Ynt: 455 HP V8 Beklediğimiz Motor Geldi
[attachment=1]
Ustaların ustalarının affına sığınarak bi şey sormak,
Haklıysam
olması gerekeni farkettirmek istiyorum...
Külbitör kapaklarının ikisindede filtre var...
Benim bildiğim kadarıyla V8 makinalarda bu "
Crank Inlet Filter" 'lar sadece tek kapakta olur...
Diğer külbütör kapağında ise
PCV Valve (Positive Crankcase Ventilation Valfe) olur...
Basit anlatımla;
Sadce bir külbütör kapağına PCV Valve taktığınızda,
Diğer külbitör kapağındaki filtreden (Crank Inlet Filter) süzülerek içeri çekilen taze hava cranka kadar gider...
Buharla karışır,
PCV Valften atılır...
Dolayısı ile,
Taze hava sirkule edilerek krank, karter, külbitör kapağı içi nefes aldırılmış olur...
Bu valf (külbütör kapağının sadece birindeki PCV Valve-Sanayide "çek valf" deniyor galiba) tek yönlü çalışır...
Külbitör kapağından dışarı doğru, throttle body' nin hemen altından emme manifolduna hortumu girer...
Manifold içindeki vakumla, crank-külbitör kapağı içindeki yağ buharını çeker...
Hatta sistemde hava alma, pcv valfin tıkalı olup olmadığının basit bide testi vardır.
Tek külbitör kapağında bulunan filtre sökülerek deliğin üstüne kartvizit gibi bişey konur, kartvizit hafif bi vakumla deliğe doğru çekiliyorsa sorun yoktur...
Sizin motorda iki külbitör kapağında da filtre var...
Yani sistemdeki yağ buharını, kirli havayı v.s. çeken bi vakum yok....
Diye naçizane düşüncemdir... Bence bi külbütör kapağındaki delikte PCV Valf ile emme manifoduna bağlantı, sadece diğerinde filtre olmalı...
Eklediğim resme felan bi bakın, bi araştırın isterseniz, pcv valve çok pahalı bişey değil, basit bişey, iki karışta hortumu var...
Eminim karbüratörün altında, emme manifolduna yakın yerde bu hortumun takılacağı bi noozle vardır...
Saygılar...