Bitkisel Yağı Akaryakıt Olarak Kullanmak

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mustafaatk Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 117
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 23,958
Ynt: Bitkisel Yağı Akaryakıt Olarak Kullanmak

Hani bir dokun bin ah işit şeklinde konular vardır ya işte akaryakıt bahsi ve alternatif yakıtlar da onun gibi birşey demekki.
Fsirin

Doğru, konu sanki ortaçağda herşeyden altın yapmaya çalışan simyacılara olan ilgiyi andırıyor.
Ne kadar artık konuyu deşmiyeyim, yazmayım desem de, kendimi tutamıyorum.
Bitki yağına Alternatif olarak senede 10.000 tona varan timsah yağı ve ayrıca tavuk derisi (yağı) da :D bilimsel alanda konuşulanlar arasında.
Zaten Dizel ilk presentasyonunu fındık yağı ile yapmış olsada, bu motorun çıkış nedeni kömürden mekanik enerji etmek amaçlı imiş. Patlayıcı kömür tozunun artıkları pistonların sıhhatine dokunduğundan sıvı kaynaklara dönülmüş.

Önce dizel motorları için, 44 milyon üyeli AAA (Amerikan otomobil klübü) nden sonra 20 milyon üye ile dünyanın 2. büyük Alman ADAC otomobil klübü'nün sayfalarından, meraklısına bazı notlar.

*Paket servisleri gibi sıklıkla kısa mesafeli kullanımlarında (stop and go) düz yani mineral dizelde bile pistonlarda tam yanmayan yakıtın, motor yağını incelterek motor ömrünü kisaltabileceğine dikkat çekiliyor.

*motor üreticilerinin partikel filtreli araclarda sadece mineral ve B7 dizel kullanımına izin verdığı yazılıyor.
Sn.ince999, bu cins araclarda sirf biodizel kullanmak icin HJS, TWINTEC, Vitkus, K.A.T., Remus, Oberland-Mangold,
Eberspächer, G+M Katalysator-Technik , Sebring partikel filtreleri montaj edildiği yazılıyor. Belki bu filtreler sırf bitki yağları ve her cins motor içinde memnun edici yeterliliktedirler ? Beni aldatan Bosch içinde yok ama MAN' ın sayfasında da bazılarını görmüşdüm. En uygunu filtre satıcısından çok, motor üreticisinden bilgi almak olmalı ? Annesi çoçuğunun nasıl besleneceğini garsondan daha iyi bilmeli. ;)

Ayrıca;
Bitki yağı ve sırf biyo dizel kullananlar için filtrelerini öngörülen zamanın yarısında değiştirmeleri özellikle tavsiye ediliyor.

Biyodizelin litredeki enerjisi 8,9 kWh/l mineral dizelin ise 9,8 kWh/l
Yani; 1 litre bitkiyağı yada biyodizel, sadece 0,9 litre mineral dizelin enerjisine sahip.
 

Etiketler
Ynt: Bitkisel Yağı Akaryakıt Olarak Kullanmak

Mesut Bey gerci arac motoru yapmıyor çalıştığım dizel ureticisi firma ama biz dizel yakita sadece soguk havalar icin gaz yağı ve çok az oranda motor yağı katilmasina izin veriyoruz. Harici herşey garanti kapsami dışında ve kullanıci sorumlulugunda.
 

Ynt: Bitkisel Yağı Akaryakıt Olarak Kullanmak

Teoman bey, Almanyada'da DIN normu içinde katkı maddeleri ile düzenlenen a) yaz, b)ara mevsimler ve c)kış dizeli var.

0 °C 15.04. – 30.09.
−10 °C 01.10. – 15.11.
−20 °C 16.11. – 28.02.
−10 °C 01.03. – 14.04.
 

Ynt: Bitkisel Yağı Akaryakıt Olarak Kullanmak

Düz dizelden son teknoloji enjektörlü yüksek basınçlı partikül filtreli sisteme geçilinceye kadar bir noktada teknolojinin bu tür maceralar için biraz fazla "nazlı" hale geldiği anlaşılıyor. Ben olsam kullanmam. Yakıtı bırakın, aracınızın kullanma klavuzundaki bakım çizelgesine bakın, sanayide mesleği bu iş olan adamların bile en az yarısının o çizelgenin anlamını ve gerekçelerini anlamadıklarını fark edersiniz, kaldı ki siz burada çok daha karmaşık bir konu olan yakıtı ve sistem üzerindeki etkilerini tartışıyorsunuz. Bence bu tartışmadan birşey çıkmaz, hiçbirimiz de bu konuda uzman değiliz.
 

Ynt: Bitkisel Yağı Akaryakıt Olarak Kullanmak

Bence bu tartışmadan birşey çıkmaz, hiçbirimiz de bu konuda uzman değiliz.

Doğru,ama biz konuşmasak bu sefer forum batar, bu daha doğru. :D

Zaten kimsenin doktora tezi falan yazdığı da yok. ;)
 



Ynt: Bitkisel Yağı Akaryakıt Olarak Kullanmak


Doğru,ama biz konuşmasak bu sefer forum batar, bu daha doğru. :D

Zaten kimsenin doktora tezi falan yazdığı da yok. ;)

Aynen öyle :D :D maksat muhabbet olsun.
Fazla ciddiye alınmadığı sürece gayet iyi.
 

Ynt: Bitkisel Yağı Akaryakıt Olarak Kullanmak

Emin olun yazılanların Türklerde oldukca dominant olan, DHB, BYO, BHO genleri ile de hiç ama hiç alakası yok. ???
 


Ynt: Bitkisel Yağı Akaryakıt Olarak Kullanmak

Doğuşdan Herşeyi Bilmek
Ben Yaptım Oldu
Bırak Hiçbirşey Olmaz :D
 





Ynt: Bitkisel Yağı Akaryakıt Olarak Kullanmak

Mazota katılan Bityağ için neden özel filitre gerekiyor ben anlıyamadım.

Hocam boşver bunları biz anlayamayız. Aslında anlamasına anlarız ama bunun için uğraşmaya değer mi bilmem, herşeyin bir bedeli var, bilgi temin etmenin de bir bedeli var bazen ucuz bazen masraflı oluyor, tabi zaman açısından, yoksa maddi anlamda değil yani. Google'dan arayıp sorunun cevabını bulacaksak mesele yok, ama konu yakıt olunca bu bizi aşar gibi geldi bana.
 

Ynt: Bitkisel Yağı Akaryakıt Olarak Kullanmak

Ben mazota temiz, yemeklik amacı ile paketlenmiş olan tertemiz yağları kullanıyorum.Bu yağların soğuyunca posa bırakır mı amaçlı olarak hem sadece biyağ, hemde mazotla karışım olarak örnekleri alıp dolapta ve balkon köşesinde gözlemledim. Derin dondurucuda donduktan sonra çözüldükleri zaman en ufak bir posa,tortu bırakmadılar. Biomazot ise epey tortu bırakmıştı.Ben bio mazotu bulamadığımdan aracımda standart yakıt filitresini kullanıyorum her halde 50.000km geçmiştir.
Durum böyle.Karışımı kullanıp gidiyorum işte.
Saygılar
 

Ynt: Bitkisel Yağı Akaryakıt Olarak Kullanmak

Ben mazota temiz, yemeklik amacı ile paketlenmiş olan tertemiz yağları kullanıyorum.Bu yağların soğuyunca posa bırakır mı amaçlı olarak hem sadece biyağ, hemde mazotla karışım olarak örnekleri alıp dolapta ve balkon köşesinde gözlemledim. Derin dondurucuda donduktan sonra çözüldükleri zaman en ufak bir posa,tortu bırakmadılar. Biomazot ise epey tortu bırakmıştı.Ben bio mazotu bulamadığımdan aracımda standart yakıt filitresini kullanıyorum her halde 50.000km geçmiştir.
Durum böyle.Karışımı kullanıp gidiyorum işte.
Saygılar


Bunların doğru olduğunu varsayalım, yani varsaydık bunun yakıt sistemine ve enjektörlere hiçbir zararı yok (tamamen varsayımdan ibaret..), geriye kalıyor o karışımın yanma hızı. Benzin - LPG arası yanma hızı farkının subapların ve motor contasının bozulmasına zamanla sebep olduğu biliniyor, sizin bu karışımın yanma hızı nedir acaba? Elbet bu sorunun cevabını öğrenmenin bir yolu da denemek, bu şekilde 200-300 bin km yapınca hala daha motor iyiyse o zaman o karışım iyidir de denebilir tabi, ama 50-100bin km sonra masraflı bir motor tamiri geliyorsa, acaba değer mi diye düşünmek lazım.

Hadi bunu da hallettik diyelim, bakalım bu karışım partikül filtresi üzerinde nasıl bir etki yapıyor (o da baya pahalı bir parça).

Bunu da hallettiğimizi varsayarsak sırada daha katalitik çevrimci var.

Onu da hallettiysek temin edilen karışımın sürekli tutarlılığı (tutarlı bir şekilde aynı temizlikte ve aynı maddelerden) oluşma gerekliliği var. Mesela araçların bir türlü %100 LPG' ile uyumlu olmamasının bir sebebi bu, kimi kaliteli lpg satıyor kimi dip gaz satıyor, heryerde farklı, ateşleme zamanlamasını ayarlayan adam hangisini referans alsın?... alamadığı için de 40-100bin km içinde bir noktada motor yaptırıyorsunuz.

Bütün bu soruların cevaplarını bulmak oldukça uzun bir iş yani, ve o işin her motor için tekrar tekrar yapılması lazım, bütün turbo dizel motorlar da aynı değil ki, o da evrile evrile bugüne kadar gelmiş, teknolojinin çeşitli geçiş aşamaları var.

Yani meraklı bir doktora öğrencisi iyi bir de tez danışmanı bulsak, bu konu üzerinde 5-6 sene çalışsa, o bile bu teknolojiye hakim firmaların yardımı olmadan bu soruların cevaplarını bize bulamaz gibi geldi bana. Yani bu temin açısından "çok pahalı" bir bilgi.
 

Ynt: Bitkisel Yağı Akaryakıt Olarak Kullanmak

Söz gelimi SHELL tanıtımlı bir akaryakıt istasyonuna girdiğinizde mazot aldığınızda deponuza ne doldurulduğunu biliyormusunuz yada mazot olduğundan eminmisiniz? Gerçek mazot aldığınızda bile yakıtın özelliklerinin aracınızın gerektirdiği özelliklerde mi olduğuna nasıl emin olabiliyorsunuz? En azından araç hangi setan sayılı mazot ister,aldığımız ne biliyormuyuz.
Bütün bunları yazmamın sebebi ise şu akaryakıt pompasından alınmayınca yakıtın dünyayı başınıza yıkacağını düşünüp kendinize dert etmeyin çünkü yazdığım gibi pompada satılan akaryakıtta öyle ahım şahım değil.
Motorumuzun en büyük düşmanı ne yazık ki biz kendimiz yani sahibiyiz yakıt filan değil.Benim 1987 model dizel reno 9 um var.Şu an bir milyon beş yüzbin kilometrede 950 bin km de tiriger kayışı bir diş atlamıştı,bir şey oldumu merağı ile açtım sadece seğman gerekiyordu yapıldı halen fabrika çıkışlı motoru çalışmaya devam ediyor.Bu kadar çok km olmasına rağmen hep efendice ortalama devirlerde kullandım hiç bir yerine hiç bir şey olmadı.Ne kadar biyağ kullandığımın hesabını tutmadım çünkü eskiden mazot çok ucuzdu,araba milyonu devirdikten sonra biyağ kullanmak aklıma gelmeye başlamıştı.
neyse lafları epey uzattım.
saygılar
 



Ynt: Bitkisel Yağı Akaryakıt Olarak Kullanmak

Söz gelimi SHELL tanıtımlı bir akaryakıt istasyonuna girdiğinizde mazot aldığınızda deponuza ne doldurulduğunu biliyormusunuz yada mazot olduğundan eminmisiniz? Gerçek mazot aldığınızda bile yakıtın özelliklerinin aracınızın gerektirdiği özelliklerde mi olduğuna nasıl emin olabiliyorsunuz? En azından araç hangi setan sayılı mazot ister,aldığımız ne biliyormuyuz.

Bilmiyoruz eurodizel haricindeki normal mazot üretimini de o yüzden durdurdular zaten, birileri arada bir normal mazotu eurodizel diye satmasın diye. Tabi yine de sınırdan kaçak giren mazotlar da arada bir araçların depolarına doğru yolunu buluyordur, sahtekarlık yapmak isteyen vatandaşa kim her daim engel olabilir ki..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,786
Mesajlar
1,523,759
Kayıtlı Üye Sayımız
166,602
Kaydolan Son Üyemiz
aytar6363

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst