Adım Adım Karavan'a Doğru

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan janberkaydemir Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 419
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 100,971
Banyo alanı aynı zamanda yola çıkarken ortalıkteki ıvır zıvırın hızlıca neta edileceği yer olarakta kullanılıyor. Veya kışın ıslak yagmurluk, şemsiye için kurutma mekanı.
Ben aracımda Ctek OffRoad kullanıyorum oldukca memnunum. Araç aküsü, servis aküsü , solar panel ve alternatörü hepsi birbirine bağlı. Aynı zamanda Nasa battery monitorde sistemin olmazsa olmazı. Mevcut harcama ile akünüzün ne kadar daynacağını görebiliyorsunuz. Buna göre bazı aletleri kapatıp süreyi uzatabiliyorsunuz.
 

Etiketler
Düzce ye geldikten sonra ( Bir hafta düşünülen ayrılık hastalık nednibile 52 gün olunca) biriken işlerimiz, karavan sürecine ortak oldu.
Araç üzerindeki bir kaç kaporta ve boya işlerimizi hallettik.
Alt takım iyi bir bakıma girdi , el freni kontrolden gecti, arka aynalar tornalandı, balatalar değişti, tüm alt aksam kontrolleri tamamlandı.
Araç içi tüm yapılanlar temizlendi, zemini avuç taşlama ile pas ve yapışkanlardan temizlemeye başladım. Sonrasın da yüzey temizliği ve endüstriyel astar yapacağım. Kaportacı ve boyacılar ile yaptığım sohbetlerde
1. Araç içinde pütür işleminin gerekli bir ihtiyaç olmadığını ek maliyet dışında getirisi olmayacağı bilgisi
2. Araç altı uygulamalarda da iyi bir ustanın yapmasını, yanlış işlemde aralarda kalacak boşluklardan sızıntıların uzun süre kalacağı ve korozyonu arttırabileceği
dinledim. Konuyu düşünüyoruz.
Araç da farklı yerleşimleri maketler ile denemeye de başladık , " Ne kadar karavan " NE KADAR KARAVAN ?... | MOTOKARAVAN FORUM
yazısındaki karavanın 15m3 dönüşümleri de hep bir kenarda hazır bekliyor.


adresteki uygulama en baştaki plânlarımızdan bir tanesi..
Karavan sürecin de acele etmediğimiz için keyifle farklı ilgi alanlarımıza giriyoruz...
60 günlük bahçemizin bakımı, uzun otların kesilip bahçenin adam edilmesi, yarim kalan ve bizi bekleyen inşaat alanına dönüş ve üç gündür güneşi görüp kendine gelen meyvelerimizin tadına kavuştuk. Bu arada birkaç güne Mini Cooper aracımızda kaporta ve motor için yolculuguna başlıyor.
🖐🖐🖐

20210603_111811.jpg


20210603_113522.jpg


20210605_122327.jpg


20210529_133326.jpg


20210605_121049.jpg


20210606_182209.jpg
 



Düzce ye geldikten sonra ( Bir hafta düşünülen ayrılık hastalık nednibile 52 gün olunca) biriken işlerimiz, karavan sürecine ortak oldu.
Araç üzerindeki bir kaç kaporta ve boya işlerimizi hallettik.
Alt takım iyi bir bakıma girdi , el freni kontrolden gecti, arka aynalar tornalandı, balatalar değişti, tüm alt aksam kontrolleri tamamlandı.
Araç içi tüm yapılanlar temizlendi, zemini avuç taşlama ile pas ve yapışkanlardan temizlemeye başladım. Sonrasın da yüzey temizliği ve endüstriyel astar yapacağım. Kaportacı ve boyacılar ile yaptığım sohbetlerde
1. Araç içinde pütür işleminin gerekli bir ihtiyaç olmadığını ek maliyet dışında getirisi olmayacağı bilgisi
2. Araç altı uygulamalarda da iyi bir ustanın yapmasını, yanlış işlemde aralarda kalacak boşluklardan sızıntıların uzun süre kalacağı ve korozyonu arttırabileceği
dinledim. Konuyu düşünüyoruz.
Araç da farklı yerleşimleri maketler ile denemeye de başladık , " Ne kadar karavan " NE KADAR KARAVAN ?... | MOTOKARAVAN FORUM
yazısındaki karavanın 15m3 dönüşümleri de hep bir kenarda hazır bekliyor.


adresteki uygulama en baştaki plânlarımızdan bir tanesi..
Karavan sürecin de acele etmediğimiz için keyifle farklı ilgi alanlarımıza giriyoruz...
60 günlük bahçemizin bakımı, uzun otların kesilip bahçenin adam edilmesi, yarim kalan ve bizi bekleyen inşaat alanına dönüş ve üç gündür güneşi görüp kendine gelen meyvelerimizin tadına kavuştuk. Bu arada birkaç güne Mini Cooper aracımızda kaporta ve motor için yolculuguna başlıyor.
🖐🖐🖐

Yürüyen mekanik aksamın elden geçirilmesi yoldaki sıkıntıyı minimuma indirir

1. Araç içinden ziyade dışına off-road tarzı araçlarda tercih ediliyor. Karavanla ekstrem bir macera düşünmüyorsanız gerek yok.

2. Araç altı yapacağınız işlemde boşluk kalması ihtimalinden dolayı oluşacak korozyonu görmek için, karanlık bir ortamda (boşluk kalan yerleri görmek için) aracın altından kuvvetli bir ışık yakıp bakın ışığın sızdığı yerler korozyona müsait boşluk olan yerlerdir.


+3. Bu kadar ince detayları araştırıp, sadece amaca hizmet edecek mütevazi bir karavan yapmak için gerçekten çok emek veriyorsunuz ;) .

Gönlünüze göre olur inşallah.
 
Son düzenleme:




Araç da farklı yerleşimleri maketler ile denemeye de başladık , " Ne kadar karavan " NE KADAR KARAVAN ?... | MOTOKARAVAN FORUM
yazısındaki karavanın 15m3 dönüşümleri de hep bir kenarda hazır bekliyor.
Janberk bey, başlıktaki resimleri depolayan dış kaynağın güvensizliği yüzünden onları tekrar yüklemem gerekecek. 😖

Yolculuğu başlayan Minimiz ve başka bahçede bahsetmeyi unuttuklarımız..
Bir de yeni bir kaçak..
7,5 kere Maaşallah !
Mini Cooper’i reanime edebileceğinizden emin misiniz ?😋
 
Son düzenleme:

Lastik alırken yaşına dikkat etmek lazım. Özellikle internetten alınan ucuzlatılmış lastiklerde. Almanya’da 5 yaşına kadar olan lastikler üreticilerce yeni sayılıyor. Türkiye’de de benzer olabilir. Karavanı çok kullanmayınca lastikler aşınmıyor, profilleri iyi ama yaşlanıyorlar. Dikkat etmeden 5 yaşında bir lastik alırsak, 5 yıl kullandıktan sonra 10 yaşında oluyor.

Google Translate
 

Yürüyen mekanik aksamın elden geçirilmesi yoldaki sıkıntıyı minimuma indirir

1. Araç içinden ziyade dışına off-road tarzı araçlarda tercih ediliyor. Karavanla ekstrem bir macera düşünmüyorsanız gerek yok.

2. Araç altı yapacağınız işlemde boşluk kalması ihtimalinden dolayı oluşacak korozyonu görmek için, karanlık bir ortamda (boşluk kalan yerleri görmek için) aracın altından kuvvetli bir ışık yakıp bakın ışığın sızdığı yerler korozyona müsait boşluk olan yerlerdir.


+3. Bu kadar ince detayları araştırıp, sadece amaca hizmet edecek mütevazi bir karavan yapmak için gerçekten çok emek veriyorsunuz ;) .

Gönlünüze göre olur inşallah.
Off Road bir deneyim isteğimiz yok. Seçimini yaptığımız gezme tarzı bizim için yeterli memnuniyeti sağlıyor.
Yapma kararı verirsek ikinci tavsiyenizi denemek isterim.👏
Yapma aşamasına gelmediğimiz durumlar olsada araştırmayı ve öğrenmeyi seviyoruz. Zaman kısıtlaması da yaşamadığımız için bir baski olmuyor. Sonuç da ortaya çıkacak karavan belkide takip eden arkadaşlarımıza bu muydu yani dedirtebilir.
Dediginiz gibi gönlümüze göre bizi gezdirsin yeter. 😀

Kaçak aile üyesi olmayacak olsada yan bahçeden hergün ziyaretimize geliyor....

Janberk bey, başlıktaki resimleri depolayan dış kaynağın güvensizliği yüzünden onları tekrar yüklemem gerekecek. 😖


7,5 kere Maaşallah !
Mini Cooper’i reanime edebileceğinizden emin misiniz ?😋

Mini ''yi benim reanime etmem rüyamda bile gerçeklesmez. Böyle bir bilezik sahibi olmak mutlu ederdi.
Türkiye de benzer ruhsatlı 55 adet orjinal Mini kaldığını öğrenince satmak istemedik. Bunlardan 9 tanesini reanime eden ve iki yıldır konuştuğumuz bir arkadaş sureci devam ettirecek. Motor ve yedek aksam da ihtiyaçlar İngiltereden gelecek. Kargo bedellerinin düşmesi, İngiltere de buradaki KDV bedelini pass edecek VAT iadesi ile belirli bedele kadar yapılan alımlarda gümrük muafiyeti olabilirliğini bize gösterdi.
Sorun ve bu zamana,kadar beklememişim.nedeni kaportanın toplanması için usta ve sıra bulmak. Kimse benzer işler ile artık ilgilenmek istemiyor. Bu işlem uzun sürecek .
Bir aksilik olmaz ise yarın arac bahçeden alınacak...🙏


Bu uygulama için düşünceleri dinlemek isterim...

Lastik alırken yaşına dikkat etmek lazım. Özellikle internetten alınan ucuzlatılmış lastiklerde. Almanya’da 5 yaşına kadar olan lastikler üreticilerce yeni sayılıyor. Türkiye’de de benzer olabilir. Karavanı çok kullanmayınca lastikler aşınmıyor, profilleri iyi ama yaşlanıyorlar. Dikkat etmeden 5 yaşında bir lastik alırsak, 5 yıl kullandıktan sonra 10 yaşında oluyor.

Google Translate
2021 ( Haftasını şu an hatırlayamadım ) olduğu için bakımlar yapılırken satın aldım. Kışlık olan iki adet çıkarıldı yeni ve eski lastiklerinde yerleri değiştirildi. 2016 yılına ait olan ve dış kalınlığı oldukça iyi olan eski lastikler ( 30260km kullanılmış) sizin bahsettiğiniz gibi 5 yıl kullanılabilecek.

Bu süreç de lastik konusunda oldukça eksik bilgim olduğunu gördüm. Üretici sayfalarından derledigim notları "Araç Bakım Takip" defterime ve Flash Bellek deki klasörüme ekledim. 👏

Üç gündür araç ile ilgilenmedim İnşaat sürecinin yeniden planlanması ve bahçenin toparlanması biraz daha zaman alacak.

Ilk fırsat da aracı boş iken tartı ya götüreceğim Aracın net ağırlığı , ön ve arka tekerler sırayla tartı alanı dışında bırakıldığındaki ağırliklar ve yine aracın sag ve sol tek taraflı lastiklerini tarti dışında bırakarak toplam beş ağırlık bilgisini ve dengesini öğrenmek istiyorum.

Foto bugün akşam bahçede dinlenirken cekilmis.

20210610_171503.jpg
 

Lastik alırken yaşına dikkat etmek lazım. Özellikle internetten alınan ucuzlatılmış lastiklerde. Almanya’da 5 yaşına kadar olan lastikler üreticilerce yeni sayılıyor. Türkiye’de de benzer olabilir. Karavanı çok kullanmayınca lastikler aşınmıyor, profilleri iyi ama yaşlanıyorlar. Dikkat etmeden 5 yaşında bir lastik alırsak, 5 yıl kullandıktan sonra 10 yaşında oluyor.

Google Translate
Teknolojideki gelişme ile beraber Araç lastikleride raf ömürleri 10 sene oldu.10 sene sonunda kullan kullanma atılacak.
JATMA'nın açıklamasına göre;


"Binek ve hafif ticari araçlara yönelik kullanılmış veya kullanılmamış (yedek-stepne dahil) lastikler üretim tarihinden sonra on (10) yaşını doldurmuş ise, gözle görünür herhangi bir hasara veya şekil bozukluğuna sahip olmasa dahi ya da diş dibi derinliği kullanım için yeterli gözükse dahi yenileri ile değiştirilmelidir."
 



Bu uygulama için düşünceleri dinlemek isterim...

Böyle çözümlerde karşılıklı koltuklar, yanlardan serbest olmadıkça birbirlerini kısıtlamaktalar. Rahat bir yemek için herşeyin önceden masa üzerinde olması gerekiyor. Böyle küçük bir masa için olacak iş değil.
Sonuçta mafsallı masanın bile bir yararı olacağını sanmıyorum.

Vanlife'cılar bir taraftan özgürlülüklerinin reklamını yaparken, diğer taraftan nedense asker gibi birbirlerinin planını tekrarlamaktalar. :confused:

Aslında araç daha kısa bile olsa, daha ferah olmaması için bir sebep yok. Bkz.
Bence burada uzunlamasına yatak da galiba lüks sınıfına girmekte.
Çünkü tahminime göre izolasyon ve belki de kaportada biraz çabayla, ikisi de enlemesine sığabilirdi.
Yahut da şöyle söyleyeyim, enlemesine sığılabiliyorsa, uzunlamasına yatak anlamsız olmalı ?
 
Son düzenleme:

Böyle çözümlerde karşılıklı koltuklar, yanlardan serbest olmadıkça birbirlerini kısıtlamaktalar. Rahat bir yemek için herşeyin önceden masa üzerinde olması gerekiyor. Böyle küçük bir masa için olacak iş değil.
Sonuçta mafsallı masanın bile bir yararı olacağını sanmıyorum.

Vanlife'cılar bir taraftan özgürlülüklerinin reklamını yaparken, diğer taraftan nedense asker gibi birbirlerinin planını tekrarlamaktalar. :confused:

Aslında araç daha kısa bile olsa, daha ferah olmaması için bir sebep yok. Bkz.
Bence burada uzunlamasına yatak da galiba lüks sınıfına girmekte.
Çünkü tahminime göre izolasyon ve belki de kaportada biraz çabayla, ikisi de enlemesine sığabilirdi.
Yahut da şöyle söyleyeyim, enlemesine sığılabiliyorsa, uzunlamasına yatak anlamsız olmalı ?
Mesut Bey yatağı dikey hiç düşünmedik ve bu sebeple araç arayışı PSA grubundan oldu.
Bu plânda oturma grubunda yan taraftaki kısım uzun oturmaya imkan veriyor . Bu tercih edilebilecek bir durum.
Masayı sizin planınızda olduğu gibi hem iç hemde dış ortam da kullanılabilir sekilde portatif seçtiğimizde bir ferahlıkda olur gibi.
Maketleri yer değiştirerek denemeye devam..😀
 

Dediğiniz doğru.
Bu araçta da yatak enlemesine olsaydı, koltuklar için sorun kalmazdı.

Karavanda bazı eşyalar çift.
Masa bunların başında. Ön yargısı olmayanlar için lavabo da.
Karavanını kendi yapanlar bu açıdan marka üreticilerden daha özgür..
 
Son düzenleme:

Aracımızda bulunan eski havalandırma büyük modellerden seçilmiş, artan hırsızlık olaylarıı ve güvenlik için bu alandan girişe imkan vermemek düşüncesiyle güneş panelleri bu havalandırma üzerine getirilirse bir sakınca olurmu? Aracımız minibüs olduğu için bir ışık problemimizde yok.
 





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,821
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst