Bu da benim keyifhanem

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Buggy Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 145
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 44,015
Ynt: Bu da benim keyifhanem

Astardan sonra metalde pürüz kalıp da macun atma ihtiyacı doğarsa metal-astar-macun-boya prizlenmesi, metal-macun-boya prizlenmesinden daha sağlıksız olur. Sentetik boya, astar üzerine daha iyi yapışır ama sentetik uygulaması meşakkatli ve süre alıcı. Astar (ne bazlı olursa olsun) üzerine akrilik son kat da uzun ömürlü olmaz. Galvaniz macun - akrilik boya hem zamandan tasarruf hem de daha uzun ömürlü.
 

Etiketler
Ynt: Bu da benim keyifhanem

Arkadaşlar ayıp oluyor, olan var olmayan var :D :D :D . Hayallerimizi süsleyen güzellikleri paylaştığınız için teşekkürler...
 


Ynt: Bu da benim keyifhanem

Emin bey,bu sözünü ettiğim şey herhangi bir macun(dolgu) öncesi doğrudan çıplak sac üzerine metali korozyona karşı azami ölçüde koruma amaçlı bir astar boya.Sac bir türlü galveniz işlemi görmüş oluyor.Sonrasında dolgu amaçlı macun işlemi ve nihayet son kat boya öncesi ARA KAT olarak yine çinko fosfat esaslı ara kat boya ve nihayet son kat boya.
Pütür olayına gelince;Bunların yumuşak dokulu ve plastik esaslı olanları açıkçası pek kafama yatmıyor.Daha önce kimi ek yerlerde uygulanan silikon,terason vs gibi çok benzer maddelerin pek te uzun sayılmayacak bir süre sonunda biraz kuruyup kendini çekmeye başlamasıyla birlikte yapıştığı yüzeyden ayrıldığını,önceleri çıplak gözle pek farkedilmeyen bu durumdan dolayı biryerlerden alt kısmına su girebildiğini ve plastik esaslı maddenin alttaki suyu içeride tutup daha hızlı bir korozyona adeta zemin oluşturduğuna şahit oldum.
Bir zamanlar Meges-IC diye bir ürün vardı.Kuruduğunda sert bir yüzey oluşturuyordu fakat yüzey temizliği çok iyi yapılıp astar atıldıktan sonra üzerine uygulandığında koruyuculuğu çok iyiydi.Pütür denilen madde çıkıp ta insanlar onu kullanır olunca bu madde unutulmaya başladı fakat üretiminin devam ettiğini ,talep olduğunda boya malzemesi satanların bu ürünü yine de getirttiklerini duyuyorum.Sadece taban kısmına fakat çinko fosfat astar sonrası ben şahsen pütür yerine Meges-IC denilen ürünü kullanmaktan yanayım.Aslında kuruduğunda bu ürün de pütürlü bir görünüm alıyor.
 




Ynt: Bu da benim keyifhanem

Emin bey, bu bölümde " Bu da benim jeep'im" konusunu başlatan sayın Muzaffer KARGU dün beni aradı ve bugün için Tokat'a ziyaretime geleceğini söylemişti.Sizin yazınızı da sabah okurken beni tekrar aradı ve artık çok yakınıma kadar gelmiş olduğunu öğrenince hem sizin yazdıklarınızı okurken ve hemde verdiğim cevap ta biraz aceleci davrandım.Kendilerini yolcu ettikten sonra tekrar okudum.
Belki ben biraz da varsayım üzerine de konuşmuş oluyorum ve gördüğüm kadarıyla sizin kimya bilginiz çok daha iyi.Bu durumda sizin önerilerinizi de dikkate almaya çalışacağım.
 

Ynt: Bu da benim keyifhanem

seyit' Alıntı:
Emin bey, bu bölümde " Bu da benim jeep'im" konusunu başlatan sayın Muzaffer KARGU dün beni aradı ve bugün için Tokat'a ziyaretime geleceğini söylemişti.Sizin yazınızı da sabah okurken beni tekrar aradı ve artık çok yakınıma kadar gelmiş olduğunu öğrenince hem sizin yazdıklarınızı okurken ve hemde verdiğim cevap ta biraz aceleci davrandım.Kendilerini yolcu ettikten sonra tekrar okudum.
Belki ben biraz da varsayım üzerine de konuşmuş oluyorum ve gördüğüm kadarıyla sizin kimya bilginiz çok daha iyi.Bu durumda sizin önerilerinizi de dikkate almaya çalışacağım.

Emin bey Türkiye'deki hava soğutmalı vosvos camiasının abisidir.Kendisini vosvos.net in mail grubunda vosvoslar üzerine en ince ayrıntısına noktasına virgülüne kadar yazmış olduğu makalelerden tanırım.Bir çok arkadaşımızda Aliağadaki evini ziyaret ederek bir nevi voshacı olmuştur.Çok değerli bir insandır.
 

Ynt: Bu da benim keyifhanem

nevzat' Alıntı:
Emin abi atölyeniz çok güzel ve düzenli, çok beğendim.vosvoslarında bir ara yakın çekim fotoğraflarını görsek ne güzel olurdu.selamlar.

Nevzat, vosvoslarımız uzun yıllar hizmetten sonra ev yolumun taşına, toprağına dayanamadılar ve emekliye ayrıldılar. Arazi araçlarına geçişimiz de bu sebepten.
Benim 74 2005'den beri aktif kullanılmıyor, hala faal ama kızakta.
Eşimin 62 biraz daha fazla yıprandığı için Denizli'de bakımda. Belki dönecek belki de "ben bunu orijininaline uygun olarak toplayacağım" diye ısrar eden Ergün Ay'da kalacak.
Yakın zamanda fotoğraflarını çekmedim, görünce içim sızladığı için de çekemiyorum.

En son resimler Antalya KFC'nin arşivinde var.
http://www.vosvos07.org/etkinlikler/gerceklesenetkinlikler/2006haziran30/2006haziran30.htm

Mine'nin derlediği kitabım da bu link'te
http://www.vosvos07.org/yayinlar/kitaplar/kitaplar.htm

Sevgilerimle.
 

Ynt: Bu da benim keyifhanem

seyit' Alıntı:
Emin bey, bu bölümde " Bu da benim jeep'im" konusunu başlatan sayın Muzaffer KARGU dün beni aradı ve bugün için Tokat'a ziyaretime geleceğini söylemişti.Sizin yazınızı da sabah okurken beni tekrar aradı ve artık çok yakınıma kadar gelmiş olduğunu öğrenince hem sizin yazdıklarınızı okurken ve hemde verdiğim cevap ta biraz aceleci davrandım.Kendilerini yolcu ettikten sonra tekrar okudum.
Belki ben biraz da varsayım üzerine de konuşmuş oluyorum ve gördüğüm kadarıyla sizin kimya bilginiz çok daha iyi.Bu durumda sizin önerilerinizi de dikkate almaya çalışacağım.

Seyit Bey, Bahsettiğiniz IC bilinen en iyi kaplama ve dolgu malzemesidir. Özellikle deniz araçlarında sonsuz ömürlüdür. Artık üretilmediğini sanıyordum. 1993'de vosvosumu toplarken iç taban ve araç altında IC kullandım. Neredeyse 20 yıl oldu. Tüm olumsuz şartlara rağmen hala bir nokta bile pas oluşmadı.

Türkiyede boya işlemi babadan veya ustadan öğrenilen bilgilerle yapılıyor. Yıllar içinde birçok dolgu katkısı, sertleştirici üretildi ama uygulama metodu hala değişmedi.

Astar-macun-astar-ara kat-son kat.

Genelde her iki astar aynı tür, ara kat ve son kat aynı tür boyadır.

Araç altına uygulanan pütür ve zift türü malzemeler sonradan yapılan uygulamalardır. Üretimden çıkan hiçbir yeni araçta kullanılmaz. Yüzeyi çok iyi temizlenmiş taban metali üzerine yapılan antikorozif katkılı sentetik boya uzun ömürlüdür. Taş, çakıl darbeleriyle zarar görmüş kısımlar iyi temizlenip tekrar aynı tür boya ile boyanırsa pütüre, zifte gerek duymaz.

Dış yüzeyler için de durum aynı. Üretim sonrası iki astar ve iki kat boya ile araçlar trafiğe çıkar. Sonradan yapılan uygulamalarda bozuk yüzeyi düzeltmek için araya macun da sıkıştırılırsa durum değişir. Macun polyester esaslıdır, sertleşmesi sırasında dışarıya büyük ısı verir ve bu ısı ilk atılan astarın metal üzerindeki örtücü özelliğini bozar.

Benim görüşüm eğer yüzey çok düzgünse iki astar - ara ve son kat,
Yüzey macun gerektirecek kadar bozuksa iyi temizlenmiş metal üzerine macun - ara ve son kat.

Benim CJ'nin altına zamanında zift atılmış. Bunu tümden kazıyıp yeniden boya uygulama şansım yok. Ara sıra kontrol edip, ziftin kuruyup döküldüğü yerlere dayson antigravel diye satılan pütür malzemesiyle bölgesel kapatma yapıyorum.

Boya tamirlerine gelince, görüntü benim için fazla önemli olmadığı için kabaran yerlerde temizlik yapıp macun-arakat- sonkat yapıp metali korumaya çalışıyorum. Bir sorunum da bahçedeki kedilerin tırnak hasarları. Kedilerden dördü görme özürlü olduğu için el/tırnak yordamıyla aracın üzerine çıkıyorlar ve derin tırnak izleri bırakıyorlar. Boya farkı olmasın diye de o bölgeleri temizleyip araç giydirmede kullanılan sökülür takılır pvc malzemeden sticker benzeri birşeyler yapıştırıyorum. Yani benim köpek ayak izleri süs amaçlı değil, kabahat örtmek için.

008.jpg
 

Ynt: Bu da benim keyifhanem

Emin bey harika garajınızı izlerken VW tutkunuzu öğrenmekten mutlu oldum.

25 yıllık VW tutkulu kullanıcısıyım ancak sadece kullanıcı, ustalarla haşırneşir olmaktan bazı küçük işleri yapabilecek kadar kendimi
geliştirebildim çünki sizinki gibi bir garajım olmadı.

Garajınızda keyifli tamirlerinizide bizlerle paylaşmanızdan mutlu olacağım. Selamlar.
 



Ynt: Bu da benim keyifhanem

seyit' Alıntı:
Ben yine de o jeepleri evin balkonundan seyretmek yerine onların penceresinden balkona bakmayı yeğlerdim.

Aynen katılıyorum. Keyifli bir uğraş. Ama arabanın üzerinde uğraşmak iyide altına yat kalk olmasa varya tadından yenmez. Düşünün aracın altına lazım olabilecek aletleri almış ve yatmışsın. Aaa bakıyorsunuz 14 anahtarı almamışsınız yanınızda şunu ver diyecek kimse yok. Hadii sürünerek kalk tekrar yat. İşte beni deli eden konuda bu Arkadaşlar. Selam ve saygılarımla....
 

Ynt: Bu da benim keyifhanem

güngör' Alıntı:
Emin bey harika garajınızı izlerken VW tutkunuzu öğrenmekten mutlu oldum.

25 yıllık VW tutkulu kullanıcısıyım ancak sadece kullanıcı, ustalarla haşırneşir olmaktan bazı küçük işleri yapabilecek kadar kendimi
geliştirebildim çünki sizinki gibi bir garajım olmadı.

Garajınızda keyifli tamirlerinizide bizlerle paylaşmanızdan mutlu olacağım. Selamlar.

25 yıl çok uzun bir süre. Garajın olmasa da el becerine güveniyorsan küçük bir alet çantası ile ustalardan uzak olabilirsin. Aşağıdaki link de sana destek olacaktır sanırım.
http://www.vosvos07.org/yayinlar/kitaplar/kitaplar.htm

Sevgiler.
 


Ynt: Bu da benim keyifhanem

Naturalist61' Alıntı:
Aynen katılıyorum. Keyifli bir uğraş. Ama arabanın üzerinde uğraşmak iyide altına yat kalk olmasa varya tadından yenmez. Düşünün aracın altına lazım olabilecek aletleri almış ve yatmışsın. Aaa bakıyorsunuz 14 anahtarı almamışsınız yanınızda şunu ver diyecek kimse yok. Hadii sürünerek kalk tekrar yat. İşte beni deli eden konuda bu Arkadaşlar. Selam ve saygılarımla....

Hasan Bey, ilk zamanlar ben de unuttuğum anahtarlar için çok girip çıktım araç altına. Hatta bir ara köpeğime alet getirmeyi öğretmeye çalıştım ama haylaz paçamdan çekmekten başka birşey öğrenmedi. Şimdi büyük bir çantaya lazım olur-olmaz diye düşünmeden herşeyi doldurup(yarım kiloluk bir teneke bardak çay da buna dahil) öyle işe girişiyorum. Sanırım eşimin söylediğine göre 3,5 saat gibi bir araç altında kalma rekoru da kırmışım ama tescil edilmedi daha.
 

Ynt: Bu da benim keyifhanem

Kitabınız şu anda yükleniyor, emeğinize sağlık.

Sokakdan yeni geldim, mazot filitresi,termostat değişti devirdaimden radyatöre giden hortum delinmiş yenisi olmayınca
2 hortumdan araya metal kovan uydurup aynı açıyı yakalayabildim monte ettim antifirizi yeniledim.

Radyatör fanına yeni ışıklı anahtar aldım ancak kablo pabucu olmayınca haftaya kaldı,garajım olsaydı kesin bir yerlerde olurdu.

Selamlar.
 



Ynt: Bu da benim keyifhanem

güngör' Alıntı:
Kitabınız şu anda yükleniyor, emeğinize sağlık.

Sokakdan yeni geldim, mazot filitresi,termostat değişti devirdaimden radyatöre giden hortum delinmiş yenisi olmayınca
2 hortumdan araya metal kovan uydurup aynı açıyı yakalayabildim monte ettim antifirizi yeniledim.

Radyatör fanına yeni ışıklı anahtar aldım ancak kablo pabucu olmayınca haftaya kaldı,garajım olsaydı kesin bir yerlerde olurdu.

Selamlar.

Altta T4 syncro'yu yeni gördüm. Kitap ne yazık ki fazla işine yaramayacak, hava soğutmalı kaplumbağalar için derlenmişti. Yine de önemli olan benzin, mazot, yağ kokusunun içinde olmak. Kolay gelsin.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,774
Mesajlar
1,523,699
Kayıtlı Üye Sayımız
166,594
Kaydolan Son Üyemiz
SEMİHFİDAN33

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst