Bitkisel Yağı Akaryakıt Olarak Kullanmak

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mustafaatk Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 117
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 23,320
Ynt: Bitkisel Yağı Akaryakıt Olarak Kullanmak

mabirsen' Alıntı:
Abi 2800 Turbo dizel. Bana söyleyen ustalar motor yağı dediler. Bitkisel yağ değil. Ama ben hiç koymadım. 3 kuruş kar edelim derken başka zarar vermeyelim diye..

kesinlikle yağ karıştırma biz Maltepe gurubu artık Shell'den başka mazot almıyoruz, hem çekiş hemde randıman olarak memnunuz, soranlara da onu tavsiye ediyoruz, selamlar
 

Etiketler
Ynt: Bitkisel Yağı Akaryakıt Olarak Kullanmak

buralpdi' Alıntı:
Mehmet hocam bir yanlışlık var, turbo varsa kesinlikle yağ karıştırmayın, 2,8 düz dizelse yağ olur
sizin motor turbo mu, düz dizel mi kesin olarak öğrenin
Benim aracımın motoru turbo dizel.2.8 idtd vede intercooler fiat ducato.2001 model 230 000 km de yakıt olarak bitkisel yağ mazot karışımını bir senedir kullanıyorum her şey gayet güzel gidiyor.İzmirden çıkıyorum karışım yakıt ile hopa sarp kapısına kadar gidiyorum hiç bir derdim yok.
Şimdi bana neden KESİNLİKLE yağ karışımı kullanmayın dediğinizi ve bir motorun Türbo olması ile olmaması arasındaki yakıt seçme özelliğini anlatabilirmisiniz,yada Türbo nedir nasıl çalışır bir zahmet anlatırmısın yazdıklarınızı okuyunca size göre Türbolu motor neden yakıt seçecekmiş anlamaya çalışalım.
Saygılar
 

Ynt: Bitkisel Yağı Akaryakıt Olarak Kullanmak

mabirsen' Alıntı:
Bende 2001 model 2.8 TDİ pejo boxer var. Ustalar motorun çok güzel yakıt seçmez yağ bile yakar diyorlar. Açıkcası ben yağ yakmadım. Bitkisel yağ TDİ motorlara uyar mı?
Aracınızın motorunun TDİ tanımlaması şu anlama geliyor.
T= Turbo yani sizin motorunuza yakıt yakmak için gerekli olan havayı türbo denen bir hava pompası ile fazla fazla basılıyor böylece piston içinde fazla hava olduğu için fazla yakıtta püskürtülüyor ve sonuç olarak motordan daha fazla güç elde ediliyor,Ayrıca yükseklere çıkıldığında hava basıncı düştüğü için havanın içindeki oksijende azalıyor aracınızda türbo yoksa yükseklerde aracınız ölü eşek misali tıngır mıngır çalışıyor,türbo varsa pistona fazla hava basıldığı için içindede yeteri kadar oksijen olduğundan motor deniz seviyesindeki gibi canlı canlı çalışıyor.Türbo bitti.
D= Direkt Türkçeside aynı direkt .Dizellerde yakıt pistona bir memeden fıskiye gibi fışkırtılır ve motor çalışır.İşte yakıt memesinin dogrudan dogruya pistona baktığı tipteki konumlamaya Direkt injeksiyon denir.Basittir Endirekt enjöktöre göre daha verimlidir,motoru biraz sesli ve sert çalıştırır,meme işeme arızası yaparsa endirekt memeye göre daha çok masraf çıkartır.
İ= Türboda anlattığımız gibi motorumuzun yakıtı püskürten memesi yani İnjektör ü varmış.Commorail filan değilmiş,mazot mesleme sistemi elektronik filan değilmiş.
Kısaca sizin motor eski usul Turbolu düz pompalı direkt enjektörlü motor imiş.
Yani benimki ile tıpatıp aynı.Bu motor yakıt bitkisel yağ karışımı ile tıpkı sadece mazotla çalıştığı gibi gayet iyi çalışır.
Örnek benim motor.
Saygılar
 

Ynt: Bitkisel Yağı Akaryakıt Olarak Kullanmak

ince999' Alıntı:
Benim aracımın motoru turbo dizel.2.8 idtd vede intercooler fiat ducato.2001 model 230 000 km de yakıt olarak bitkisel yağ mazot karışımını bir senedir kullanıyorum her şey gayet güzel gidiyor.İzmirden çıkıyorum karışım yakıt ile hopa sarp kapısına kadar gidiyorum hiç bir derdim yok.
Şimdi bana neden KESİNLİKLE yağ karışımı kullanmayın dediğinizi ve bir motorun Türbo olması ile olmaması arasındaki yakıt seçme özelliğini anlatabilirmisiniz,yada Türbo nedir nasıl çalışır bir zahmet anlatırmısın yazdıklarınızı okuyunca size göre Türbolu motor neden yakıt seçecekmiş anlamaya çalışalım.
Saygılar

arkadaşım bu forumda bir şey öneririrken insanlardan risk almasını isteyemeyiz, sen risk almışsın kendi insiyatifinde motoruna farklı yakıt koyabilirsin, belki sende bir şey olmayacak ama önerdiğin kişide arızaya sebeb verecek, o zaman o arkadaşın masraflarını karşılayacakmısın? buradan karşılayacağına teyid et garanti ver bende kullanayım,
bir ara Full istasyonları full garanti veriyordu ne oldu ucuz mazotun sonu, servis araçlarının çoğu motor yaptırdı,
benim bütçem belli turboyu bozarsam masrafının altından kolayca kalkamam bu yüzden de risk alamam, öneririkende o na göre öneride bulunurum
 

Ynt: Bitkisel Yağı Akaryakıt Olarak Kullanmak

buralpdi' Alıntı:
kesinlikle yağ karıştırma biz Maltepe gurubu artık Shell'den başka mazot almıyoruz, hem çekiş hemde randıman olarak memnunuz, soranlara da onu tavsiye ediyoruz, selamlar
Ben halen en ucuz nereden bulursam oradan alıyorum. ;D
Bence de biraz yağ motora iyi gelir. :smiley:

Bu arada aracında herkesin kullandığı yakıt kendi sorumluluğundadır. Biri böyle dedi ben de yaptım ama sorun çıktı derse de kendisi inisiyatif alıp uygulamış olur. Burada yazılı olanlardan dolayı da kimse kimseyi sorumlu tutamaz tabiki. ::smiley:
 



Ynt: Bitkisel Yağı Akaryakıt Olarak Kullanmak

fsirin' Alıntı:
Ben halen en ucuz nereden bulursam oradan alıyorum. ;D

Üstad senin araç düz dizel, depoya ne koyarsan koy ( ;) ) gene gider, ben bio dizel de bile sorun yaşamıştım.
 


Ynt: Bitkisel Yağı Akaryakıt Olarak Kullanmak

buralpdi' Alıntı:
arkadaşım bu forumda bir şey öneririrken insanlardan risk almasını isteyemeyiz, sen risk almışsın kendi insiyatifinde motoruna farklı yakıt koyabilirsin, belki sende bir şey olmayacak ama önerdiğin kişide arızaya sebeb verecek, o zaman o arkadaşın masraflarını karşılayacakmısın? buradan karşılayacağına teyid et garanti ver bende kullanayım,
bir ara Full istasyonları full garanti veriyordu ne oldu ucuz mazotun sonu, servis araçlarının çoğu motor yaptırdı,
benim bütçem belli turboyu bozarsam masrafının altından kolayca kalkamam bu yüzden de risk alamam, öneririkende o na göre öneride bulunurum
Size yazdığınız tarzdan dolayı soru sordum."KESİNLİKLE" diyebilmek için konu hakkında detaylı bilginiz olması gerekir ben öyle sandım,durum öyle değilmiş.Peki bilmediğiniz bir konuda nasıl oluyor da KESİNLİ konuşabiliyorsunuz.Ben sizin kesin demenizden evvelde yine bu başlıkta yağ kullandığımı yazmıştım.Siz kesin kullanmayın deyince ben ya hiç bir şey bilmiyor,yada başkasının malına kastı olan bir durumuna düştüm bunun farkındamısınız?
Size bir daha sorayım kısaca "TURBO" dediğimiz -SUPERCHARCER- aşırı dolum sisteminin nasıl çalıştığını biliyormusunuz?
 

Ynt: Bitkisel Yağı Akaryakıt Olarak Kullanmak

toffy' Alıntı:
Üstad senin araç düz dizel, depoya ne koyarsan koy ( ;) ) gene gider, ben bio dizel de bile sorun yaşamıştım.
Biodizel kullanırken yaşanan sorun sadece yakıt filitresinin erken tıkanmasıdır.Şayet bio mazot serin bir yerde dinlendirilirse,çöken posası dikkatle ayrılırsa,posasız biomazot commonrail sistemlerinde bile rahatça kullanılır.
 




