Adım Adım Karavan'a Doğru

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan janberkaydemir Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 419
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 100,971

Etiketler


Şerefsizlerrr...
Boş gezmeyin beylerr... Ben hayatımda bir kere karavan denedim Çift makina çıktım yola.. Allah sıkmayı nasip etmesin , Ama sıkarım abii..
Bunla ilgili şiddetli tartışmaların olduğu bir başlık var sanırım.
Boş gezmekte tehlikeli olabilir aman dikkat yine de.

Bu örnek uç bir örnek. Karadeniz'de belli bir süre yaşamış biri olarak bu durumlar sıkınıtlı bir durum. Hırsıza kapı dayanmaz hesabı yine de tedbirli olmakta fayda var. Örneğin Ankara Yenidoğan'da tezgah açmanın mantığı olmaz mesala. Buna göre park etme v.s gibi durumlarda tedbir sonuçta.
 

Bunla ilgili şiddetli tartışmaların olduğu bir başlık var sanırım.
Boş gezmekte tehlikeli olabilir aman dikkat yine de.

Bu örnek uç bir örnek. Karadeniz'de belli bir süre yaşamış biri olarak bu durumlar sıkınıtlı bir durum. Hırsıza kapı dayanmaz hesabı yine de tedbirli olmakta fayda var. Örneğin Ankara Yenidoğan'da tezgah açmanın mantığı olmaz mesala. Buna göre park etme v.s gibi durumlarda tedbir sonuçta.
Kendini bilenler, bilmeyenin kusuruna bakmaz!
Gelmesin benim karavanıma gaspa , hırsızlığa vs.
 



Hocam face desin.. ..Ama neyin ne olduğunu bilmeyen bi elektrikçi sanki bu bekir arkadaş? VAlla bana öyle geldi ne biliim.. 🙈
 
Son düzenleme:

Mppt den cikistaki sigortalar Dc sigortadir herhalde..
IMG_20210617_233932.jpg
 


Hafta başından bu yana ufak işlemler ile temizlik ve araç içindeki çalışmalara devam ettik. Yağmurların yoğun devam etmesi ve havalandırmamızdaki sızıntı problemi çözümünü farklı düşünceler ile ertelememiz sıkıntılı oldu. Ankara da bir işim olduğu için solar panelleri kurmaya karar verdik. Solar sistem malzemelerimizi B-Het Mühendislik , Önder Beyin ofisinden teslim aldık. Kendisi tüm malzemelerimizin testleri ve ayarlarını yapmış . Bu arada aylar önce aldığım 180watt panelleri ihtiyaç durumunda kullandığı için stoklarına yeni giren ve daha verimli 205 watt paneller ile güncelledi.
Panel montajı için kendisinin tavsiye ettiği şekilde ABS montaj braketleri ile yapıştırma işleminden vazgeçmiştik. Araç da ilave delik açmak da istemiyorduk ve daha önce çalışmasını görüp beğendiğimiz Bekir Gözüküçük bey ile görüşüp onunla yapma kararını verdik.
Araç tavanında mevcut tırnaklara geçen 5x5 beyaz kutu aliminyum parçaları hazırladı ve bunun üzerine yine 4x6 profilden çerçeve iskeleti hazırladık, tavana montajını yaptıktan sonra panellerin sabitlenmesini gerçekleştirdik.

1624105855733.png





1624105943869.png



1624106039654.png


1624107251974.jpg



Bir sonraki aşamada eski havalandırmamızı sökerek eski slikonları temizledik, alt tarafta bazı yerlerde oluşan pasları kazıdık , zımpara sonrası üzerine koruyucu uyguladık. Temizliği yapıldıktan sonra aracın orjinal boyası ile boyadık.
Havalandırma ölçü olarak büyük olduğu, ince tavan saçı altında bir işlem olmadığı içinde açma ve kapama işleminde ilerleyen dönemlerde benzer sorun olmaması için ahşap bir çerçeve ile saç altını güçlendirerek sonrasında montajını yaptık.
Hava durumu sıkıntılı olmasına rağmen iki gün yağmur yağmadığından kuruması uygun şekilde gerçekleşti ve bugün şiddetli yağan yağmurda testinin de başarılı sonucu gördüm..

Bu arada sallandık ve 3,9 bir deprem olduğunu kısa süre sonra öğrendik.


1624108504597.jpg



1624108587741.jpg
 




Tavandaki işlemlerimiz tamamlandığında geçici olarak mppt ve akülerde test yapmayı, sonrasını tüm işlemler bittikten ve mobilya döşendikten sonra yapmayı düşünüyorduk. Yanımda elektrik sisteminde kullanılacak tüm ürünleri getirmiştim.
Ertesi gün sabah araç yanına gittiğimde Bekir bey MPPT ve akü bağlantısını tamamlamıştı. Fakat kendisi sandık şeklinde bir kutu yapınca ilerleme kararı aldık ve tüm sistemi kurduk. Bu kutu ileriki aşamalarda mobilya sonrası kurulması düşünülen iki farklı yere göre yerleştirilebilecek şekilde ayarlandı ve portatif olarak grup halinde sökülmesi mümkün.

İşlem sırasına göre önce MPPT ve sigortalarını daha sonra üst dolap içinde kullanılmaya uygun olacak şekilde yerleştirdik. Bu yerleştirme istenildiğinde değiştirilebilir.
Solar sistem çalıştırıldığında aküleri şarj yapmaya başladı. Kullanım ile ilgili gerekli okumaları ve sistemin gerek duyduğu işlemleri cihazın kitapçığından zamanı geldiğinde öğreneceğiz.

@ccingiler
Hocam face desin.. ..Ama neyin ne olduğunu bilmeyen bi elektrikçi sanki bu bekir arkadaş? VAlla bana öyle geldi ne biliim.. 🙈

Bahsettiğiniz sigorta konusun da arkadaşıma haksızlık oldu... Karavan yapımı sürecinde bu başlık altında ve farklı başlıklar altında çok fazla soru sordum farklı cevapları değerlendirdim. Birçok karavan yapımı, karavan firmasında uygulamaları takip ettim. Bir çok yabancı karavancı ile yazıştım. Benzerini hemen hemen yapmayı düşünen herkes de yapıyordur.
En başından beri acelemiz olmadığını belirttim. Koşturarak yaşamak dan uzaklaşma kararını emekli olduğumda almıştım ve memnun bir şekilde sürdürüyorum.
Seçmiş olduğum siğortalar karavan haricinde diğer solar uygulamalarda da tercih edilen bir ürün. ABB markasının 40 amperlik otomatik sigortaları, bu ürünler DC uyumlu sigortalar. Kısa devrede koruma görevi yapsa da seçimdeki tercihimiz güvenlik amacından çok açma - kapama görevi yapmasıdır. Solar sistemin kullanımın da ileriki aşamalarda kontrollerin yapılmasında faydalı oluyor. Bir sıkıntı olursa yedek donanımlarımız arasında ilerisi için gerekliliği düşünülerek alınan otomatik DC ürünlerimizi de kullanma imkanımız olacaktır.
Öncelikle Bekir arkadaşımıza yaptığı özenli ve detaylı iş için , her detayda üşenmeden ve boş vermeden yapılması gerekeni yaptığı için teşekkür ederim.

Solar sistem sonrası kutumuza 700watt Tommatech inverterimizi ( Daha küçük sessiz bulamadım, çok ihtiyacımız olacak bir üründe değil. ) bağladık. Dış 220v hattına bağlı olacak 220V prizlerimize bu inverter den bağlantı olmayacak. Kullanımını gerekli olduğunda cihazın arkasındaki priz çıkışını kullanacağız.
Meanwell 25 amper şebeke şarj cihazı yerleştirildi bağlantısı yapıldı. Bu iki cihaz otomatik geçiş anahtarına bağlanarak , montajı yapılan harici 220V tesisatına bağlandı.
En son olarak Araç aküsü ve Yaşam aküleri arasındaki tesisat kuruldu araya Orion TR Smart DC - DC converter ısolated cihazı montajını yaptık.

🖐🖐🖐

1624111676839.png


1624111723172.jpg



1624111781557.jpg



1624112142295.jpg



1624112189544.jpg



1624112243095.jpg
 

... İlave olarak hafta içi yakıt sarfiyat durumunu öğrenmek için yaptığımız bir denemede.
450km şehirler arası (80 / 100 km hızlar arasında ) ve 250 km şehir içi yaptığımız yolculuklarda 1 litre ile 10,22km sonucuna ulaştık. Kullandığımız Caravella aracından farklı bir sonuç beklemiyorduk. Aynı şekilde devam edeceğimiz belli oldu. Yapım süreci sonrası araç ağırlığı arttığında durumu göreceğiz.


1624112431165.jpg



1624112509323.jpg



1624112582269.jpg



1624114767570.jpg
 

Havalandırma ölçü olarak büyük olduğu, ince tavan saçı altında bir işlem olmadığı içinde açma ve kapama işleminde ilerleyen dönemlerde benzer sorun olmaması için ahşap bir çerçeve ile saç altını güçlendirerek sonrasında montajını yaptık.

Ahşap destek yetersiz olur sanıyorum. Ben havalandırmalarımı otobüslere havalandırma takan bir profesyonele yaptırmıştım. Kestiği yerin altına metal kutu profil kaynatmıştı.
 

Ahşap destek yetersiz olur sanıyorum. Ben havalandırmalarımı otobüslere havalandırma takan bir profesyonele yaptırmıştım. Kestiği yerin altına metal kutu profil kaynatmıştı.
Bu ahşap çerçeveyi havalandırmaya destek sağlamak ve bağlantıyı güçlendirmek için yaptık.
Araç tavanı için gereken desteği yatay olarak aracın kendi kayıtlarına iki taraflı önceden metal kutu profil ile yapmıştım.
 

Bu ahşap çerçeveyi havalandırmaya destek sağlamak ve bağlantıyı güçlendirmek için yaptık.
Araç tavanı için gereken desteği yatay olarak aracın kendi kayıtlarına iki taraflı önceden metal kutu profil ile yapmıştım.

Bence tekrar düşünün. Kapak açılıp kapanırken saca yük bindirecektir. İşin ustası ahşap yerine metal tercih ediyosa bir bildiği vardır.
 



Bence tekrar düşünün. Kapak açılıp kapanırken saca yük bindirecektir. İşin ustası ahşap yerine metal tercih ediyosa bir bildiği vardır.
Bir çok montaj yerinde havalandırmayı direk saçı kesip altındaki metal çerçeve ile montaj yapıyorlar. Bu aracın kesilen kısmına bir destek vermiyor.
Ilk öncelik aracın fabrika çıkışı tavan dayanımını saglamak için metal kutu profiller ile ana iskelet kayıtlarına baglanti yaptik.
Havalandırmanın yerleşeceği kesilen alanin altını çerçeve şeklinde ahşap ile dönerek saçtaki esneme ve titreşimi engelledik.
Yalıtım.ve tavan montajı sonrası havalandırmanın kendi metal çerçevesini takarak işlemi bitirmiş olacağız.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,821
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst