.
Tavan havalandırmaları için ahşap kasa yapıp poliüretan mastik ile yapıştırdım.
Ön yarafta 60X60 cm arka yarafta ise 40X40 cm havalandırma yaptım.
Temiz ve düzenli çalıştığınızı gördüğümüz bu ilginç adlı başlığınızın meraklıları için bir noktaya daha değinmeme izin verirseniz, heki ahşap çerçevelerini kaportaya sabitlemek için poliüretan veya başka yapıştırıcı kullanmak ne kadar yerinde olsa da
hekinin kendisinin, çerçeve ve kaportaya olan bağlantısı için en ideal olarak, dolgu özelliği yapıştırılığından önde gelen silikon bazlı malzemelerin önerildiğini ilave etmeliyim.
Gerekçe olarak belirtilen ise; silikonun
heki yenilenmelerinde diğer yapıştırıcılar gibi
gereksiz direnç göstermediği olmakta
. Heki kendi bağlantısını zaten vida ve retansiyon parçaları ile yaptığı düşünülürse, beklenen işlev sadece sızdırmazlıkla sınırlı kalmakta. Bunu da basit silikonun bile fazlasıyla yaptığı düşünülüyor.
Hatta Dometic’in önerdiği SikaLastomer®-710 adlı dolgu maddesi bırakın yapışmayı, tam sertleşmemekte bile !..
Tabi montajını yaptığınız pencerelerinizin durumu ise değişik olmalı.
.
Metal kirişlerin içinin PU köpük ile doldurulmasının en büyük avantajı metal yüzeyde yoğuşmayı engelleyecek olması. Metal ısı köprüsü oluşturacak, üstündeki izolasyon daha ince kalacak ama ters bir durumda ortam havasıyla teması olmadığı için yüzeyinde yoğuşma olmayacak.
Cevabınızı maalesef tam anladığımı söyleyemesem de nihayetde ben de marka karavan üreticileri gibi, kolon ve kişilerle beraber bütün kaportanın içten levhalarla topyekün yalıtımı sonucunda, artık üzerinde düşünülmesi gereken başka bir yerin kalmadığı kanısındayım.
Çünkü krişler de böylelikle zaten sistem dışına itilmiş olmakta.
İlave olarak:
Karlı havalarda bile 2cm kalınlığında polietilen şiltelerin üzerinde uyunabildiğinden, karavanlar için bu sınırı geçmenin pek bir anlamı kalmamalı ?
Üstelik ısıtıcı avantajı ile biz karavancılar zaten daha şanslıyız..
Diğer adı geçen yapı yalıtım malzemelerinin, motokaravan yalıtımındaki özellikle dezavantajları üzerine, forumda yeterince yazılmış durumda..
.