Seyrettim. Anlatan arkadaş kadar akülerin iç yapısını bilmiyorum. Daha önce arabadan şarj ederek iki tane jel akü öldürdüm. Gerçi kesin ölüm sebebi ikisinde de tam bitirmemdi. Birisi arabada tam gün yol gittiğim bir gün öldü. Nasılsa araçtan şarj oluyor diye akşama kadar kahve /çay için su ısıtmıştım. İki akü bağlantısını sağlayan rölenin arıza yaptığını anlayamamıştım. 10.5 Voltun altına inmiş. İkincisi yine işyerindeki ups akülerini yedeklemiştim , uzun elektrik kesintilerinin birinde. Bir daha bu aküden hayır gelmedi. Belki de araçtan şarj ederken kısmen zarar gördü . Video daki arkadaş ondan bahsediyor uzunca. Şu anda agm kullanıyorum ve şu ana kadar sıkıntı yok, tabii yine araçtan şarj ama bu sefer arada DC to DC şarj kontrolü var.Linki değiştirdim. Üyeliksiz de izlenebiliyor yeni link.
Mesut Bey uzun süredir araçtan şarj ederek yaşam aküsü kullanıyor ama onda güneş enerjisi destekli şarj cihazı var, bir de sanırım ayda bir dışarıdan redresör yardımı ile şarj ediyor.
Araç aküsü + inverter + şarj cihazı + jel yaşam aküsü döngüsü çok uzun geldi.
Araç aküsü + DC to DC şarj + jel yaşam aküsü döngüsü nasıl olur acaba?