Bitkisel Yağı Akaryakıt Olarak Kullanmak

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mustafaatk Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 117
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 23,958
Ynt: Bitkisel Yağı Akaryakıt Olarak Kullanmak

Yırtılan, turbo boruları arasındaki manşon için kafada soru işareti devam etmekte. ;)
 

Etiketler
Ynt: Bitkisel Yağı Akaryakıt Olarak Kullanmak

toffy' Alıntı:
Yırtılan, turbo boruları arasındaki manşon için kafada soru işareti devam etmekte. ;)

Gökhan üstteki cevabımda verdiğim kaynakda biodizelin 1996 yılıöncesinde üretilmiş birçok kauçuk,conta,ve plastik parçalara zarar verildiği düşünülüyor bu bağlamda senin turbo hortumu biodizel tarafından zayıflatıldığını düşünüyorum
 

Ynt: Bitkisel Yağı Akaryakıt Olarak Kullanmak

Levent bey, benim çıkardığım sonuç; Türkiyedeki ve Avrupadaki filtreler arasında fark yok. Yoksa dedim ya sadece Avrupaya çıkmanız bile sorunlu olurdu.
Ama Türkiyedeki yada Almanyadaki farketmez, iki araba deposuna da gerekli filtreyi takmadan %100 biodizel yada bitki yağı doldurursanız risk alıyorsunuz. Siz sadece bunu kast etti iseniz haklısınız.

Sorun orda zaten avrupadaki yağ filtrelerinde yakıt için ayrım yok biodizel için de uygunlar.

Türkiyedeki fıltrelerde B7 ye uygun ama Türkiyedeki bu cins yakıtlar filtreye uygun değil.
Tofy nin bahsettiği bu dizel kalite sorunu Türkiyede gerçekten dikkat gerektiriyor.
 

Ynt: Bitkisel Yağı Akaryakıt Olarak Kullanmak

Biodizel yakıt hortumu ve contalara zarar verdigini motor imalatcilari söylüyor ama turbonun ancak egzoz gazi olarak turbinine girer. Yalin halde turbo borulari ile işi olmaz.
Mesut Bey, Türkiye de problem yan sanayi filtreleri. Benzerini yapiyorlar ama geçirgenligi pek tutmuyor yakıt filtrelerinde. Yag filtresinde ise yag basinc problemi olabiliyor.
 

Ynt: Bitkisel Yağı Akaryakıt Olarak Kullanmak

Türkiye de problem yan sanayi filtreleri.

Şimdi anlaşıldı, o zaman Avrupa filtre sıfatlamada otomatikman biodizel filtre oluyor galiba ? ;)
 



Ynt: Bitkisel Yağı Akaryakıt Olarak Kullanmak

Şüpheli filtre ile yada yazılanlardan çekinerek Avrupaya çıkacaklar için Aral Ultimate Diesel ve Shell V-Power Diesel biodizel içermiyor. Sayıları çok az. Bilgilerinize

Biodizel konulmasının sebebi Kyoto protokolu. Kyoto protokolu hedeflerini yakalamak için AB norm koyuyor ve ülkelerde daha çevre dostu (?) biyodizel içermeyen yakıtları daha pahalıya sattırıyor. Yani fiatları da ona göre. Kendinizi hiç olmazsa biraz Türkiyede hissedebilirsiniz ;)
 

Ynt: Bitkisel Yağı Akaryakıt Olarak Kullanmak


Levent , bilgi için teşekkür ediyorum .bana magirus'ta ve binek aracımda kullanıyorsundur, yada neden kullanmıyorsun ? demişlerdi. ben iki aracımda da mazottan hiç şaşmadım.
 

Ynt: Bitkisel Yağı Akaryakıt Olarak Kullanmak

1 litre mazotla gittiğin yol ile 1 litre bitkisel yağ ile gittiğin yol ne kadardır? Hani benzinli araçlara lpg takıyorlar. Atıyorum 1 litre benzinle 7 km. 1 litre lpg ile 4 km gibi bunun mazot-yağ degerini bilen var mı?
 

Ynt: Bitkisel Yağı Akaryakıt Olarak Kullanmak

mabirsen' Alıntı:
1 litre mazotla gittiğin yol ile 1 litre bitkisel yağ ile gittiğin yol ne kadardır? Hani benzinli araçlara lpg takıyorlar. Atıyorum 1 litre benzinle 7 km. 1 litre lpg ile 4 km gibi bunun mazot-yağ degerini bilen var mı?
Kendi aracım ve tecrübemi yazıyorum.
Yakıt olarak sadece bitkisel yağ kullanmak özel tertibat gerektiriyor.(aslında öyle karışık bir şey degil yağı ısıtıp incelten normal depoya ilaveten özel bir depo) Ben yarıyarıya mazot ayçiceği kullandığım zaman yine aynı km yi yapıyorum karım yağın ucuza alınması oluyor.Uzun yolda yakıt depoda sıcak durumda olduğu için kısa aralıklarla depoya az az yağ ilavesi yaparak depodaki yakıtı tamamen yani yaklaşık 9/1 veya 9.5/0.5 oranlarda yağ yapıp kullandığımda oldu yapılan km yine aynı çıkıyordu.
Normalde kullanma oranım havanın sıcaklığına göre yarı yarıya yağ ile 3 yağ 2 mazot arasında degişiyor.
 

Ynt: Bitkisel Yağı Akaryakıt Olarak Kullanmak

Yani 10 litrw mazorun götürdüğü km ile 5 litre mazot+5 litre yağ karışımı aynı km götürüyor.

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 



Ynt: Bitkisel Yağı Akaryakıt Olarak Kullanmak

Sn.Ince, ısıtmalı yakıt filtreleri var. Gerci ilk çalışmadan sonra role vasitasiyla sarj akimi ile isitmaya basliyor ama en azından yolda giderken daha ince yakıt karisimi kullanabilirsiniz. Mann da var bu tur filtreler. Sanirim Ataturk Stadin ordaki sanayideki filtrecilerde bulabilirsiniz.
 

Ynt: Bitkisel Yağı Akaryakıt Olarak Kullanmak

Benim arabamdaki tecrübelerime ve ölçümlerime göre doğrudur.
2001 model 2800 tdi türbo ve entercooler sistemli eski usul pompa ve enjektörlü Fiat ducato 220.000km de
araçh er zaman boş agırlık seviyesinde, 1800devir dakika civarlarında kullanımla.
 

Ynt: Bitkisel Yağı Akaryakıt Olarak Kullanmak

bartek' Alıntı:
Sn.Ince, ısıtmalı yakıt filtreleri var. Gerci ilk çalışmadan sonra role vasitasiyla sarj akimi ile isitmaya basliyor ama en azından yolda giderken daha ince yakıt karisimi kullanabilirsiniz. Mann da var bu tur filtreler. Sanirim Ataturk Stadin ordaki sanayideki filtrecilerde bulabilirsiniz.
Sevgili Bartek yardım amaçlı bilgi için teşekkür ederim.İlgilenecegim.Parası, fiziksel durumu gibi özellikleri kafama yatarsa alıp kullanmayı düşünüyorum.Özel yağ deposu takılınca soğuk motorun ilk çalıştırılması ve motorun stop edilmesi öncesi son 60 sn dışında hiç mazot kullanılmıyor.
 

Ynt: Bitkisel Yağı Akaryakıt Olarak Kullanmak

Hani bir dokun bin ah işit şeklinde konular vardır ya işte akaryakıt bahsi ve alternatif yakıtlar da onun gibi birşey demekki. 10 günde 10 sayfa ilerlemişiz.

Bu arada İngiltere'de insan dışkısıyla çalışan otobüs yapmışlar haberi çıktı.
İlk duyulduğunda atık dökmesi gerekmeyen karavan yorumu yapası geliyor insanın ama aslında durum metan gazı ile çalışan bir otobüs. Metan ise çeşitli şekilde elde edilebilebilir. Altındaki yorumlar da süper. :D
http://www.hurriyet.com.tr/avrupa/27624903.asp
 

Ynt: Bitkisel Yağı Akaryakıt Olarak Kullanmak

ince999' Alıntı:
Özel yağ deposu takılınca soğuk motorun ilk çalıştırılması ve motorun stop edilmesi öncesi son 60 sn dışında hiç mazot kullanılmıyor.
Yağın ısıtılması ihtiyacı herhalde hava sıcaklığının yetersiz olduğu zamanlarda kullanılması gerekiyordur. Ya da gereken sıcaklık kaç derece ise termostatik olarak kontrol etmek gereklidir. Çıkışa mazot-yağ seçici olarak elektriksel kontrollü 3 yollu vana konulursa çözüm olabilir.
 



Ynt: Bitkisel Yağı Akaryakıt Olarak Kullanmak

Dizel araçlar için satılan ısıtmalı yakıt-yağ deposunda yakıt ve dönüş borularını biyağ mazot seçimine göre ayarlayan elektrikli vanalar var.Bu ilave depo içinde elektrikli ısıtıcı ve termik anahtarı var.Siz soguk arabanızı çalıştırmak istediğinizde yakıt durumu seçici şalteri mazotta oluyor.(akşamdan stop etmeden önce mazot konumuna alıp öyle stop etmistik.)Aracınızı çalıştırıyorsunuz,mazot yakarak motor ısınırken aynı anda özel deposundaki bitkisel yağ da ısınıyor bir kaç dakika sonra manuel olarak yakıt durumu şalterini biyağ konumuna alıyoruz,depo içindeki elektrikli vana mazot deposundan gelip motora giden yakıt borusunu biyağ deposundan motora giden konuma çeviriyor ve fazla yakıt dönüşünü yine biyağ özel deposuna çeviriyor.BiYağ gerek elektrikli ısıtıcı ile gerek dönüşten sıcak geldiği için deposunda sıcaklığı tıpkı mazot deposunda olduğu gibi yükseliyor,termik anahtar ısıtıcıyı kapatıyor biyağ kaynamıyor.Aracı uzun süreli stop edeceksek mesela geceliyeceksek mazot pompasında o an için sadece yemeklik yağ olduğundan gece motor soğuyunca kalınlaşır sabah çalıştırması zor olmasada biraz tekler silkeler bundan kaçınmak için yakıt sisteminde bitkisel yağ kalmasın istiyoruz,motor çalışırken yakıt seçme anahtarını mazota alıyoruz,artık motora mazot deposundan mazot gelip mazot deposuna dönmeye başlıyor bir dakika kadar böyle çalışınca enjektör pompasında "biyağ"kalmıyor.Stop ediyoruz.sadece biyağ ile çalışırken kısa süreliğine stop edeceksek bu işlemleri yapmaya gerek yok.
Ben İzmirde yaşıyorum kışın hava çok soğuk olmuyor kışın yarı yarıya biyağ mazot hiç ısıtmadan çalışmaya itiraz etmediğine göre diyelim ki ortam 15 derece idi karışımın kıvamı yani kalınlığı uygun durumda ama elbette mazot biyagı az da olsa inceltti sırf biyağ kullanacaksak demekki öylesine tahminle biyağın sıcaklığı en az 30 derece olmalı diyebiliriz.Zaten yazın ortam 30 derecelerde iken 3 yağ 2 mazot kullanıyorum hiç motor soğuk iken hiç itiraz etmiyor.yine yazın uzun yol yaparken depodaki yakıt sıcaklaşmış iken ki o yakıt dokunduğunda elini yakmıyor bile depoya azar azar biyağ doldurup 100/100 biyağ kullanım konumuna da geciyorum biyağın depodaki ısısı biyağın yeteri kadar incelmesine yetiyor.
Yani özel depodaki biyağı öyle çok fazla ve sürekli ısıtmaya gerek yok.
Saygılar
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,786
Mesajlar
1,523,759
Kayıtlı Üye Sayımız
166,602
Kaydolan Son Üyemiz
aytar6363

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst