestop tentesi ve olabildiği kadar aksesuarı olan bir aracı ucuza almak. Sıfırdan toplarsan her zaman zarar olur. Elinizi üzerinden çekmeden ufak ufak masraflarla toparlamak lazım ama bir işi birkere yapmak ve aracınız iyi tanımak lazım..

Bide CJ-5 bence 1.70cm üzerindeki insanlar için biraz küçük ve rahatsız... CJ-7'ye hem hardtop ve sac kapı takılma olasılığı var, hemde oturma mesafesi CJ-5'den daha rahat. uzun yolda da hoplamadan gidebiliyor... Cj-5 uzun yolda koca lastiklerle çok zıplıyor...
Selamlar...

CJ biraz şans meselesi esasıdan Yavuz Bey'in başına gelenleri şanssızlık olarak görüyorum, bazen alerjik arabalar oluyor...
 



Evet Orkun kardeşim..cj serisini almak için herhalde acayip müptele olmak gerekiyor..anlattıklarından anladığım kadar...bide bol bol tamirci için vakit:smiley:)
 

aras' Alıntı:
öncelikle herkese selamlar...ben de off road meraklısı birisi olduğum için uzun zamandır jeeplerle ilgili araştırma yapıyorum. aklıma yatan 2 tane araç war. 1. olarak 83 model cj8.aracı inceledim.anladığım kadarıyla temiz bi araç şaside en ufak bi çamur yada yağ lekesi yok.görünüşte problem yok gibi.almaya karar verirsem tabi ki anlayan kişilere inceleticem. 2.olarak ta 91 model benzinli defender war(sanırım telekomdan çıkma) cj8 in fiyatı14500 defender ise 13000 ytl. bu konuda tavsiyelerinizi bekliyorum. ( bu arada cj 8 in motoru 2.4..acaba bu motor orjinal mi?) şimdiden teşekkürler

CJ-8 'lerin hepsi 4.2lt 6 silindir. Ancak devlet ithal ederken willys kıvamında ithal ettiği için araçların çoğunu 2.0lt, 2.4lt, 2.5lt gibi kaydetmiş, sivile satılırkende değişiklik yapılmamıştır.
Ancak aracının motorunu 2.4lt zanneden birisinden CJ kesinlikle alınmaz.. bir insan bu kadar mı habersiz olur.. o aracı ne amaçla almıştır bilinmez...(motoru değiştirdilerse yine alınmaz...)

2.5Lt YJ ve TJ Wrangler'ın yakıt tüketimi 6 silindirlilerle aynıdır, performansı ise dörtte biri kadar..... Amerikalı'lar 2.5lt wrangler ları çok ucuza alıp, V8'e çevirirler... başka bir işe yaramaz..
 

Jeep34' Alıntı:
Evet Orkun kardeşim..cj serisini almak için herhalde acayip müptele olmak gerekiyor..anlattıklarından anladığım kadar...bide bol bol tamirci için vakit:smiley:)

Ben iki hobimi bir arada yapıyorum, hem amerikan restore ediyorum, hemde off road yapıyorummm...seneye V8 atmayı planlıyorum..hayırlısı bakalım... bugune kadar beni yolda bırakmadı, çoğu şeyide elimden geldiği kadar kendim yapmaya çalışıyorum... ama tamirci yanlış terim, bozuk olan şey tamir edilir benim işim genelde modifiye ile ilgili oluyor... mesela son 3 sanayiye gidişi;

lpg kiti takıldı, ateşleme ile oynandı..
suspension lift takıldı
şanzıman değişti
bunların arasında ben hidrolik direksiyon pompasını değiştirdim.. otoparkta bodylift taktım...falan filan..
ama bunların hiçbirini yapmasamda CJ yine gidiyorduuu...
selamlar...
 

Jeepcj7' Alıntı:
CJ biraz şans meselesi esasıdan Yavuz Bey'in başına gelenleri şanssızlık olarak görüyorum, bazen alerjik arabalar oluyor...

Evet Orkun bende şanssızlık olarak görüyorum, aramızda doku uyuşmazlığı oldu , buda amerikanlardan tamamen soğumama sebep oldu , bir defa bile eve sağlam dönebilseydim yinede satmaz garajda tutardım, hem pul parasına hemde vadeli verdim sırf gözüm görmesin diye.

Keske seninle ozaman tanışsaydık eminim senin gibi birinde belkide adam olabilirdi, Hard top ve Metal kapıları bile vardı. hatta en son yurtdışından sıfır orjinal spor koltuklar ve direksiyon bile getirtmiştim.

İşin ilginci şimdi kullandığım aracın motoruda amerikan asıllı, landroverin buick ten alıp 3.5 ten 3.9 çevirdiği , lucas elektronikle donattığı gayet performanslı ve sonderece sorunsuz bir motor.

Selamlar
 

discovery-V8' Alıntı:
Evet Orkun bende şanssızlık olarak görüyorum, aramızda doku uyuşmazlığı oldu , buda amerikanlardan tamamen soğumama sebep oldu , bir defa bile eve sağlam dönebilseydim yinede satmaz garajda tutardım, hem pul parasına hemde vadeli verdim sırf gözüm görmesin diye.

Keske seninle ozaman tanışsaydık eminim senin gibi birinde belkide adam olabilirdi, Hard top ve Metal kapıları bile vardı. hatta en son yurtdışından sıfır orjinal spor koltuklar ve direksiyon bile getirtmiştim.

İşin ilginci şimdi kullandığım aracın motoruda amerikan asıllı, landroverin buick ten alıp 3.5 ten 3.9 çevirdiği , lucas elektronikle donattığı gayet performanslı ve sonderece sorunsuz bir motor.

Selamlar

Yavuz abi, cj ile yaşadıklarınız, Everest' in zirvesine çıkıpta, zirvede ölmek gibi miş-li geçiş zaman olsa gerek.
 




unimog-cu in mystery' Alıntı:
Yavuz abi, cj ile yaşadıklarınız, Everest' in zirvesine çıkıpta, zirvede ölmek gibi miş-li geçiş zaman olsa gerek.

;D

Zirve? ancak everstin eteklerinden kafa üstü düşmek olabilir. Daha tırmanışa bile başlamamıştım.;D
 

arkadaşlar,bende 77 model bir cj5 var,iki senedir bende,nihayet fırsat bulup sanayiye götürdüm ve toplatmaya başlattım, yaklaşık 20 gündür sanayide,boyaya giriyor , fazla birşey kalmadı sayılır, bence de eğer bir cj5 sahibiyseniz aracınıza aşık olmanız gerekiyor,ne mutlu bana ki,benim aşk karşılıksız değil,ne zaman ihtiyacım olsa cj5 her işime yaradı,bana abuk sabuk arızalar çıkarmadı,bundan önceki aracım 97 model bir c 220 mercedes'ti ve cj5 kadar zevk almıyordum onu sürmekten,ben bazı arkadaşların aksine şehir içinde de uzun yolda da,yazın da kışın da cj5 kullanıyorum,ve gayet rahat,marmaristen antalyaya ordan düzceye gittim 1000 kmden fazla bi uzun yol deneyimi,kendi orjinal kaloriferi, dandik bir tente olmasına rağmen kışın gayet güzel ısıtıyor,üzerinde orjinal amc 6 silindirli 3.8 motoru var,lpg var,ve kırmızı ışıkta kalkarken yanımdaki araçlar arkadan nal topluyor,3 vites olduğu için fazla süratli değil belki ama çok güçlü ve seri,tamam çok yakıyor ama lpg takınca normal benzinli bir aracın yakıtıyla aynı,beni hiç yolda bıraktı mı? evet,birkaç kez, il aldığımda lpg taktırmamıştım ve benzin göstergesi bozuktu,birkaç kez benzin bitti ve yolda kaldım, hepsi o
 

Hayırlısı olsun iyi günlerde kullanın , bu işin özü zevk alabilmek , bunu yapabiliyorsanız ne mutlu size .

Selamlar
 

Ben sanki sizi bir yerlerden tanıyorum, aracınız turuncu olmasın sakın...

Hoşgeldiniz..
 




Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,677
Mesajlar
1,522,016
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst