2008 Grand Vitara Dizel

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ugurgul Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 206
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 77,145
Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

günümüzde motorun çok yüksek olmasıyla yakıtın çok yüksek olması arasında doğru orantı yok. araç aynı kasa ise yüksek motor araç çabuk toparlaycağı için daha az yakacaktır.
bunun en güzel örneği 1,6 jlx ile 2,0 birbirne yakın oranda yakmasıdır.
ki yine amerikan suzuki sitelerine bakarsanız, 2,0cc ile 3,2 cc yakıtı biribirine çok yakındır. buradaki önemli fark yakıtın ucuz olması değildir. alınan yıllık vergidir.
sitemizin land rover sayfalarına girerseniz 3,9 cc ile 2,5 cc arasında tercih 3,9 yönündedir. bu hem yakıt hem güç, birliktedir.
dediğim gibi tek dezavantaj yıllık vergidir. yoksa yüksek motor yüksek derecede yakmaz.
parça konusuna gelince fiyat farkı subap sayısıyla orantılıdır. çünkü valv sayısı ile birlikte diğer parçalarda artacaktır. ancak motor gücü farklı subap saysı aynı ise parça açaısıdan iki grup arasında ''anlamlı'' fark yoktur(bu görüş yakın bir arkadaşımın kullandığı BMW'de denenmiştir).
tabiki kimse benim yoğurdum ekşi demez ve demeyecektir.
tiguan için;
araç yeni nesil motor(2,0 TDI) beniznlisi(1,4). aracın benzinli motorunun yakıtı suzuki dizelle aynı, fakat küçük bir ayrıntı 1,9 ile 1,4(1360cc) arasında ciddi bir vergi farkı var.
diğerdurum hızlanmalar anlamlı derecede farklı.
ama suzukiyi tiguandan ayıran en özemli husus arazi kabiliyeti farkı.sadece bu durum için suzuki tercih edilir. ancak neden daha iyisini yapmasın...değilmi?
 

Etiketler
Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

freebird' Alıntı:
Benim görüşüme göre de ,Suzuki diesel motor için altyapı yatırımlarda geç kaldığı için bu durumlarla karşılaşıyor ve demek ki baz araştırmalarında en ekonomik ve masrafsız olarak da Renault motorunu " biraz demode olsa da " uygun görmüşler(ama Japonlar uygun gördüyse de bu motor için kimse endişelenmesin bence)...tabi ki konu direk maliyet hesabına dayanıyor,yoksa dünyanın en iyi motosiklet ve deniz motorlarını üreten bir marka bunun altında da kalmazdı diye düşünüyorum.
Olsun ya ,ben memnunum hafif gürültü var ama ilk çalışma anında ve 120 den sonra hissediyorum ,en azından 1.9 hacmine göre çok ekonomik, bu da benim tesellim..Tiguan ın TSI ı gibi 10 civarı yakmıyor,bu son model motor da ne olmuş yani :smiley: hem birçok SUV ye bakarsanız yakıt sarfiyatları hep yüksek
sayın freebird
takmayın kafanıza,binin aracınıza tadını çıkarın,ileride kimbilir neler olur,neler çıkar ,ayrıca insan devamlı deneyim kazanıyor bu konularda
suv lar genelde daha fazla yakarlar,en başta rüzgar direçleri yüksek ,mekanik kayıpları daha fazla v.s
yakıt hesabınabence nekadar tork veriyor,ne yakıyor olarak bakmak daha uygun,benzinli ile dizeli birbirine vurdurmayın ,çünkü değerleri değişik
olaya vergileride karıştırmamak gerekir,bu teknik bir olay ,öbür hesaplar size olan toplam maliyete girer ki ayrı bir konu
insanlar yılda 1-2 ay için onca para verip yazlık alıyor,her şeye finans gözlüğü ile bakarsak bu işlerin tadı kalmaz bence
selamlar
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

EVET; BENCE de araçlarımızı eksiklikleri, fazlalıklarıyla oldukları haliyle kabul edip, keyfini çıkarmak en iyisi. Tabii ki özellikle eksikliklerinin farkında olup, sınırlarını bilmek en iyisi.
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

Yok canım kafama taktığım yok bişeyi,taksaydım bu aracı almazdım zaten ....
Motor gücü ve yakıt ekonomisi karşılaştırmalarıyla ilgili yorumlara katılıyorum,ben biraz daha realistik düşündüğüm için Türkiye koşullarına göre mukayeseleri "max ekonomi ve max verimlilik"prensibine göre yaptığım için büyük hacimli mororlar daha küçükleriyle yakın yakıt yaksalar dahi vergi olaylarını hesaba katınca olayın rengi değişiyor,gönül ister ki astronomik/anlamsız vergiler ödemeden 3000-4000 cc hacminde araçlar kullansak,ama....(bu bağlamda zaten yakıt benim için problem olmayacaktır)

Sevgili Unc , ben ileride ve hiçbirzaman Türkiye'de kullanıcı lehine birşeylerin poz değişeceğine kesinlikle inanmıyorum,dua edelim de mevcut şatlar muhafaza edilsin,sektör gelişse de en iyileri/en verimlileri çıksa da bu vergilerle bizim bu teknolojilerden gönül rahatlığıyla yararlanmamız imkansız.Ayrıca düşük hacim/yüksek performans sağlayan TSI motorlara da istisnai bir güzellik düşüneceklerini düşünüyorum.Görürsünüz

Yani düşünsenize adamlar kendilerini aşıyor 1.4TSI ve türevi motorlara 150hp üzeri güç ve yüksek tork sağlayabiliyorlar ,bu olayı daha da geliştirme çabasındalar ,(dieseller üzerinde de çalışılıyor) o zaman yüksek CC motorların bir espisisi kalmayacak demektir ,yani vergi dilimlerini kesinlikle bu koşullara göre düzenleyeceklerdir(Beygir gücü,tork,ağırlık,vs..gibi etkenler de gözönüne alınacaktır diye nacizane düşünüyorum,maalesef diyeceklerimi yine yutuyorum.........)
Yani kafaya takılan çok daha başka şeyler var aslında ,O yüzden aracımla problemim yok benim :smiley:
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

sayın freebird
dediklerinize katılıyorum,bazı ülkelerde sadece motor hacmine değil,beygir gücüne ve emisyon değerlerine göre değişen katsayılarla taşıt vergisi alınmakta
amaç açık kapatmak ve yolmak olduğu için,yani zihniyetler değişmediği için bizde ilerleme olmuyor,neyseki verginin aracın kilosu ile olan ilgisi düzeltildi
bence bu olaylar araçların parasal değerleri ile direk bağlantılı olsa bu işler düzelir,daha adaletli olur,pahallı arabaya binen ,ister araba ister suv ,ne farkederki daha fazla vergi versin,çünkü cc hesabı adaletli olmuyor,günümüzde teknoloji çok gelişti
selamlar
 



Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

Son mesajdan bugüne 1 aydan fazla zaman geçmiş. 1.9 DDiS cephesinde değişen bişey yok mu?
Ocak yani motorlu taşıt vergi ayı yaklaştıkça, beni afakanlar basmaya başladı yeniden ???
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

BRAVEHEART' Alıntı:
Son mesajdan bugüne 1 aydan fazla zaman geçmiş. 1.9 DDiS cephesinde değişen bişey yok mu?
Ocak yani motorlu taşıt vergi ayı yaklaştıkça, beni afakanlar basmaya başladı yeniden ???

Konu başlığı olan off road performansı ile ilgili bir videoya rastladım paylaşmak istedim, aşağıdaki sitede Suzuki grand vitaranın moğolistan-sibirya dakar benzeri rally dek performansını bulabilirsiniz

http://www.metacafe.com/watch/1569852/transsyberia_2008_team_suzuki_mongolia/

umarım linki doğru vermişimdir, slmlar
 



Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

Paylaşım için teşekkürler Vecihi Bey. Yeni kasalara da uygun şnorkel bulunduğunu görmek sevindirici.
Merak ettiğim; ACABA bu ralli için yeni kasalara yükseltme uygulamışlar mıdır?
 



Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

BRAVEHEART' Alıntı:
Paylaşım için teşekkürler Vecihi Bey. Yeni kasalara da uygun şnorkel bulunduğunu görmek sevindirici.
Merak ettiğim; ACABA bu ralli için yeni kasalara yükseltme uygulamışlar mıdır?
Kesinlikle en az benimki kadar yükseltme vardır( off road garage bölümünde suzuki yeni g.vitara başlığında), bu rally de günlerce süren ve birçok etaptan oluşan zorlu bir yarış mutlaka ilave modifikasyonları vardır
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

Vecihi' Alıntı:
Kesinlikle en az benimki kadar yükseltme vardır( off road garage bölümünde suzuki yeni g.vitara başlığında), bu rally de günlerce süren ve birçok etaptan oluşan zorlu bir yarış mutlaka ilave modifikasyonları vardır
öncelikle paylaşım için teşekkürler
kesin modifikasyon vardır,standart araba ile bence kimse cesaret edemez,zaten standart arabanın yapılış amacı bir yere kadar,iş o kadar ucuz mu,zorlu bir rally ,bildiğim kadarıyla
selamlar
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

Paylaşım için teşekkürler,ben de kullanılan lastikleri ve yaptıkları yolun mesafesini merak ettim,lastikler de iyi sınav vermiş..araç zaten verir onda bir şüphemiz yok herhalde :smiley:
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

Sayın Levent Bey'in yeni kasa Grand Vitara'sına yükseltme, karter koruma, tavan sis farları uygulaması ve bunu fotolar eşliğinde bizlerle paylaşması sonucunda, yeni kasa Grand Vitara ile ilgili açılmış olan konuları bir arada ve tekrar sunmak farz oldu.

1- Modifiye, yükseltme, karter koruma ve tavan sis farları: http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=41452.0

2- Motor, mekanik aksam ve çalışması hakkında bilmediklerimiz:
BOX-tuning modül ile motor gücü ve torkunu artırma: http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=29337.0
Elekttrikli turbo soğutma motoru: http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=31460.0
V-Kayışı değişimi: http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=28563.0

3- A/T, 4-mevsim, kışlık lastikler ve boyutları: http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=30676.0

4- Aracımıza uygun aksesuarlar:
ön-arka tampon koruma: http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=28006.0
far çerçevesi, paspas seti, bagaj havuzu: http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=33922.0

5- Periyodik bakımlarda yapılan ayarlar, değişmesi gereken parçalar: http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=33728.0
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

SUZUKI forumunda "1.6 motorun ömrü ne kadar" gibi konu başlıklarını görünce ben de merak ettim.
İDEAL ŞARTLARDA 1.9 DDiS (dizel) motorun beklenen ömrü kaç km ACABA? Bilen var mıdır?
 



Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

dizel ve benzinli motorların km farklıdır.
ancak mevcut yeni nesil ddis renault motoru olması nedeniyle 150000-200000 civarında gidebilileceği belirtiliyor, ancak bu motorların kullanıldığı ilk araçların renault- kangoo modellerinde olduğu belirtiliyor. bunu renault servislerine sorduğumuzda 110000km'de motor yaptıranların olduğu söyleniyor(renoda kangoo-1. nesil ve laguna-2. den sonra bu motoru kullanmadı). tabi bu durum kullanıldıkça belli olacaktır.ancak benim çevremde şuanda çok km yapmış DDİS yok. Suzuki belki motor üzerinde oynama yapmış olabilir.internette satılan araçlarda şunda 100000 deviren DDİS araç yok. bekleyip görmek lazım.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,846
Mesajlar
1,524,222
Kayıtlı Üye Sayımız
166,630
Kaydolan Son Üyemiz
merceuriii

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst