Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan şaban.usta Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 887
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 197,637

Etiketler


Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

moonwalker_arc' Alıntı:
Abi inceleyeyim de kafam basmadı bu işe ustam süratliyken hidrolik pistonu kumanda edemezsin direksiyonu biraz çevirince döner araba diyor.


merhaba uğur bey benim yüklediğim videoyu izlediysen hdrolik sitemin nasıl çalıştığını görmüşsündür nasıl anında tepki verdiğini hakimiyet konusuna gelince bu sitemin ana kumandası hidro beyin bu sitemi kurmanız için bu ünüteyi alman lazım bunun maliyeti bana 250 ila 300 dolar cıvarı maal oldu bu beyinin kendi içerisinde kurulu bir sistem var bu sistem sizin bahsettiğiniz konunun oluşmasına izin vermiyor yani sen azda çevirsen sistem dönmiye devam eder mantığı burada yalnış çünkü beyinin direksiyon milini merkezliyen bir sistemi var lifte bu sistem kumanda ediyor yani sen direksiyonu çevirmediğin sürece yandan lasiğe kamyonla bile vursan 1 mm kıpırdatamassın direksiyonun turu bizimki sağa 3 tur sola 3,5 tur yapıyor bunu sebebi liftin yağ kapasitesiyle ilgili bizim kullandığımız liftin tek taraflı olmasından kaynaklanıyor çif taraflı lif kullanırsanız bu olay eşitlenecektir toplam maliyete gelince beyin 250+hidro lift çif taraflısını tahmini 300 usd desek bunun hortumu pompası yağ filitre deposu toplamda 1.000 usd cıvarı bir maliyet çıkabilir saygılar

Görüntü0149.jpg


Görüntü0152.jpg


Görüntü0199.jpg
 

Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

şaban.usta' Alıntı:
bayramdı geziydi hepsi bitti iş başı yaptık tam gaz gidiyor jantlarımızın boya işlemlerinide yaptık aracımızın şase aksamı dahil jantların renginde olacak rengimizde şekil- A- da görüldüğü gibidir

Fotoğraf0032.jpg


Fotoğraf0037.jpg


Fotoğraf0039.jpg
 




Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

şaban.usta' Alıntı:
merhaba uğur bey benim yüklediğim videoyu izlediysen hdrolik sitemin nasıl çalıştığını görmüşsündür nasıl anında tepki verdiğini hakimiyet konusuna gelince bu sitemin ana kumandası hdro beğin bu sitemi kurman için bu ünüteyi alman lazım bunun maliyeti bana 250 ila 300 dolar cıvarı bu beğinin kendi içerisinde kurulu bir sistem var bu sistem sizin bahsettiğiniz konunun oluşmasına izin vermiyor yani sen azda çevirsen sistem ödnmiye devam eder mantığı burada yalnış çüğkü beğinin direksiyon milini merkezliyen bir sistem var lifte bu sistem kumanda ediyor yani sen direksiyonu çevirmediğin sürece yandan lasiğe kamyonla vursan 1 mm bile kıpırdatamassın direksiyonun turu bizimki sağa 3 tur sola 4 tur yapıyor bunu sebebi liftin yağ kapasitesiyle ilgili bizim kullandığımız hıdro liftten kaynaklanıyor tek taraflı rot bağlantısından kaynaklanıyor çif taraflı lif kullanırsanız bu olay eşitlenecektir toplam maliyete gelince beğin 250+hidro lift çif taraflısını tahmini 300 usd desek bunun hortumu pompası yağ filitre deposu toplamda 1.000 usd cıvarı bir maliyet çıkabilir saygılar

Şaban bey bilgilendirme için teşekkür ederim.Yani bu durumda bizim aracımızda pompamız vs. olduğuna göre sadece tarif ettiğiniz beyin ile çift taraflı hidrolik piston lazım.Ustamla bir görüşeyim bakalım ne diyor.Maaliyetler 1000 usd civarıysa şu an yanaşamam.Şöle 300-500 gibi halledebilirsem girebilirim bu işe.
 

Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

moonwalker_arc' Alıntı:
Şaban bey bilgilendirme için teşekkür ederim.Yani bu durumda bizim aracımızda pompamız vs. olduğuna göre sadece tarif ettiğiniz beyin ile çift taraflı hidrolik piston lazım.Ustamla bir görüşeyim bakalım ne diyor.Maaliyetler 1000 usd civarıysa şu an yanaşamam.Şöle 300-500 gibi halledebilirsem girebilirim bu işe.

pompa yağ rezarvuarı gibi sistemler kuruluysa dediğiniz fiyata olabilir amma bunlara yinede kendiniz bulunduğunuz bölgede bir maliyet çıkartın derim
 

Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

KLL' Alıntı:
valla elinize sağlık.epey uğraşıyrosunuz. umarım değer. birşey sormak istiyorum. bunun gibi kocaman ve artikülasyonu fazla araçlarda hızlı giderken stabilitiye sağlamak için bağımsız süspansiyon kullanmak gerekmezmi? solid axle doğru seçim mi? videolarda gördüklerimiz heryerlerden uçarak geçiyorlar.

arkadaşım bahsettiğiniz konuyu bende araştırdım ve yutupta izlediğim bütün araçların sistemi bizim kurduğumuz sistemde çalışıyor sadece bir tanasinde sizin dediğiniz sistem kullanılmış zaten havada uçanda o araç amma onunda salınımı kısıtlı yani bizim sistemimiz bu araçlar için en yaygın kullanılan sitem saygılar

DSCF1377.JPG


Görüntü0339.jpg
 

Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

O arkadaşın bahsettiği araçlar salıncaklı araçlar, bağımsız süspansiyon dediğimiz.O araçlar genellikle hız üzerine yapılıyorlar.Amaçları bozuk satıhta yüksek sürat yapabilmek.Bizim araçlarımızın amacı bu değil.Solid axle dediğiniz sabit aks sistemi en yüksek artikülasyonu sağlayan sistemdir.
 



Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

ellerinize sağlık lastiklerde çok yakışmış boyayada başlandığına göre sona gelindi desenize... :smiley:
 

Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

Bitiyor az kaldı.. Emeklerinizi taktir etmeye devam ediyorum..
Bu kadar emek harcayan ve el meleaikesi kuvvetli kişiler oldukca yapılanları görmezden gelmek olmaz. Forumda belden kırma araçların uretilmeye başlaması yakındır..

Direksiyon konusu geçince hatırladım,
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=87253.180

Direksiyon sistemiyle ilgili zamanında çift kollu piston kullanılması ve rot cubugunun kaldırılmasından bahsetmiştim. Sanırım su akışında olduğu gibi, zamanla herkes doğru yolu buluyor. :smiley:
 

Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

boxeralfa' Alıntı:
Bitiyor az kaldı.. Emeklerinizi taktir etmeye devam ediyorum..
Bu kadar emek harcayan ve el meleaikesi kuvvetli kişiler oldukca yapılanları görmezden gelmek olmaz. Forumda belden kırma araçların uretilmeye başlaması yakındır..

Direksiyon konusu geçince hatırladım,
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=87253.180

Direksiyon sistemiyle ilgili zamanında çift kollu piston kullanılması ve rot cubugunun kaldırılmasından bahsetmiştim. Sanırım su akışında olduğu gibi, zamanla herkes doğru yolu buluyor. :smiley:

merhaba yapılan işlerin zorluğunu vede bu kadar emeğin el işçiliğiyle yapıldığını bunu yapan kişileride
takdire şayan bulmanızdan dolayı teşekkürlerimi sunarım

yalnız ikinci şıkta belirtiğiniz ( imadan )dolayıda üzgün olduğumu belirtmem gerek biz bu % 100 hdrolik dreksiyon sisteminde hangi sitemin daha uygun olduğunu zaten biliyoruz biz burada kullandıımız sistemin doruluğunu tartışmıyoruz yanılmıyorsam neden tek taraflı lift kullandiğımızıda size o zaman açıklamıştım amma siz uğur beyle aramızdaki fikir teatisinden etkilenmişsiniz sanırım yani sistemin eksilerini artılarını biz burada tartışınca siz kendinize burada ( fikir babası ) edasıyla bir pay çıkartmışsınız pekiyi bu tür bir araç yapıldıda bu sistem kulanıldıda bunun doğrusu yalnışı burada tartışıldıda bizimmi haberimiz olmadı acaba kusura bakmayın sadece maraktan sordum


NOT bu sistemin her ikiside başarılı bir şekilde çalışıyor vede bu araçlarda ikiside kullanılıyor bu sitemde iyi veya kötü diye bir ayrım yapamayız tek avatajı uzun rotu devre dışı barakması başkada bir alternatifi yok o kadar
 

Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

Yapılan işlerin kolay olmadığı, maddi zorluklara göğüs germeninin ve bu kadar surede bu işlerin yapılması tabiki hiç kolay değil.
Sıfırdan üretilen işlerde bazen yeni malzeme ile yapılan tasarım, maddi olarak hemen hemen aynı rakamlara mal olabiliyor. Sonuçlarıda daha sağlıklı olabiliyor.
Bu tarz bir uygulama olup olmadığı konusunda bilgi sahibi değilim.

Kim nederse desin el işçiliği, uygulamanız, zamanı etkin kullanmanız ve çalışkanlığınızı taktir ediyorum.
 

Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

boxeralfa' Alıntı:
Yapılan işlerin kolay olmadığı, maddi zorluklara göğüs germeninin ve bu kadar surede bu işlerin yapılması tabiki hiç kolay değil.
Sıfırdan üretilen işlerde bazen yeni malzeme ile yapılan tasarım, maddi olarak hemen hemen aynı rakamlara mal olabiliyor. Sonuçlarıda daha sağlıklı olabiliyor.
Bu tarz bir uygulama olup olmadığı konusunda bilgi sahibi değilim.

Kim nederse desin el işçiliği, uygulamanız, zamanı etkin kullanmanız ve çalışkanlığınızı taktir ediyorum.


bu tür sıfırdan yapılan projelerin maliyeti biraz yüksek oluyor her beğenmeyip yani bir sistem kurayım dedinmi hemen insanın cüzdanına yansıyor helede projenin sonuna doğru bunu daha çok hissediyor insan belirli bir aşamadan sonra istesende geri dönemessin çünkü o zaman maliyet iki kat artıyor belirli bir protatip üzerinde yapılan çalışmalarda çıkma malzemede kullanabiliyorsun amma bizim öyle bir şansımız da yok tasarımı yaparsın maliyeti ne çıkacak diye esap yapamassın ne çıkarsa karşılamak zorundasın onun içndirki bazı sistemleri elimizde çıkması olduğundan bu sistem yaramaz bu daha iyi deyip o tarafa yonlenemiyorsun benim sitem etmemde bundandır yapılan işleri burada bazı arkadaşlar böyle olsaydı onu değilde bunu kullansaydın gibi önriler getiriyorlar amma bunun nasıl hangi maliyetle yapılacağı konusunda bir fikir veren olmuyor bu tür bir çalışmaya kendi imkanı kısıtlı olan arkadaşlra bunun maliyeti dahada yüksek çıkar çünkü bu projeyi bükümünü başka yerde torna işini başka yerde kaportsını başka yerde motoru motorcuda elektik işi boya işi boycıda bu proje bu şekilde bitmez biz dışarıdan hiçbir destek teknik bilgi teknik yardım almadan tamamı bu atölyede ( 2 ) kişinin çalışmasıyla yapılıyor motor elektirik kaporta boya torna kaynak büküm aklınıza ne geliyorsa anlatabiliYormuyum burada yorum yazan arkadaşlar bunu göz önunde bulundumalarını rica ediyorum

100_2652.JPG


100_2649.JPG
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,057
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst