29 psi lastik basıncı her tür lastik için standart olmamalı...

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mimar_ankara Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 135
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 81,241
Ynt: 29 psi lastik basıncı her tür lastik için standart olmamalı...

haklısınız en iyisi lastik firmasına sormak email attım yaz ve kış basıncı sordum cevap gelince burda paylaşırım kafamızda karışmaz umarım
olguncandan' Alıntı:
En iyisi sen onu şirkete sor, böylece biz de bilgilenelim. ;D Benim tek bildiğim, standart lastik 29... (Değişiklik olsun diye bir zaman sonra 30 yapacağım, serkanefenin "Dusterde ne değişiklik yaptınız" başlığına da "bugün lastik havalarını 30 yaptım diye yazacağım. ;D )

Henüz kış lastiği filan almadığımızdan, uygulama gereği doğmadı, bu yüzden de şirkete sormadık. Sadece aramızda "ne olmalı" diye tartışıyorduk. Bi ümiterkan lastik aldı, o da göz kararı halletti hava sorununu. ;D ;D ;D
 

Etiketler
Ynt: 29 psi lastik basıncı her tür lastik için standart olmamalı...

olguncandan' Alıntı:
Hiçbir lastik için "zincire gerek yok" denemez (zaten ümiterkan "gerek yok" dememiş, "gerek duymazsın" anlamına gelecek şekilde "...desek yeridir" demiş), kiminde hemen ihtiyaç duyulur, kiminde belli şartlarda.

Benim sorum "bir gün ihtiyaç duyulduğunda takılabilir mi?" olarak anlaşılmalı. Ola ki çok ağır, safi buzlu bir ortamdasınız. Sizi kış lastiği de kurtarmaz. O anda zincir gerekir.

Ümiterkan, demek ki BFG aldığımızda, en azından arkaya zincir takılabilir; doğru değil mi? Şayet öyleyse, standart lastikler eskiyince hemen bir BFG alıyorum. ;D
Olgun hocam aynen söylediğiniz gibi.
 

Ynt: 29 psi lastik basıncı her tür lastik için standart olmamalı...

Forumda biryerlerde tartışılmıştı ama bulamadım, ilgili arkadaşlara sormak isterim:

Ben zinciri asfalt yollarda kısa karlı ve buzlu mesafeleri düşük hızda geçmek için (en fazla 2.viteste) tedbir olarak bulunduruyorum.
Böyle geçilmesi gereken kısa bir mesafede zincir kullanmak zorunda kaldığımızda; aracı 2w moduna alıp, ön lastiklere mi takmak gereklidir?, 2w moduna alıp, boşta olan, arka tekerlere mitakmak lazımdır? auto veya 4w modunda ön veya arkaya takmak lastiklerin maruz kaldığı durum farklı olacağı için yürüyen aksama çok zarar vereceğini tahmin ediyorum.
Yukarıda belirttiğim kısa süreli zincir kullanımında, zinciri nereye takalım ve hangi çekiş modunu seçelim?
 

Ynt: 29 psi lastik basıncı her tür lastik için standart olmamalı...

4 çekerde 4 zincir takın garanti olsun,aracı 2 çekere alsanız da şaftlar araçlar yürürken hareket edeceği için sakat olur.Zincir takılan tarafta şaft 10 birim dönerse zincir takılmayan 11 birim dönecektir.(rakamlar temsilidir)Şaftları mafsallardan kesme durumu var.
 

Ynt: 29 psi lastik basıncı her tür lastik için standart olmamalı...

Assasin' Alıntı:
4 çekerde 4 zincir takın garanti olsun,aracı 2 çekere alsanız da şaftlar araçlar yürürken hareket edeceği için sakat olur.Zincir takılan tarafta şaft 10 birim dönerse zincir takılmayan 11 birim dönecektir.(rakamlar temsilidir)Şaftları mafsallardan kesme durumu var.
Duster için doğru değil. Duster 2 çekerdeyken önler çalışır yani şaft dönmez. Duster'a en az 2 zincir takılacaksa önlere takılmalıdır 4x2 ve 4x4 farketmez. (Servis Kitapçığında Yazar) Ama 4x4'ler için 4 zincir takmak en iyisi tabi.
 



Ynt: 29 psi lastik basıncı her tür lastik için standart olmamalı...

Arkadaşlar selam.Paylaşmak istedim fikir verir en azından lastik basınçları ve yere tutunma konusunda.Saygılar.

lastik havalar?.jpg
 

Ynt: 29 psi lastik basıncı her tür lastik için standart olmamalı...

Bu zincir meselesi tartışılmıştı, hatırlıyorum. Hatta 4x4 lere zincir meselesi birçok forumda da tartışılmış.

Assain der ki garanti olsun, 4 tane takın.... Eh yani onu biz de biliyoruz herhalde. Hiç kimse kalkıp da "elimizde 4 zincir var, 4 tane de çeker-teker, napalım" demiyor. :-[

Sorun, 2 tane zincirin nasıl takılacağı....

Efendim, sadece önlere takarsanız şaftı veya mafsalları yersiniz..... deniyor. Baylar, bahsettiğimiz araç 4 tekerden kilitli araç değil, hatırlatırım. Hepsi eşit ve birbirine bağlı olmadan dönen 4 tekerlekten ikisi (ön-arka) zincirli ikisi zincirsiz olursa, değişen tekerlek çevresi dolayısıyla şaft veya sair aktarma kısımları risk altında olabilir....

Ama gücün % 50-50 dağıtıldığı, fakat ön veya arkanın bildiğimiz diferansiyel yapıyla/kurallarına göre işlediği bir sistemde şaft veya mafsal veya şanzuman dişlilerine bişey olmaz.

1.Diyelim ki zinciri önlere taktık. Ön tekerleklerin çevresi genişlediği için, onlar bir tur attığında, arkalar 1 turdan birazcık fazla (ne kadar, oranlara göre hesaplanabilir) dönmek zorundadır.

Arkalar ne yapacak? Kolay dönebilen tekerlek daha fazla dönecek ve böylece önlerdeki devire uyum sağlanacak. Hadi dönemedi diyelim, patinajla da olsa bu fazla tur bir şekilde atılacak. Kaldı ki, diferansiyel dişlileri hareketi iki tekerleğe de aynı oranda ve aynen aktarmaz. Hangisi kolayca dönebiliyorsa o tekerlek döner. (patinaj nasıl olur?)

2.Arkalara taktığımızı varsayalım, aynı şey bu sefer önler için de geçerli olacak. Hatta bu hesaba göre, 4 teker kilitli araçlar da çok fazla risk altında değil iki tekerleğe zincir takılınca.... Unutmayın, karda patinaj filan yapar tekerlekler.

Niye "önlere takılsın" denir; kanaatimce, önden çekişli araçların avantajı dolayısıyla, yani önden çekiş mantığına göre...
 

Ynt: 29 psi lastik basıncı her tür lastik için standart olmamalı...

ümiterkan' Alıntı:
Duster için doğru değil. Duster 2 çekerdeyken önler çalışır yani şaft dönmez. Duster'a en az 2 zincir takılacaksa önlere takılmalıdır 4x2 ve 4x4 farketmez. (Servis Kitapçığında Yazar) Ama 4x4'ler için 4 zincir takmak en iyisi tabi.
Servis kitapçığı öyle diyorsa öyledir.
 

Ynt: 29 psi lastik basıncı her tür lastik için standart olmamalı...

sayın mimarankara sonunda dediğime geldiniz doğru yolu buldunuz :smiley:
evet lastik firmasına şu lastiği üretmişsiniz , buna kaç hava basayım demek çare olmaz.

Adam nereden bilsin siz o lastiği hangi araca taktınız , söyleseniz de markasını bu defa diyecek ki aracınız standard mı ? diyecek ki hangi yol şartlarında kullanıyorsun ? ne bileyim standarttan farklı ise kayda değer bir ağırlık ağırlık yaratan aksesuar var mı ? vesaire vesaire... dolayısı ile bilemeyecek.

tek bilinen aracı üreten fabrikanın , aracın standardtları değiştirilmedikçe , üstüne fabrika çıkışta takılmış lastik ölçüsünün ideal basıncıdır. O da dacia dusterın standard lastikleri için 29 PSI imiş.
Jant ölçüsü-lastik ölçüsü değiştirdim , toplamda 350 Kg aksesuar taktım , bulunduğum şehirde rakım 2500 dediniz mi kim bilebilir ideal basıncı ?
 

Ynt: 29 psi lastik basıncı her tür lastik için standart olmamalı...

olguncandan' Alıntı:
En iyisi sen onu şirkete sor, böylece biz de bilgilenelim. ;D Benim tek bildiğim, standart lastik 29... (Değişiklik olsun diye bir zaman sonra 30 yapacağım, serkanefenin "Dusterde ne değişiklik yaptınız" başlığına da "bugün lastik havalarını 30 yaptım diye yazacağım. ;D )

Henüz kış lastiği filan almadığımızdan, uygulama gereği doğmadı, bu yüzden de şirkete sormadık. Sadece aramızda "ne olmalı" diye tartışıyorduk. Bi ümiterkan lastik aldı, o da göz kararı halletti hava sorununu. ;D ;D ;D
arkadaşlar dusterin kapı içinde basınç ne olmalı diye yazılmış daha ne araştırma yapıyorsunuz anlamıyorum :eek:
 



Ynt: 29 psi lastik basıncı her tür lastik için standart olmamalı...

merhaba arkadaşlar attığım emaile continantelden gelen cevap

Sorunuzda belirttiğiniz 215/65R16 98 H CCS Winter lastiklerde genelde
uygulanan hava basıncı, bayimizinde size belirttiği gibi 38 PSI dır. Ancak
zaman zaman takıldığı aracın muhtelif özelliklerine göre birkaç PSI farklı
değerler araç üreticileri tarafından tavsiye edilmektedir. Aracınızı
kullanırken uygulamanız gereken hava basıncı aracınızda (genellikle sürücü
kapısı içerisinde veya depo kapağında bulunur) bulunan lastik hava basıncı
önerileri doğrultusunda olmalıdır.
Aracınıza taktığınız kışlık lastiklerin, yazlık olanlarla aynı özelliklerde
olduğunu (yük endeksi, hız endeksi ve ebat olarak) varsayarsak, yazlık
lastik ile kışlık lastiklerin hava basınçlarında herhangi bir fark
bulunmamaktadır. (Yukarıda belirttiğim özelliklerin değişmesi durumunda
uygulanması gereken hava basıncını lütfen danışınız.)
Ancak sizin mailinizde belirttiğiniz 29 PSI, bu ebat için çok düşük bir
hava basıncıdır. Orada okuduğunuz değerin 2,9 Bar olma ihtimalini göz
önünde bulundurarak tekrar kontrol etmenizi, yine aynı şekilde bir
tespitiniz olması durumunda bu etiketin bir fotoğrafını çekerek tarafımıza
göndermenizi rica ederim. Bu şekilde hem tarafınıza en doğru bilgiyi
verebilirim, hem de olası bir yanlışlığın önüne geçmiş oluruz.
Konuyu bilgilerinize sunar, iyi günler ve güvenli sürüşler dilerim.

Saygılarımla / Best Regards

Okan ÖZDEMİR
Customer Service Manager
Continental Turkey
 

Ynt: 29 psi lastik basıncı her tür lastik için standart olmamalı...

komkarbey' Alıntı:
merhaba arkadaşlar attığım emaile continantelden gelen cevap

Sorunuzda belirttiğiniz 215/65R16 98 H CCS Winter lastiklerde genelde
uygulanan hava basıncı, bayimizinde size belirttiği gibi 38 PSI dır. Ancak
zaman zaman takıldığı aracın muhtelif özelliklerine göre birkaç PSI farklı
değerler araç üreticileri tarafından tavsiye edilmektedir. Aracınızı
kullanırken uygulamanız gereken hava basıncı aracınızda (genellikle sürücü
kapısı içerisinde veya depo kapağında bulunur) bulunan lastik hava basıncı
önerileri doğrultusunda olmalıdır.
Aracınıza taktığınız kışlık lastiklerin, yazlık olanlarla aynı özelliklerde
olduğunu (yük endeksi, hız endeksi ve ebat olarak) varsayarsak, yazlık
lastik ile kışlık lastiklerin hava basınçlarında herhangi bir fark
bulunmamaktadır. (Yukarıda belirttiğim özelliklerin değişmesi durumunda
uygulanması gereken hava basıncını lütfen danışınız.)
Ancak sizin mailinizde belirttiğiniz 29 PSI, bu ebat için çok düşük bir
hava basıncıdır. Orada okuduğunuz değerin 2,9 Bar olma ihtimalini göz
önünde bulundurarak tekrar kontrol etmenizi, yine aynı şekilde bir
tespitiniz olması durumunda bu etiketin bir fotoğrafını çekerek tarafımıza
göndermenizi rica ederim. Bu şekilde hem tarafınıza en doğru bilgiyi
verebilirim, hem de olası bir yanlışlığın önüne geçmiş oluruz.
Konuyu bilgilerinize sunar, iyi günler ve güvenli sürüşler dilerim.

Saygılarımla / Best Regards

Okan ÖZDEMİR
Customer Service Manager
Continental Turkey

Evet, adamlar bu ebattaki lastik takılan bir aracın en az 1750-2250 kg olabileceği ve 98 yük indeksi (teker başı 750 kg) düşünüldüğünde 29 psi çok az buluyolar (tüm lastikçiler gibi)
Oysa aracım 1250 kg ve üzerindeki lastikler 210 km/h süratle giderken 3000 kg taşıyabilecek derecede üretilmişler. Bu lastiğe 38 psi hava basarsam lastik tabanının tam orta noktasında seyahet ederim ;D
 

Ynt: 29 psi lastik basıncı her tür lastik için standart olmamalı...

index.php



en iyisi bu testi bir lastikçide kendi aracımız üzerinde yaparak karar vermek galiba,
lastikçiye gidip 25psi dan başlayarak her 5 psi basınçtan sonra lastiğin altına beyaz kağıt koyup lastik izini kayıt etmek ve bu kağıda bu izin kaç psi da elde edildiğini not etmek


imkanı olan arkadaşlardan biri bu testi duster için yapıp burada yayınlarsa hepimizin faydasına çok güzel bir bilgi olur,
sanayiye yakın oturup ta bu testi yapma imkanı olanlardan rica ediyoruz...
 

Ynt: 29 psi lastik basıncı her tür lastik için standart olmamalı...

komkarbey' Alıntı:
merhaba arkadaşlar attığım emaile continantelden gelen cevap

Sorunuzda belirttiğiniz 215/65R16 98 H CCS Winter lastiklerde genelde
uygulanan hava basıncı, bayimizinde size belirttiği gibi 38 PSI dır. Ancak
zaman zaman takıldığı aracın muhtelif özelliklerine göre birkaç PSI farklı
değerler araç üreticileri tarafından tavsiye edilmektedir. Aracınızı
kullanırken uygulamanız gereken hava basıncı aracınızda (genellikle sürücü
kapısı içerisinde veya depo kapağında bulunur) bulunan lastik hava basıncı
önerileri doğrultusunda olmalıdır.
Aracınıza taktığınız kışlık lastiklerin, yazlık olanlarla aynı özelliklerde
olduğunu (yük endeksi, hız endeksi ve ebat olarak) varsayarsak, yazlık
lastik ile kışlık lastiklerin hava basınçlarında herhangi bir fark
bulunmamaktadır. (Yukarıda belirttiğim özelliklerin değişmesi durumunda
uygulanması gereken hava basıncını lütfen danışınız.)
Ancak sizin mailinizde belirttiğiniz 29 PSI, bu ebat için çok düşük bir
hava basıncıdır. Orada okuduğunuz değerin 2,9 Bar olma ihtimalini göz
önünde bulundurarak tekrar kontrol etmenizi, yine aynı şekilde bir
tespitiniz olması durumunda bu etiketin bir fotoğrafını çekerek tarafımıza
göndermenizi rica ederim. Bu şekilde hem tarafınıza en doğru bilgiyi
verebilirim, hem de olası bir yanlışlığın önüne geçmiş oluruz.
Konuyu bilgilerinize sunar, iyi günler ve güvenli sürüşler dilerim.

Saygılarımla / Best Regards

Okan ÖZDEMİR
Customer Service Manager
Continental Turkey
Kusura bakmayın ama bu emaili atan adamı işten kovardım ben. Saçmalamış resmen
 

Ynt: 29 psi lastik basıncı her tür lastik için standart olmamalı...

ümiterkan' Alıntı:
Kusura bakmayın ama bu emaili atan adamı işten kovardım ben. Saçmalamış resmen
EVET RESMEN SAÇMALIK.ARAÇTA KAPIDA 29 PSİ YAZIYOR
 



Ynt: 29 psi lastik basıncı her tür lastik için standart olmamalı...

Komkarbey, iş iyice heyecanlı olmaya başladı. Sen bu yazışmaları sürdür, bizi bilgilendir. Dilersen biz de yazışalım da, bu sefer işler karışır. Kalabalık olur. :D

Ya ümiterkan haklı (bu elemanı kovmak lazım) ya da eleman haklı (ümiti kovamayacağımıza göre, firmayı protesto ederiz. ;D ).

Benim anlayamadığım şu: 29 PSI ile 2.9 bar arasındaki fark ne?

Biri açıklarsa sevinirim.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,932
Kayıtlı Üye Sayımız
166,525
Kaydolan Son Üyemiz
ibissyusuf

SON KONULAR



Geri
Üst