Ynt: Bitkisel Yağı Akaryakıt Olarak Kullanmak
Dizel araçlar için satılan ısıtmalı yakıt-yağ deposunda yakıt ve dönüş borularını biyağ mazot seçimine göre ayarlayan elektrikli vanalar var.Bu ilave depo içinde elektrikli ısıtıcı ve termik anahtarı var.Siz soguk arabanızı çalıştırmak istediğinizde yakıt durumu seçici şalteri mazotta oluyor.(akşamdan stop etmeden önce mazot konumuna alıp öyle stop etmistik.)Aracınızı çalıştırıyorsunuz,mazot yakarak motor ısınırken aynı anda özel deposundaki bitkisel yağ da ısınıyor bir kaç dakika sonra manuel olarak yakıt durumu şalterini biyağ konumuna alıyoruz,depo içindeki elektrikli vana mazot deposundan gelip motora giden yakıt borusunu biyağ deposundan motora giden konuma çeviriyor ve fazla yakıt dönüşünü yine biyağ özel deposuna çeviriyor.BiYağ gerek elektrikli ısıtıcı ile gerek dönüşten sıcak geldiği için deposunda sıcaklığı tıpkı mazot deposunda olduğu gibi yükseliyor,termik anahtar ısıtıcıyı kapatıyor biyağ kaynamıyor.Aracı uzun süreli stop edeceksek mesela geceliyeceksek mazot pompasında o an için sadece yemeklik yağ olduğundan gece motor soğuyunca kalınlaşır sabah çalıştırması zor olmasada biraz tekler silkeler bundan kaçınmak için yakıt sisteminde bitkisel yağ kalmasın istiyoruz,motor çalışırken yakıt seçme anahtarını mazota alıyoruz,artık motora mazot deposundan mazot gelip mazot deposuna dönmeye başlıyor bir dakika kadar böyle çalışınca enjektör pompasında "biyağ"kalmıyor.Stop ediyoruz.sadece biyağ ile çalışırken kısa süreliğine stop edeceksek bu işlemleri yapmaya gerek yok.
Ben İzmirde yaşıyorum kışın hava çok soğuk olmuyor kışın yarı yarıya biyağ mazot hiç ısıtmadan çalışmaya itiraz etmediğine göre diyelim ki ortam 15 derece idi karışımın kıvamı yani kalınlığı uygun durumda ama elbette mazot biyagı az da olsa inceltti sırf biyağ kullanacaksak demekki öylesine tahminle biyağın sıcaklığı en az 30 derece olmalı diyebiliriz.Zaten yazın ortam 30 derecelerde iken 3 yağ 2 mazot kullanıyorum hiç motor soğuk iken hiç itiraz etmiyor.yine yazın uzun yol yaparken depodaki yakıt sıcaklaşmış iken ki o yakıt dokunduğunda elini yakmıyor bile depoya azar azar biyağ doldurup 100/100 biyağ kullanım konumuna da geciyorum biyağın depodaki ısısı biyağın yeteri kadar incelmesine yetiyor.
Yani özel depodaki biyağı öyle çok fazla ve sürekli ısıtmaya gerek yok.
Saygılar