Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan şaban.usta Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 887
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 197,650
Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

olmuyor arkadaşlar bu elezon işi benim iyice canımı sıktı bizi 1 aydır engelliyor yine olmadı arkadaş insan bir iş üzerinde % 100 doğru olduğu kesinleşmiş bilgiyi tartışmaz o işi yapar ve arkasını döner gider çünkü o iş kesin olarak olmuştur tartışmaz amma bir iş hakkında % 50 bilgiye sahipsen bu iş üzerinde bilgisi olan kişiyle tartışır doğrusunu bulursun bu konu üzerinde iş yaptırdığımız işletmede usta olarak çalışan arkadaş benimle bu konuyu tartışmıyor benim vereceğim bilgiyi yok sayıyor ben bilirim diyor vede o iş istenilen standarda bir türlü ulaşmıyor neden



bizim amörtüsölerimizin çalışma boyu 400 mm serbes bot ise 800 mm 2 elezonun
birleşiminden 800 mm boy oluşacak seri olarak üst üste çalışacak bunu çözemediler
benim onlara verdiğim ön bilgiyi yok sayıyorlar ve esaplamada hata yapıyorlar
800 mm boydaki bir elezonu test cihazı almıyormuş bunun testini yapamıyorlar ben
bunu kendi imkanlarımla test edecek sistemi kurdum vede bu testi yaptım 350 kg mı 200
mm çökmede tartması gerekirken yapılan elezonlar bunu 400 mm de tartabildi bu
elezonların seri şekilde bağlanıcağını özellikle belirtmeme rağmen elezonların esaplamasını
parallellik üzerinden yapıyorlar ki en büyük hata buradan kaynaklanıyor ben diyorumki
bu elezonun serbes boyunu 2 ye bölün vede çalışma boyu stork mesafesi ni de 2 ye bölün
fakat tartacağı kg sabit kalsın ki bizim istediğimiz ölçülerde istediğimiz ağırlığı tartsın
800 mm tek elezonun esaplamasını yaptırdım 13 mm lik malzemeden olacak diyorlar
tamam bizim istediğimiz ölçülerde bu malzemeden yapın diyoruz olmaz bu çok sert olur
diyor ve yine bildiğini okuyup 10 mm lik malzemeden yapıyor ve olay yine hüsran
amma en son bu gün görüştüğüm eleman benim haklı olduğumu ve sizin savunduğunuz
sistem doğru dendi ve sonunda benim dediğime geldiler o şekilde yapacaklar bu defa

100_2688.JPG


350 kg.JPG


100_2703.JPG
 

Etiketler
Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

ya sabır ya sabır.arkadaş parayı veriyorsun çokbilmişlik bilginin önüne geçiyor valla sana kolay gelsin usta.ha biraz daha sabret.
 


Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

ilginize teşekkür edrim arkadaşlar dışarıda iş yaptırmak ne kadar zor bunu burada paylaşmak istedim yani bunları benim imkanım olsa inanın yarım saatimi almaz biter bu iş amma bir tek bu yok işte benim istediğim özellikleri taşıyan elezonları satan bir yer olsa bir dakika düşünmem alırım iterse 1,000 tl olsun hoş bunlarada buna yakın
 

Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

Konik yay kullanmamanızın özel bir nedeni varmı acaba?
Yada bu yorumu yok sayın, ortalık dahada karışmasın :smiley:
 



Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

boxeralfa' Alıntı:
Konik yay kullanmamanızın özel bir nedeni varmı acaba?
Yada bu yorumu yok sayın, ortalık dahada karışmasın :smiley:


konik yay dediğin nedir bu sistemde kullanılan bir yaymıdır konuyu biraz açarmısın
tamam merkeze güçlü br yay yaptırdık diyelim aracı merkezde yani dengede nasıl tutacaz
 

Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

amörtüsörlerin bütün aparatlarını coilover+kit leri dahil hepsini hazırladım yayları bekliyoruz onlarda hazır olunca işlem tamamdır

Fotoğraf0068.jpg


Fotoğraf0069.jpg


Fotoğraf0066.jpg
 

Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

Dursun usta arkadaşlara derdim uzun bir amortisör alsak 2 tane yay sardırıp coilover yaparız yükseltme kitlerine dünya para vermeyin diye burun kıvırırlardı.Gerçi size maaliyeti ne oldu onu da bilmiyorum.

Yapılabileceğini ispatladın, helezon işi hallolur kafanı sıkma, harika bir iş çıkıyor.

Aynı şekilde stoperler de harika olmuş, ancak dikkatimi birşey çekti (stoperlerin çalışma mesafesini bilmiyorum) arka (sağ ya da sol) lastik yerden kaç cm kesilmesine izin veriyor bu stoperler ? çok yakın geldi bana monte edilmiş halleri ?
 

Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

moonwalker_arc' Alıntı:
Dursun usta arkadaşlara derdim uzun bir amortisör alsak 2 tane yay sardırıp coilover yaparız yükseltme kitlerine dünya para vermeyin diye burun kıvırırlardı.Gerçi size maaliyeti ne oldu onu da bilmiyorum.

Yapılabileceğini ispatladın, helezon işi hallolur kafanı sıkma, harika bir iş çıkıyor.

Aynı şekilde stoperler de harika olmuş, ancak dikkatimi birşey çekti (stoperlerin çalışma mesafesini bilmiyorum) arka (sağ ya da sol) lastik yerden kaç cm kesilmesine izin veriyor bu stoperler ? çok yakın geldi bana monte edilmiş halleri ?

uğur bey ben burada bir şeyleri kanıtlama gibi bir amacım yok bunlar yapılabilir mekanikler amma makina parkuru geniş olması gerekir bu işleri yapacak olan arkadaşlar bu işleri sanayideki normal bir ustanın bilgisinin üstünde olan sistemler bunlar yani hazır sitemi alırsın usta bunun montajını yapar amma parçayı sıfırdan imal etmek başka bir olaydır benim bu araç üzerinde yapmış olduğum çalışmaların uyguladığım tekniklerin bu işlerle oğraşan arkadaşlar hep hazır malzemeye yönelik çalışmalar yapıyorlar gördüğüm kadarıyla eee buda + maliyet olarak yansıyor onlara ha zannetmeyin ben bazı şeyleri bana bedava geliyor dersemde bunun bir piyasa değeri muhakak olacak tabiki burada benim gördüğüm kadarıyla 3 get yükselme 5 get bilmemne diyorlar bunlara bakıyorumda hepsini ben kendi imkanlarımla yapabileceğim sistemler bunlar ben bunlara para verip almam

uğur bey bize bu colliver kitlerin ve diğer aparatların maliyeti ni nasıl esaplıyayım bilmiyorum bunların tamamını ben elimde bulunan malzemeden yapıyorum yani dışarıda tornacıda yaptırmıya kalksan ne isterler bilmiyorum amma bana maliyeti bedava işçiliğimi saymassan stoperlerin durumu bunlar paralel çalışmada dingil stopere temas ettiği noktadan sonra 100 mm de durduruyor çapraz salınımda bir etkisi yok ön dingilimiz 70 st + arka dingilimizde tam aksi yönde 70 st toplamda 70+70-140 derecelik bir açı yapıyor
 

Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

Selam,
Arkadaşlar ben bizzat gittim,hem Şaban usta ile tanıştım hemde o zaman tam olgunlaşmamış makineyide gördüm.
Edindiğim izlenim Şaban usta gerçekten samimi ve dürüst biri.Şimdiye kadar forumda yazılanlarıda dikkatle okudum ne dediyse o çıktı.
Eski adam nede olsa :smiley:Sanal dilini tam konuşamıyor olabilir,birazda tarz meselesi ;)
 



Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

dalyan' Alıntı:
Selam,
Arkadaşlar ben bizzat gittim,hem Şaban usta ile tanıştım hemde o zaman tam olgunlaşmamış makineyide gördüm.
Edindiğim izlenim Şaban usta gerçekten samimi ve dürüst biri.Şimdiye kadar forumda yazılanlarıda dikkatle okudum ne dediyse o çıktı.
Eski adam nede olsa :smiley:Sanal dilini tam konuşamıyor olabilir,birazda tarz meselesi ;)

sağol ertan bey ben buraya bu yapmış olduğum projeyi yarısına kadar hiç kimseye bildirmedim bu işlerle ilgilenen yakın arkadaşlarıma bile amma belirli bir aşamadan sonra birileriyle paylaşayım dedim bu siteninde uygun olduğunu gördüm ve burada teknik bilgileri hiç kıskançlık duymadan fotğraflarıyla videolarıyla birlikte burada açıklamlı paylaşıyorum amma burada bu sistemi tam kavrayamıyan bazı arkadaşlar diyorum çünkü bu benim yapmış olduğum projeyi teknik olarak benim kadar inceliyen ve bilgi sahibi olan varmı bilmiyorum sistemin nasıl çalıştığını uygulamalı gördükleri halde belki fikir verir diye yazıyorlar amma bazılarıda imalı yorumlar yapıyorlarki o beni biraz üzüyor sordukları konuyu fotoğrafla veya videosunu çektim dikkat etmedinmi vaya işte ne tarafa dönüyor izlemedinmi gibi yorum yazmak durumunda kalıyorum bu seferde arkadaşlar işte şaban usta ters adam diye alınıyorlar amma senin gibi kaç kişi geldi yerinde gördü olayı ve birebir oturup muhabbet edip çay kahve içtikten sonra yahu sitedeki gibi değilsin diyorlar yine başınızı şişirdim hepinize saygılar
 

Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

konikten kastım, kapandığı zaman içiçe girebilen tipte olması. Bu tip yaylar düz tiplere gore daha zor deforme olur. Hem genel yapı itibayle şekli bozulmaz, hemde baskı görüp yeniden açıldığında yükseklik kaybı olayı yaşanmaz.

Uzaktan konuşmak kolay tabi.. Düzü yapamayan yerlerde konik nasıl tarif edip yaptırılabilir bilemem.. özel malafa vs. yapılması lazım, maliyet artacak, sonra çık işin işinden çıkabilirsen..

Yay işi üç bilinmeyenli denklem, konuyu bulandırmayayım.. kolay gelsin..
 


Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

boxeralfa' Alıntı:
konikten kastım, kapandığı zaman içiçe girebilen tipte olması. Bu tip yaylar düz tiplere gore daha zor deforme olur. Hem genel yapı itibayle şekli bozulmaz, hemde baskı görüp yeniden açıldığında yükseklik kaybı olayı yaşanmaz.

Uzaktan konuşmak kolay tabi.. Düzü yapamayan yerlerde konik nasıl tarif edip yaptırılabilir bilemem.. özel malafa vs. yapılması lazım, maliyet artacak, sonra çık işin işinden çıkabilirsen..

Yay işi üç bilinmeyenli denklem, konuyu bulandırmayayım.. kolay gelsin..

sayın arkadaşım sen kendinde cevabını vermişsin zaten yani düzünü tam istediğimiz standarta yaptıramıyoruz 1 ayı geçti bu sitemdeki bir yayı yaptırmak için kesinlikle makina muhedisi flan olman lazım çünkü bunun yük dağılım dengesi hem aşağıya hemde yana açılıyo bunlarda bile işin doğrusunu bunların kafasına vur vura zor izah ettim ben düz mantık yürüterek bu denklemi kurabilidim amma konik yay sisteminin esap denklemi çok daha değişik benim iş yaptırdığım firmadakileri aşar bu konu saygılar
 

Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

selam ustam kolay gelsin ben bu işlere çok meraklıyım sizin sayfayı gördüm çok beğendim allah kolaylık vesin inşallah yüz yüze tanışmak isterim kolay gelsin gerçekten güzel olmuş ellerinize sağlık.
 



Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı




gördüğünüz gibi ilkten stoprleri şasenin dışına monte ettik fakat ön amörtüsörlerin pozisyonunu esaba katmadık ve salınımda elezonlar stoperin kelepçesine fazla yaklaştı sürtme tehlikesini göz önüne alırsak olmadı stoperleri şasenin iç kısmına monte etmemiz gerekti ve ikinci aşamada dikkat ederseniz stoprlerin yerini değişmiş görürseniz dikkate almayın derim
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,745
Mesajlar
1,523,067
Kayıtlı Üye Sayımız
166,560
Kaydolan Son Üyemiz
yalnisdost

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst