Bu Gün Kalan Ömrümün Ilk Günü

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Erhan Balamur Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 168
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 47,864
Temiz su dolom kapağı ve dış duş yerinin açılıp montajı.
20200330_161322_copy_1612x907.jpg
20200330_161830_copy_1612x907.jpg
20200403_141607_copy_1612x907.jpg
20200403_141613_copy_1612x907.jpg
20200403_123804_copy_1612x907.jpg
 

Etiketler


Selam,

Gaz için bakır boruda düşük çap kullanılabilir ama su için sanırım iç çapın Ø10 veya Ø12mm olması tercih ediliyor. bakırda bu çapı çalışmak zor olacaktır.

Ben kalın etli plastik tercih ederdim. Malzemenin sıkışmaya uygun yapısı ve titreşim/esneme sonucu yaşayacağı metal yorgunluğu gibi riskleri olmazdı. Tabi odaklanmam su tesisatı için. Ayrıca izolasyon sonrası su tesisatı işini kaplama üstüne yapma planım var. Makina mühendisiyim ve ulaşması zor noktalara tamir veya bakım gerektirecek bir tesisat koymak uykularımı kaçırır :D

Saygılar.
 

Mühendis olmasam da kaygılarınız beni de evhamlandıran detaylar. Tesisatların görünür yada kolay erişilebilir olması hem kontrol hem de müdahale açısından önemli. Meret en alakasız ortamda yüzünü gösterir ve Kerbela’da dertle baş başa kalıverirsiniz.

Karavan koridor genişlikleri planlamaya göre 50 ila 80 cm eninde oluyor. Teknelerde olduğu gibi koridora 40/45 cm eninde farş kapakları yapılarak arkadan öne kadar tek hatta ana tesisat kontrol altına alınabilir düşüncesindeyim. Mutfak banyo ve enerji guruplarına belirli noktalardan dağıtım kanalları konabilir ve lokal müdahale gerektiğinde sıkıntısız erişim sağlanabilir. Paylaştığım görseldeki karavanda başka amaçlı yapılan yükselti kadar olmasa da benzer bir boşluktan söz ediyorum. Tekne koridorundaki örnek farş uygulamasının da görselini paylaştım

Aslında merakım bu uygulamanın sakıncaları nelerdir? Zira en emniyetli ve güvenli alan araç tabanı değilmidir?

Bakır boru hakkındaki endişelerinize farklı bakış açısıyla yaklaşırsak; Gaz mı tehlikeli? Su mu?

Gaz tesisatındaki bakır boru metal yorgunluğu, titreme, esneme, delinme vs sorunları yaşamıyormu?

Boru çapı konusuna gelince, karavanda ev konforu daha doğrusu su ısrafından kaçınmak gerekmiyormu? Çap büyüdükçe su kullanımı artar. Su depolamasının kısıtlı olduğu karavanda hem kullanma hem atık suyun tasarrufu öncelikli değilmi?

Yeri gelmişken, 80’li yıllarda istanbul’un göbeğinde bir devlet hastanesinde yatan babama refakat ederken 3 adet 1.5 Lt pet şişe ile şampuanlı sabunlu hasta nasıl yıkanır gözlemlemiştim. Küçük tüp üzerine konan pet şişenin erimeden suyun nasıl ısıtıldığını görünce hayretler içinde kalmıştım. 5 Lt su ile banyo yapmak mümkünken evde neredeyse elimizi 5 Lt su ile yıkama şımarıklığımız sürüyor ne yazık ki.

Araştırmaya, daha iyiye daha doğruya, en ekonomik ve en efektif çözümlere varmak için istişarelere devam.

farş uygulama.jpg
 



Mühendis olmasam da kaygılarınız beni de evhamlandıran detaylar. Tesisatların görünür yada kolay erişilebilir olması hem kontrol hem de müdahale açısından önemli. Meret en alakasız ortamda yüzünü gösterir ve Kerbela’da dertle baş başa kalıverirsiniz.

Karavan koridor genişlikleri planlamaya göre 50 ila 80 cm eninde oluyor. Teknelerde olduğu gibi koridora 40/45 cm eninde farş kapakları yapılarak arkadan öne kadar tek hatta ana tesisat kontrol altına alınabilir düşüncesindeyim. Mutfak banyo ve enerji guruplarına belirli noktalardan dağıtım kanalları konabilir ve lokal müdahale gerektiğinde sıkıntısız erişim sağlanabilir. Paylaştığım görseldeki karavanda başka amaçlı yapılan yükselti kadar olmasa da benzer bir boşluktan söz ediyorum. Tekne koridorundaki örnek farş uygulamasının da görselini paylaştım

Aslında merakım bu uygulamanın sakıncaları nelerdir? Zira en emniyetli ve güvenli alan araç tabanı değilmidir?

Bakır boru hakkındaki endişelerinize farklı bakış açısıyla yaklaşırsak; Gaz mı tehlikeli? Su mu?

Gaz tesisatındaki bakır boru metal yorgunluğu, titreme, esneme, delinme vs sorunları yaşamıyormu?

Boru çapı konusuna gelince, karavanda ev konforu daha doğrusu su ısrafından kaçınmak gerekmiyormu? Çap büyüdükçe su kullanımı artar. Su depolamasının kısıtlı olduğu karavanda hem kullanma hem atık suyun tasarrufu öncelikli değilmi?

Yeri gelmişken, 80’li yıllarda istanbul’un göbeğinde bir devlet hastanesinde yatan babama refakat ederken 3 adet 1.5 Lt pet şişe ile şampuanlı sabunlu hasta nasıl yıkanır gözlemlemiştim. Küçük tüp üzerine konan pet şişenin erimeden suyun nasıl ısıtıldığını görünce hayretler içinde kalmıştım. 5 Lt su ile banyo yapmak mümkünken evde neredeyse elimizi 5 Lt su ile yıkama şımarıklığımız sürüyor ne yazık ki.

Araştırmaya, daha iyiye daha doğruya, en ekonomik ve en efektif çözümlere varmak için istişarelere devam.
Yazdılarınızın büyük bölümüne katılıyorum.
Ben hep şöyle düşünmüşümdür , evimdeki tesisatları göz önüme alıyorum (evim 54 yaşında) bu güne kadar duvar içindeki su borusu hiç patlamadı veya elektrik kablosu kopmadı. Arızalar hep ek yerlerinden veya dağıtım yerlerinden olur zira tesisatların en zayıf noktaları oralarıdır.
Karavanda farş tahtaları gibi modüler yapılıp gerektiğinde açılıp tüm tesisata ulaşılabilmesi kanımca pek olası değil, teknelerde dahi farş tahtaları acılarak tüm tesisata ulaşılamaz.
Önemli olan dağıtım ve ek yerlerinin ulaşılabilir olmasıdır bence.
 

Yazdılarınızın büyük bölümüne katılıyorum.
Ben hep şöyle düşünmüşümdür , evimdeki tesisatları göz önüme alıyorum (evim 54 yaşında) bu güne kadar duvar içindeki su borusu hiç patlamadı veya elektrik kablosu kopmadı. Arızalar hep ek yerlerinden veya dağıtım yerlerinden olur zira tesisatların en zayıf noktaları oralarıdır.
Karavanda farş tahtaları gibi modüler yapılıp gerektiğinde açılıp tüm tesisata ulaşılabilmesi kanımca pek olası değil, teknelerde dahi farş tahtaları acılarak tüm tesisata ulaşılamaz.
Önemli olan dağıtım ve ek yerlerinin ulaşılabilir olmasıdır bence.


Aman nazar değmesin, evde bir de ustalarla boğuşmayın. İnsanlar mı bozuldu yoksa malzemeler mi bilemedim. Günümüzde müteahhit daireyi teslim ediyor arkasından ustalarla dans başlıyor ne yazık ki.

Tekne farşını örnek gösterme nedenim yaratılan boşluğa en kolay erişilebilirlik açısındandır. Farş kapaklarının teknedeki işlevleri çok daha farklıdır. Ayrıca omurganın tam ortasından da taşınan tesisatlar olduğu gibi oturma gurupları altından da tesisatlar yürütülür ve oturma guruplarının altı depo olarak tasarlandığından kapaklar açıldığında teknenin tüm tesisatlarına kolayca ulaşılabilir.

Araç tabanına inen sıvıların tabandaki deliklerden tahliye olduğu bilgisi paylaşılmıştı bir yazıda. Dolayısıyla hem tesisata hem ek yerlerine erişimde, hem de gaz ve sıvı kaçaklarında taban deliklerinden tahliyesi imkanı küf çürüme patlama vs tahribatlara neden olmayacağı için doğru bir çözümmüdür bunu anlamak istemiştim. Malum gaz tabanda toplanıyor.

Neyse icat çıkarmanın gereği yok. Vardır üstatların bir bildiği diyerek ezber dışına çıkıp denenmemiş zihni sinir proce geliştirmeyelim 😊
 

Selam,

Ben daha işin araştırma kısmındayım, işin felsefesini anlamaya çalışıyorum :smiley:

Araç hareket eden bir yapı olduğu için oynamalara ve esnemelere uyum sağlayacak bir malzeme seçerdim ben. Ev tesisatında kullanılan malzemelerin et kalınlıkları ve test basınçları ile işletme basınç değerleri karavanda kullanılanlarla kıyaslanmalı. Karavanda basınç yüksek değil katılıyorum ama aksi bir durumda donanımın ve izolasyonun zarar görmesi söz konusu. Bedel büyük olunca önlem de önem arz ediyor benim açımdan.

Boru iç çapının pompa çıkışının iç çapı ile aynı olması pompanın rahat çalışmasını sağlar. Ayrıca tesisatta daha fazla su tutmanızı sağlar. Genleşme tankı ile zaten hedeflenen bir basınç var. Ayrıca tüketimi musluktan veya kullanım noktasındaki bir valf ile yapmak çok daha kolay. Çap daraldıkça basınç kaybı artacaktır. Bu evde su tesisatını 1" boru ile yapıp ama duş başlığını 9litre/dakika@3bar duş başlığı seçmek gibi. Sonuçta tüketim son noktada gerçekleşiyor.

Hiçbir şey olmaması olmayacağını garanti etmez :smiley:
Benim felsefem 'Gerçekleşme ihtimali %5 olan olaylar %50 gerçekleşir' şeklindedir :p
Hiçbir cihazım yüksek amper çekmese de yine de evin girişine sigorta takıyorum. Hiç kaza yapmadım ama kasko yaptırıyorum gibi.

Dediğim gibi yeniyim ve mevcut bilgilerimle olayları değerlendiriyorum. Daha deneyimli kişiler zaten bilgilerini paylaşıyorlar. Benimkisi sadece sesli düşünmek :smiley:

Saygılar.
 


Elektrik tesisatında marin yanmaz kalay kaplı kablo kullandım. Her elektrikli alete tek tek kablo şekilip tesisat hortumlarının içlerine yerleştirildi.
Genelde her hangi bir ilavede veye arızada kullanılmak üzere birer ikişer yedek kablo çekildi.
Tesisat konusunda oğlumdan destek aldım.
20200404_135412_copy_1612x907.jpg
20200404_155847_copy_1612x907.jpg
20200404_155850_copy_1612x907.jpg
20200404_155900_copy_1612x907.jpg
 



İzolasyonda 5mm aliminyum folyolu polietilen + 20 mm polietilen + 20 mm polietilen + 5mm alüminyum folyolu polietilen köpük.
20200420_144233_copy_1612x907.jpg
20200420_144254_copy_1612x907.jpg
20200413_123158_copy_1612x907.jpg
20200410_160727_copy_1612x907.jpg
20200410_160727_copy_1612x907.jpg
20200504_193414_copy_1612x907.jpg
 




Mühendis olmasam da kaygılarınız beni de evhamlandıran detaylar. Tesisatların görünür yada kolay erişilebilir olması hem kontrol hem de müdahale açısından önemli. Meret en alakasız ortamda yüzünü gösterir ve Kerbela’da dertle baş başa kalıverirsiniz.

Karavan koridor genişlikleri planlamaya göre 50 ila 80 cm eninde oluyor. Teknelerde olduğu gibi koridora 40/45 cm eninde farş kapakları yapılarak arkadan öne kadar tek hatta ana tesisat kontrol altına alınabilir düşüncesindeyim. Mutfak banyo ve enerji guruplarına belirli noktalardan dağıtım kanalları konabilir ve lokal müdahale gerektiğinde sıkıntısız erişim sağlanabilir. Paylaştığım görseldeki karavanda başka amaçlı yapılan yükselti kadar olmasa da benzer bir boşluktan söz ediyorum. Tekne koridorundaki örnek farş uygulamasının da görselini paylaştım

Aslında merakım bu uygulamanın sakıncaları nelerdir? Zira en emniyetli ve güvenli alan araç tabanı değilmidir?

Bakır boru hakkındaki endişelerinize farklı bakış açısıyla yaklaşırsak; Gaz mı tehlikeli? Su mu?

Gaz tesisatındaki bakır boru metal yorgunluğu, titreme, esneme, delinme vs sorunları yaşamıyormu?

Boru çapı konusuna gelince, karavanda ev konforu daha doğrusu su ısrafından kaçınmak gerekmiyormu? Çap büyüdükçe su kullanımı artar. Su depolamasının kısıtlı olduğu karavanda hem kullanma hem atık suyun tasarrufu öncelikli değilmi?

Yeri gelmişken, 80’li yıllarda istanbul’un göbeğinde bir devlet hastanesinde yatan babama refakat ederken 3 adet 1.5 Lt pet şişe ile şampuanlı sabunlu hasta nasıl yıkanır gözlemlemiştim. Küçük tüp üzerine konan pet şişenin erimeden suyun nasıl ısıtıldığını görünce hayretler içinde kalmıştım. 5 Lt su ile banyo yapmak mümkünken evde neredeyse elimizi 5 Lt su ile yıkama şımarıklığımız sürüyor ne yazık ki.

Araştırmaya, daha iyiye daha doğruya, en ekonomik ve en efektif çözümlere varmak için istişarelere devam.

Hastane uygulamalarınızın benzeri karavan yaşamına daha uygun deneyimler, gezilerinizde endişeyi ortadan kaldıracaktır. Aşağıdaki gibi benzer uygulamalarda çok da tesisat problemi yaşanmıyor. Gezi sırasında gerekliliği tartışılır donanımlar ile sorun halinde bir çok karavancının eli kolu bağlı kalıyor.

Vanlifer Kitchen Ergonomics.jpg


Vanlifer Mutfak Dizaynı Ver. 3.jpg


Vanlifer Mutfak Dizaynı.jpg
 



.
Sanırım karavan yapımı için zaten şöyle bir yöntem en uygunu olmalı ?

Karavanı bizlerden evvel seven, tasarlayarak üreten, tecrübesini edinen, geliştirerek endüstrisini kuran, yasal ve yan oluşumları ile sosyalize eden ülkelerin onlarca yıllık birikimlerinden yararlanmanın, işlerimizi kolaylaştıracağı kanısındayım.

Gelişiminin ön koşulu, oluşumun kendini kavramaktan geçiyorsa, önce çağdaş karavancılığa eğilmemiz, yani yapım ve yaşam tecrübelerini öğrenmemiz, karavan dışı birikimlerle temellenen ve çoğu kez teorik çözümlere ise gerekli çekimserlikle yaklaşmamız yanlış olmamalı ?

Çünkü nerdeyse artık herşey söylenmiş ve hatta olgunlaşmış durumda.
Üstelik çözüm için bizi, özellikle konuya yeni başlayanları bekleyen kimse de yok !..
Bu açıdan çağdaş karavan endüstrisi, yeterli ve örnek karakterde olmalı ?
.
 
Son düzenleme:

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,823
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst