Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan tindersticks Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 393
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 85,886
Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

Bu yaşadığımız yeniden doğuş süreci içerisinde her aşamada ben de olmak istiyorum... Bundan dolayı bir süre ara vermek zorunda kaldık -ki işlerimin yoğun olduğu bir dönemdi...
Yapılan her işlemde giyip tulumumu ekipten biri gibi orada olmak... Her parçayı kaldırdığımızda, her vidayı açtığımızda ekiple birlikte yorum yapmak....
Sağolsun Mehmet Usta da Abi ayağıma dolanıyorsun demek yerine bana bir oda verdi, koyuyorum oraya pcyi, gelen mail giden teklif vs... kirli paslı ellerle...

dün önce dashboardı ardından da komple kupayı aldık üzerinden kocaoğlanın... bu gün motoru da söküp karar vereceğiz şaseyi değiştirip değiştirmemeye....

siz gezenbilir ailesi ile paylaşmak istediğim konu ise
a) daha az maliyetli bir iş olan orjinal kupayı temizleyip epoksi astar ve elektrostatik boya ile yeniden kullanmak mı?
b) otokara şasi numarasının olduğu parçayı kesip, 20gün 1 ay bekleyip faturalı, yasal bir şekilde şase değişimine gitmek mi?

a orjinali koruma ve duygusal anlamda daha sıcak gelirken b bir ton masraf edeceğim platformu mükemmel hale getirip her şeyi onun üzerine inşa etmek....
 

Etiketler
Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

[imgzoom]http://www.hizliupload.com/img/51817173501336888660.jpg[/imgzoom]
[imgzoom]http://www.hizliupload.com/img/45423535543205689426.jpg[/imgzoom]
[imgzoom]http://www.hizliupload.com/img/07638681922700032622.jpg[/imgzoom]
[imgzoom]http://www.hizliupload.com/img/02334516619607650624.jpg[/imgzoom]
[imgzoom]http://www.hizliupload.com/img/28594198325729507582.jpg[/imgzoom]
[imgzoom]http://www.hizliupload.com/img/34144880553568228699.jpg[/imgzoom]
 

Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

Merhaba Taner,

Tamamen şahsi fikrimi iletmek isterim: Çok güzel ve orjinal bir Defender satın aldın, tekrar tebrik ederim ve güzel günlerde, gönlünce kullanmanı dilerim.
Defender'ı komple elden geçirtmen, tüm aksamlarını kontrol ettirtmen, aracın her parçasının kontrol edilmesini sağlaman, araç kondisyonunun artmasını sağlayacak veya yenilenmesi ön görülen tüm parçaları değiştirtmen çok yerinde ve araca ömür katan bir çalışma.

Eğer aracın çok vahim - hurda durumda değil ise ( ki öyle olmadığı zaten fotolardan da belliydi, servisteki ustalar da sana iletmişler ve bizlerle paylaştın ),
A şıkkını seçtiğinde: Defender'ın bu hali ile seni en az 5 yıl sorunsuz götürecektir ( kaporta - boya - şase işlemleri yapmadan ).
B şıkkını seçtiğinde: Bu sorunsuz geçecek zamanı en az 2 ile çarpman, fakat Defender'a belirttiğin süre + görünmeyen süre uzamalarını eklemen gerekir ama aracın ömrünü daha daha daha uzatmış olursun.

B şıkkını iptal edip A şıkkı ile yola devam edersen de: Defender'ın hiçbir arazi aracına benzemediğini, en bakımsız halinde bile yağını-suyunu eksik etmediğin, ona olan ilgini yaşattığın sürece asla seni yarı yolda bırakmayacağını hatırlatmak isterim. Aracını satın aldığın hali ile bile: sadece iyi bir ustanın bahsettiğim kontrolleri sonrası çok uzun yıllar boyu kullanabilirsin. Kendi aracımı kastederek söylüyorum :D Defender, asla böyle büyük ameliyatlara ihtiyaç duyan bir araç değildir ;D Aracını şaseye kadar soymuşsun: ''ben şunu 2011 model kıvamına getireyim'' deme şansın var veya '' Şaseye kadar elden geçti, içim rahat hiçbir sorunu yok'' deme lüksün var. Karar tamamen senindir. Gönlün hangi kararda rahat ise onu uygulamanı tavsiye derim ( aklından ilk hangi şık geçti bilmediğim için ). Seçeneklerden hangisi ilk aklından geçti ise o seçenek doğrudur :D.


Tamamen kendi düşüncelerimdir, kazasız-belasız günlerde kullanmanı temenni ederim.

Barış
 

Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

suyabatmaz' Alıntı:
Merhaba Taner,

Tamamen şahsi fikrimi iletmek isterim: Çok güzel ve orjinal bir Defender satın aldın, tekrar tebrik ederim ve güzel günlerde, gönlünce kullanmanı dilerim.
Defender'ı komple elden geçirtmen, tüm aksamlarını kontrol ettirtmen, aracın her parçasının kontrol edilmesini sağlaman, araç kondisyonunun artmasını sağlayacak veya yenilenmesi ön görülen tüm parçaları değiştirtmen çok yerinde ve araca ömür katan bir çalışma.

Eğer aracın çok vahim - hurda durumda değil ise ( ki öyle olmadığı zaten fotolardan da belliydi, servisteki ustalar da sana iletmişler ve bizlerle paylaştın ),
A şıkkını seçtiğinde: Defender'ın bu hali ile seni en az 5 yıl sorunsuz götürecektir ( kaporta - boya - şase işlemleri yapmadan ).
B şıkkını seçtiğinde: Bu sorunsuz geçecek zamanı en az 2 ile çarpman, fakat Defender'a belirttiğin süre + görünmeyen süre uzamalarını eklemen gerekir ama aracın ömrünü daha daha daha uzatmış olursun.

B şıkkını iptal edip A şıkkı ile yola devam edersen de: Defender'ın hiçbir arazi aracına benzemediğini, en bakımsız halinde bile yağını-suyunu eksik etmediğin, ona olan ilgini yaşattığın sürece asla seni yarı yolda bırakmayacağını hatırlatmak isterim. Aracını satın aldığın hali ile bile: sadece iyi bir ustanın bahsettiğim kontrolleri sonrası çok uzun yıllar boyu kullanabilirsin. Kendi aracımı kastederek söylüyorum :D Defender, asla böyle büyük ameliyatlara ihtiyaç duyan bir araç değildir ;D Aracını şaseye kadar soymuşsun: ''ben şunu 2011 model kıvamına getireyim'' deme şansın var veya '' Şaseye kadar elden geçti, içim rahat hiçbir sorunu yok'' deme lüksün var. Karar tamamen senindir. Gönlün hangi kararda rahat ise onu uygulamanı tavsiye derim ( aklından ilk hangi şık geçti bilmediğim için ). Seçeneklerden hangisi ilk aklından geçti ise o seçenek doğrudur :D.


Tamamen kendi düşüncelerimdir, kazasız-belasız günlerde kullanmanı temenni ederim.

Barış
Sevgili Barış bu konuda aydınlatıcı fikirlerin için teşekkürler... Gerçekten zor ve kritik bir karar benim için... Bu yüzden de Gezenbilircilerle paylaşmak istedim... Tek başıma bu kararı verme riskini almak istemedim..

bir kere kararı verdik mi... 1) gereksiz yere şaseye bi ton para kaçırdık, o para ile benim kocaoğlana şöle bir hediye alırdım 2) ya bu kadar para harcadık ama üstünü kapattık geçtik mi? artık bir daha geri dönüşümüz de yok....

keşkelerini yaşamamak için burada fikirler bekliyorum... belki hepsini dinledikten sonra kocaoğlanla yüreğimin götürdüğü yere gideceğim senin de dediğin gibi...
 




Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

slmlar,
bence şasiyi değiştirmeniz tamir vs gibi işlemlerde dengesinin bozulma ihtimalini ortadan kaldırmış olacağı için çok önemlidir ,şesenin dengesi bozulursa kullanırken bunu hissedebilirsiniz bu da araçtan soğumanıza yol açabilir..
 

Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

Tamer bey;
Ben olaya tamamen mekanik açıdan yaklaşmaya çalışacağım. Umarım ne demek istediğimi anlatabilirim.Şaseye bakın, eğer var olan sorunlar kritik yerlerdeyse değişime gidin. (Yükün ve kuvvetlerin bidiği yerler. ) Diğer durumda gönyesini bozmadan onarına gidin derim. Bence bu şekilde aracın orijinal durumunu daha iyi korduğunuzu düşünürüm. Şase değişiminde bir kaygımda modeller arasında şaşe yapısında değişiklik olup olmadığıdır.(Bunu tamamen bilgisizlikten düşünüyorum)
Bu arada kolaylar gelsın.. gıpta ettiğim bir işi yapıyorsunuz...

Saygılarımla
Rıza
 

Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

marlon' Alıntı:
Tamer bey;
Ben olaya tamamen mekanik açıdan yaklaşmaya çalışacağım. Umarım ne demek istediğimi anlatabilirim.Şaseye bakın, eğer var olan sorunlar kritik yerlerdeyse değişime gidin. (Yükün ve kuvvetlerin bidiği yerler. ) Diğer durumda gönyesini bozmadan onarına gidin derim. Bence bu şekilde aracın orijinal durumunu daha iyi korduğunuzu düşünürüm. Şase değişiminde bir kaygımda modeller arasında şaşe yapısında değişiklik olup olmadığıdır.(Bunu tamamen bilgisizlikten düşünüyorum)
Bu arada kolaylar gelsın.. gıpta ettiğim bir işi yapıyorsunuz...

Saygılarımla
Rıza

Uzun yazıyı okumayacaklar için özet bilgi: Şasede modeller arasında uyumsuzluk diye bir şey olma olasılığı yok... Şase otokarda bazı yedekparçalar gibi stoğa üretilmeyip, şase üzerinde şase seri numarasının bulunduğu parça kesilip bu parçanın otokara gönderilmesi ile yaklaşık 20 gün 1 aylık bir süreçte sizin için üretiliyor...
Söylediklerinize katılıyorum bana göre de durum değerlendirmesi doğrultusunda karar vermek lazım...
Lakin hani bir kez kritik yerde değil diyerek bile düzeltmelere, güçlendirmelere girdiğimizde bunun da bana bir maliyeti olacak...
bu da hep takıldığım konu...

1) bu araçların nerdeyse hepsinde şasenin arka tampon uzantısı, Otokar adı arka travers montaj KVB 000290-LD britpart adı ile Rear Crossmember With Extensions denen parça çok kolay çürümekte kesin müdahale gerekmekte hatta komple yenisini almak bazen tek çözüm. ( Otokar fiyatı 282 Tl / Britpart fiyatı 125 Sterlin.)
efender-110-rear-crossmember-with-extensions-599-p.jpg
Ya da kaportacınıza ya da şasecinize yaptıracaksınız...
rear_crossmember_rusty_clos.jpg

rear_crossmember_new_wexten.jpg

rear_crossmember_new_instal.jpg


2) Arka helezonların içine girdiği yuvalar yani arka yay yatağı Rear Coil Spring Seat denen parça da çok kolay deforme olup eskimektedir...Bunun fiyatı da 32 Sterlindir...
http://www.mm-4x4.com/ekmps/shops/mm4x4/images/defender-90-rear-coil-spring-seat-600-p.jpg[/imgzoom]
Bu iki parçanızda çürüme ve aşınma varsa bunları orjinalini alıp ana şaseye punto kaynağıyla montajlayıp, kalan yerdeki güçlendirmeleri müdahaleleri de yüksek kalite çelik kullanarak şaseci ya da kaportacınıza yaptırmanız mantıklıdır...

20li yaşlardaki her defender da neredeyse şasede bu noktalarda problem olduğunu, takip ettiğim pek çok yabancı restorasyon sitesindeki after before fotolarda tesbit ettim...

Şimdi bunları aldık, ilk önce kumlamacıya para (kg 0,10 0,15 TL/KG toplu işlerdeki fiyat o hesaptan gidersek ama siz koskoca jip topluyosunuz diye size kapı 500 - 600 den açılacak haberiniz olsun/ 150 lira en alt sınırdır) verdik... Tamirciden kumlamacıya kadar nakliye orada indirmek için muhtemelen biz hamal değiliz forklift kiralayın diyecekler...(bilgi kumlama iki şekilde yapılmakta bir oda içerisinde metal bilyeleri püskürten bir makine de ya da zırai ilaçlama gibi sırtında bişeyle elinde bir püskürtme tabancasıyla manuel) kumlama bittikten sonra kumlamacıdan alacağız yine forklift kira (110 şase 250 kg civarı 5-6 adam atabilir arabaya / ama bulamadık o adamları forklift kirası saatlik alınıyor 70/100 lira)
[ATTACH]585689[/ATTACH]
Sonra şaseciye ya da doğrultmacınıza gidecek orada güçlendirmeler yapılacak....
sonra ya galvanizciye gidecek (galvanizcilerin bazılarında kumlama tertibatı da var bu seçimde önemli kriter olabilir tabi ekstra güçlendirme tamirat ihtiyacı yok ise / ücreti ise 0,60 Tl/kg)
[IMG]http://www.lrseries.com/resources/user/3b05dce6e1ca3452b4af01110a07ca8d43324e02/DA2056-DEFENDER-90-200-TDI-GALVANISED-CHASSIS-FRAME.jpg
Galvanizciye gitmediniz diyelim... Bu sefer boyacıya, epoksi astar endüstrüyel elektro statik boya...

kabaca maliyet
arka travers 300 TL
helezon yatağı 100 TL
kumlamacı 150 TL
Nakliye forklift 300 TL
Galvaniz 300 TL
Yaklaşık Maliyet 1,150 TL

Yeni Şase 4,200 TL (modele yıla göre fiyat değişmekte)

Fazladan ödenecek miktar 3,000 TL....
Genel Restorasyon giderindeki pay %10
Yani inşaat yapıyor olsanız arsa maliyeti bina maliyetinin %10u olsa hiç düşünmezsiniz... Tabi biz müteahhit değiliz ama....
Sanki değiştirmek mantıklı görünüyor ne dersiniz?
 

Ekli dosyalar

  • 21525_pr1250519817.jpg
    21525_pr1250519817.jpg
    24.9 KB · Görüntüleme: 65

Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

Yukarıdaki acıklamalarınız dogrultusunda benım kararım eskıyı toplamak olur. Neden dersenız; amacın, eskıyı yaşatmak olduğunu düşünüyorum. Ancak; bunun bir riski, yukarıda detaylı bahsettığiniz prosesin argümanlarına güvenmek ne kadar dogru.. Ama bunu da bilen ve tanıyan sizsiniz. Çok sey söyledim ama hiçbirşey söylemedim gibi oldu ancak; bana göre, ben olsam, kararımı buna göre verirdim diye düşündüm.

Saygılarımla

Rıza
 

Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

aradaki 3000tl az buz bir para değil, eğer bu yapacağınız güçlendirme işlemleriyle olacaksa orjinal gibi, diğer ksıımlarında şasenin problem yoksa, ben olsam güçlendirmeye yöneilirdim
 



Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

o defenderi bugüne kadar taşıyan o şasedir, bütün yaşanmışlıklar o şasededir.

o defenderin ayrılmaz parçasıdır , yenisini ürettirip onu bir kenara koyarsanız onu "satmış" olacaksınız.
o defenderi bırakmamış , siz de onu bırakmayın , güçlendirin ona güvenin , beraber yol alın , onu satmayın...
 

Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

kyenipazar' Alıntı:
o defenderi bugüne kadar taşıyan o şasedir, bütün yaşanmışlıklar o şasededir.

o defenderin ayrılmaz parçasıdır , yenisini ürettirip onu bir kenara koyarsanız onu "satmış" olacaksınız.
o defenderi bırakmamış , siz de onu bırakmayın , güçlendirin ona güvenin , beraber yol alın , onu satmayın...

+1. Orjinaline sağdık kalınarak yapılacak bir araçsa bu, aracın iskeleti kesinlikle orjinal kalmalı bencede...
 

Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

Arkadaşlar hepinize sonuna kadar katılıyorum...

Zaten şaseyi (istememekle beraber zorunluluklardan dolayı ) değiştirmek zorunda kalır isek aracın en önemli orjinal parçası değişmiş olacak...
Ve aracı istediğimiz gibi orjinaline sadık kalarak toplamış olmayacağız...
Ana çıkış noktamızdan uzaklaşmış olacağız sanki...



zor karar...
 

Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

son günlerin popüler lafı varya omurgalı olmak diye şasi değişirse omurgasız olacak sizin koca oğlan.derinden hissedeceksiniz orjinal olmadığını.mekanik değil duygusal.
 





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,823
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst