2008 Grand Vitara Dizel

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ugurgul Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 206
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 76,254
Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

Öyle şip-şak sökülüp takılabilen parçalar değiller AMA yine de siz bilirsiniz.
Hatay'da zor AMA Adana veya Gaziantep'de oto-aksesuarcılara bir sormak lazım.
Bir de "Jeep and Car" ile irtibata geçmenizde fayda var. Fiyatları pahalımıdır, normal midir bilmem (ucuz olmadığı kesin) AMA ben web sayfalarında beğendiğim bir ön-tampon korumayı, tesadüf eseri buradaki SUZUKI Yetkili Servisinde görünce balıklama atlamıştım.
http://www.jeepandcar.com/urunler.php?lang=tr&model_id=59&kategori_id=15&ana_id=undefined&ilk=0
 

Etiketler
Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

merhaba arkadaşlar ben 0 km duster almayı düşünüyordum ki grand vitarayı görene kadar ikinci el grand vitara almayı düşünüyorum (dizel-espli modeli) bu araçlar hakkında bilgi verirmisiniz espli modellerde askıda kalma durumları varmı ? ve arka difransiyellerinde lsd varmı merak ettim 0 km sitesinde baktım lsd ve orta difransiyel kilidi + esp var yazıyor kısacası bu aracı tavsiye edermisiniz ? %90 şehir içi %10 bozuk yollar hafif offroad yollarında kullanacağım .
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

Ahhh Ah, ön ve arka diferansiyelde, istenildiğinde manuel devreye sokulup-çıkarabilen %100 kilit olsaydı TAM SÜPER OLURDU KANIMCA [Gaffur ;) ]
Orta difereansiyel LSD mi bilmiyorum AMA çalışma sistemi LSD'ye benziyor. Normalde, yani arazi vitesi 4H konumunda iken torkun %47'sini öne %53'ünü ise arka tekerlere iletirken, kitlendiğinde, yani 4H-Lock konumunda ön ve arka tekerlere torku %50-%50 oranında dağıtıyor.
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

Manuel olarak devreye sokulan arka diffransiyel kilidi var diye biliyorum ARB nin vardı sanırım.

NOT:

4x2 araç : 1 çeker
4x4 orta diff locklu araç: 2 çeker bir önden bir arkadan
4x4 orta ve arka diff locklu araç: 3 çeker 2 arkadan 1 önden
4x4 ön arka orta diff locklu araç : 4 çeker 2 önden 2 arkadan
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

Yeni kasa 2006 modelden, yani en azından 2006 başından itibaren piyasada olduğuna göre
Grand Vitara'nın kasa değişim zamanı gelmiş gibi görünüyor.
BELKİ bu yılın 2. yarısında, belki yıl sonuna doğru bayilerde yerini alabilir.

Hiç ip ucu yok mu, yeni modelin en azından neye benzediğine dair?
 



Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

Gerçi duyalı 1 ay oldu AMA yine de burada da yer almasında fayda var...

http://www.turkeycarblog.com/2012/07/2013-suzuki-grand-vitaraescudo-makyajlandi/

Japon üretücü Suzuki, Avrupa pazarında Grand Vitara ismiyle tanınan Escudo’yu (2. kez) makyajladı.
Aracın ön kısmını hedef alan operasyon ile birlikte teknik bir yenilik yaşanmadı.
Koyu renkli yeni bir ön panjura sahip olan aracın tamponu da makyajlanarak daha sportif bir görünüm elde edilirken
alt kısımda yeni bir metal koruma dikkat çekiyor. Koyu zeminli farlar kullanan Escudo’nun jant seçenekleri de yenilenirken
eskiden bagaj kapağında bulunan stepne aracın altına alınmış.

2013-Suzuki-Grand-Vitara-Escudo-Facelift-1.jpg


2013-Suzuki-Grand-Vitara-Escudo-Facelift-11.jpg


2013-Suzuki-Grand-Vitara-3.jpg
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

merhaba arkadaşlar öncelikle hepinize hayırlı ramazanlar dilerim...
1-2005 honda hrv benzinliyi satıp 2008 dizel suziki almayı düşünüyorum
1-acaba yakıt 100 km ne kadar yakar
1-parça yan sanayii durumu nedir
1-bakım masrafları1
1-araç alırken dikkat etmem gerekenler
1-aracın sağlamlık durumu
ve sizin akınıza gelenler son olarak kullanan arkadaşların yorumları teşekkürler biraz hazıra konmak gibi oldu ama tüm formda doğru düzgün bir cevap bulamadım ... benzinli araçlardan artık kurtulmak istiyorum
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

.. benzinli araçlardan artık kurtulmak istiyorum > bu fikrinize katılmıyorum..

dogrusu 0 km alıp 70<->100 bin olunca yeni sahibine devretmek.. ;) maddi olarak müsait iseniz dogru yol bu..

150 bin km yi gecmiş yeni nesil dizeller sırasıyla size..tüm parcalarını yeniletir.debimetre,egr,turbo,basınç sensörü,enjektör,hdi pompa,belki motor kapagı.vs.. derken sizde ne keyif nede para bırakır.. ;)

yanan sarı arıza lambası devamlı can sıkar her arıza okudugunuzda başka bir kod vede mecbur anlamınıda ögrenirsiniz ..o arıza sebeb veren parca yenilenmeden ışık sönmez..o parca degişince sıraya bir digeri girer..her seferinde mazotlu motor uzmanı olur cıkarsınız..

düşük devirde yüksek tork güçü..turbo destegi vs..kullanımı keyif verir..benzinliden bu bakımdanda iyidir..parantez içinde.. :smiley:

işletim maliyeti acısından benzinlide sadece buji masrafı olur her 20 bin gibi her ikisindede yagı filitresi aynı zamanlarda degişeceginden benzinli masrafsız binilecek arac türüdür..

özetlersek senede 10 bin km altı için benzinli arac tercih edilmeli..senede 20 bin üstü km için tüplü ve öfkeli olmalı..senede 50 bin km.üstü mazotlu tercih sebebi olmalı.. :smiley:

2005 den sonraki bu kasada ön defransiyeli aşagıya alma işi bu tarihe kadar cözülmedi..!..yükseltme yapmak istiyenler 5 cm. yi gecmemeli gecerlerse ön dif ve ön akslar dan cok başları agrır..bir eski kasada ön dif 3 cm aşagıya alınıp bozulan aks acıları bir nebzede olsa yerine geliyor..bun da mümkün degil.. :smiley:
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

Oguz abi 50.000 biraz acımasiz olmus :smiley: Ben senede 20.000 yapiyorum ortalama ve 10.000 bile yapacak olsam yine de dizel alirdim.
1. tup cok can sıkıcı,ayrı bir kontrol-ayar vs noktasi. Yok bu ariza lpgden yok benzinden. Servisle lpgci arasinda gidip gelmek cok can sıkıcı.ayri bir de muayenesi var.
2. Bagaj kucucuk kaliyor. Hadi gunluk kullanım da sorun yok da kampa giderken yukleniyoruz ve bagaj yetmiyor, illa bir de tavan sepeti lazim.
3. Benzinli aracta (aynı hacimli motordan bahsediyorum) tork yok. yurusun diye 3500 dd uzerine cikmak gerekiyor. Bu da gurultu ve yakıt olarak geri donuyor.
4. Turbo dizel modifiyeye acik, ver 500-1000 neyse, chip yaptir adam gibi bir yerde , hem yakıt dussun hem guc artsin. Benzinlide (turbo olan nadir araclari tenzih ederim) lastik buyuttugun zaman araba hepten bayiliyor bir de ayna mahruti vs ile ugrasiyorsun.
5. kapali otopark, feribot gibi seylerden mahrum kaliyorsun
vs.
LPG ile Dizel aynı yakıt masrafına geliyor olabilir ama sirf yukaridaki maddeler benim icin dizeli ustun tutan maddeler.

Selamlar
 




Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

Dizel araba ya sıfır alınır ya da alınmaz görüşüne katılıyorum.
Sebeplerini bu sitede bile bulabilirsiniz,
vatantaş turbo dizel jip almış mazot içine 10 numara yağ katıp yakıt maliyetini azaltma, o da yetmedi performans arttırmak için çip taktırma peşinde.
Bu işin sonu iyi olmayacak ama bunları yapanlar hatalarını fark ettiklerinde iş işten geçmiş olacak.
Çözemedikleri problemleri de arabayı satıp ikinci sahibine devredecekler...
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

ikinci el ve jip konusuna bir şey diyemem ama araç alsam corolla 100, jetta 50, corsa 140, 307 25 bin km kullanmış biri olarak dizel derim. kullandığım bu araçlarda hiç arıza çıkmadı, yağını suyunu değiştirip bindim. sanırım sıfır alıp adam gibi kullanmak gerekiyor...
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

sakyuz' Alıntı:
Dizel araba ya sıfır alınır ya da alınmaz görüşüne katılıyorum.
Sebeplerini bu sitede bile bulabilirsiniz,
vatantaş turbo dizel jip almış mazot içine 10 numara yağ katıp yakıt maliyetini azaltma, o da yetmedi performans arttırmak için çip taktırma peşinde.
Bu işin sonu iyi olmayacak ama bunları yapanlar hatalarını fark ettiklerinde iş işten geçmiş olacak.
Çözemedikleri problemleri de arabayı satıp ikinci sahibine devredecekler...
Chip taktırma peşinde.. cümlenizi biraz daha açabilir misiniz?
Chip taktırma depoya 10 numara atma gibi zararı bir uygulama mıdır?
Teşekkürler.
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

Chip taktırma peşinde.. cümlenizi biraz daha açabilir misiniz?
Chip taktırma depoya 10 numara atma gibi zararı bir uygulama mıdır?

Uzun yanıt: Adam mühendis yakıt ekonomisinden enjektör ömrüne, emisyon standardına kadar herşeyi hesaplayıp, tasarlamış, tasarımı test etmiş, çalıştığı firma da bunları finanse etmiş, test sonucunu geçen tasarıma yatırım yapmış, üretmiş. . Kurcalamanın gereği nedir? Hadi kurcaladık diyelim nasıl test edeceğiz araç 250bin km yapabilecekken 100binde motoru bitirdiğinde aldığımız sonuçtan memnun mu olacağız? Bizim işimiz mi bunlarla uğraşmak? Uğraşmaya ehil miyiz? Çip üreticinin marka imajı sizin xyz marka aracınızın motoru 100binde bittiğinde zarar görür mü? O çipi motoru kaç saat çalıştırıp test etmişler? 300bin km lik yola denk süre boyunca motoru çalıştırıp o kadar mazot harcayıp çipin takılacağı her motorda tek tek test edip zararı olmadığını onaylamışlar mı? Pek sanmıyorum. Peki o xyz markası motoru 100binde biten araç yapsaydı uzun vadede piyasada varlığını sürdürebilir miydi? Niye 20-30 beygir fazla güç üretebilecek motor yapabilecekken yapmayıp daha azıyla yetinmiş? Bunları düşünmek lazım.

Kısa yanıt: Turbo dizel araçların enjektörleri zaten yeterince hızlı açıp kapanıyor ve aşırı yüksek basınç altında çalışıyor, ve bu yüzden en ufak yabancı zerreciklerden bile zarar görebiliyorlar, bu şartları daha fazla zorlamaya gerek yok.
 

Yaklaşık 2,5 yıl sonra konuyu hortlatayım. Yararlı paylaşımlar var.
Bu arada, 2 ve 3-Aralık-2015 tarihlerinde aracımın 90.000 km bakımını yaptırdım.
Trigger seti (GATES set + GMB su pompası birlikte)
V-kayışı + bir süredir ses yapan 2 adet avare rulman
Motor yağı: Shell Helix Ultra AM-L 5W-30 5 lt
Yağ filtresi
Yakıt (mazot) filtresi
Hava Filtresi
Kabin (polen) filtresi
Egsoz askı lastiği (deforme olduğundan) yenilendi.
Mekanik aksam + 4-teker-fren disk-balata kontrolleri yapıldı.
 
Son düzenleme:



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,669
Mesajlar
1,521,894
Kayıtlı Üye Sayımız
166,521
Kaydolan Son Üyemiz
corolla70

SON KONULAR



Geri
Üst