2008 Grand Vitara Dizel

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ugurgul Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 206
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 79,660
Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

freebird' Alıntı:
Arkadaşlar,
Son mesajıma (Suzuki ve benzeri birçok araçtaki normal sürüş modunda 43/57 oranı ile alakalı) destek/ıspat olarak ve ayrıca sürekli 4wd pozisyonunun avantajlarına istinaden işin gerçek uzmanı Subarunun sitesinden aldığım yazıyı sunuyorum ;

Subaru, güvenlik ve performansı bir arada sunan ideal aktarma sisteminin Simetrik Sürekli Dört Çeker teknolojisi olduğuna inanmaktadır. Neden önden çekiş ya da arkadan itiş değil ? Çünkü her koşulda keyifli bir sürüş ve güvenlik hissini bir arada sunabilen ve motor gücünün iki tekerlek yerine dört tekerleğe eşit olarak aktarılabilindiği tek sistem sadece Subaru araçlarında standart olarak bulunan Simetrik Sürekli Dört Çeker teknolojisidir. Hava ya da yol şartları ne olursa olsun, Simetrik Sürekli Dört Çeker teknolojisi sayesinde tüm Subaru’lar size ve tüm sevdiklerinize en güvenli ve en keyifli yolcukları sunan, vazgeçemeyeceğiniz birer yol arkadaşı olacaklardır.

Bir de dediğim gibi Audi simetrik olmasa da 50/50 (quatro drive)oranını sağlayan 2. marka



tabiki her yğidin bir yoğurt yiyişi vardır hesabı,ve kimse yoğurdum kara demez ,subaru rally parkurlarında iyi,sonra suv pazarına da girdi,ama benim
gönlümde olmadı hiç suv anlamında
aşağıdaki link eğitim olarak enteresan,symetriv awd prensibi anlamında
http://www.vtunnel.com/index.php/1010110A/87af22d2d645e1ca18160e925d7cae56c9e1841150108aae0d02ceac79010e8bd2aa2673b07617ec16584
selamlar
 

Etiketler
Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

Subaru ile Suzuki off road parkuru açısından mukayese bile götürmez tabi ki ,ben sadece konuyla alakalı(sorulan bir soruya cevap niteliğinde) , normal sürüş modunda 50/50 oranının tescilli tek markası olarak verdim bu örneği ,anlıyamadığım ve beklenti içinde olduğum bir nokta da; Suzuki nin de mekanik aksam üzerinde gösterdiği başarıyı diesel motor ve çekiş/sürüş teknolojisi üzerinde de gösterip artık bu önemli konulara da el atması....bu konuda ar-ge yapılanmalarını bilemiyorum ama artık Renault motorlarından vazgeçip kendi markasını kullanması çok daha iyi olacaktır.
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

freebird' Alıntı:
Subaru ile Suzuki off road parkuru açısından mukayese bile götürmez tabi ki ,ben sadece konuyla alakalı(sorulan bir soruya cevap niteliğinde) , normal sürüş modunda 50/50 oranının tescilli tek markası olarak verdim bu örneği ,anlıyamadığım ve beklenti içinde olduğum bir nokta da; Suzuki nin de mekanik aksam üzerinde gösterdiği başarıyı diesel motor ve çekiş/sürüş teknolojisi üzerinde de gösterip artık bu önemli konulara da el atması....bu konuda ar-ge yapılanmalarını bilemiyorum ama artık Renault motorlarından vazgeçip kendi markasını kullanması çok daha iyi olacaktır.
firmaların her şeyi kendilerinin yapması bayağı maliyetli,dikkat edin, kendilerine uygun teknik isteklerde bulunup mesela motor yaptırıyor,oda başkasına 4*4 teknolojisini veriyor,yani herkes biribirinden yararlanıyor ve her firmanın etkili olduğu alanlar var,böylesi daha uygun
suv araçlardada en etkili markalar bile genelde böyle davranıyorlar,belki istisnalar vardır
mühim olan bizler için bunları iyi takip edip,hangi teknolojiyi kulanmış,kimden yararlanmış,daha eski teknolojimi ,uygunluk (yakıt,performance) v.b bilgileri iyi değerlendirip karar vermek,bu arada en göz ardı edilmeyecek husus bence firmanın konuyla ilgili seceresi veya geçmişi
selamlar
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

KİŞİSEL olarak; SUZUKI'nin Grand Vitara'da farklı marka motor kullanmasına itirazım yok. Hatta dizel versiyonda REANULT'un 1.9 DDiS motorunu kulanmasına da itirazım yok.
İtirazım; 1.900cc hacmindeki bir motor ile ancak 129BG ve 300Nm tork sağlanması.
OYSA beklentim; şöyle 2000cc'yi geçmeyen bir dizel motor kullanarak 150 HP güç ve 350Nm tork elde edilebilmesi.

Açıkçası 129HP, 4WD ve 1650kg ağırlığındaki yeni kasa Grand Vitara 5K için, özellikle YOL (On-Road) şartlarında bazen yetersiz kalabiliyor.
Özellikle, 3. 4. veya 5. vitesteyken hafif yavaşladığınızda toparlanması zor oluyor, hatta çoğu zaman vitesi küçültmeden toparlanmıyor araç.

Aynı araca sahip bir arkadaşımla beraber motora DTE-Systems Box-Modül uygulaması ile gücü 156HP, torku da 365Nm'e yükselltik.
Bu modül max torku da daha düşük devirlerden itibaren sağlayabildiği için ivmelenme SÜPER oldu diyebilirim.
YANİ; artık belli bir vitesteyken yavaşladığımızda, vites küçültmeye gerek kalmayıp, aynı viteste kolayca hızlanma olanağına ilaveten, şehirler-arası yolculuklarda 90-100Km/saat sabit hızla seyredilmesi halinde yakıt tüketimini 5.9lt/100km'ye kadar düşürmek de mümkün.
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

benim motora itirazım var;
ne demek, suzuki kendi motorunu üretemeyecek mi?
bu motorların hepsi(benzinlide dahil) eski jenerasyon motorlar. renault kendi araçlarında bile artık kullanmıyor. 1,9 dizel motor laguna2 ve kangoo kullanıldı. 160-180 bin en fazla gideceği ömür(dikkatli kullanımla).110 binde motor yaptıranlar var!!!
ancak amerikada sattıkları modeller farklı, hem torku fazla hem ek özellikleri.,hem de gidecekleri km
ayrıca.land roverlerde olan kontrollü iniş sistemi dahi mevcut.
benzinli motroları ise(2,0 için, 2 suzuki genel servisinin söylemi,onların yalancısıym) bir önceki kasanın biraz modifiye edilmişi..yani ekstrası yok.
diğer kısıma gelecek olursak avantajlı kısım otomatik şanzımanı(ki bu tip şanzımnlar neredeyse artık kullanılmıyor).
manuel şanzıman için forumda birkaç kişiden şikayet var.
bana göre; suzuki motor yapamıyor ve dışarıdan motor alması gerekiyorsa, alabileceği motorlar yeni jenerasyon olmalı mesela 1,6TSI, 2,0TSI, 2,0TDI gibi.
şanzıman tiptronik olmalı(artık bu şuan kullanılan otomatikler tarih oldu)ki az yaksın(ki 6 vites oluyor ve vites geçişleri hissedilmiyor)
ve tüm modellerinde( 1,6 3kapılı modeller dahil) mutlaka 4H_LOCK ve 4L-LOCK olmalı
ses yalıtımına biraz daha önem vermeli(dizel modellerin sesi neredeyse tamamı içeride, benzilide ise yüksek devirde ..)
Ülkemizdeki distribütörün servis ve diğer hizmetlere daha fazla önem vermeli(fender flare set ülkemizde var mı dedim, ban cevapları sadece amerikaya satılıyormuş oldu.)
ama yinede herşeye rağmen bu sınıfta, bu modellde ve bu özellikte Türkiyede alınabilecek en iyi araç bunlar...
aşığız ne yapalım:smiley:
 



Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

darkmajesty' Alıntı:
benim motora itirazım var;
ne demek, suzuki kendi motorunu üretemeyecek mi?
bu motorların hepsi(benzinlide dahil) eski jenerasyon motorlar. renault kendi araçlarında bile artık kullanmıyor. 1,9 dizel motor laguna2 ve kangoo kullanıldı. 160-180 bin en fazla gideceği ömür(dikkatli kullanımla).110 binde motor yaptıranlar var!!!
ancak amerikada sattıkları modeller farklı, hem torku fazla hem ek özellikleri.,hem de gidecekleri km
ayrıca.land roverlerde olan kontrollü iniş sistemi dahi mevcut.
benzinli motroları ise(2,0 için, 2 suzuki genel servisinin söylemi,onların yalancısıym) bir önceki kasanın biraz modifiye edilmişi..yani ekstrası yok.
diğer kısıma gelecek olursak avantajlı kısım otomatik şanzımanı(ki bu tip şanzımnlar neredeyse artık kullanılmıyor).
manuel şanzıman için forumda birkaç kişiden şikayet var.
bana göre; suzuki motor yapamıyor ve dışarıdan motor alması gerekiyorsa, alabileceği motorlar yeni jenerasyon olmalı mesela 1,6TSI, 2,0TSI, 2,0TDI gibi.
şanzıman tiptronik olmalı(artık bu şuan kullanılan otomatikler tarih oldu)ki az yaksın(ki 6 vites oluyor ve vites geçişleri hissedilmiyor)
ve tüm modellerinde( 1,6 3kapılı modeller dahil) mutlaka 4H_LOCK ve 4L-LOCK olmalı
ses yalıtımına biraz daha önem vermeli(dizel modellerin sesi neredeyse tamamı içeride, benzilide ise yüksek devirde ..)
Ülkemizdeki distribütörün servis ve diğer hizmetlere daha fazla önem vermeli(fender flare set ülkemizde var mı dedim, ban cevapları sadece amerikaya satılıyormuş oldu.)
ama yinede herşeye rağmen bu sınıfta, bu modellde ve bu özellikte Türkiyede alınabilecek en iyi araç bunlar...
aşığız ne yapalım:smiley:
çok güzel ve haklı isteklerde bulunuyorsunuz,fakat bunların maliyete yansıması ne olacak,bir de adamların hangi pazara önem verdikleri önemli
rakiplerinin hangi paraya ne verdikleride
selamlar
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

unc' Alıntı:
çok güzel ve haklı isteklerde bulunuyorsunuz,fakat bunların maliyete yansıması ne olacak,bir de adamların hangi pazara önem verdikleri önemli
rakiplerinin hangi paraya ne verdikleride
selamlar
amerika'da 18779 ile 24849 dolar arasında satılıyor(resmi site fiyatları).
bu kadar fark
(bizde 50000 dolar, bizdeki bir kişi amerika'da baz modelinden 3 tane , en lüksünden 2 tane GV alıyor)
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

darkmajesty' Alıntı:
amerika'da 18779 ile 24849 dolar arasında satılıyor(resmi site fiyatları).
bu kadar fark
(bizde 50000 dolar, bizdeki bir kişi amerika'da baz modelinden 3 tane , en lüksünden 2 tane GV alıyor)

Amerika'da ÖTV diye bişey var mı?
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

sayın nkurtkaya gayet güzel cevaplamış
ama vergi rejiminden gelen satış fiatı fahiş farklılığı başka birşey
eşit mukayese için amerikadaki diğer suv fiatlarını mukayese etmek gerekir
aracın sunduğu yenilikler,teknolojiler ve hangi alıcı pazarını hedeflediği fiatını belirliyor
suzuki 18-25K aralığındayken x3 veya lr 2 35-40K arasında,liberty de bunlara yakın
bu işler böyle,
hani derlerya ne kadar para o kadar köfte bence ,bu kural genelde pek değişmiyor
selamlar
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

unc' Alıntı:
sayın nkurtkaya gayet güzel cevaplamış
ama vergi rejiminden gelen satış fiatı fahiş farklılığı başka birşey
eşit mukayese için amerikadaki diğer suv fiatlarını mukayese etmek gerekir
aracın sunduğu yenilikler,teknolojiler ve hangi alıcı pazarını hedeflediği fiatını belirliyor
suzuki 18-25K aralığındayken x3 veya lr 2 35-40K arasında,liberty de bunlara yakın
bu işler böyle,
hani derlerya ne kadar para o kadar köfte bence ,bu kural genelde pek değişmiyor
selamlar

Her pazarın yapısı ıfarklı. Amerika'lılar büyük motor hacimli geniş araçları tercih ederler ve benzinin galonu sudan ucuzdur (gerçi artık tam da öyle değil ama...) doğal olarak bu pazardaki kullanıcıların alışkanlıkları ve talepleri Türkiye gibi akaryakıt fiyatlarının dünyanın en pahalısı olan bir ülkedeki kullanıcılardan farklıdır. Bizim için aracın az tüketmesi yedek parçanın bulunabilir ve fiyatının ucuz olması herşeyden önce gelirken Johny için durum farklıdır. Johny'nin ülkesinde yedek parça bulamamak diye bir şey düşünülemez ama Ahmet bey için bu önemlidir.
İşte bunun için aynı GV'yi Johny V6 motor ile alabilirken Ahmet bey 2.0 motordan ötesini bulamaz, bulsa da ÖTV, MTV ve benzin fiyatı sebebiyle alamaz.
 



Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

nkurtkaya' Alıntı:
Her pazarın yapısı ıfarklı. Amerika'lılar büyük motor hacimli geniş araçları tercih ederler ve benzinin galonu sudan ucuzdur (gerçi artık tam da öyle değil ama...) doğal olarak bu pazardaki kullanıcıların alışkanlıkları ve talepleri Türkiye gibi akaryakıt fiyatlarının dünyanın en pahalısı olan bir ülkedeki kullanıcılardan farklıdır. Bizim için aracın az tüketmesi yedek parçanın bulunabilir ve fiyatının ucuz olması herşeyden önce gelirken Johny için durum farklıdır. Johny'nin ülkesinde yedek parça bulamamak diye bir şey düşünülemez ama Ahmet bey için bu önemlidir.
İşte bunun için aynı GV'yi Johny V6 motor ile alabilirken Ahmet bey 2.0 motordan ötesini bulamaz, bulsa da ÖTV, MTV ve benzin fiyatı sebebiyle alamaz.
haklısınız ,katılıyorum,tabiki amerika büyük pazar
benim demek istediğim,daha önceki arkadaşın isteklerini suzuki uygulasa fiatı artar,adamlar bunu aracın kendi segmenti içinde ayarlamaya çalışıyorlar(teknoloji ve seçenekler anlamında)
yoksa ülkeler arası vergi rejimleri falan ayrı politikalar,halbuki amerikada da yakın hacimdeki araçlar arasında epey fiat farkı olabiliyor,segment meselesi demek istiyorum
yani kısaca herşeyi aynı kalite ve teknolojide olan iki araç arasında biri diğerinden daha uçuk fiatlı olamaz
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

darkmajesty' Alıntı:
bu motorların hepsi(benzinlide dahil) eski jenerasyon motorlar. renault kendi araçlarında bile artık kullanmıyor. 1,9 dizel motor laguna2 ve kangoo kullanıldı. 160-180 bin en fazla gideceği ömür(dikkatli kullanımla).110 binde motor yaptıranlar var!!!
...........................................................................................
bana göre; suzuki motor yapamıyor ve dışarıdan motor alması gerekiyorsa, alabileceği motorlar yeni jenerasyon olmalı mesela 1,6TSI, 2,0TSI, 2,0TDI gibi.
EVET, benim de demek istediğim tam olarak buydu. AYRICA, 3. sayfada sorduklarıma verilen cevaplardan öğrendiklerimden sonra düşünüyorum da; arka aksa LSD tipi diferansiyel kilidi, tepe çıkış + tepe iniş desteği hoş olmaz mıydı?
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

BRAVEHEART' Alıntı:
EVET, benim de demek istediğim tam olarak buydu. AYRICA, 3. sayfada sorduklarıma verilen cevaplardan öğrendiklerimden sonra düşünüyorum da; arka aksa LSD tipi diferansiyel kilidi, tepe çıkış + tepe iniş desteği hoş olmaz mıydı?
bir sonraki model revizyonunda mutlaka koyacaktır, rakipleri koyuyor,tabiki o geri kalamaz
bir de bu konan fonksiyonların ne kadar etkin çalıştıkları çok önemli,bu işlerin altında yılların deneyimi yatmakta,denemek lazım,,hangi şartlar altında çalıştıklarıda çok önemli bu arada suzuki amerikadaki modeline koymuş
araç sıfır alınacaksa çok ince araştırmak lazım,çünkü satıcılar genelde doğru bilgi vermiyorlar,veya önemli bilgiler onlara verilmiyor(kıl sorular soranlar için),ben spyshot bilgilerini bile takip ederim
selamlar
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

BRAVEHEART' Alıntı:
......; arka aksa LSD tipi diferansiyel kilidi, tepe çıkış + tepe iniş desteği hoş olmaz mıydı?

Olmaz olur mu çok hoş olur. Hatta hem öne hem arkaya olur. İşte o zaman kar buz (uygun lastik ile) engel olamaz.
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

arka aksda lsd benim pinin de vardı,karda çok iyi ve etkin çalışıyordu,ama tekerleklerden biri boşa çıkarsa işe yaramıyor,mutlaka zayıfda olsa yere temas etmesi gerekli
ama iyi bir tc gayet etkin çalışıyor(iyi den kastım hızlı tepki vermesi)
hem ön hem de arka aksda olunca araç bayağı etkili kabiliyet kazanıyor,bildiğim kadarıyla zaten hem lsd hemde tc uyumlu çalışamıyorlar birlikte
selamlar
 



Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

Benim görüşüme göre de ,Suzuki diesel motor için altyapı yatırımlarda geç kaldığı için bu durumlarla karşılaşıyor ve demek ki baz araştırmalarında en ekonomik ve masrafsız olarak da Renault motorunu " biraz demode olsa da " uygun görmüşler(ama Japonlar uygun gördüyse de bu motor için kimse endişelenmesin bence)...tabi ki konu direk maliyet hesabına dayanıyor,yoksa dünyanın en iyi motosiklet ve deniz motorlarını üreten bir marka bunun altında da kalmazdı diye düşünüyorum.
Olsun ya ,ben memnunum hafif gürültü var ama ilk çalışma anında ve 120 den sonra hissediyorum ,en azından 1.9 hacmine göre çok ekonomik, bu da benim tesellim..Tiguan ın TSI ı gibi 10 civarı yakmıyor,bu son model motor da ne olmuş yani :smiley: hem birçok SUV ye bakarsanız yakıt sarfiyatları hep yüksek
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,045
Mesajlar
1,527,866
Kayıtlı Üye Sayımız
166,792
Kaydolan Son Üyemiz
wdeepw

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst