Ynt: Araç Muayene Kusur Tablosu, TUV Hakkında...
Aracımın muaenesi 6 ay sonra olmasına rağmen şu anda arac üzerinde takılı olan ön tampon koruyucu, yan basamakları, arka tamponu sorun varsa yasal hale getirmek için ilk ağızdan (2 ayrı makina mühendisleri odası araç tadilat projesi hazırlama ve onaylama konusunda eğitim görmüş mühendislerden) araştırma yaptım. :-\
Araç tadilat yönetmeliği eklerinde " M1G (4 çekişli yolcu taşıma), N1 (3500kg altı yük ve yolcu taşıma"kamyonet"), N1G (3500 kg altı 4 çeker yük ve yolcu taşıma"kamyonet") araçlara ön, arka ve yan (marşpiye) koruyucu sistemler (Bull-Bar)" başlığındaki ŞARTLARA UYGUN ( http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=15379.20 yazılı) tadilatlar için hiçbir şekilde hafif, ağır vs kusur verilemez, proje, ruhsata işleme vs talep edilemez imiş.Zaten projelendirmeye yetkili mühendislerin bu araçların (M1G,N1,N1G) söz konusu tadilatları hakkında bir müfredatı da yokmuş.Neredeyse arkadan çarpmalarda arkadaki aracın altına girmesini engelleyecek şekilde arka tampon konulması gerekiyor imiş.Ön tampon koruyucu konulmasındaki mantık ise bu araçlar arazide kullanmak amacı ile satılıp/alındığından arazideki yüksekliklerin tampona ve araca zarar vermesini engellemek, yan basamaklar ise bu araçlar daha yüksek olduğundan yolcuların binmesini kolaylaştırmak ve arazi şartlarının yandan araca zarar vermesini engellemek için imiş.Yani yönetmeliğin bir mantıksal yaklaşımı var ve bence aslında bunların aksesuar gibi değilde standart olarak üreticiler tarafından arazide kullanılacak araçlara takılmasının birçok yararı var.
Herşeyin uygun olduğunun emin olmanıza rağmen muayene yetkilileri zorluk çıkarırsa bu yönetmeliği gösterek işlemlerin buna göre yapılmasını talep edebilir ve yönetmelikte belirtilen tadilatların hala kusur olarak belirtilmesi durumunda :-\ yasal itirazda bulunabileceğimizi söylediler. ;D
Bu arada vinç konusunda biraz bilgi sordum, işte bu tadilat için proje, onay ve ruhsat işlemleri gerekiyor imiş ki en kritik aşamalarından birisi vinçin "CE" belgeli olması imiş.
Bu uygulamalar yokken takılan vinçlerin durumu ise en sorunlusu gibi görünüyor.
SON OLARAK;
Standartları denetlemek gibi bir görev üslenmiş TUVTURK'ün zamanın herkes için değerli olduğu bu asırda saatlerce ve BELİRSİZ süre kuyruk beklenmesi sorununa randevu, vardiyalı çalışma gibi bir çözümü acilen üretmesini dilerim.Aksi durumda hem çalışanların hem de araç sahiplerinin psikolojisi bozulacaktır.