Erhan Balamur
Ana Kamp
Temiz su dolom kapağı ve dış duş yerinin açılıp montajı.
Aliexpress sağ olsunDış duşluk iyiymiş valla...
Yazdılarınızın büyük bölümüne katılıyorum.Mühendis olmasam da kaygılarınız beni de evhamlandıran detaylar. Tesisatların görünür yada kolay erişilebilir olması hem kontrol hem de müdahale açısından önemli. Meret en alakasız ortamda yüzünü gösterir ve Kerbela’da dertle baş başa kalıverirsiniz.
Karavan koridor genişlikleri planlamaya göre 50 ila 80 cm eninde oluyor. Teknelerde olduğu gibi koridora 40/45 cm eninde farş kapakları yapılarak arkadan öne kadar tek hatta ana tesisat kontrol altına alınabilir düşüncesindeyim. Mutfak banyo ve enerji guruplarına belirli noktalardan dağıtım kanalları konabilir ve lokal müdahale gerektiğinde sıkıntısız erişim sağlanabilir. Paylaştığım görseldeki karavanda başka amaçlı yapılan yükselti kadar olmasa da benzer bir boşluktan söz ediyorum. Tekne koridorundaki örnek farş uygulamasının da görselini paylaştım
Aslında merakım bu uygulamanın sakıncaları nelerdir? Zira en emniyetli ve güvenli alan araç tabanı değilmidir?
Bakır boru hakkındaki endişelerinize farklı bakış açısıyla yaklaşırsak; Gaz mı tehlikeli? Su mu?
Gaz tesisatındaki bakır boru metal yorgunluğu, titreme, esneme, delinme vs sorunları yaşamıyormu?
Boru çapı konusuna gelince, karavanda ev konforu daha doğrusu su ısrafından kaçınmak gerekmiyormu? Çap büyüdükçe su kullanımı artar. Su depolamasının kısıtlı olduğu karavanda hem kullanma hem atık suyun tasarrufu öncelikli değilmi?
Yeri gelmişken, 80’li yıllarda istanbul’un göbeğinde bir devlet hastanesinde yatan babama refakat ederken 3 adet 1.5 Lt pet şişe ile şampuanlı sabunlu hasta nasıl yıkanır gözlemlemiştim. Küçük tüp üzerine konan pet şişenin erimeden suyun nasıl ısıtıldığını görünce hayretler içinde kalmıştım. 5 Lt su ile banyo yapmak mümkünken evde neredeyse elimizi 5 Lt su ile yıkama şımarıklığımız sürüyor ne yazık ki.
Araştırmaya, daha iyiye daha doğruya, en ekonomik ve en efektif çözümlere varmak için istişarelere devam.
Yazdılarınızın büyük bölümüne katılıyorum.
Ben hep şöyle düşünmüşümdür , evimdeki tesisatları göz önüme alıyorum (evim 54 yaşında) bu güne kadar duvar içindeki su borusu hiç patlamadı veya elektrik kablosu kopmadı. Arızalar hep ek yerlerinden veya dağıtım yerlerinden olur zira tesisatların en zayıf noktaları oralarıdır.
Karavanda farş tahtaları gibi modüler yapılıp gerektiğinde açılıp tüm tesisata ulaşılabilmesi kanımca pek olası değil, teknelerde dahi farş tahtaları acılarak tüm tesisata ulaşılamaz.
Önemli olan dağıtım ve ek yerlerinin ulaşılabilir olmasıdır bence.
Aman nazar değmesin, evde bir de ustalarla boğuşmayın. İnsanlar mı bozuldu yoksa malzemeler mi bilemedim. Günümüzde müteahhit daireyi teslim ediyor arkasından ustalarla dans başlıyor ne yazık ki.
Tekne farşını örnek gösterme nedenim yaratılan boşluğa en kolay erişilebilirlik açısındandır. Farş kapaklarının teknedeki işlevleri çok daha farklıdır. Ayrıca omurganın tam ortasından da taşınan tesisatlar olduğu gibi oturma gurupları altından da tesisatlar yürütülür ve oturma guruplarının altı depo olarak tasarlandığından kapaklar açıldığında teknenin tüm tesisatlarına kolayca ulaşılabilir.
Araç tabanına inen sıvıların tabandaki deliklerden tahliye olduğu bilgisi paylaşılmıştı bir yazıda. Dolayısıyla hem tesisata hem ek yerlerine erişimde, hem de gaz ve sıvı kaçaklarında taban deliklerinden tahliyesi imkanı küf çürüme patlama vs tahribatlara neden olmayacağı için doğru bir çözümmüdür bunu anlamak istemiştim. Malum gaz tabanda toplanıyor.
Neyse icat çıkarmanın gereği yok. Vardır üstatların bir bildiği diyerek ezber dışına çıkıp denenmemiş zihni sinir proce geliştirmeyelim
...Benim felsefem 'Gerçekleşme ihtimali %5 olan olaylar %50 gerçekleşir' şeklindedir...
Mühendis olmasam da kaygılarınız beni de evhamlandıran detaylar. Tesisatların görünür yada kolay erişilebilir olması hem kontrol hem de müdahale açısından önemli. Meret en alakasız ortamda yüzünü gösterir ve Kerbela’da dertle baş başa kalıverirsiniz.
Karavan koridor genişlikleri planlamaya göre 50 ila 80 cm eninde oluyor. Teknelerde olduğu gibi koridora 40/45 cm eninde farş kapakları yapılarak arkadan öne kadar tek hatta ana tesisat kontrol altına alınabilir düşüncesindeyim. Mutfak banyo ve enerji guruplarına belirli noktalardan dağıtım kanalları konabilir ve lokal müdahale gerektiğinde sıkıntısız erişim sağlanabilir. Paylaştığım görseldeki karavanda başka amaçlı yapılan yükselti kadar olmasa da benzer bir boşluktan söz ediyorum. Tekne koridorundaki örnek farş uygulamasının da görselini paylaştım
Aslında merakım bu uygulamanın sakıncaları nelerdir? Zira en emniyetli ve güvenli alan araç tabanı değilmidir?
Bakır boru hakkındaki endişelerinize farklı bakış açısıyla yaklaşırsak; Gaz mı tehlikeli? Su mu?
Gaz tesisatındaki bakır boru metal yorgunluğu, titreme, esneme, delinme vs sorunları yaşamıyormu?
Boru çapı konusuna gelince, karavanda ev konforu daha doğrusu su ısrafından kaçınmak gerekmiyormu? Çap büyüdükçe su kullanımı artar. Su depolamasının kısıtlı olduğu karavanda hem kullanma hem atık suyun tasarrufu öncelikli değilmi?
Yeri gelmişken, 80’li yıllarda istanbul’un göbeğinde bir devlet hastanesinde yatan babama refakat ederken 3 adet 1.5 Lt pet şişe ile şampuanlı sabunlu hasta nasıl yıkanır gözlemlemiştim. Küçük tüp üzerine konan pet şişenin erimeden suyun nasıl ısıtıldığını görünce hayretler içinde kalmıştım. 5 Lt su ile banyo yapmak mümkünken evde neredeyse elimizi 5 Lt su ile yıkama şımarıklığımız sürüyor ne yazık ki.
Araştırmaya, daha iyiye daha doğruya, en ekonomik ve en efektif çözümlere varmak için istişarelere devam.