455 HP V8 Beklediğimiz Motor Geldi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan AOCENKER Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,519
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 225,274
Ynt: 455 HP V8 Beklediğimiz Motor Geldi

Tempus' Alıntı:
bu ve benzeri renkleri fotograf makineleri doğru kayıt edemez, fotograf teknolojisinin renk scalasının dışında renkler bunlar
renk anladığım kadarıyla orange...

benim ekranda çok az pembeye kaçan fosforlu kırmızı çıkıyo...

Çok merak ettim valla...
 

Etiketler



Ynt: 455 HP V8 Beklediğimiz Motor Geldi

Alfonse' Alıntı:
;) ;D Hem sağlık dağıtır, hem fındık dağıtır, hemde kendi kafasını yer ;D ;)

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=43523.0

Bir yıl geçmiş nereden nereye bir gece aracı gördüm ve 3 gün içinde almıştım İşte bu macera bu ilanla başladı......... ;)
 



Ynt: 455 HP V8 Beklediğimiz Motor Geldi

[attachment=1]


Ustaların ustalarının affına sığınarak bi şey sormak,

Haklıysam

olması gerekeni farkettirmek istiyorum...

Külbitör kapaklarının ikisindede filtre var...

Benim bildiğim kadarıyla V8 makinalarda bu "Crank Inlet Filter" 'lar sadece tek kapakta olur...

Diğer külbütör kapağında ise PCV Valve (Positive Crankcase Ventilation Valfe) olur...

Basit anlatımla;

Sadce bir külbütör kapağına PCV Valve taktığınızda,

Diğer külbitör kapağındaki filtreden (Crank Inlet Filter) süzülerek içeri çekilen taze hava cranka kadar gider...

Buharla karışır,

PCV Valften atılır...

Dolayısı ile,

Taze hava sirkule edilerek krank, karter, külbitör kapağı içi nefes aldırılmış olur...


Bu valf (külbütör kapağının sadece birindeki PCV Valve-Sanayide "çek valf" deniyor galiba) tek yönlü çalışır...

Külbitör kapağından dışarı doğru, throttle body' nin hemen altından emme manifolduna hortumu girer...

Manifold içindeki vakumla, crank-külbitör kapağı içindeki yağ buharını çeker...


Hatta sistemde hava alma, pcv valfin tıkalı olup olmadığının basit bide testi vardır.

Tek külbitör kapağında bulunan filtre sökülerek deliğin üstüne kartvizit gibi bişey konur, kartvizit hafif bi vakumla deliğe doğru çekiliyorsa sorun yoktur...


Sizin motorda iki külbitör kapağında da filtre var...

Yani sistemdeki yağ buharını, kirli havayı v.s. çeken bi vakum yok....


Diye naçizane düşüncemdir... Bence bi külbütör kapağındaki delikte PCV Valf ile emme manifoduna bağlantı, sadece diğerinde filtre olmalı...

Eklediğim resme felan bi bakın, bi araştırın isterseniz, pcv valve çok pahalı bişey değil, basit bişey, iki karışta hortumu var...

Eminim karbüratörün altında, emme manifolduna yakın yerde bu hortumun takılacağı bi noozle vardır...

Saygılar...

Pcv Valve.jpg
 



Ynt: 455 HP V8 Beklediğimiz Motor Geldi

Çok teşekkürler araştırmaya değer bilgiler pazartesi günü bu konuyu araştırıcam saygılar.....
 




Ynt: 455 HP V8 Beklediğimiz Motor Geldi

AOCENKER' Alıntı:
Çok teşekkürler araştırmaya değer bilgiler pazartesi günü bu konuyu araştırıcam saygılar.....

rica ederim... fuziliyet gibi benimkisi ;D ;D

ama titiz iş oluyor, eklemeden geçmek istemedim...
 

Ynt: 455 HP V8 Beklediğimiz Motor Geldi

Alfonse' Alıntı:
rica ederim... fuziliyet gibi benimkisi ;D ;D

ama titiz iş oluyor, eklemeden geçmek istemedim...

vaaaay alpcim maşallah gözünden bişey kaçmıyor...
senin arabayı tamir edenin vayyy haline vay....
 

Ynt: 455 HP V8 Beklediğimiz Motor Geldi

AOCENKER' Alıntı:
SAnırım Şöyle bişey.....

[attachment=1]

Evet, aynen böyle...

ama burada tek taraflı geçiren valf yok galiba....

Direk bağlamışlar sanki....


İçeride -özellikle motorun anvele, rpm artışı sırasında oluşan- negatif basınç emme manifoldundan basınç çalabilir valf yoksa....

Gerçi ben bi çok Pcv valve yerine düz hortum v.s. sokulmuş ;D V8 gördüm... Sağlıklı, aksırmadan, tıksırmadan, titremeden çalışıyorlardı....

Ama sonuçta bu PCV Valfe Chrysler 318 magnum için 10$ fiyatlı TR' de...

Bence uygulanmasında fayda olur...


Bu arada,

öbür külbütör kapağındaki filtrenin

30.000mil/50.000km' de solvent ile temizlenmesi veya değişimi tavsiye edilir...

(Temizlendiğinde, telli Crank Inlet Filter' den -temiz hava geçmesine rağmen- çıkan kiri görmelisiniz, yağ buharı ile birleşmiş toz)

Tel filtre periodda temizleniyor, hiç değişmez...

Sizinki kağıt filtre olduğu için periodda değişim gerekir....


Pcv Valve' in ise temizlenmeyeceği, aynı periodda değişimi öngörülüyor V8' lerde...

Ama ben sırasıyla tiner, WD40 ve balata spreyiyle temizliyorum...

İki ucunudan tutup kulağın yakınında sallıyorsunuz, içindeki şıkırtı düzgünse ....Ok.....

Alt kısmından üflüyorsunuz, hava gidiyor ...OK...;

üstten -tersten- üflüyorsunuz -valf kapanıyor, hava gitmiyor külbütör kısmına ...Ok...

Selamlar...

ccrp_0802_02_z+electronic_fuel_injection_system+edelbrock_pro_flo_fuel_injection_system.jpg
 

Ynt: 455 HP V8 Beklediğimiz Motor Geldi

997799' Alıntı:
vaaaay alpcim maşallah gözünden bişey kaçmıyor...
senin arabayı tamir edenin vayyy haline vay....

ne diim, yazdığınla ilgili o kadar çok anım var ki ;) ;D ;) ;D ;)
sanayide neredeyse imza toplayacaklar alfonse girmesin diye... ;) ;D ;) ;D

Şaşmaz' ın yollarının felan kapılarını kapatıyorlar ben girmeyim diye ;D havaalanı tarafındaki arazi tepeden iniyorum Şaşmaza takır tukur gor goor ;D
 





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,688
Mesajlar
1,522,204
Kayıtlı Üye Sayımız
166,533
Kaydolan Son Üyemiz
Beratin

SON KONULAR



Geri
Üst