Bir 54'ü Daha Kurtardık.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan HAKKI BABALIK Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 143
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 67,912
Ynt: Bir 54'ü Daha Kurtardık.

HAKKI BABALIK' Alıntı:
Tamam seyit hoca biraz zaman geçtikten sonra o değişikliği yapar öyle gezerim. ;)
Yanlış anlama,bunu kişisel zevkim olduğu için söylemedim.Hem Willys ve hemde Kaiser dönemi jeeplerde fabrika çıkışı ön siperler hep siyahtır.Aslına daha uygun olacağını düşündüğüm için söyledim.
Başını hafifçe yana çıkarıp ön tekerleğin göbeğindeki tozdan koruyucu fincanları seyrederek arazide ilerleme zevkin daim olsun.
 

Etiketler


Ynt: Bir 54'ü Daha Kurtardık.

Sağolasın güven abi ve iyi dileklerini belirtilen diğer arkadaşlar, hepinize teşekkürler. Yakında yeni resimler gelecek. Yeni yazılar da var. TüvTürk ile yaşadığımız vize sorunları.
 

Ynt: Bir 54'ü Daha Kurtardık.

HAKKI BABALIK' Alıntı:
Sağolasın güven abi ve iyi dileklerini belirtilen diğer arkadaşlar, hepinize teşekkürler. Yakında yeni resimler gelecek. Yeni yazılar da var. TüvTürk ile yaşadığımız vize sorunları.

Hayırdır Hakkı bey? Tüv Türk ne sorun çıkardı?
Aslında bunu çeşitli kereler dile getirdim.Burada Merkel kanunu var.Sürekli olarak trafikten araç çektirip yerine yeni araç sattırma politikası.AB içinde de başta İngiltere ve İspanya olmak üzere halkta rahatsızlık var.
 



Ynt: Bir 54'ü Daha Kurtardık.

Evet hocam Tüv Türk ilk başta vize vermedi. Önce şase numarasının olduğu alüminyum plakanın bulunduğu yerin tam aksi istikamette olacağını söylediler. Bende 1954 yılına kadar üretilen Willys'lerin şase plakalarının mevcut tarafta olduğunu söyledim bununla birlikte birde bu plakanın vidalı değil perçinli olması gerektiğini söylediler. Ben iyice sinirlendim. Doğruluğunu bilememekle beraber 1954 yılında perçin kullanılmıyor dedim. Ama gerçekten de hiçbir 54'te perçinli şase numarası yok. Aydın sanayisinde baktık. Sonuçta şase numarasının 'emniyetli' olmadığı ibaresi ile vize alamadım. Bana Mimarlar ve mühendisler odasından bu şase numarasının bu araca ait olduğunu belgeleyen kağıt getirmemi söylediler. Bende sinirli bir şekilde oradan ayrıldım. Gürbüz ustanın yanına gittim. orada Tüv Türk genel merkezine telefon açtım. Durumu anlattım. Bu adamların bir şey bilmediğini ve vatandaşa zorluk çıkardıklarını söyledim. Söylediklerimi teknik servise bildireceklerini ve teknik servisin gün içerisinde beni arayacağını belirttiler. 1 saat sonra genel merkezden beni aradılar. Tekrar Aydın muayene istasyonuna gitmemi ve oradaki görevlilerin genel merkez ile irtibata geçmeleri gerektiğini söylememi istediler. Aydın Tüv Türk istasyonuna gittim ve dediklerini yaptım. Sanırım onları da aramışlar. Haberleri vardı çünkü. Şase numarasının olduğu yeri ve plakayı resimleyip genel merkeze gönderip oradan gelecek habere göre hareket edeceklerini belirttiler. 15-20 dakika sonra haber geldi ve vizemi aldım. Görevliler de şaşırıp kaldı. Bende gururla oradan ayrıldım. Çok kısaca anlatmaya çalıştım. Sinirlendiğimiz ve olumsuz anları anlatmadım tabiki.
 

Ynt: Bir 54'ü Daha Kurtardık.

Benimki de perçinli degil

ImageUploadedByTapatalk1399324278.424266.jpg
 

Ynt: Bir 54'ü Daha Kurtardık.

Doğrusu da bu şekilde zaten. Adamlar hem bilmiyorlar hemde iddia ediyorlar. Bir de bu işin Aydın gibi jeep'lerin bol olduğu bir yerde olması ilginç. Hatta ben vizedeyken aynı zamanda başka bir tuzla vizeden geçiyordu.
 

Ynt: Bir 54'ü Daha Kurtardık.

Hakkı bey,kendimden örnekler vereyim.Aliminyum plakanın çok sağlıklı olmadığı ve illa şase üzerinde numaranın ayrıca bulunması gerektiği gibi bir gerekçe ile bana birdefasında zoraki şase numarası değiştirtip şaseye numara vurdurttular.Bir başka sefer jeeplerin VIN nolarının göğüs üzerinde aliminyum plakada olması gerektiğini söyleyip bana jeepi yaktırmaya kalktılar.Adam sağ taraf (yolcu tarafı) kapıdan başını jeepin içine sokmuş işaret panmağı ile 1-2-3 sayı sayıyor,bende şofor tarafı kapıdan aval aval bakıyorum.Meğer oturacak adam kapasitesini tesbit etmek için koltuk sayıyormuş.YAHU bu jeep işte iki koltuk önde bir tane de arkada standart JEEP. Üstelik arkada o koltuk varken yanlara,yani arka çamurlukların üzerine birini oturtma şansında yok.Emin beyin de başından geçmiş bir diğer olay; efendim aracın önünde en fazla 18 Kg ağırlık olabilirmiş.Bu buluşun mucidi kimdir bilemem ama bunun jeeple ne alakası olduğunu çözebilene aşkolsun.Sadece bir örnek olsun diye eklediğim resme bakarsan jeepin önüne kaç Kg ağırlık konulabildiği görülecektir,işte ben artık jeepi muayeneye götürürken jeepin orijinal tamir-onarım bakım kitabı ( service manual ) ,şofor el kitabı ( owner's manual) ,jeep Approved Implements and equipment adı altında basılı bir kitap olarak pulluk,tırmık,jenaratör,kepçe , beko,kanal kazıcı gibi yüzlerce ekipmanı içeren kitap yanı sıra internetten topladığım bu ekipmanların monte konumunda çekilmiş yüzlerce jeep fotoğrafından oluşan bir dosyayıda yanımda götürüyorum.Daha sayamadığım kadar saç yoldurtan saçmalıklar yaşadım/yaşıyorum.
Hepimize kolay gelsin.

tarama0001.jpg
 

Ynt: Bir 54'ü Daha Kurtardık.

Bir başka olayı daha aktarmak istiyorum.Hem jeep ve hemde başka herhangi bir Amerikan markası aracı olan kişilerin de başına gelebilir.Tüm Amerikan araçlarında arka fren lambaları aynı zamanda sinyaldir.Yani ayağınız frene gitti ve her iki fren lambası yanar konumdayken diyelim sağ sinyali yaktınız.İşte o zaman sağ taraftaki fren ampulü sinyale geçer.Benim CJ5 te bana arka tarafa yeniden kablo çektirip ayrıca sinyal tesisatı yaptırdılar.
Willys'in şanzuman altındaki koruyucu kalın kızak sacı.Arazide çamura,toprağa,taşa kayaya takılıyor,sürtüyor ve alt kısmındaki boya kaçınılmaz olarak aşınıp yok oluyor.Beyefendiler aracın altında korozyon tesbit etmişler,buyur bakalım.
 



Ynt: Bir 54'ü Daha Kurtardık.

Hocam çok çok haklısın, ne diyelim söylenecek söz bulamıyor insan. Bu vize çilesi insanı çıldırtıyor ama öğreteceğiz bizde onlara. Örneğin benim yaşadığım sorun şase plakasının yeri ve perçinli olması sorunu artık halledilmiş. Bana öyle söylediler. Sizin sayenizde artık bu durumdaki jeep'ler sıkıntı yaşamadan vize alacaklar. Benim genel merkezi aramam ve oranın onay vermesiyle örnek oluşmuş. İşte böyle böyle onlarda öğrenecekler.
Bu olayda ben şunu öğrendim ve herkeze şiddetle tavsiye ederim. Vizede yaşadığınız sorunlarda eğer eminseniz genel merkezi arayın size dönüş yapıyorlar. İlgi gösterip söyledikleriniz doğru ise işinizi hallediyorlar.
 

Ynt: Bir 54'ü Daha Kurtardık.

HAKKI BABALIK' Alıntı:
Hocam çok çok haklısın, ne diyelim söylenecek söz bulamıyor insan. Bu vize çilesi insanı çıldırtıyor ama öğreteceğiz bizde onlara. Örneğin benim yaşadığım sorun şase plakasının yeri ve perçinli olması sorunu artık halledilmiş. Bana öyle söylediler. Sizin sayenizde artık bu durumdaki jeep'ler sıkıntı yaşamadan vize alacaklar. Benim genel merkezi aramam ve oranın onay vermesiyle örnek oluşmuş. İşte böyle böyle onlarda öğrenecekler.
Bu olayda ben şunu öğrendim ve herkeze şiddetle tavsiye ederim. Vizede yaşadığınız sorunlarda eğer eminseniz genel merkezi arayın size dönüş yapıyorlar. İlgi gösterip söyledikleriniz doğru ise işinizi hallediyorlar.

Bu yönlendirme için teşekkürler,Hakkı bey.Sanırım ben dahil pekçok jeep sahibi için rahatlatıcı olacak ve yaşanan kimi sorun çözülecektir.En azından bu site sayfalarındada vize istasyon görevlilerinin bazı kişisel varsayımlarını çürütecek çok bilgi mevcut.Kalanıda başka kaynaklardan temin edilebilir.
Tekrar kolay gelsin.
 

Ynt: Bir 54'ü Daha Kurtardık.

Bir gariplik daha,
Vize işlemlerini yaptırdıktan sonra, boya renginin değiminin işlenebilmesi için İlçe emniyet müdürlüğü trafik tescil şube müdürlüğüne gittim. İşlemleri yaptırmadan önce ruhsatta yıllar öncesinden kalmış bir hatanın nasıl düzeltileceğini sordum. Hata araç tipinin CJ3B değilde GJ3B şeklinde yazılmış olmasıydı. Sanırım 1983'te sehven yapılmış bir hata. Bunun CJ3B olarak düzeltilmesini istedim. Bana verdikleri yanıt önce düzeltilemeyeceğiydi. Öyle yazılmış öyle devam eder dediler. Bende bu nasıl iş yahu ortada bir hata var düzeltin diye ısrar ettim. Benim bu ısrarım üzerine trafik tescilden bana Tüv Türk'ten Ek:1 belgesi almam gerektiği söylendi. Bende bu hatayı Tüv Türk'tede söylediğimi, hatayı trafik tescilin düzelteceğini söylediklerini emniyet mensubuna söyledim. Hatta bir kurum böyle diyor, diğer bir kurum başka birşey diyor diye serzenişte bulundum. Bunun üzerine aracın ilk tescil yeri İzmir'e yazı yazabileceklerini ve yanıtın en az üç ay sonra gelebileceğini söylediler. İyice sinirlendim. Sizler burada nasıl iş yapıyorsunuz? jeep'leri tanıyanların ve bu işleri bilenlerin sizlerle dalga geçtiğini emniyetin bir taraflarından ??? jeep modeli ürettiğini, olmayan modelleri piyasaya çıkardığını konuştuklarını söyledim. Bu hararetli konuşma üzerine durumu belirten matbu bir dilekçe çıkardılar. Bende be kardeşim madem böyle bir matbu dilekçe var neden bu kadar uğraştırıyorsunuz dedim. Dilekçeyi imzaladım ve onlarda dilekçeyi elektronik ortamda İzmir trafik tescile gönderdiler. Bir iki gün içerisinde yanıt geleceğini bana haber vereceklerini söylediler. Bu gün aradılar. Ruhsatım basılmış. Gittim ki ne göreyim!!!!!!!! GJ3B. İzmirden gelen yazıda evveliyatından beri GJ3B yazılıdır diyen ibareyi bana gösterdiler. Bende tamam dedim zaten bunu biliyoruz, zaten sıkıntımız bu değilmi? bunun düzeltilmesini istiyordum dedim. Fakat ruhsatı basmışlar ve bir değişiklik için tekrar 162 TL vereceğim için içimden saydıra saydıra oradan ayrıldım. Trafik tescildeki durumu çok kısa anlatmaya çalıştım. Bu adamlar nasıl bu konumlara geliyor ve görev yapıyorlar anlamıyorum. Herkez bu insanlarla dalga geçsin artık. Kelimelerin bittiği yerdeyiz.
 

Ynt: Bir 54'ü Daha Kurtardık.

Benim Tuzlayı aldığımda rengi yeşil idi ve üzerinde tavuk kümesine benzer biryerlerin sanayisinde yaptınılmış hoyrat bir kabin vardı.Kısa süre içerisinde hem genel bakımını yapmak ve hemde kendi görüntüsüne dönebilmek için sanayiye aldım.Bu işlemler sırasında rengini de kırmızıya boyatıp üzerinede o dönem CJ 5 lerin üzerindeki Whitco tentenin çok benzeri bir malzeme bulup siyah olarak ilk tentesini diktirdim.Nihayet sıra Tokat trafiğine tescil işlemine geldi ve sırf o tente renginden dolayı aracın rengi dosyasına kırmızı-siyah diye girdi.O günden sonra çok sayıda tente dikildi ve oldukça farklı renkte malzemeler kullanıldı.Sonraları tekrar yeşil renge döndüm ve hem boya malzemesi satan yerden fatura almak suretiyle hemde boyacıdan bu aracı yeşile boyadığına ilişkin kaşeli ve imzalı bir yazı alıp fatura ile birlikte yazdığım dilekçe ekinde trafiğe sunmuş olmama rağmen benim Tuzla hala kırmızı-siyah görünüyor.
Nüfus Müdürlüğünde yeni doğmuş bir çocuğun adını memur hatalı yazıyor,daha oradan ayrılmadan nüfus cüzdanını eline alan baba " Kardeşim bu ismi hatalı yazmışsın.Şunu düzelt " diyor ve aynı memur onu düzeltemeyeceğini bunun için mahkemeden karar getirmesi gerektiğini söylüyor.
Eski uygulamada yokken şimdi birde muayene sırasında aracın üzerindeki lastik ölçülerini kayıt altına alıyorlar.Bizim bu jeepler üzerindeki jantlar ile 6.00-16, 6.50-16 ve 7.00-16 lastik kullanılabiliyor.TÜV TÜRK ilk muayenede üzerinde 6.00-16 lastik vardı ve o zaman onu yazdılar.Şimdi ben 7.00-16 lastik takıp muayeneye gidersem ne olacak?
Ön tampon üzerinde fabrikasınca da öngörülen ve önceki yazımda eklediğim 120 Kg kadar ağırlık herzaman bu kadar olmasa bile ortalama 60-70 kg gibi bir düzeyde sürekli bulunduğunda arazide dik tırmanışlarda yükü hafifleyen ön aks ve tekerleklerin yere daha sağlam basmasını sağlıyarak daha güçlü traksiyon sağladığını 18 kg gibi bir sınırlama getiren birilerine nasıl anlatırsın?
Bir seferinde çevirme dedikleri gelen geçen tüm araçları durdurdukları bir uygulamada polis jeepin üzerinin açık kullanılıyor olmasından ötürü jeepi bağlamaya kalkmıştı.Tenteli bir aracın üzerinde port bagaj bile olamıyacağı gerçeğini ve tepesinde yük taşınamıyacağı gerçeğini hatırlattıktan sonra aracın üzerinde trafiği tehlikeye düşürecek şekilde yük taşımak suçundan posta ile ceza makbuzu tebliğ edildiğini söylesem gülersin.Meğer söz konus bu yük benim arkadaki benzin bidonları imiş.
Dedim ya hepimize kolay gelsin.
 

Ynt: Bir 54'ü Daha Kurtardık.

Hakkı Hocam cezayı siz çektiniz rahatını ben çektim Pazartesi günü Gürbüzün 54 dünü tüv götürdüm senin sayende bir seferde tüv den bir seferde geçtim ;)
 



Ynt: Bir 54'ü Daha Kurtardık.

Ne güzel abi o kadar uğraşın başka bir aracada faydasının dokunması çok güzel. Bundan sonra 54 ve daha eski modeller kurtuldu
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,741
Mesajlar
1,523,005
Kayıtlı Üye Sayımız
166,558
Kaydolan Son Üyemiz
yldrmsvs58

SON KONULAR



Geri
Üst