2008 Grand Vitara Dizel

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ugurgul Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 206
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 77,208
Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

BRAVEHEART' Alıntı:
Desenize;

soğuk bir kış günü, dağa tırmanan karlı-buzlu bir rampada (YOL),

aynı anda 1 ön ve 1 arka teker patinaja düşerse, ki böyle bir yolda kaçınılmaz olarak düşer sanırım,
4H-Lock'da olsa bile öylecene kalıvereceğiz AYAZDA :eek: ??? :( :'(

NASIL? Şiir gibi oldu ama di mi :p

2 çeker ile 4 çeker arasındaki fark bu. normalde 2 çeker kolayca patinaya düşebilir ama 4 çeker de bu ihtamal daha düşük, hele ki orta kilit varsa hem ön hem arkaaynı anda patinaj çook düşük ihtimal. Engebeli bir yolda veya derin karda iseniz dediğiniz mümkün, düz yolda (Uludağ yolu) sürücü ciddi bir hata yapmaz ise pek mümkün değil.
 

Etiketler
Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

nkurtkaya' Alıntı:
2 çeker ile 4 çeker arasındaki fark bu. normalde 2 çeker kolayca patinaya düşebilir ama 4 çeker de bu ihtamal daha düşük, hele ki orta kilit varsa hem ön hem arkaaynı anda patinaj çook düşük ihtimal. Engebeli bir yolda veya derin karda iseniz dediğiniz mümkün, düz yolda (Uludağ yolu) sürücü ciddi bir hata yapmaz ise pek mümkün değil.
aynen katılıyorum,ben pinin ile hiç sorun yaşamadım,sonra lastikleri competus ile değiştirdim,deneme olsun diye karda 2wd olarak ılgaz a çıktım,karlı zeminde,,inerken 4wd aldım,ama bende arka diff.de lsd vadır,belki karın cinsinede bağlı,ılgazda nem az mesela kar topu yapılamıyor,bunlar lastiklerin tutunmasını değiştiriyor
vitara ile de bir sorun çıkmaz,ama bence lastikler çok önemli,adeta mucize yaratabiliyor
selamlar
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

Bu lock yada lsd maliyeti nedir. 2006 gvl lerdede yok doğru anladimsa
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

unc' Alıntı:
aynen katılıyorum,ben pinin ile hiç sorun yaşamadım,sonra lastikleri competus ile değiştirdim,deneme olsun diye karda 2wd olarak ılgaz a çıktım,karlı zeminde,,inerken 4wd aldım,ama bende arka diff.de lsd vadır,belki karın cinsinede bağlı,ılgazda nem az mesela kar topu yapılamıyor,bunlar lastiklerin tutunmasını değiştiriyor
vitara ile de bir sorun çıkmaz,ama bence lastikler çok önemli,adeta mucize yaratabiliyor
selamlar
Competuslardan karda memnun musunuz?
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

nkurtkaya' Alıntı:
...normalde 2 çeker kolayca patinaya düşebilir ama 4 çeker de bu ihtamal daha düşük, hele ki orta kilit varsa hem ön hem arkaaynı anda patinaj çook düşük ihtimal. Engebeli bir yolda veya derin karda iseniz dediğiniz mümkün, düz yolda (Uludağ yolu) sürücü ciddi bir hata yapmaz ise pek mümkün değil.

Teşekkür ederim, şimdi biraz rahatladım. En büyük hayallerimden biri, kışın bir fırsatını bulur (tabii yeterli bütçeyi de ayırabilir) isem, bir kayak merkezine gidip, birkaç gün geçirmek.
 



Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

veteriner' Alıntı:
Competuslardan karda memnun musunuz?
evet,memnunum,aracın orj.lastiği bridgestone nun on road ağırlıklı (m+s) yazılı lastiği idi
başka A/T lastik deneme şansım olmadı,zaten iki marka oluyordu benim lastik ebatlarına
konfor açısından beklediğim kadar sert değil,sesi de öyle
yanlız yakıt açısından yaklaşık 1 lt kadatr artış oldu hesabımca,biraz oalacak tabiki,ama ne kadar,
karda iyi saplanıyor,yavaş harekette hiç kaçırmıyor,eski lastikleride m+s olmasına rağmen daha tedirgin edici idi
selamlar
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

Geçen süre içinde fırsatım oldukça internetten kar lastik ebatlarına baktım.
Maalesef yeni kasa 5K SUZUKI Grand Vitara orjinal lastik ebatı olan 225/65R 17 101S H/T ölçülerinde KAR LASTİĞİ olan 2 veya 3 marka var.

Yaşadığım yerde kışın hava sıcaklığı +5 derecenin altına çok nadiren düşer, kar hemen hiç yağmaz, yağsa da tutmaz, tutsa da en geç 3 günde eriyip gider.
Yani yaşadığım şehrin dışına çıkmadıkça kar lastiğine neredeyse hiç ihtiyacım yok.

Kışın Ocak veya Şubat aylarında 10-15 gün şehir dışına çıkıp, karlı buzlu olaBİLEN yollarda veya kayak merkezlerine yapmayı planladığım seyahetlerde kullanmak üzere kar lastiği almayı düşünüyorum. 1 yılda 10-15 gün, en fazla 1 ay kullanacağım için de; karda buzda yol tutuş ve güvenlikten fazla ödün vermeden, en ucuzuna kaçmadan mümkün olabildiğince yol tutuş/fiyat oranı yüksek bir ürün almak istiyorum.

Araştırırken LASSA'nın SNOWAYS Era kar lastikleri dikkatimi çekti. Fiyatını sormadım henüz, AMA 225/65R 17 101S ebatında yok.
En yakın 225/55R 17 101V XL ebatında var. SİZCE nasıl olur? 65 yerine 55 olmasının, araca, yol tutuşa, sürüş güvenliğine, vs herhangi bir zararı var mıdır?
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

usas' Alıntı:
Bu lock yada lsd maliyeti nedir. 2006 gvl lerdede yok doğru anladimsa

Arda diferansiyeldeki kilitten bahsediliyor. Arka diff için kilide şimdilik gerek yok. Önce uygun bir lastik takımı daha edinmeni tavsiye ederim (en azından AT). Eğer gitmek istediğin yerde yetersiz kalırsa kilit taktırırsın. Önce aracı dene, ihtiyacına göre geliştirmen gerken yerleri sırayla yaparsın.
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

BRAVEHEART' Alıntı:
Geçen süre içinde fırsatım oldukça internetten kar lastik ebatlarına baktım.
Maalesef yeni kasa 5K SUZUKI Grand Vitara orjinal lastik ebatı olan 225/65R 17 101S H/T ölçülerinde KAR LASTİĞİ olan 2 veya 3 marka var.

Yaşadığım yerde kışın hava sıcaklığı +5 derecenin altına çok nadiren düşer, kar hemen hiç yağmaz, yağsa da tutmaz, tutsa da en geç 3 günde eriyip gider.
Yani yaşadığım şehrin dışına çıkmadıkça kar lastiğine neredeyse hiç ihtiyacım yok.

Kışın Ocak veya Şubat aylarında 10-15 gün şehir dışına çıkıp, karlı buzlu olaBİLEN yollarda veya kayak merkezlerine yapmayı planladığım seyahetlerde kullanmak üzere kar lastiği almayı düşünüyorum. 1 yılda 10-15 gün, en fazla 1 ay kullanacağım için de; karda buzda yol tutuş ve güvenlikten fazla ödün vermeden, en ucuzuna kaçmadan mümkün olabildiğince yol tutuş/fiyat oranı yüksek bir ürün almak istiyorum.

Araştırırken LASSA'nın SNOWAYS Era kar lastikleri dikkatimi çekti. Fiyatını sormadım henüz, AMA 225/65R 17 101S ebatında yok.
En yakın 225/55R 17 101V XL ebatında var. SİZCE nasıl olur? 65 yerine 55 olmasının, araca, yol tutuşa, sürüş güvenliğine, vs herhangi bir zararı var mıdır?
55 yanağa geçtiğinizde en azından aracın yerden yüksekliği azalacak
alın gerçek ölçülerinde bir A/T lastik tepe tepe kullanın,lastik sök,tak,onları stokla bayağı problem,ve az kullanılacağı için durduğu yerde yaşlanıyor ,pek randımamlı bir iş olmuyor kanımca
selamlar
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

EVET, 225/55 almaktansa, orjinal ebat 225/65 uygun fiyattan bulamazsam, yerine 235/65 aramak daha mantıklı gibi duruyor.
Beni en çok düşündüren konu, yılda en fazla 1 ay kullanacaksam, kar lastiğine yapacağım harcamanın değip değmeyeceği. AMA bir taraftan da, kışın yoğun iş ortamından biraz kaçıp keyifle dinlenmek için 10-15 gün kar-kayak turizmine dalacaksam, karda buzda yarı yolda kalmayayım, tehlike yaşamayayım, tatil-dinlenme amacıyla çıktığımız yol - yolculuk eziyete dönüşmesin istiyorum.

Ben YOL dışına çıkmak isteMEyen bir kullanıcıyım.
YANİ; toprak-çakıl da olsa YOLa benzeyen güzergehta kalıp araziye inmek istemem.
Hal böyleyken A/T lastiklere gerçekten ihtiyacım olur mu?
A/T lastiklerin karlı-buzlu yollarda bir avantajı var mıdır?
 



Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

A/T lastikler için kar çamur farketmiyor,tabiki belli oranlarda,ama daha sert lastikler,yoksa sizin kayak tatilinizi rahatça hallederler
buz işi farklı,lastik tutunamayacak kadar buz varsa ancak çivili lastikler veya zincir işi gömer,ben uludağa da,ılgaza da sizin amaçlı gidişlerim oldu ılgazda sıcaklık -7 ila -13 arası değişiyordu,problem olmadı
ama siz hiç araziye çıkmam diyorsunuz,o zaman konfor lastiği alıp,yazın,kış turizmi içinde kar lastiği,hatta çivi takılabilecek modellerden tercih edilebilinir,eğer varsa, daha mantıklı
çünkü sırf kar için yapılmış lastikler tabiki a/t lere göre daha uygun buz ve kar karışımlarına ve extra soguklara
selamlar
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

Sevgili Braveheart,
Öncelikle birkaç gündür tatil modunda olduğum için konulara cevap-fikir baabında katılamadım ve gördüm ki konu dallanıp budaklanıp senin " bizim detaylı açıklamardan yakındığın-kısa ve öz cevap istediğin" çekiş modu-Lock durumlarına tarafından geri döndürülmüş.Aslında ben de bu konunun uzmanı değilim ve sadece meraklı old için ve 4WD araç kullandığım için detaylara önem veriyor,anlamaya çalışıyor ve tecrübelerle de hafızaya alıyorum ,ayrıca off-road bilgileri de paylaşıldıkça ve tecrübeyle sabit kılınmaktadır diye düşünüyorum bence sen de sorularına cevap ararken bu noktalara dikkat edersen konu(lar) ezber tekdüze cevaplanmaktansa bu şekilde herkesin anlayacağı gibi araştırmacı,neden-sonuçsal yaklaşımlarla daha iyi irdelenir diye düşünüyorum.
Yani ben şimdi Suzuki GV her koşullarda bu sayılan araçlardan "O" şartlarda üstündür desem bunun inanınırlığını nasıl sağlanır?kim ne derece bu fikre katılır?Hepimiz çok şanslıyız ki bu platformda detaylara-tecrübelere ve bilgi paylaşımına istemediğimiz kadar yer veriliyor.
Anlayışla anlaşılmayı diliyorum...
Ayrıca daha önce bu lastik ebat hususunu yine konuşmuştuk,detaylı olarak da çap/ebat detaylarının yol tutuş vs etkilerini tartışmıştık ,yukarıdaki bu söylediklerimin paralelinde görüyorum ki tekrar benzer soruları soruyorsun ve tekrar yanıtlanmaya çalışılıyor... Haksız mıyım?
Neyse...niyetim kırıcı olmak değil ltf yanlış anlama, selamlar
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

Arkadaşlar benim bidiğim ise;

Lock konumunda tek tekerlek dahi yere tutunsa araç patinaja düşmez(bu da mümkün olmayacağına göre)yani 1 ön-arka falan farketmiyor,yanılıyorsan düzeltin ben de bilmek istiyorum.

Bu arada yine bildiğim kadarıyla "ön arka 50/50 eşit dağılımlı çekiş" bir sistem ve sadece Audi ve Subaru bunu eşit olarak bu tech sayesinde 4 tekerleğe normal sürüş konumda dağıtabiliyor.
Ayrıca Suzukideki 4H deki 43/57 dağılımı normal sürüşte eşittir ve değişmez,araziye girince 50/50 den daha iyi bir oran olamayacağı için bu konuma geçer,kilitlenir ve "UNC" nin belittiği gibi esneklik kaybolur ki aktarmada direk verimli iletim yaşansın ayrıca boşluk vs yaşanmasın ve kırılma,bükülme vs gibi problemler oluşmasın..

Bence soru şu olmalıydı: neden normal sürüş 4H konumunda birçok araçta da 43/57 oranı var?bu araçlarda bir mühendislik sonucunda varılan oran mı yoksa başka birşey mi?yoksa 50/50 oranına yukarda belirttiğim bu 2 marka dışında yaklaşılamıyor mu? bence bunu tartışmalıyız...
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

sevgili usas,
yeni kasa g. vitaralarda elbette lock var. panelde 4H-4Hlock-4Llock seçenekleri çok pratik bir şekilde kullanılabiliyor.
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

freebird' Alıntı:
Arkadaşlar benim bidiğim ise;

Lock konumunda tek tekerlek dahi yere tutunsa araç patinaja düşmez(bu da mümkün olmayacağına göre)yani 1 ön-arka falan farketmiyor,yanılıyorsan düzeltin ben de bilmek istiyorum.
öncelikle iyi bayramlar
merkezi diff.lock konumunda iken ve eğer aracın ön ve arka akslarındaki diff.ler de kilit v.s yoksa ön ve arka aksda daki tekerlerden birer tanesi aynı anda boşa çıkarsa araç ilerleyemez,
merkez diff.deki kilit sadece ön ve arka aks arasındaki tork dağılımını eşit olarak tutmak içindir
esasında arazide ve yeri geldiğinde özel test parkurlarında araçlar tek teker üzerinde kalabilirler bir an için ,tabiki ender bir olay,
teknik olarak articulation denen bu olaydan aracın kalmadan kurtulabilmesi için çeşitli ek donanımlara sahip olması gerekiyor
selamlar
 



Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

Arkadaşlar,
Son mesajıma (Suzuki ve benzeri birçok araçtaki normal sürüş modunda 43/57 oranı ile alakalı) destek/ıspat olarak ve ayrıca sürekli 4wd pozisyonunun avantajlarına istinaden işin gerçek uzmanı Subarunun sitesinden aldığım yazıyı sunuyorum ;

Subaru, güvenlik ve performansı bir arada sunan ideal aktarma sisteminin Simetrik Sürekli Dört Çeker teknolojisi olduğuna inanmaktadır. Neden önden çekiş ya da arkadan itiş değil ? Çünkü her koşulda keyifli bir sürüş ve güvenlik hissini bir arada sunabilen ve motor gücünün iki tekerlek yerine dört tekerleğe eşit olarak aktarılabilindiği tek sistem sadece Subaru araçlarında standart olarak bulunan Simetrik Sürekli Dört Çeker teknolojisidir. Hava ya da yol şartları ne olursa olsun, Simetrik Sürekli Dört Çeker teknolojisi sayesinde tüm Subaru’lar size ve tüm sevdiklerinize en güvenli ve en keyifli yolcukları sunan, vazgeçemeyeceğiniz birer yol arkadaşı olacaklardır.

Bir de dediğim gibi Audi simetrik olmasa da 50/50 (quatro drive)oranını sağlayan 2. marka
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,839
Mesajlar
1,524,302
Kayıtlı Üye Sayımız
166,631
Kaydolan Son Üyemiz
drcard

SON KONULAR



Geri
Üst