Bu da benim keyifhanem

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Buggy Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 145
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 43,982
Ynt: Bu da benim keyifhanem

İşime yaramasada önemli değil,kitap olarak basılı varsa edinmek isterim.

Sencer'den Volkswagen cephesi
Cem Çobanlı'dan Vosvos eserleri imzalı hatıra ve kaynak olarak kitaplığımda muhafaza etmekten mutluluk duyuyorum.
 

Etiketler
Ynt: Bu da benim keyifhanem

Buggy' Alıntı:
Seyit Bey, Bahsettiğiniz IC bilinen en iyi kaplama ve dolgu malzemesidir. Özellikle deniz araçlarında sonsuz ömürlüdür. Artık üretilmediğini sanıyordum. 1993'de vosvosumu toplarken iç taban ve araç altında IC kullandım. Neredeyse 20 yıl oldu. Tüm olumsuz şartlara rağmen hala bir nokta bile pas oluşmadı.

Türkiyede boya işlemi babadan veya ustadan öğrenilen bilgilerle yapılıyor. Yıllar içinde birçok dolgu katkısı, sertleştirici üretildi ama uygulama metodu hala değişmedi.

Astar-macun-astar-ara kat-son kat.

Genelde her iki astar aynı tür, ara kat ve son kat aynı tür boyadır.

Araç altına uygulanan pütür ve zift türü malzemeler sonradan yapılan uygulamalardır. Üretimden çıkan hiçbir yeni araçta kullanılmaz. Yüzeyi çok iyi temizlenmiş taban metali üzerine yapılan antikorozif katkılı sentetik boya uzun ömürlüdür. Taş, çakıl darbeleriyle zarar görmüş kısımlar iyi temizlenip tekrar aynı tür boya ile boyanırsa pütüre, zifte gerek duymaz.

Dış yüzeyler için de durum aynı. Üretim sonrası iki astar ve iki kat boya ile araçlar trafiğe çıkar. Sonradan yapılan uygulamalarda bozuk yüzeyi düzeltmek için araya macun da sıkıştırılırsa durum değişir. Macun polyester esaslıdır, sertleşmesi sırasında dışarıya büyük ısı verir ve bu ısı ilk atılan astarın metal üzerindeki örtücü özelliğini bozar.

Benim görüşüm eğer yüzey çok düzgünse iki astar - ara ve son kat,
Yüzey macun gerektirecek kadar bozuksa iyi temizlenmiş metal üzerine macun - ara ve son kat.

Benim CJ'nin altına zamanında zift atılmış. Bunu tümden kazıyıp yeniden boya uygulama şansım yok. Ara sıra kontrol edip, ziftin kuruyup döküldüğü yerlere dayson antigravel diye satılan pütür malzemesiyle bölgesel kapatma yapıyorum.

Boya tamirlerine gelince, görüntü benim için fazla önemli olmadığı için kabaran yerlerde temizlik yapıp macun-arakat- sonkat yapıp metali korumaya çalışıyorum. Bir sorunum da bahçedeki kedilerin tırnak hasarları. Kedilerden dördü görme özürlü olduğu için el/tırnak yordamıyla aracın üzerine çıkıyorlar ve derin tırnak izleri bırakıyorlar. Boya farkı olmasın diye de o bölgeleri temizleyip araç giydirmede kullanılan sökülür takılır pvc malzemeden sticker benzeri birşeyler yapıştırıyorum. Yani benim köpek ayak izleri süs amaçlı değil, kabahat örtmek için.
Emin bey,benim '62 Tuzlanın tabanına kumlatma sonrası hem içten ve hemde alttan IC ile kaplama yaptırmıştım.Çok uzun zaman geçti ve hala tabanda herhangi bir sorun görünmüyor.Ancak bilirsiniz '70 öncesi modellerin tümünde ön yolcu koltuğu altında olan takım dolabının içinde kalan kısımlarda belki yok denecek kadar az kısmı taban sacında olmakla birlikte daha çok yan sacda kapı boşluğunun hemen gerisine doğru etek kısmında ve bu takım dolabının hemen yan tarafına isabet eden kısımda bazı küçük çaplı boya altı kabarmalar var ve bunlara müdahale etmek istiyorum.Fakat lokal müdahaleden çok geçen zamanıda düşündüğümde belki biryerlerde gözden kaçan başka sorunlu bölümler olabilir ve olmuşken topyekün , ne var ne yok ortaya çıksın da bütününe müdahale edeyim diye kupayı komple yeni baştan kumlatmak gibi bir düşünce içerisindeyim.
Sonuçları kişisel tecrübelerimle de sabit olduğu için ve aldığım duyumlara göre kıyı bucak biryerlerde hala bulunuyor olup talep üzerine temin edilebildiği doğruysa taban için yine IC düşünüyorum.Fakat temin edemezsem alternatiflere yöneleceğim.
Ancak sizden ricam vereceğim linkteki ürünü incelemeniz.Getirtmiş olduğum ürün bu ve doğrudan kumlanmış çıplak metal üzerine( Tabi gereken ufak tefek çürük onarımlarından sonra) öncelikle kullanmak istediğim astar bu.Bir de aynı ürünün ara kat olanını ayrıca gorüyorum fakat onu henüz getirtmiş deyilim.Şayet komple bir kumlatma işlemi olursa bulabildiğimi de var sayarsak büyük olasılıkla IC yi de tabana bu astardan sonra atmış olacağım gibi bir durum söz konusu.Taban dışında olan yerler ise bu astardan sonra macun daha sonra ara kat ve son kat işlem gibi olacak.
Ürünle ilgili link;

http://www.tekneyatshop.com/index.php?js987a9b=10130&Teknomarin_Teknopox_Primer_Astar_3Kg

Dış yüzeylerde kedilerinizin yaptığı çiziklere gelince ; yine halk deyimiyle " Yavuz itin yarası eksik olmaz!" misali benim jeeplerin her ikisinin de dış yüzeylerinde meşelik , fundalık arazilerden daracık sel dereleri geçişlerinde kenarlardaki şevlere sürtünmekten dolayı zaten pek çok çizik mevcut ama bunlar sadece son kat boyanın çizilmesinden daha derin deyiller ve pek te umursamıyorum.Yeterki kaporta sacında çürüme olmasın.
Şayet verdiğim linkteki ürünü inceleme imkanınız olursa ve görüşlerinizi bildirirseniz çok memnun olurum.
 

Ynt: Bu da benim keyifhanem

seyit' Alıntı:
http://www.tekneyatshop.com/index.php?js987a9b=10130&Teknomarin_Teknopox_Primer_Astar_3Kg

Şayet verdiğim linkteki ürünü inceleme imkanınız olursa ve görüşlerinizi bildirirseniz çok memnun olurum.

Seyit Bey,
Verdiğiniz linkteki malzeme örtücü güzel bir malzeme. Benim astar konusunda bir itirazım yok. Hatta bu tür astar üzerine IC kullanacaksanız ona da hayır demem çünkü IC sertleştiriciyle karıştırıldıktan sonra prizlenme aşamasında polyester macun kadar yüksek ısı vermez.
Benim endişem tabanda veya dış yüzeyde polyester bazlı (düz veya galvaniz katkılı) macun kullanacaksanız ısı nedeniyle astarın bazı noktalarda metali bırakacağı. Başka bir yöntem de astar sonrası fırınlama işlemi. Bu durumda astar metale işleyeceğinden macun sorun yaratmaz. Ama bu da hem maliyetli hem de süre uzatıcı bir işlem.
 

Ynt: Bu da benim keyifhanem

Buggy' Alıntı:
Seyit Bey,
Verdiğiniz linkteki malzeme örtücü güzel bir malzeme. Benim astar konusunda bir itirazım yok. Hatta bu tür astar üzerine IC kullanacaksanız ona da hayır demem çünkü IC sertleştiriciyle karıştırıldıktan sonra prizlenme aşamasında polyester macun kadar yüksek ısı vermez.
Benim endişem tabanda veya dış yüzeyde polyester bazlı (düz veya galvaniz katkılı) macun kullanacaksanız ısı nedeniyle astarın bazı noktalarda metali bırakacağı. Başka bir yöntem de astar sonrası fırınlama işlemi. Bu durumda astar metale işleyeceğinden macun sorun yaratmaz. Ama bu da hem maliyetli hem de süre uzatıcı bir işlem.
Bu durumda şayet astar atılınca fırına girerse bir sorun olmıyacak görünüyor.Zaten boyama işini kendim yapmıyacağım ve boyacının da fırını mevcut olduğuna göre bu astarı kullanıp fırınlatmam çok zor olmayacak diye düşünüyorum.
Tekrar teşekkürler.Umarım IC ' yi bulurum.
 




Ynt: Bu da benim keyifhanem

Merhaba

Dün Seyit abiyi ziyaret etme firsati buldum,bana zaman ayirdi ,ilgilendi ona tekrar tesekkür ediyorum.Her iki jeepini gördüm atölyesini gördüm yok yok,her türlü el aleti mevcut,bir nizam bir intizam,hersey yerli yerinde,bu arada bana aracimla nasil 220 v elektrik üretebilecegimi iki üc alternatifiyle anlatti,hatta kendi aracinda bunu bana gösterdi,bilgi alisverisinde bulunduk,alsveris derken o verdi ben aldim.Cünkü o konusmaya baslayinca karsisindakine dinlemek kaliyor.O ne tecrübe,o ne bilgi birikimi,o ne Jeep tutkusu.Onunla saatlerce hatta günlerce sohbet eder hic bikmazsiniz.

Selamlar
Muzaffer Kargu
 

Ynt: Bu da benim keyifhanem

Muzaffer Kargu' Alıntı:
Merhaba

Dün Seyit abiyi ziyaret etme firsati buldum,bana zaman ayirdi ,ilgilendi ona tekrar tesekkür ediyorum.Her iki jeepini gördüm atölyesini gördüm yok yok,her türlü el aleti mevcut,bir nizam bir intizam,hersey yerli yerinde,bu arada bana aracimla nasil 220 v elektrik üretebilecegimi iki üc alternatifiyle anlatti,hatta kendi aracinda bunu bana gösterdi,bilgi alisverisinde bulunduk,alsveris derken o verdi ben aldim.Cünkü o konusmaya baslayinca karsisindakine dinlemek kaliyor.O ne tecrübe,o ne bilgi birikimi,o ne Jeep tutkusu.Onunla saatlerce hatta günlerce sohbet eder hic bikmazsiniz.

Selamlar
Muzaffer Kargu

Yahu Muzaffer bey, hadi ben ben artık yaşlandım , her şeyi akıl edemiyorum.Sen taa Alamanyalardan gelen adamsın,bir fotoğraf makinan yokmuydu? birlikte bir kaç poz fotoğraf çekseydik te şu ziyaretin anısına saklasaydık ne guzel olurdu.
Darısı tekrarına diyelim.Ramazan'a denk gelmezse çok daha iyi olur.
 

Ynt: Bu da benim keyifhanem

seyit' Alıntı:
Yahu Muzaffer bey, hadi ben ben artık yaşlandım , her şeyi akıl edemiyorum.Sen taa Alamanyalardan gelen adamsın,bir fotoğraf makinan yokmuydu? birlikte bir kaç poz fotoğraf çekseydik te şu ziyaretin anısına saklasaydık ne guzel olurdu.
Darısı tekrarına diyelim.Ramazan'a denk gelmezse çok daha iyi olur.

Sorun yapmayın, gönderin birer fotoğrafınızı sizi atelye içine montajlayayım.
Mesela resimdeki ben'in, karakorsan'a montajlanmış hali. Köpeğim de omuzumdaki papağanın yerini aldı. Severim bu eğlenceli işleri.

Emin147.jpg


Image3.jpg
 

Ynt: Bu da benim keyifhanem

seyit' Alıntı:
Yahu Muzaffer bey, hadi ben ben artık yaşlandım , her şeyi akıl edemiyorum.Sen taa Alamanyalardan gelen adamsın,bir fotoğraf makinan yokmuydu? birlikte bir kaç poz fotoğraf çekseydik te şu ziyaretin anısına saklasaydık ne guzel olurdu.
Darısı tekrarına diyelim.Ramazan'a denk gelmezse çok daha iyi olur.
Merhaba Seyit Abi
Sana su an Ipsala yunanistan sinir kapisindan yaziyorum,sen benim toyluguma bagisla.insallah birdahaki sefere bulusmamiz daha güzel ve keyifli olacak.
Selamlar-saygilar
Muzaffer Kargu
 





Ynt: Bu da benim keyifhanem

Muzaffer Kargu' Alıntı:
Merhaba Seyit Abi
Sana su an Ipsala yunanistan sinir kapisindan yaziyorum,sen benim toyluguma bagisla.insallah birdahaki sefere bulusmamiz daha güzel ve keyifli olacak.
Selamlar-saygilar
Muzaffer Kargu

Hayırlı yolculuklar.Maşallah , kuş misali bir burdasın bir orda.
 

Ynt: Bu da benim keyifhanem

Buggy' Alıntı:
Sorun yapmayın, gönderin birer fotoğrafınızı sizi atelye içine montajlayayım.
Mesela resimdeki ben'in, karakorsan'a montajlanmış hali. Köpeğim de omuzumdaki papağanın yerini aldı. Severim bu eğlenceli işleri.

Emin bey fizik olarak çok benziyoruz.Beni zaten görmüş olduğu için Muzaffer bey de sanırım fotoğraflara baktığında bunu teyid edecektir.
Şimdi belki güleceksiniz ama ben ,
1. oldukça bilgisayar özürlü bir adamım
2.fotoğraf çekme/çektirme işi nedense hiç aklıma gelmez
1980 li yıllarda aklıma esti,biraz imkan da vardı kalktım Hindistan'a gittim.Orada farkına vardım ki yanımda bir fotoğraf makinam dahi yokmuş meğer.Bombay'dan 70mm zoomlu Pentax marka bir makina aldım.Henüz digital makinalar piyasada yoktu.Hem orada ve hemde geldikten sonra dağ taş dolaşırken,av da vs bir süre biraz fotoğraf çektim.Tabii bunlar hep karta basılı olarak albüme girdi.Birkaç kez bazı fotoğrafları tarayıcıdan geçirip biryerlere göndermekte istedim fakat zaman içinde adeta albüm sayfalarına kaynak olmuşlar ve çıkaramadım.Sonra bu makina bozuldu ve bir türlü tamır ettirecek bir yer bulamadım.Evde biryerlerde öylece duruyor.
Bir-iki sene önce rakamıda çok uygun görünce Çin malı ucuz bir makina aldım.Onunda diyaframın açık kalış süresiyle ilgili bir ayar sorunu var.Uğraştım , işin içinden çıkamadım.Dedim ya bu elektronik sistemler başımın belası ve günün birinde beni öldürürse onlar öldürecek.
İşte istediğiniz fotoğrafa gelirsek benim şimdi gidip fotoğrafçıda poz verip bir fotoğraf çektirmem gerekecek.Bakınıyorum ortalıkta doğru dürüst bir fotoğrafımı da bulamıyorum.
Bir-iki güne kadar da bir Eskişehir yolculuğu görülüyor.Gidince de bayağı bir kalırız sanırım.Orada da bir diz üstü bilgisayar ile onun yanına taktıkları WIN mıdır ZIN mıdır anahtarlığa benzer bir nesne var ve gereken komutları parmaklarının ucuyla it o tarafa, çek bu tarafa şeklinde veriyorlar ki o da beni çok sıkmıştı işte sanırım bir süre zaten bilgisayar ve internet ortamından da uzak kalacağım demektir.Daha sonra bir fotoğraf elime geçerse gönderirim artık.
 

Ynt: Bu da benim keyifhanem

seyit' Alıntı:
Bir-iki güne kadar da bir Eskişehir yolculuğu görülüyor.Gidince de bayağı bir kalırız sanırım.Orada da bir diz üstü bilgisayar ile onun yanına taktıkları WIN mıdır ZIN mıdır anahtarlığa benzer bir nesne var ve gereken komutları parmaklarının ucuyla it o tarafa, çek bu tarafa şeklinde veriyorlar ki o da beni çok sıkmıştı işte sanırım bir süre zaten bilgisayar ve internet ortamından da uzak kalacağım demektir.Daha sonra bir fotoğraf elime geçerse gönderirim artık.

Size Eskişehirde iyi eğlenceler. Çocukluğumun, gençliğimin geçtiği şehir. Kütahya'lı olmama rağmen 1959-74 yılları arası Eskişehirde geçti, çok severim.
Fotoğraf konusuna el attığınızda Jeep'lerinizin fotoğraflarını görmeyi de çok isterim.

Oturduğum yere adsl denilen medeniyet ulaşamadığı için ben de yıllardır o vın/zın dediğinizi kullanıyorum. Sınırlı kotası ve fiyatı dışında pek şikayetim yok.
 

Ynt: Bu da benim keyifhanem

Buggy' Alıntı:
Size Eskişehirde iyi eğlenceler. Çocukluğumun, gençliğimin geçtiği şehir. Kütahya'lı olmama rağmen 1959-74 yılları arası Eskişehirde geçti, çok severim.
Fotoğraf konusuna el attığınızda Jeep'lerinizin fotoğraflarını görmeyi de çok isterim.

Oturduğum yere adsl denilen medeniyet ulaşamadığı için ben de yıllardır o vın/zın dediğinizi kullanıyorum. Sınırlı kotası ve fiyatı dışında pek şikayetim yok.

Teşekkürler.Büyük kızım bir süredir orda.Küçük kızım da iznini alınca Samsun'dan oraya geçecek.
Jeep fotoları olarak da şimdilik bunlar var;

http://s1086.photobucket.com/albums/j448/seyit2/

AMC 1980.jpg


jeep-01.jpg
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,764
Mesajlar
1,523,474
Kayıtlı Üye Sayımız
166,584
Kaydolan Son Üyemiz
ouzdede08

SON KONULAR



Geri
Üst