Ynt: Bitkisel Yağı Akaryakıt Olarak Kullanmak

mabirsen' Alıntı:
Oran nedir? % kaç karıştırılır? TDİ için soruyorum.
Teorik olarak yakıt olarak mazot kullanan dizel araçlar mazotla aynı kıvamda (koyulukta) sıvı yemeklik yağ ile de çalışırlar.Normalde kışın yemeklik yağlar mazottan biraz koyu oldukları için mazot ile yarı yarıya karıştırılınca uygun kıvama geliyor.Böyle bir karışım yakıt ile soğuk motor,soğuk yakıt tek marş ile çalışıyor.Egerki yağı mazottan çok koyarsan söz gelimi 4 yağ 2 mazot gibi olsun.Yine tek marşta çalışıyor ama motor biraz ısınana kadar söz gelimi 1.5-2 dakika kadar yüksek rölantide(800-900 devir dakika) çalıştırmak gerekiyor,çünkü yakıt karışımı ve motor soğuk olduğundan arada bir silkeleme yapabiliyor.en fazla 2 dakika sonra normal rölantiye dönüyorsun.Ben İzmirde oturuyorum kışın hava çok soğuk olmuyor 1-1 yağ mazot kullanıyorum,yazın 4-4.5 ölçü yağ 2 ölçü mazot kullanıyorum.
Sıcaklığın sıfır dereceye düştüğü zamanlarda karışım kullanmamak daha iyi olur diye düşünüyorum,çünkü bitkisel yağ epey kalınlaşıyor.
Avrupa da ısıtılabilen özel bitkisel yağ depoları var.Bu tür depo olunca yağı ısıttığınız için incecik oluyor ve sadece yağ kullanabiliyorsunuz.
saygılar
 

Ynt: Bitkisel Yağı Akaryakıt Olarak Kullanmak

ince999' Alıntı:
Size yazdığınız tarzdan dolayı soru sordum."KESİNLİKLE" diyebilmek için konu hakkında detaylı bilginiz olması gerekir ben öyle sandım,durum öyle değilmiş.Peki bilmediğiniz bir konuda nasıl oluyor da KESİNLİ konuşabiliyorsunuz.Ben sizin kesin demenizden evvelde yine bu başlıkta yağ kullandığımı yazmıştım.Siz kesin kullanmayın deyince ben ya hiç bir şey bilmiyor,yada başkasının malına kastı olan bir durumuna düştüm bunun farkındamısınız?
Size bir daha sorayım kısaca "TURBO" dediğimiz -SUPERCHARCER- aşırı dolum sisteminin nasıl çalıştığını biliyormusunuz?


Sayın adını bilmediğim forum yazarı, ben Mehmet hocama (iyi kötü bir muhabbet ortamımız olduğu ve forumdan tanıdığımız için) fikrimi beyan ettim, bu benim fikrim ben olsam böyle yaparım diyorum,
Mehmet hocam beni ister dinler ister dinlemez,
siz kendinizi haklı çıkarmak için beni motor sınavına sokmaya çalışıyorsunuz,
ben risk almam ve önermem diyorum siz ben yaptım oldu diyorsunuz,
ben motor konusunda hiç bir şey bilmiyorum ama şunu çok iyi biliyorum bir enjektör 700-1500tl turbo 1500tl ve yukarısı
işçilik hariç, eğer enjektör kaynamışsa sökülemiyorsa oda artı masraf,
işte benim gerçeğim,
senede ortalama 10000km yapıyorum, sizin anlattığınıza göre depo başına ortalama 75tl kar ediyorsunuz bir depo ile 600km gittiğimizi varsayalım 10000:600=16,6depo x75tl senede 1249,9 tl kar ediyorum, sene de 1250tl için ben bu riski almam diyorum size, ve başkasına da önermem,
ismini bilmediğim tanımadığım bir kişinin de kağıt üzerinde ne kadar kendini haklı göstersede tavsiyesine uymam, neticede bir hasar olduğu zaman ben zararlı çıkacağım,
bunlar benim kendi görüşlerim,
size yine şunu soruyorum
çok kendinizden eminseniz ve bilginize güveniyorsanız dediğim gibi garanti verin ben de kullanayım, biz de kullanalım
 

Ynt: Bitkisel Yağı Akaryakıt Olarak Kullanmak

Dizel motorlarda arızalar en çok yakıt ve elektrik sisteminde çıkar. Yakıt sistemini burada konuştuğumuza göre olayı şu şekilde tatlıya bağlıyım, birbirimizi üzmeyelim. Yakıt sisteminde en çok arıza da su ve kötü filtre edilmiş mazottan dolayı olur. Motorun turbolu olup olmamasından daha önemli olan motorun üretim yılı, büyüklüğü ve hangi amaçla üretildiğidir. Üretim yılı ne alaka derseniz 1998 yılından itibaren her iki üç senede bir egzoz emisyon limitleri zorlaştırıldı. Zorlaştıkça yakıt sistemlerinin hassasiyeti arttı. 180 bar piskürtme basınçları şu an 2300 barlara ulaştı, püskürtme delikleri küçüldü. Motor büyüklüğü ve kullanım amacı ne alaka derseniz motorlar büyüdükce , uzun saatler çalıcağı biliniyorsa yakıt sistemleri daha korunaklı olur. Yani bir tır motorunun yakıt koruması ile panelvanın farklıdır.
Ince nickli arkadaşımız kendince bir yol tutturmuş, belki de temizliğini çok iyi yapıyor. Tecrübe etmiş. Risk almış, karşılığını görmüş. Belki de 1 yıl sonra üretilen motorun hassasiyeti çok daha fazla olacak, onda problem çıkaracak. Ya da bir başkası aynı temizliğe ulaşamıyacak. Bunları bilmiyoruz. İsteyen risk alır dener, isteyen sadece imalatcını dinler.
Ben olsam yağ kullanmam. Başkalarına da önermem. Yağ oranı çoğaldıkça aşırı hız, aşırı hararet sorunları ortaya çıkabilir. Ince arkadaşımızın belirttiği gibi ek ısıtma gerekebilir. En küçük bir temizlik hatasında pompa, enjektör gidebilir. Yine de uzun yol yapan risk alır, sonuclarına razı olur.
 

Ynt: Bitkisel Yağı Akaryakıt Olarak Kullanmak

buralpdi' Alıntı:
bunu maviş içinmi küheylen içinmi söylüyorsun Ferhat
Ben ikisi için de kullanıyorum Levent. :smiley:

Uzun yol giderken iskontololu mazot satanlardan alıştığım markalardan rastlarsam alıyorum bir sorunla karşılaşmadım. Bunların hepsi de Eurodizel zaten. Gerçi eurodizel olmasa da 2001 ve 2003 model araçlar için sorun olmayacaktır. :smiley:
Yine de Bartek'in de bahsettiği gibi araç tyeknolojisi arttıkça risk artıyor tabiki.

Off-Road bölümündeki bilgiler de güzel. http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=672.0
 

Ynt: Bitkisel Yağı Akaryakıt Olarak Kullanmak

Ucuz mazotculardaki problem aldığınız mazot depoda beklerse ortaya çıkıyor. İyice su ayrışıyor. Alıp hemen kullanırsanız tehlike daha az. Bir de onlar kamyon ve otobüslere satıyorlar daha çok . Bu araçların filtre sistemi bizim küçük araçlardan çok iyi.
 



Ynt: Bitkisel Yağı Akaryakıt Olarak Kullanmak

Sayın Bartek konu ile ilgili olarak sözünüzü bana göre veya ben olsam diyerek başlayıp okuyanda kendi yorumunuz olduğunu anında belli ediyorsunuz,bende kullanımımı anlatıyorum.Siz yine konu ile ilgili olarak teknik bilgi paylaşımı yapıp bu bilgiyi temel alarak yorum yapıyorsunuz hiç itirazım yok.Ama konu hakkında teknik açıklama yapmadan,bir motorun yapabilecegi bütün arızaları hiç bir tekni bağlantı kurmadan sadece yakıt yağ karışımı üstüne yıkıp sonrada "KESİNLİKLE" Eklentisinide kullanmak hiç hoş olmuyor.
Durmadan garanti isteyen arkadaşım akaryakıt istasyonundan aldığın yakıtın garantisi var mı?Yakıtı tanımlayan marker işlemini hiç yaptırttın mı? Aldığın yakıtın kalite olarak zannettiğin şey olduğuna nasıl emin olabiliyorsun? Nasıl bir yakıt kullanaman gerek biliyormusun? Aracına kullandığın mazotun SETAN sayısının ne olması gerktiğini biliyormusun,satılan mazotun SETANINI biliyormusun,SETAN nedir biliyormusun ki yakıt üstüne konuşalım, yanlışı doğruyu belirtelim.
Ha şunuda yeri gelmişken yazayım yağ mazot karışımında setan sayısı yükseliyor yani olumlu bir şey.
Bütün arkadaşlara soruyorum.Her türlü akaryakıt ve bunların değişik oranlarında karışımı ile çalışan yani ne buldun koy depoya türü dizel pompalı ve memeli motorlardan bilginiz varmı?Kullana veya bilgisi olan varsa lütfen burada yazabilirmi?
Saygılar
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,624
Mesajlar
1,521,247
Kayıtlı Üye Sayımız
172,270
Kaydolan Son Üyemiz
Engin paslı

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst