29 psi lastik basıncı her tür lastik için standart olmamalı...

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mimar_ankara Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 135
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 81,303
Ynt: 29 psi lastik basıncı her tür lastik için standart olmamalı...

Lastikleri kullandığım için değiştirmem olanaksız. Silikalı vakumlu kış lastiği özellklerine ek olarak, sert kaba dişli at benzeri olması beni cezbetti. Ancak yük grubu lastiği olduğu için dediğiniz gibi ıslak asfaltta performansı düşebilir. Bu nedenle asfaltta basıncını 1-2 psi düşürmek biraz faydalı olur sanırım. Ancak diş ve hamur yapısına ek olarak c sınıfı yanak dayanımı toprak yol için olumlu özellik diye düşünmüştüm..
 

Etiketler
Ynt: 29 psi lastik basıncı her tür lastik için standart olmamalı...

C tipi yuk lastıklerde, hafıf araçlarda, süspansiyon sistemi (konfor-esneme-rot-rotıl,vb) etkilenır, sert lastıkler sonuçta... bazı arkadaşlar sıfır araç teslim aldıktan sonra, psi ölçünce 34-38 psi ölçmüşler, doğrudur, fabrıkası, aracın gümrük-bayı park-satış sürecinde uzun bekleme süresini hesaba katarak lastık havasını 4-7 ps fazla basıyorlar... Dustere bence de mevcut lastık tıpıne göre, yazın 28-30, kışın 30-32 psi. yeterlidir, verimlidir, güvenlidir derim... çok extrem lastıklerde (AT-MT,vb offroad tip lastıkler) farklı psi olacaktır tabıkı... ;)
 

Ynt: 29 psi lastik basıncı her tür lastik için standart olmamalı...

Bugün kış lastiğinin gerekliliğini bir kez daha anladım. Ara sokağa döndüğümde yokuş aşşağı frene bastım ve ta ki yokuş bitince zor durdum. Karşıdan araç gelmiş olsa, sağda solda araç olsa sürter ya da vururdum.
 

Ynt: 29 psi lastik basıncı her tür lastik için standart olmamalı...

youngsun' Alıntı:
Bugün kış lastiğinin gerekliliğini bir kez daha anladım. Ara sokağa döndüğümde yokuş aşşağı frene bastım ve ta ki yokuş bitince zor durdum. Karşıdan araç gelmiş olsa, sağda solda araç olsa sürter ya da vururdum.


geçmiş olsun, bende daha önceden yaşadım benzer durum, üstelik çok dik ve uzuun bir yokuşta...
Allahımn şanslı kullarından biriymişim ki yokuşun en başında mucizevi şekilde aracımı kaymaya başladıktan sonra durdurmayı başarabilmiştim.
Kar lastikleri 1 kere sizi kurtarsa, zaten kendini amorti eder...
 

Ynt: 29 psi lastik basıncı her tür lastik için standart olmamalı...

tekrar merhaba arkadaşlar contiye foto gönderdikten sonra yeni email aldım gerçekten ilgileniyorlar. bu da continin işini ne kadar iyi yaptığını gösteriyor ne diyelim başka. bana email yolladılar ayne gönderiyorum

Bilgi ve fotoğraf için teşekkür ederim. Bu konuyu araç üreticisi ve Almanya
merkezimiz üçgeninde görüşüyoruz. Sonuca bağladığımızda konu hakkında
tarafınıza bilgi ulaştıracağım. Bu tarz görüşmeler biraz vakit alabiliyor.
Dolayısı ile konu ile ilgilenilmediğini düşünmemeniz için bu hatırlatma
mailini yazmak istedim.
Bilgilerinize
Saygılarımla

Okan ÖZDEMİR
Customer Service Manager
Continental Turkey
 





Ynt: 29 psi lastik basıncı her tür lastik için standart olmamalı...

yani, duster fabrıka verısı bu lastıklere 29.psi. yapın demişken, lastık firması 39.psi. olcak derse nolacak... ;) ??? lastık ve araç özelliklerine ve ağırlık-kullanım şartlarına göre psi ayarlanmıyormu yani... 8)
 





Ynt: 29 psi lastik basıncı her tür lastik için standart olmamalı...

ben hiçbir marka araçta böyle lastik basıncı sorunu duymadım , anlamıyorum 29 psi bastığınızda sorun yaşıyor musunuz ?
 

Ynt: 29 psi lastik basıncı her tür lastik için standart olmamalı...

s.forester' Alıntı:
ben hiçbir marka araçta böyle lastik basıncı sorunu duymadım , anlamıyorum 29 psi bastığınızda sorun yaşıyor musunuz ?
Bu olay tamamen psikolojik. Ve bunun bir hikayesi var aslında ;D
İlk olarak Duster sahibi lastikçiye nitrojen bastırmaya gider.
Lastikçiye ''abi tüm havaları 29 yap der''.
Lastikçi ŞOK OLUR! ''Naptın kardeş 29 hava bu tekere çok az'' der.
Duster sahibi kapı içindeki etiketi gösterir. Lastikçi çok ikna olmasa da 30-31 psi hava basar(İçinden en az 36 psi hava basmak geçer)
Duster sahibi eve dönerken ve evde işde vs. aklında hep bu lastik basıncı az mı vb. cevapsız sorularla dolaşır.

Hikaye bitmez :D
 

Ynt: 29 psi lastik basıncı her tür lastik için standart olmamalı...

Aldığımdan beri 7000 km dir 30 Psi ile kullanıyorum. Konforu süper, yol tutuşu süper, Hiiiç bir problem yok. Memlekette herkez teknik direktörlükten sonra otomotiv mühendisliğine de soyunmuş işte.
 

Ynt: 29 psi lastik basıncı her tür lastik için standart olmamalı...

Monti' Alıntı:
Aldığımdan beri 7000 km dir 30 Psi ile kullanıyorum. Konforu süper, yol tutuşu süper, Hiiiç bir problem yok. Memlekette herkez teknik direktörlükten sonra otomotiv mühendisliğine de soyunmuş işte.

milletçe her konuda uzmanız iddiacıyız hırslıyız fanatikiz inatız...vs... maaşallah... ;)

ayrıca lastikçilerin yarıdan çoğu, taksilere 28-32.psi, jıplere-combivanalara 34-44.psi hava basmanın standart-doğru olduğunu sanırlar... lastik-araç özelliklerini pek bilmezler... usta-çırak ilişkisi ve ustasından gördükleriyle yetişirler öylece kalırlar... trajıkomık eğitim sonu... ;D
 

Ynt: 29 psi lastik basıncı her tür lastik için standart olmamalı...

youngsun' Alıntı:
Bu olay tamamen psikolojik. Ve bunun bir hikayesi var aslında ;D
İlk olarak Duster sahibi lastikçiye nitrojen bastırmaya gider.
Lastikçiye ''abi tüm havaları 29 yap der''.
Lastikçi ŞOK OLUR! ''Naptın kardeş 29 hava bu tekere çok az'' der.
Duster sahibi kapı içindeki etiketi gösterir. Lastikçi çok ikna olmasa da 30-31 psi hava basar(İçinden en az 36 psi hava basmak geçer)
Duster sahibi eve dönerken ve evde işde vs. aklında hep bu lastik basıncı az mı vb. cevapsız sorularla dolaşır.

Hikaye bitmez :D
AYNEN KATILIYORUM ;D ;D ;D
 



Ynt: 29 psi lastik basıncı her tür lastik için standart olmamalı...

contiden gelen cevap arkadaşlar

Yaptığımız görüşmeler hakkında kısaca bilgi vermek isterim.

Lastiklerin yük taşıma kapasiteleri içerisindeki hava basıncı ile orantılı

olarak değişen bir kavramdır. Araç üreticisi, tarafımızdan, bu lastik için

aracın ağırlığını taşıyacak olan hava basıncı ile ilgili olarak bir talepte

bulunmuş. Bu doğrultuda aracında, sizinde aracınızda olduğu gibi, 29 PSI

olarak bir tavsiyede bulunmuş. Teknik anlamda bunda herhangi bir sakınca

yok. Konunun detayına çok fazla girmeyeceğim, zira burada anlatamayacağım

kadar çok detayı mevcut.



Burada sizin aklınıza hangisini uygulayacağınız ile ilgili bir soru işareti

mutlaka takılacaktır. Benim size tavsiyem, hem kullanım şartlarınız

hem de Türkiye'nin yol şartları

gözönünde bulundurulduğunda 36-38 PSI arası bir hava ile kullanmanız

yönünde olacaktır.



Lastiğinizle ilgili aklınıza takılan her türlü soruda web sayfamızda

bulunan "bize ulaşın" bölümünden tarafımıza ulaşabilir ve bilgi

alabilirsiniz.





Bilgilerinize sunar, iyi günler ve güvenli sürüşler dilerim.





Saygılarımla









Okan ÖZDEMİR

Customer Service Manager

Continental Turkey
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,679
Mesajlar
1,522,096
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst