Çekme Karavan Hakkında Aklımdaki Sorular

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan pasolvon Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 156
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 35,867
Bir yerde de aşağıdaki bilgileri buldum.

KLEO PC 35C MAVİ OTO BUZDOLABI 12-24 VDC (35 Litre )
KARAKTERİSTİK ÖZELLİKLER

ÇALIŞMA SICAKLIĞI: +2 / +8?C
ENERJİ TÜKETİMİ: 0,21 kWh/24h
ENERJİ SINIFI: A++
GÜÇ/ AKIM: 68(W)
VOLTAJ/FREKANS: 12 V & 24 V
AKSESUARLAR VE KONTROL LAMBALARI

AYARLANABİLİR TERMOSTAT: +
İÇ AYDINLATMA LAMBASI: n.a
KAPI KİLİDİ: n.a
DEFROST: Opsion
TEKNİK ÖZELLİKLER

DIŞ BOYUTLAR: 440*505*420
İÇ BOYUTLAR: 345*420*230
AMBALAJ BOYUTLARI: 465x545x465
BRÜT HACİM: 35 L
NET HACİM: 33 L
BRÜT AĞIRLIK: 14 kg
NET AĞIRLIK: 13 kg
DIŞ GÖVDE: PVC Kaplı sac
İÇ GÖVDE: Polystrene
YALITIM MADDESİ: Sert P.U.
YALITIM MAD. YOĞUNLUĞU: 40~44 kg/m³
TERMOSTAT: KPF 18 C
SOĞUTUCU AKIŞKAN: R 600 a
SOĞ. AKIŞKAN MİKTARI: 20 gr
ONAYLAR: TÜV - DAR - TSE
UYGUNLUK DİREKTİFLERİ: Low Voltage Directive (73/23/EEC) / EMC Directive (89/336/EEC) / : Automative Directive(95/54/EC)

Portacool ürünlerimiz,Türkiye'de 3 yıl garanti ile ve ülkemizin 3 büyük soğutma kurulusundan birisi olan KLEO /KAYSU gurubu tarafından( fabrika üretimi koşullarında) üretilen ürünlerdir.
Özellikle , portacool 60 C , kendi kulvarında (yat ve karavanlar için tasarlanmış) TEK ve rakipsiz bir üründür.
PORTATİF SOGUTUCULAR ;
Fabrika şartlarında , 3 yıl garanti ile ve servis güvencesi ile satılan KLEO PORTATİF ÜRÜN SOGUTUCULARIMIZ, 12 /24 V DC ve 220 V İLE CALISAN ÜRÜNLER seklinde ;
35 litre üstten yüklemeli ,
60 litre mini bar formatında olmak üzere 2 ayrı model olarak pazara sunulmuştur.
12 / 24 V AKÜ ile çalışan ürünlerimiz , AKÜ KORUMA özelliklidir. Hiç bir koşulda aküyü tamamen boşaltmaz.
 

Etiketler
.

Daha bir saat evvel başka bir başlığa yazdığımı burada tekrar sizin için de yazayım.

30 sene kadar evvel eşim ve iki küçük çocuğumla 6 hafta boyunca Amerikayı strafor buz kutusuna market ve motellerden aldığım buz veya buz torbalarını koyarak sorunsuzca gezmiştim.
Bence 2. geceyi çıkarabilmeniz olanaklı.

Milyonlarca Amerikalı da otomobillerindeki buz kutusuyla yollarda..
Kaybınızın olacağını sanmıyorum..
Bence tersi daha olası. :yum:

Kısaca; hafta sonu kampı için elektrikli çözüme odaklanmanız bence gereksiz.

.
 
Son düzenleme:

Kullanacagınız Akü lityum tipinde olduğu için aküyü dibine kadar boşaltabilirsiniz ama dolabınızın elektronik kartı belli voltaj düşümünden sonra kendini kapattığı için dolabınız akünüzü gercekten sıfıra kadar boşaltamaz.Önce bunu söyliyelim.Şimdi elinizdeki dolabı 70 watt kabul edelim.Kamp yerine geldiniz akü dolu güneş panelini kurdunuz.Dolap çalışmaya başladı 70 watt tüketiyor güneş panelide teorik olarak 40 watt üretiyor yani anlık olarak güneş varken akünüzden 70-40=30 wat lık tükenme oluyor.Tabiki dolabınız sürekli çalışmıyor 15dakika çalışınca 45 dakika dinlendiğini kabul edelim.Yani 1 çalışmaya 3 dinlenme süresi olsun.Güneş paneli akünüzü hakkıyla 8 saat doldurduğunu kabul edersek bu 8 saatlik güneş ışıklı sürede paneller teorik olarak 40X8=320 wat enerji üretip aküye yolluyacaktır.Aynı zaman zarfında dolap ise 8/4=2 saat sürekli çalışmış olacaktır.Gercek elektrik tüketimide 2X70=140 wat olacaktır Yani gündüz vakti panel aküyü doldururken sadece dolap aküye bağlı ise 320-140= 80 wat lık bir enerji fazlalığımız olacaktır.yani akşam olunca panel dolum yapmaz duruma geldiği sırada akümüz tam dolu durumunda olacaktır(Teorik).Akşam oldu sabaha tekrar paneller dolum yapmaya başlıyana kadar daha 14 saat var.Dolap yine çalışacak ama belki daha uzun süre dinlenecek ama biz yine 1/4 oranını kabul edelim yani dolap 14/4=3.5 saat kadar çalışacak 3.5X70=245 wat tüketim yapacak.Yani akünüz sabah olunca yarı yarıya boşalmış olacak.Sabah güneş panelinin hesabını yukarıda yapmıştıkakşam olunca 80 watlık bir fazlalığımız olacaktı .Yani ikinci gün akşamı akünüz üç aşagı beş yukarı yarı dolu olmuş olacak.Durum böyle ama aralarda TEORİK LAFI ETTİM DURDUM.Yani güneş panelinizin verimini güneş ışıklarının durumunu hesaba katmadık.Panelinizi %100 verimli gibi düşündük ama gerçekte verim çok daha azdır yani 40 wat panelin her an 40 watlık enerji üreteceğinden şüpheliyim.Özetlersek bu sistem 40 teorik watlık panel ile iki günü çıkarmaz gözüküyor çözüm olarak ya paneli 100 watlık cıvarında bir panel ile değiştirin yada 40 -50 watlık bir ilave panel daha alın derim.Umarım yardımcı olmuştur.
 

Sayın İnce999 Teşekkür ederim bilgiler için. Dolabla ilgili başka bir teknik yazıda ENERJİ TÜKETİMİ: 0,21 kWh/24h şeklinde bilgi buldum ya ni bu dolap 24 saatte 210 Wh elektrik tüketiyor, alet de 400 Wh olduğuna göre hiç panelsiz bile 2 günü çıkartır gibi duruyor diye düşündüm bir an :smiley: Yanlış mıyım acaba? :smiley:

Sayın EvliyaÇelebi, kamplarım medeniyetin olmadığı yerlerde genelde. Buz torbalarını da koyacağım dolaba elbette ama buzları kullanacağım yer başka olacak :smiley: :smiley:

Aracı çalıştırır Aküyü şarj ederiz gerekirse gündüz diye de düşünmeden edemiyorum (aynı zamanda da buzdolabını da çakmaklığa bağlarım ama bu sefer aracımı zorlamış olur muyum?
 

0.21 kwh=210 watsaat yapar bir günde yani 24 saatte bu kadar tüketiyorsa 1 saatte ise 210/24=8.75wat satt yaparki bu motorun gücünün 70/8.75=8 kadar yapar yani bir saate bir saatin 8 de biri kadar çalıştığı kabul edilmiş buda 60/8=7.5 dakika yapar.Bana göre dolabın 8 dakika çalışıp 52 dakika dinlenmesi pek inandırcı gelmedi.Diyelim ki bu harcanan watt dogru.Şimdi dikkatinizi dolabın izahatında da olan bir noktaya çekeyim.Dolap 12 volt ile elektronik düzenle çalışmaktadır elektronik kartın yapılışında akü koruma devresi vardır ve aküden dolaba gelen voltaj belli bir seviyeye indimi (yaklaşık olarak 10.5 volt filan) dolap kendini durdurur.Yani Bu akünüzü sadece dolabı kullanarak sonuna kadar boşaltamazsınız 400 watt saatlik bir akünün yarısını tükettiğinizde voltajda hali ile 12 den aşağıya inecektir.Akünüzü yarım gün kullandığınız sırada çakmaktan şarj ederseniz aracınızı zorlamazsınız.Şimdi diyeceksinizki ne kadar süre çalıştırayım? dolap 70 wat olduğuna göre 70/12=6 amper çekiyor demektirAraç çakmaklığı 10 amperi rahat verdiğine göre aküde fazla boş olmadığından kendisi fazla akım çekmez yani 3-4 amper yeterli gibidir.Dolabı sabahtan dört saat kadar aküye taktığında yaklaşık bir saat kadar çalışmış olur yani 70 watt tüketmiş olursun dört satten sonra aküyü çakmağa bağlayıp arabayı yarım saat çalıştırsan bu sürenin 25 dakikası kadar zamanda dolap dinlenmede olacak yani yaklaşık 12 voltX10 amperX25dakika/60 dakika=50 vat saat kadar şarj yapmış olursun eh tükettiğin 75 wat kadar ürettiğin ise 50 watt kadar olduğu için 4 +0.5 =4.5 saat sonra akünden eksilen watt 75-50= 25 watt olur yani bu işi akşam da yapınca 9 saat sonra eksilen watın 50 wattır bu toplam akünün yaklaşık 1/10 kadar olduğu için akünde voltaj düşümü olmaz.(gece dolabı fişten çekeceksin).yaklaşım ve kabullerle günde yarımşar saatlik 2 kere çalıştırma ile 2 gün idare eder gibi gözüküyor
 



Bilgiler için teşekkür ederim. Dolabım ve güç ünitem elime geçtiğimde kullanım bilgilerini de sizlerle paylaşacağım.

Saygılar
 

Forumların bu serbest çağrışım şekli gerçekten çok iyi. Şunu mu alayım bunu mu alayım bu nasıldır diye açtığım konu o kadar değerli teknik bilgilerle doldu taştı ki insan şaşırıyor. Bilhassa @ince999 @AKMühendis @EvliyaCelebi2 @fsirin gibi tecrübeli üstadların değerli katkıları o kadar önemli ki her biri sabit konu olabilecek bir çok bilgi paylaşıldı.

Biraz konunun rotayı çevirmek adına daha basit ve mekanik bir soru sorayım ben şimdi. Malumunuz istanbula ilk kar düştü. Karavanın çatısı karla dolunca bu karlar erimeye yüz tuttuğunda tavan havalandırmasının çevirerek açma kapama kolunun içinden su sızıntısı baş gösterdi. Neyse ki tahmin edip geçen haftasonu altına bir havlu ve kap koymuştum ancak can sıkıcı bir konu.

Sorum şudur. Bu kol sökülüp tamir edilebilir bir parça mı yoksa havalandırma kapağı komple mi değişmesi gerekli?
 
Son düzenleme:

Bilgiler için teşekkür ederim. Dolabım ve güç ünitem elime geçtiğimde kullanım bilgilerini de sizlerle paylaşacağım.

Arkadaşlarımız konuyu çok güzel incelemiş ve açıklamışlar.
Sn.Çelebi araştırmacılığı, Sn. İnce de pratik değerlendirmeleri ile konuya katkı sağlamış.

Ama en güzel yorum da, Sn. honour 16 dan gelmiş, " Bekleyelim göreceğiz."
Çünki, bu tip sarflar ve güç kaynağının yeterliliği teorik olarak hesaplanır,
ama en önemli faktör, kullanım karakteristiğidir.

Evet prospektüsünden;12Ad 35 A lik lityum iyon bataryanın kombine edildiği anlaşılıyor.
Ama ardında sonuna kadar dejarj etmeyin diye bir uyarı var.
Bu uyarı kullanım süresini kısaltır.

Yine mini buzdolabı için 4-10 saat arası kullanımdan bahsetmiş;
hangi şartlarda belli değil,zaten bunu açıklamak,tayin etmek mümkün değil.
Normal şartlarda diyecek olursak, normal şartın tarifi nedir?
Ve bu kullanıcımız bu normal şartın neresinde?

Kullanım özelliklerinden en önemlileri, sırasıyla,
günde dolabı açıp kapama sayısı,
kapağın her açışta açık kalma süresi.
Bir diğer önemli faktör, dolabın içine konacak malın sıcaklığı?
Eğer dış ortam sıcaklığı ile alıp, dolapta soğutmayı düşünürseniz,yandınız!
Buraya mutlaka ön soğutulmuş, yani dolabın rejim sıcaklığına gelmiş
yiyecek ve içecek koymak gerekir.
Bir de termostatı 2 günlük muhafaz için +8 C lerin altına indirmemekte yarar var.


Benzer açıklamalar KLEO nun prospektüsünde de var.

210 W/24 h günlük sarf? Şartlar tabii ki net değil.
Bu sarf artar da, azalır da..
Ayrıca Kleo bir uyarma da yapmış, akünüzü sonuna kadar kullanmazsınız,
AKÜ KORUYUCU vardır.
Bu akü koruma, kullanım süresine negatif etki eder.

Evet;
400/68 = 5.88 h?
Güç ünitesi,400 W ın ne kadarını kullanmaya müsade edecek?
Kleo nun akü koruyucusu devreyi nerede kesip
güç kaynağını korumaya alacak?

Veya kulağı biraz dolambaçlı gösterelim:
68/12=5.66 A
400/12= 33.33A
33.33/5.66= 5.89 h .. ?

Teorik hesaplar aynı mantıkla, aynı yere çıkar...

Bir başka husus, kompresör kartında, termostat ayarına bağlı olarak,
demeraj yükünü ve çekilen amperajı ayarlayan devir ayarlayıcı var mı/ yok mu?
Varsa kullanım süresine katkısı büyük olur.

Bütün bunlar yaptığımız genel yaklaşımların dışında,
kullanacak arkadaşımızın, vereceği neticeleri öne çıkartıyor.

Güneş enerjisi takviyeli akıllı kullanım, onun ihtiyacını görebilir inşallah.
En kötüsü, 2. gün öğleden sonra içecekleri, izoleli buz kutusundan almış olur. :rolleyes:

Bekleyelim, göreceğiz ve bir tecrübe bilgisi daha edineceğiz.
 
Son düzenleme:


.

Bu başlığın karavancılığa yeni başlayanlarca yanlış yorumlanmaması için sanırım bir noktanın üzerine basılmasında yarar var.

Burada @honour16 ‘nın 2 gecelik haftasonu kampı için kendisine uygun gördüğü soğutma çözümü elektriksel açıdan irdelendi.
Çünkü soru salt elektriksel açıdan sorulmuş durumdaydı ve çoğumuz da bu açıdan düşüncelerimizi yazdık.

Sonuçta bu seçimin kendisine uygunluğunu düşünmesine saygı duymakta ve çoğunluğumuz da sahadaki tecrübelerini beklemekteyiz. Ben özellikle eğer yazarsa (?) fiyat/fayda paydası üzerine sonuç düşüncesini merak ediyorum.

Diğer taraftan Cuma gecesi ile Pazar öğleden sonra arası yani ~40 saat için (örn. Bursa yaylalarında) hiçbir yerleşim yerine uğranılmadan yapılan haftasonu gezilerinde, tek çözümün elektrik bazlı olmadığının özellikle karavancılığa yeni başlayanlarca bilinmesinde yarar var.
Zaten o da kendisininkinin mutlak çözüm olduğunu ima bile etmedi.

Kastımı ise yukarıda yazmıştım..

Tabi daha uzun yolda olanların gereksinimlerinin, dolayısıyla yaklaşımlarının da farklı olduğunu kabul etmek gerekir. Bu durumda çeşitli alışılmış çözümler bulunmakta ve hepimiz de zaten uygulamaktayız..

Diğer bir istisna olarak da, yer sorunu olan mini karavancılar, eğer iki günden fazla yerleşme merkezlerinden uzak durmayacaklarsa, benzeri esnek düşünceden kaçınmamaları, en azından madden faydalarına olur diye düşünüyorum...

Özellikle karavancılıkta konulara çeşitli açılardan bakmanın yararı var..:smiley:

.
 
Son düzenleme:



Malumunuz istanbula ilk kar düştü. Karavanın çatısı karla dolunca bu karlar erimeye yüz tuttuğunda tavan havalandırmasının çevirerek açma kapama kolunun içinden su sızıntısı baş gösterdi. Neyse ki tahmin edip geçen haftasonu altına bir havlu ve kap koymuştum ancak can sıkıcı bir konu.

Sorum şudur. Bu kol sökülüp tamir edilebilir bir parça mı yoksa havalandırma kapağı komple mi değişmesi gerekli?

İhtiyacı olabilecekler için kendi soruma kendim cevap vereyim. Çevirme kolu fazlaca sıkıldığından kılcal bir çatlak oluşmuş tavan havalandırma kapağı üzerinde. Aynı renkte su geçirmeyen bant ile her iki taraftan da çatlağı geçici olarak kapattım ve problem şimdilik çözüldü. Daha kalıcı bir çözüm için alttaki epoksi esaslı outdoor tamir yapıştırıcısının siparişi verdim.

Tamir Macunu Hazır Chef 330 Gram | Tekzen
 

.

Bu başlığın karavancılığa yeni başlayanlarca yanlış yorumlanmaması için sanırım bir noktanın üzerine basılmasında yarar var.

Burada @honour16 ‘nın 2 gecelik haftasonu kampı için kendisine uygun gördüğü soğutma çözümü elektriksel açıdan irdelendi.
Çünkü soru salt elektriksel açıdan sorulmuş durumdaydı ve çoğumuz da bu açıdan düşüncelerimizi yazdık.

Sonuçta bu seçimin kendisine uygunluğunu düşünmesine saygı duymakta ve çoğunluğumuz da sahadaki tecrübelerini beklemekteyiz. Ben özellikle eğer yazarsa (?) fiyat/fayda paydası üzerine sonuç düşüncesini merak ediyorum.

Diğer taraftan Cuma gecesi ile Pazar öğleden sonra arası yani ~40 saat için (örn. Bursa yaylalarında) hiçbir yerleşim yerine uğranılmadan yapılan haftasonu gezilerinde, tek çözümün elektrik bazlı olmadığının özellikle karavancılığa yeni başlayanlarca bilinmesinde yarar var.
Zaten o da kendisininkinin mutlak çözüm olduğunu ima bile etmedi.

Kastımı ise yukarıda yazmıştım..

Tabi daha uzun yolda olanların gereksinimlerinin, dolayısıyla yaklaşımlarının da farklı olduğunu kabul etmek gerekir. Bu durumda çeşitli alışılmış çözümler bulunmakta ve hepimiz de zaten uygulamaktayız..

Diğer bir istisna olarak da, yer sorunu olan mini karavancılar, eğer iki günden fazla yerleşme merkezlerinden uzak durmayacaklarsa, benzeri esnek düşünceden kaçınmamaları, en azından madden faydalarına olur diye düşünüyorum...

Özellikle karavancılıkta konulara çeşitli açılardan bakmanın yararı var..:smiley:

.

Bu sistemi deneyimleyemeyeceğim zira ithalatçı firmada problem oldu ve ithalatı yapamıyor. ben de esnek panel + jel akü kombinasyonuna dönmek durumunda kaldım.
 

karavanımda alternatörüden 24volt sistem akülerime doldurabilir miyim. önce 1500w 20A dc dc Döüştürcü bost kullanıp sonrasında bir röle yardımıyla bu iş çözülür mü aküm dolar mı
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,823
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst