Bitkisel Yağı Akaryakıt Olarak Kullanmak

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mustafaatk Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 117
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 23,956

Etiketler
Ynt: Bitkisel Yağı Akaryakıt Olarak Kullanmak

Avrupa kaynaklı emisyon standartlarını karşılayan düşük kükürtlü mazotun adı eurodizel olarak kalmış, bir dönem margarinin adı "sana yağı" olarak kaldığı gibi bu da o türden birşey.

Mazotun düşük kükürtlü olmasının sebebi de şu: Partikül filtresi, katalitik çevrimci vs de biryere kadar, çevre korunacaksa biraz da yakıt kalitesinin yükselmesi gerekiyor, bu çevreci sistem de bu yakıt kalitesi düşünülerek tasarlandığı için normal mazot kullanmak ta sistemin ömrünü kısaltabilir.

Türkiye kaynaklı mazotun da eurodizelden bir farkı yok, türkiyede normal mazot üretilmiyor artık. Petrol istasyonlarında normal mazot adı altında satılan mazot ta büyük bir ihtimalle rafineriden gelen eurodizelin katkı maddeleriyle eski araçlarla daha uyumlu hale getirilmiş halinden ibaret.
 

Ynt: Bitkisel Yağı Akaryakıt Olarak Kullanmak

Sn. Incenin aracinda partikül filtresi olduğunu zannetmiyorum.
 

Ynt: Bitkisel Yağı Akaryakıt Olarak Kullanmak

Avrupa mazot ile Türkiye mazot arasında ne kimyasal nede fiziksel olarak fark yok.Zaten Aliağa rafinerisinde özel olarak avrupamazot elde etme kulesi yok.Petrol damıtılıyor uygun yerinden mazot alınıyor.Bu elde edilen malın adı eskiden sadece motorin (mazot) idi,aynı mal şimdi nasıl oluyor da avrupamazot oluyor.Cevabı sizlerde yazdınız mazot aynı mazot ta mazot olduktan sonra içinde istenmeyen, yanınca çevreye zarar veren sülfirik asit oluşmasına sebeb olan Kükürtün miktarı düz mazottakinden daha da azaltılınca (tabiki ilave masraf ile) bu mazotun adı da avrupa mazot oluyor.Yoksa mazot hep aynı mazot başka mazot yok. :D
Benim aracım 2001 fiat ducato TDİ yani direkt püskürtmeli,mekanik enjektörlü va mazot pompalı yani eski usul dizel motor.Üstünde öyle katalitikti,partikül filitresi idi gibi zımbırtılar olmadan fabrikadan çıkmış.
 

Ynt: Bitkisel Yağı Akaryakıt Olarak Kullanmak

Temelde aynı olmasına aynı da işte o eski mazotu yeni arabalara koyunca kükürt fazlalığından dolayı arabalar bozuluyordu o yüzden üretimini durdurdular. Hatta bildiğim kadarıyla bazı şirketler rafinerilere dava açtılar sizin mazot yüzünden bizim araçlar bozuluyor diye. Düzeltilmiş halini de eurodizel adıyla satıyorlar ama başka da mazot yok zaten piyasada.

Netice itibari ile eskisiyle %100 aynı mazot değil yani, kükürt oranı standartara uyacak şekilde düzeltilmiş halini üretiyorlar şu anda sadece. Adı da mazot evet, başka mazot yok, ama biraz değişti son zamanlarda... eskisinin tam aynısı olmadığı için de eski araçlar yeni mazotla pek te performanslı çalışmıyor. Yani kükürt oranı haricinde de birtakım farklar var ama o kadarını araştırmadık. O farkları azaltmak için de yok fuelsave'di yok bilmemneydi deyip eski araçlarla daha uyumlu mazotları farklı adlarla satıyorlar da onların da kaynağı gene aynı rafineriler, bir şekilde uyduruyorlar içine birşeyler katıp.

Yani uzun lafın kısası, çok okumadan araştırmadan kestirme cevaplar bulmaya alışık milletiz de malesef şeytan bazen detaylarda gizli oluyor.

Neyse herkese iyi geceler, biz bu işin içinden çıkamayız. Baştan da söylemiştim zaten çıkamayacağımızı, belki de konuya hiç bulaşmamak lazımdı :D
 



Ynt: Bitkisel Yağı Akaryakıt Olarak Kullanmak

Öncelikle iyi akşamlar mustafaak abi.

Bize bu gün geri dönüşüm konusunda bir slayt izlettiler. Bu slaytta 3 kereden fazla kullanılan kızartma yağlarının "BiyoDizel" adlı yakıtlara dönüştüğünü söylemişlerdi.

Geçen ay da bir haberde görmüştüm. Tır şoförleri pastanelerden 3 kereden fazla kızartılan yağları satın alıp, mazot olarak kullandıklarını gösteriyordu

Edit: BiyoDizel için özel çevre dostu motorlar varmış. O yüzden normal dizel motorlarda denemenizi önermem. Hem zaten aynı verimi alacağınızı düşünmüyorum. Ve riske ettiğiniz şey Motor. Bir daha düşünün.

İyi akşamlar.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,786
Mesajlar
1,523,756
Kayıtlı Üye Sayımız
166,602
Kaydolan Son Üyemiz
aytar6363

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst