2012 Model Yeni Pick-Up Korando Sports Türkiye'de

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan dammak Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 449
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 82,161
Bu aracın mevcut Actyon Sports versiyonunu kullanan arkadaşlara bir sorum olacak;

Boyutlara bakıldığında belki diğer pick-uplardan daha küçük olsa da 4.965 x 1.90 x 1.765 gibi ölçüleriyle Dacia Duster, Nissan Qashqai, Kia Sorento ve hatta devasa Toyota Land Cruiser gibi binek arazi araçlarından daha heybetli boyutlara sahip...

Bir örnek vermek gerekirse Kia Sorento'dan 28 cm daha uzun ve 1,5 cm daha geniş...

Şimdi soruma geliyorum;

Bu ölçüler şehir içi trafikte kullanım ve park etmede herhangi bir soruna neden oluyor mu?

Birde konuyla alakasız olsa da başka bir sorum daha olacak...

Ben bu aracın yenilenmiş SUT 1 versiyonunu binek aile aracı olarak kullanmak üzere alacağım... Yani hiç bir yükleme yapma ve ticari olarak kullanma amacım olmayacak... Sadece tatillerde bavulları ve hafta sonları da ev için yapılan market alışveriş eşyalarını taşıyacağım...

Ancak bildiğim kadarıyla araç trafikte ticari olarak tescilleniyor...

Buradaki sorum şu;

Bu aracı kullanmak için B sınıfı ehliyet ve aracın kendi normal ruhsatı dışında başka bir belge, ruhsat vb. gerekiyor mu?
 

Etiketler
B sınıfı ehliyet yeterli ve başka bir belgeye gerek yok kullanmak için.Aracın boyutlarıyla ilgili olarakta bir sıkıntınız olacağını sanmıyorum.
 

celo53' Alıntı:
B sınıfı ehliyet yeterli ve başka bir belgeye gerek yok kullanmak için.Aracın boyutlarıyla ilgili olarakta bir sıkıntınız olacağını sanmıyorum.


Bilgiler için tşk...

Zaten bu aracın yeni kasasını alma konusunda son derece kararlıyım...

Şu an için beni düşündüren tek şey İstanbul'da yaşayan biri olarak boyutları yani park sorunu...

Birde yine mevcut Actyon Sports kullanıcılarına bir başka sorum daha olacak...

Bu aracın ön tamponuna özel koruma tamponu takılabiliyor mu?

Böyle bir aksesuar mevcut mu?
 

dammak arkadaşım

ben aynı senin kullanacağın gibi kullanıyorum aracımı 3. yıl oluyor,B sınıfı ehliyet ve otombil gibi özel,bundan önceki araçlarımda büyüktü (vito,carawelle) bence büyük aracın keyfi başka oluyor,özellikle uzun yolculuklarda ;) istanbulda yaşıyorum park konusuna gelince,sıkıntılı bir semte gideceğim zaman,en problemli semte bile otopark var,hiç yer aramam direk otoparka,sonrada keyiften ıslık çalarak gideceğim yere doğru yürürüm :D :D .sıkıntı yok yani,gönül rahatlığıyla al,güle güle kullan ;)
 

yns' Alıntı:
dammak arkadaşım

ben aynı senin kullanacağın gibi kullanıyorum aracımı 3. yıl oluyor,B sınıfı ehliyet ve otombil gibi özel,bundan önceki araçlarımda büyüktü (vito,carawelle) bence büyük aracın keyfi başka oluyor,özellikle uzun yolculuklarda ;) istanbulda yaşıyorum park konusuna gelince,sıkıntılı bir semte gideceğim zaman,en problemli semte bile otopark var,hiç yer aramam direk otoparka,sonrada keyiften ıslık çalarak gideceğim yere doğru yürürüm :D :D .sıkıntı yok yani,gönül rahatlığıyla al,güle güle kullan ;)




Tşk...

Aslında özellikle bu aracı tercih edişimin nedeni zaten büyük olması...

Ne bileyim şu ana kadar hep otomobil kullandım...

O yüzden biraz tedirginlik duyuyor olabilirim...

Yoksa 4X4 dizel otomatik pick-up elbetteki trafikte bir başka olacaktır...
 



dammak' Alıntı:
Bilgiler için tşk...

Zaten bu aracın yeni kasasını alma konusunda son derece kararlıyım...

Şu an için beni düşündüren tek şey İstanbul'da yaşayan biri olarak boyutları yani park sorunu...

Birde yine mevcut Actyon Sports kullanıcılarına bir başka sorum daha olacak...

Bu aracın ön tamponuna özel koruma tamponu takılabiliyor mu?

Böyle bir aksesuar mevcut mu?
Aracın ön tamponuna göre çok güzel koruma aksesuarları var ben yaptırdım oldu.:smiley:
 

celo53' Alıntı:
Aracın ön tamponuna göre çok güzel koruma aksesuarları var ben yaptırdım oldu. :smiley:


Ön tampon korumalarını Ssangyong servisinden mi aldınız, yoksa dışarıdan başka bir yerden mi bulup taktınız?

Bir de araçlarında aksesuar takılı olan arkadaşlar; ellerinde varsa görüntüleri burada yayınlarlarsa hepimiz yararlanabiliriz...
 

Gezilerimizi paylaştığımız ve araçlarımıza yaptıklarımızı paylaştığımız konu başlıklarında fotoğraflar var ordan da bakabilirsiniz.
 


yns' Alıntı:
dammak arkadaşım

ben aynı senin kullanacağın gibi kullanıyorum aracımı 3. yıl oluyor,B sınıfı ehliyet ve otombil gibi özel,bundan önceki araçlarımda büyüktü (vito,carawelle) bence büyük aracın keyfi başka oluyor,özellikle uzun yolculuklarda ;) istanbulda yaşıyorum park konusuna gelince,sıkıntılı bir semte gideceğim zaman,en problemli semte bile otopark var,hiç yer aramam direk otoparka,sonrada keyiften ıslık çalarak gideceğim yere doğru yürürüm :D :D .sıkıntı yok yani,gönül rahatlığıyla al,güle güle kullan ;)
slm yunus bey sizden biraz fikir alayım...
benin action sportu benim yerime askere gönderdim..şimdilik geçici olarak taksi alıcam ama en kısa sürede tekrar yerden yükselmek istiyorum..niyetim vito-transporter veya tekrar action sport almak....öncelikle aklımda vito da vardı özellikle bizim araçlardan daha az yakması ve uzun soluklu gezilerde konfor ve yolcu kapasitesi açısından ...siz vito kullanmışsınız action sportla kıyaslayınca görüşleriniz nedir..yoksa .hiç denemeden tekrar action sportamı döneyim...
 



cavdare' Alıntı:
slm yunus bey sizden biraz fikir alayım...
benin action sportu benim yerime askere gönderdim..şimdilik geçici olarak taksi alıcam ama en kısa sürede tekrar yerden yükselmek istiyorum..niyetim vito-transporter veya tekrar action sport almak....öncelikle aklımda vito da vardı özellikle bizim araçlardan daha az yakması ve uzun soluklu gezilerde konfor ve yolcu kapasitesi açısından ...siz vito kullanmışsınız action sportla kıyaslayınca görüşleriniz nedir..yoksa .hiç denemeden tekrar action sportamı döneyim...
a s
süspansiyon ve konfor açısından actyon sports'un hiç eksiği yok (arkada oturanların bazen ''diz mesafesi dar''demeleri dışında :mad: :smiley: )
hiç deneme,actyon sports al derim ;)
 

Orijinalden alıntı: lokosit

Orijinalden alıntı: dammak

Orijinalden alıntı: lokosit

4x4 düşünüyorsan başka hiçbir markaya bakma.
Diğerleri asvaltta 4x4 modunda gitmez, L200 de süper select 4x4 sayesinde her koşulda 4x4 gidersin. Buda yol tutuşu ve güvenlik demektir.
bu şanzıman özelliklerini iyice araştırmadan 4x4 almayın
Nasıl yani...[sm=alala.gif]


Ford ve Isuzu'ları otobanda 4X4 modunda kullanamayacak mıyım?
Doğrudur otobanda kar yoksa kullanamayacaksın, buna Navara, Hilux ve Actyon Sport da dahil.
Kullanırsan lastikler biter, akslara zarar verirsin.


Amarok nasıldır bilmiyorum. Sanırım kullanılabiliyor.



Orijinalden alıntı: lokosit


Orijinalden alıntı: blackcoupe


orta diferansiyel varsa herzaman 4x4 kullanilabilir. ama 4x4 asfalt yol icin degildir ki. bosuna mazot sarfiyatini ve lastik asinmasini arttirirsiniz.
orta diferansiyel yoksa asfaltta kesinlikle kullanilmaz aks kesersiniz.
yeni l200 lerde var galiba orta diff. emin degilim.
L200 asvaltta 4x4 kullanılınca yakıt 1lt artıyor, ama sağladığı güvenli sürüş lastiğindende yakıtından da fazla.
2H ve 4H modunda kullanım arasında savaltta dağlar kadar fark var. araç 2h konumunda yoldan falan haberi yok en ufak bir tümsekte arka zıplıyor ve sağa sola sallama yapıyor. 4H modunda bu sallama kesinlikle olmuyor.


Şahsen ben bu konudan hiç anlamıyorum...

O yüzden bu bilgi "doğrudur" veya "yanlıştır" diyemiyorum...

Ancak aramızda (bir başka forumda söylenmiş olan) bu sözleri teknik olarak yorumlayacak/cevaplayacak birileri vardır diye düşünüyorum...

NOT: Bu forumun kurallarını bilmediğim için sözü edilen konunun linkini koymadım. Eğer sakıncası yoksa koyabilirim.
 

dammak arkadaşım hepsi kamyonet sınıfında olan bu araçların kar,çamur,çeşitli arazi koşulları vs.haricinde kuru zemin ve asfaltta dört çeker modunda kullanılması hem yakıt tüketimi hemde aracın yürür aksamı açısından doğru değildir.Bizim araçlar için tavsiye edilen 4H modunda azami olarak 80 km. hıza çıkılması ki zaten karlı yada buzlu bir zeminde bu süratin üzerine çıkmak doğru değil. 4L yani ağır arazi şartlarında kullandığımız modda da en fazla 30 km.hız yapılmasıdır.Gerek bu sitede gerekse başka sitelerin forumlarında araç sahipleri genellikle kullandıkları araçları sanki kendileri imal ediyormuşcasına forumda bilgi sahibi olmak isteyen arkadaşlara yanlış bilgiler aktarmaktadırlar.Benim Ssangyong kullanmadan önce kullandığım araç ford rander idi.Şu anda tata ve çin malları haricinde ranger,L200,nissan,toyota,mazda,ssangyong kamyonetleri donanım ve sağlamlık açısından birbirine çok yakın araçlardır.Günümüzde önemli olan daha az paraya daha çok ne alırım ise ben Ssangyong derim.Sınıfında arkada makas kullanmayan tek kamyonet daha evvelki aracım ranger idi arkada oturanlar böbrek taşı dökerler yolda diğer kamyonetlerde dahil.Motor şanzuman mercedes,çok sağlam şase yapısı,en full modellerde özellikler yazmakla bitmez.Ama siz genede araştırın ve içinize ve cebinize göre en doğrusunu bulacağınızı umuyorum.
 

celo53' Alıntı:
dammak arkadaşım hepsi kamyonet sınıfında olan bu araçların kar,çamur,çeşitli arazi koşulları vs.haricinde kuru zemin ve asfaltta dört çeker modunda kullanılması hem yakıt tüketimi hemde aracın yürür aksamı açısından doğru değildir.Bizim araçlar için tavsiye edilen 4H modunda azami olarak 80 km. hıza çıkılması ki zaten karlı yada buzlu bir zeminde bu süratin üzerine çıkmak doğru değil. 4L yani ağır arazi şartlarında kullandığımız modda da en fazla 30 km.hız yapılmasıdır.Gerek bu sitede gerekse başka sitelerin forumlarında araç sahipleri genellikle kullandıkları araçları sanki kendileri imal ediyormuşcasına forumda bilgi sahibi olmak isteyen arkadaşlara yanlış bilgiler aktarmaktadırlar.Benim Ssangyong kullanmadan önce kullandığım araç ford rander idi.Şu anda tata ve çin malları haricinde ranger,L200,nissan,toyota,mazda,ssangyong kamyonetleri donanım ve sağlamlık açısından birbirine çok yakın araçlardır.Günümüzde önemli olan daha az paraya daha çok ne alırım ise ben Ssangyong derim.Sınıfında arkada makas kullanmayan tek kamyonet daha evvelki aracım ranger idi arkada oturanlar böbrek taşı dökerler yolda diğer kamyonetlerde dahil.Motor şanzuman mercedes,çok sağlam şase yapısı,en full modellerde özellikler yazmakla bitmez.Ama siz genede araştırın ve içinize ve cebinize göre en doğrusunu bulacağınızı umuyorum.


Selim Bey teşekkürler...

Aslında bende kararımı vermiş ve tercihimi Ssangyong'tan yana kullanmış bulunuyorum...

Zaten sözü edilen Ranger, L 200, Hilux, D-Max, Navara ve Actyon Sports gibi pick-upların en üst versiyonlarının bütün özelliklerini yan yana koyup karşılaştırdığınız zaman fiyat/performans ekseninde Actyon Sports açık ara öne geçiyor...

Beni en çok düşündüren şeylerden biri evimin bulunduğu sitede ve gittiğim yerlerde aracı park edecek yer bulabilmekti... Ancak bütün pick-uplara baktığımda 4965 mm uzunluk (1900 mm genişlik - bu boyut biraz büyük gibi... Ama o da iç kabinde konfor sağlıyor) ile boyu en kısa olanın Actyon Sports olduğunu gördüm... Diğerlerinden 20 ile 40 cm daha kısa... Bu ölçüler Actyon Sports'un 2 kat fiyatı ile satılan 4874 mm lik uzunluğa ve 1820 mm lik genişliğe sahip en iyi aile otomobillerinden biri olan Passat Variant'ın boyutlarına yakın...

Ehh millet Passat'ları park edebilecek yer bulabiliyorsa bende Actyon Sports'u park edebilecek yer bulabilirim diye düşünüyorum...

Şimdilik yapabildiğim tek şey oturup yeni kasa Actyon Sports'ları beklemek ve fiyatının artmaması için dua etmek...
 

Alıntı <blockquote>''Orijinalden alıntı: lokosit

4x4 düşünüyorsan başka hiçbir markaya bakma.
Diğerleri asvaltta 4x4 modunda gitmez, L200 de süper select 4x4 sayesinde her koşulda 4x4 gidersin. Buda yol tutuşu ve güvenlik demektir.
bu şanzıman özelliklerini iyice araştırmadan 4x4 almayın,,

ben şahsen aracımın 4x4 moduna ben istediğim zaman geçmesini isterim(awd,sürekli 4 çeker olmasını istemem).
asvaltta,düzgün yolda neden 4x4 modunda gideyimki.150-200 bin € luk binek araçlar güvensizmi veya asfaltta düzgün yolda 4x4 modunda gitmediği için kaza yapan kaç araç vardır? bu hem aracı hem cebi yorar :(
amaç araçların asfalttaki performansı ise bizim araçların makaslı değil yay'lı olması bile yeterli bir avantaj üstelik fiyat avantajıda cabası,bizim aracların ful olanı 50-55 bin civarı para,aynı özelliklerde başka bir markaya en az 20 bin fark vermen lazım :eek:

dammak arkadaşım,bu tarz bir araca ihtiyacın varsa,kafanda cebinde rahat olsun al bir actyon sports rahatına bak ;) </blockquote>
 



yns' Alıntı:
Alıntı <blockquote> dammak arkadaşım,bu tarz bir araca ihtiyacın varsa,kafanda cebinde rahat olsun al bir actyon sports rahatına bak ;) </blockquote>


Yunus Bey, size de teşekkürler...

Yeni kasa Actyon Sports'u beklemedeyim...

Eğer fiyatlarda anormal değişiklikler olmazsa, gelir gelmez bir tane alıp aranıza katılacağım... ;D
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,703
Mesajlar
1,522,440
Kayıtlı Üye Sayımız
166,547
Kaydolan Son Üyemiz
Tsukuyomi

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst