Bu da benim keyifhanem

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Buggy Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 145
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 43,981
Ynt: Bu da benim keyifhanem

Tabancanın da profesyonel tip olması lazım. Bende 3 tane var ama toplasan bir tane etmez. Ancak tahta parmaklık, bank, kapı vs boyuyor. Bence araç boyanacaksa herşeyin sökülmesi sadece kupanın kalması en doğrusu. Orayı bantla burayı ört mutlaka bir yerlere boya bulaşıyor. Ön hazırlıkları olmasa boya çok zevkli bir iş.
Seyit, ben günde en az iki litre tükettiğim için poşet çay tercih ediyorum. Demleme ağır gelir. Kettle'ı koyarız, ben çay sen kahve takılırız.


Sent from my phone
 

Etiketler
Ynt: Bu Da Benim Keyifhanem

Buggy' Alıntı:
Ben de dersimi aldım. Selülozik boya ile rulo kullanacaksan keser-keski değilse bile, rulonun eriyip yüzeye yapışan parçalarını hemen almak için yanında cımbız bulunduracaksın.

Sent from my phone

O zaman bu ruloyu eski tip çamaşır makinalarının merdanelerinden yapmak gerekir.
 

Ynt: Bu Da Benim Keyifhanem

Buggy' Alıntı:
Tabancanın da profesyonel tip olması lazım. Bende 3 tane var ama toplasan bir tane etmez. Ancak tahta parmaklık, bank, kapı vs boyuyor. Bence araç boyanacaksa herşeyin sökülmesi sadece kupanın kalması en doğrusu. Orayı bantla burayı ört mutlaka bir yerlere boya bulaşıyor. Ön hazırlıkları olmasa boya çok zevkli bir iş.

Kaliteli tabanca da var.Ancak güya kompresörün gürültüsünden kurtulurum ümidiyle elektrikli olanlardan getirtmiştim,onun gürültüsü kompresörü arattığı gibi boyayı ağzıma doldurup püskürterek boyasam ondan iyi olur.
Sen şu çay ben de kahveden yakayı bir kurtarabilsek iyi olacak.İkisi de bardağa fincana bulaşmıyor ki bize faydası olsun.
Seyit, ben günde en az iki litre tükettiğim için poşet çay tercih ediyorum. Demleme ağır gelir. Kettle'ı koyarız, ben çay sen kahve takılırız.


Sent from my phone
 

Ynt: Bu Da Benim Keyifhanem

ercanaslan' Alıntı:
Ben uçak teknisyeniyim,

Havacılık zevkli meslek.Sivil mi, askeri mi?
Türk Hava Kuvvetleri'nin T33 ler ardından F 84,F 86 derken F 100 Super Sabre,F 104,F 5 , F4 Phantom ve F 16 lı dönemlerini hep takip ettim.
THY de ise Douglas lar,F 27 Fokker,Viscount lar sonra DC 9 lı dönemlere daha yakındım ama Airbus lardan sonra biraz uzak kaldım.Pilot olmayı çok istemiştim.Ancak dönem F 84 ve F 86 dönemiydi ve bu uçaklarda çok can aldı.Bizim mahalleden de iki pilot kaybettirdiler.İşte bundan dolayı bizimkiler şiddetle resti çekti ve önce Hava Lisesine ardından Hava Harp Okuluna gidişimi engellediler.
 

Ynt: Bu da benim keyifhanem

seyit' Alıntı:
ercanaslan' Alıntı:
Ben uçak teknisyeniyim,

Havacılık zevkli meslek.Sivil mi, askeri mi?
Türk Hava Kuvvetleri'nin T33 ler ardından F 84,F 86 derken F 100 Super Sabre,F 104,F 5 , F4 Phantom ve F 16 lı dönemlerini hep takip ettim.
THY de ise Douglas lar,F 27 Fokker,Viscount lar sonra DC 9 lı dönemlere daha yakındım ama Airbus lardan sonra biraz uzak kaldım.Pilot olmayı çok istemiştim.Ancak dönem F 84 ve F 86 dönemiydi ve bu uçaklarda çok can aldı.Bizim mahalleden de iki pilot kaybettirdiler.İşte bundan dolayı bizimkiler şiddetle resti çekti ve önce Hava Lisesine ardından Hava Harp Okuluna gidişimi engellediler.
sivil Seyit abi THY deyim.
Havacılıkta ilgi alanınmış abi :smiley:
Benim yetkim Boeing 737/600-700-800-900
ama flodaki tüm uçaklara bakıyoruz.

D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 



Ynt: Bu Da Benim Keyifhanem

seyit' Alıntı:
Havacılık zevkli meslek.Sivil mi, askeri mi?
Türk Hava Kuvvetleri'nin T33 ler ardından F 84,F 86 derken F 100 Super Sabre,F 104,F 5 , F4 Phantom ve F 16 lı dönemlerini hep takip ettim.
THY de ise Douglas lar,F 27 Fokker,Viscount lar sonra DC 9 lı dönemlere daha yakındım ama Airbus lardan sonra biraz uzak kaldım.Pilot olmayı çok istemiştim.Ancak dönem F 84 ve F 86 dönemiydi ve bu uçaklarda çok can aldı.Bizim mahalleden de iki pilot kaybettirdiler.İşte bundan dolayı bizimkiler şiddetle resti çekti ve önce Hava Lisesine ardından Hava Harp Okuluna gidişimi engellediler.

İsabet olmuş ailenin havacı olmanı engellemesi. Sende bu merak olduktan sonra şimdilerde willys'e tente değil nasıl kanat takarım diye uğraşıyor olurdun :smiley:
 

Ynt: Bu da benim keyifhanem

Buggy' Alıntı:
İsabet olmuş ailenin havacı olmanı engellemesi. Sende bu merak olduktan sonra şimdilerde willys'e tente değil nasıl kanat takarım diye uğraşıyor olurdun :smiley:
:smiley:

D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Ynt: Bu Da Benim Keyifhanem

Havacılık sektörü candır.

image.jpg
 

Ynt: Bu Da Benim Keyifhanem

ercanaslan' Alıntı:
sivil Seyit abi THY deyim.
Havacılıkta ilgi alanınmış abi :smiley:
Benim yetkim Boeing 737/600-700-800-900
ama flodaki tüm uçaklara bakıyoruz.

Sivil pilotluk için de ABD Florida'da bulunan birkaç sivil havacılık okuluyla temasım olmuştu.Ücretleri karşılamamız mümkün olmadı.Sonra içeriden burs vari birşeyler ayarladım fakat o dönemlerin koşullarında paranın transferinde bir takım bürokratik engeller karşımıza çıktı.Daha sonra bu okullardan bir tanesi ABD dahilinde burs ayarlayabileceklerini bildirdiler,ama olmadı işte.
THY henüz F 27 ve Viscount ları kullandığı dönemde Avustralya'ya ilk Türk göçmen gurubunu götürmek üzere gelen Quantas ( şimdilerde bunun Qantas olarak yazıldığını ve " U" harfinin kalktığına tanık oluyorum) Boeing 737 Esenboğa'ya indiğinde ben de o gün oradaydım.Hava Trafik kontrol ve kule deki tüm görevlilerin bile büyük merakına sebep olmuştu çünki bu uçağı onlarda ilk kez görüyorlardı. Çoğunluk olarak o dönem varlığını sürdürüp Türkiye'ye de inen PanAm' ait Boeing 707 ler en popüler olanlardı.Fakat 737 yi herkes ilk kez görüyordu.

D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Ynt: Bu Da Benim Keyifhanem

ercanaslan' Alıntı:
:smiley:


İsabet olmuş ailenin havacı olmanı engellemesi. Sende bu merak olduktan sonra şimdilerde willys'e tente değil nasıl kanat takarım diye uğraşıyor olurdun :smiley:


[/quote]
Nede olsa Hazerfen Ahmet Çelebi'nin torunları sayılırız.
Willys'i bilmem ama Türk Kuşu'nun gönderdiği model uçak malzemeleri ile orta okul ve lise yıllarımda yapmadığım modeli kalmadı.
 




Ynt: Bu Da Benim Keyifhanem

Hobi RC uçakçılık da varmı abi


[/quote]

O pek devam etmedi.1961-1962 yıllarında ağabeyim ABD' ye gitmişti ve gelirken iki adet model uçak motoru getirdi.Elde hiç bir plan vs yoktu ve o yıllarda interneti bırak evlerde telefon bile yoktu.Zar zor biryerlerden bulduğumuz bu tarz motorlu bir model uçak resmine bakarak kendimiz o modeli yaptık.İlk deneme başarısız oldu.Burun kısmı ağır geldi ve belki kanat için tam ağırlık merkezini bulamamıştık.İkinci deneme daha iyiydi fakat kanat alan ölçüsü biraz az gelmişti.Tekrar kanadı büyüttük ve benzini çabuk bitsin de biryerlere gidip kaybolmasın diye kendimiz yeniden çok küçük bir depo yaptık.Ancak planör gibi glide yapamıyacağını ve motor stop edince sert bir düşüş olacağını belki biraz tahmin etmekle beraber gözümüzü kapatıp,istikamet dümeninide havada dönüp dursun diye az buçuk açılı monte ettikten sonra uçurduk.Benzin bitti ve uçak yaklaşık 1000 metreden yere çakıldı.Tekrar da yapmadık ve o macera orada sonlandı.
O yıllarda bu tarz malzeme Türkiye'de yoktu.Helede uzaktan kumanda denilen şey hepten hayaldi.
 

Ynt: Bu Da Benim Keyifhanem

seyit' Alıntı:
Hobi RC uçakçılık da varmı abi




O pek devam etmedi.1961-1962 yıllarında ağabeyim ABD' ye gitmişti ve gelirken iki adet model uçak motoru getirdi.Elde hiç bir plan vs yoktu ve o yıllarda interneti bırak evlerde telefon bile yoktu.Zar zor biryerlerden bulduğumuz bu tarz motorlu bir model uçak resmine bakarak kendimiz o modeli yaptık.İlk deneme başarısız oldu.Burun kısmı ağır geldi ve belki kanat için tam ağırlık merkezini bulamamıştık.İkinci deneme daha iyiydi fakat kanat alan ölçüsü biraz az gelmişti.Tekrar kanadı büyüttük ve benzini çabuk bitsin de biryerlere gidip kaybolmasın diye kendimiz yeniden çok küçük bir depo yaptık.Ancak planör gibi glide yapamıyacağını ve motor stop edince sert bir düşüş olacağını belki biraz tahmin etmekle beraber gözümüzü kapatıp,istikamet dümeninide havada dönüp dursun diye az buçuk açılı monte ettikten sonra uçurduk.Benzin bitti ve uçak yaklaşık 1000 metreden yere çakıldı.Tekrar da yapmadık ve o macera orada sonlandı.
O yıllarda bu tarz malzeme Türkiye'de yoktu.Helede uzaktan kumanda denilen şey hepten hayaldi.

o tarih için başarılı bir çalışma olmuş yinede.
Bende multicopter ile uğraşıyourm, daha çok hava çekimlerimde kullanamk için. Boş zamanlarımda düşük bütçeli müzisyenlere klip çekiyorum.
 

Ynt: Bu Da Benim Keyifhanem

Emin hocanın keyifhanesini hava alanına çevirdik az sonra elindeki açık ağız anahtarı kafamıza atacak.Son bir not daha ilave edip bu konuyu bu başlık altında sonlandırmakta yarar var.
Lise yıllarımda Igor B. Bensen tarafından geliştirilmiş olan ve kendi adını verdiği BENSEN gyrocopter olayına da takılmıştım.Bir tane yapmak için yana döne Volkswagen motoru aramıştım.Onu bulamayınca çift silindir BMW motosiklet motoruna odaklandım ama güç konusunda duyduğum kaygı neticesinde o projedende vaz geçmiştim.Belki de bu yüzden hala hayattayım.
 

Ynt: Bu Da Benim Keyifhanem

Seyit, başlığın adı Keyifhane, yani keyifli sohbetler için açılmış bir konu başlığı. Kıraathane gibi birşey yani :smiley: Onun için her konuda sohbet etmek serbest. Yeter ki biri " Satılık araç " diye konunun içine dalmasın, daha önce çok başımıza geldi biliyorsun.

Bugün kalan işleri de tamamladım. Sadece araç altında ve çamurluk içlerinde pütür yamaları kaldı.

Ön tampon ve tampon koruyucuyu, direksiyon kutusunu ve diferansiyeli temizleyip boyadım. Bu defa akıllanıp tabanca kullandım. Sisleri, kilitleri ve plakayı da elden geçirdim. Biraz fotoğraf da çektim. En sonuncusu iş bittikten sonraki çay keyfi. Arka fonda Dire Straits ve CCR çalıyor ama siz duyamayacaksınız tabi.



20140622_143412.jpg


20140622_152920.jpg


20140622_160943.jpg


20140622_160955.jpg
 

Ekli dosyalar

  • 20140622_135615.jpg
    20140622_135615.jpg
    148 KB · Görüntüleme: 144



Ynt: Bu da benim keyifhanem

Buggy' Alıntı:
Seyit, başlığın adı Keyifhane, yani keyifli sohbetler için açılmış bir konu başlığı. Kıraathane gibi birşey yani :smiley: Onun için her konuda sohbet etmek serbest. Yeter ki biri " Satılık araç " diye konunun içine dalmasın, daha önce çok başımıza geldi biliyorsun.

Bugün kalan işleri de tamamladım. Sadece araç altında ve çamurluk içlerinde pütür yamaları kaldı.

Ön tampon ve tampon koruyucuyu, direksiyon kutusunu ve diferansiyeli temizleyip boyadım. Bu defa akıllanıp tabanca kullandım. Sisleri, kilitleri ve plakayı da elden geçirdim. Biraz fotoğraf da çektim. En sonuncusu iş bittikten sonraki çay keyfi. Arka fonda Dire Straits ve CCR çalıyor ama siz duyamayacaksınız tabi.

 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,764
Mesajlar
1,523,460
Kayıtlı Üye Sayımız
166,584
Kaydolan Son Üyemiz
ouzdede08

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst