AKMühendis
Zirve
Merhabalar.
Bu gün iki deneme daha yaptık:
Birincisini Kuga da yaptım.Akü başından 10m uzunluğunda 25 mm2 kesitli
kablo ile tesisatı açıktan deneyip, jel aküyü de bağlayarak ilk şarjı yapmaya çalıştık!
Ford ta Kiadan daha düşük voltaj gözlemledim, 1 volt kadar daha düşük..
Kuvvetlendirici bir devre elemanı ihtiyacı doğacak, belli oldu.
Burada sevindiğim husus, arabada herhangi bir ikaz ışığı yanmadı.
Demek ki aracın beyni, şimdilik eklentilerden rahatsız olmadı.
2. Denemeyi Kia da yaptık, bu kere devreye güneş regülatörünü de ekleyerek!
Akü (+) kutbundan 25mm2 10 m uzunluğundaki kablo ile ayırıcıya girildi, ayırıcı çıkışı güneş regülatörüne verildi, güneş regülatörü çıkışı jel aküye bağlandı.
Bu arada daha kısa tuttuğum için 10mm2 lik kablolar ile (-) kutuplar taşındı.
Görünüşe göre sistem 13.4 A ile aküyü besledi.
Kısmen boşalmış, 11.6 volttaki jel aküyü, 13 V a çıkardı.
Fakat amper hep yüksekti !
Başlangıçta 20 A... ilerledikçe 12-13 A. e kadar düştü.
!.5 saatlik çalışmadan sonra opersyonu bitirdim.
Aslında, güneş regülatörünün akü doluluğunu hissedip
şarjı kendisinin kesmesini bekleyecektim ama, yapmadım.
Beklesem aşırı şarja girmeden akü beslemesini keser miydi, bilemedim.
Bu konuda ustalardan, yanıt rica ediyorum.
Kuga ile karavanı çekeceğim için, devreye karavanda bir de
güneş regülatöründen önce booster koymayı düşünüyorum:
Düşündüğüm DC-DC yükseltici,zahirde 1500 Watt !!!
1500 Watt fanlı booster
Buna düşük voltajla 12-12.5 V ile gireceğiz,18V ile çıkacağız.
18 Voltu da regülatörümüz, ön tanımını yaptığımız jel aküye göre ayarlayacak.
Bu olacak gibime geliyor daa, yüksek amper beni rahatsız ediyor.
Akü imalatcısı ile görüştüm,
" Abi akünün ömürlü olmasını istiyorsan; 10 Amperin üstüne çıkma " diyor.
Bizim şarj da 22-13 A ler civarında dolanıyor..
Bu amperi nasıl düşüreceğiz...!
Bu gün iki deneme daha yaptık:
Birincisini Kuga da yaptım.Akü başından 10m uzunluğunda 25 mm2 kesitli
kablo ile tesisatı açıktan deneyip, jel aküyü de bağlayarak ilk şarjı yapmaya çalıştık!
Ford ta Kiadan daha düşük voltaj gözlemledim, 1 volt kadar daha düşük..
Kuvvetlendirici bir devre elemanı ihtiyacı doğacak, belli oldu.
Burada sevindiğim husus, arabada herhangi bir ikaz ışığı yanmadı.
Demek ki aracın beyni, şimdilik eklentilerden rahatsız olmadı.
2. Denemeyi Kia da yaptık, bu kere devreye güneş regülatörünü de ekleyerek!
Akü (+) kutbundan 25mm2 10 m uzunluğundaki kablo ile ayırıcıya girildi, ayırıcı çıkışı güneş regülatörüne verildi, güneş regülatörü çıkışı jel aküye bağlandı.
Bu arada daha kısa tuttuğum için 10mm2 lik kablolar ile (-) kutuplar taşındı.
Görünüşe göre sistem 13.4 A ile aküyü besledi.
Kısmen boşalmış, 11.6 volttaki jel aküyü, 13 V a çıkardı.
Fakat amper hep yüksekti !
Başlangıçta 20 A... ilerledikçe 12-13 A. e kadar düştü.
!.5 saatlik çalışmadan sonra opersyonu bitirdim.
Aslında, güneş regülatörünün akü doluluğunu hissedip
şarjı kendisinin kesmesini bekleyecektim ama, yapmadım.
Beklesem aşırı şarja girmeden akü beslemesini keser miydi, bilemedim.
Bu konuda ustalardan, yanıt rica ediyorum.
Kuga ile karavanı çekeceğim için, devreye karavanda bir de
güneş regülatöründen önce booster koymayı düşünüyorum:
Düşündüğüm DC-DC yükseltici,zahirde 1500 Watt !!!
1500 Watt fanlı booster
Buna düşük voltajla 12-12.5 V ile gireceğiz,18V ile çıkacağız.
18 Voltu da regülatörümüz, ön tanımını yaptığımız jel aküye göre ayarlayacak.
Bu olacak gibime geliyor daa, yüksek amper beni rahatsız ediyor.
Akü imalatcısı ile görüştüm,
" Abi akünün ömürlü olmasını istiyorsan; 10 Amperin üstüne çıkma " diyor.
Bizim şarj da 22-13 A ler civarında dolanıyor..
Bu amperi nasıl düşüreceğiz...!
Son düzenleme: