2008 Grand Vitara Dizel

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ugurgul Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 206
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 77,209
Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

Öncelikle kıyaslanması istenen araçlardan en önemli farkı sürekli 4x4 konumda olmasıdır sanırım, bu da bırakın off road şartları on road durumda bile bariz üstünlük demektir.Grand Vitara nın sahip olduğu LSD dif delirtilen diğer SUV lardaki Haldex-Kavrama ya göre çekiş sırasında gerektiğinde değil manuel kontrolü sayesinde süprizlere yer bırakmaz,ayrıca ve en önemlisi orta dif.kilitli olmasının bir 4x4 için de ne ifade ettiğini burada anlatmaya gerek yok sanırım
 

Etiketler
Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

freebird' Alıntı:
....Grand Vitara nın sahip olduğu LSD dif ...

GV'nin orta diferansiyel kilidi LSD değil sanırım. Kilit devrede iken ön ve arkaya %50-%50 güç dağılımı yapıyor.
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

nkurtkaya' Alıntı:
GV'nin orta diferansiyel kilidi LSD değil sanırım. Kilit devrede iken ön ve arkaya %50-%50 güç dağılımı yapıyor.
normal kullanımda lsd olarak çalışmakta(broşürlerinde öyle yazıyor)
kilitlediğinizde 50-50 olarak her iki aksa dağıtmakta
selamlar
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

freebird' Alıntı:
Öncelikle kıyaslanması istenen araçlardan en önemli farkı sürekli 4x4 konumda olmasıdır sanırım, bu da bırakın off road şartları on road durumda bile bariz üstünlük demektir.Grand Vitara nın sahip olduğu LSD dif delirtilen diğer SUV lardaki Haldex-Kavrama ya göre çekiş sırasında gerektiğinde değil manuel kontrolü sayesinde süprizlere yer bırakmaz,ayrıca ve en önemlisi orta dif.kilitli olmasının bir 4x4 için de ne ifade ettiğini burada anlatmaya gerek yok sanırım
sayın firebird
lsd de manual kontrol olamaz,zaten sistem kendi kendine otomatik olarak kaymaya göre belli oranda ön ve arka aks arası dağıtım yapmakta ,siz sadece manual olarak kililemeyi yapabilirsiniz isterseniz
haldex ise yine otomatik olup modeline göre ön ve arka aks arası full torku kaydırabiliyor,daha esnek çalışmaktadır veya gerekirse eşit de verebilmekte,bu sistem yakıt ekonomisi açısından daha uygun bence
selamlar
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

Manuel kontrol ile kastım, sizin de belirttiğiniz gibi arazide 4H-Lock ve 4L-Lock mod seçimiydi ,aslında kilit olayıyla diferansiyel türü farklı platformlarda tartışılması gereken mevzular,ben konu başlığına göre yorum yaptım ve yinelemek isterim ki on road performansına istinaden GV da LSD mevcut olup bu da özellikle virajlarda ve kaygan yolda otomobilin kaymasını önleyen ve normal diferansiyelden daha gelişmiş bir diferansiyel sistemidir ,(sürekli 4 tekerlekle) hızlanma ve yavaşlamada aracı kontrol eder,ayrıca 4WD olması GV yi sayılan markalardan ayrıcalıklı kılar,her ne kadar bu yakıt ekonomisi açısından dezavantaj ise de zaten motorun ekonomik olması sebebiyle bu araç için pek olumsuzluk da yaratmıyor .
Örneğin ben arazide veya ihtiyaç duyulduğunda 4 tekerleğin araç uygun gördüğünde devreye girmesini uygun görmüyorum,bu tarz araçlara da zaten "off road araç" gözüyle bakılmıyor
 



Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

sayın freebird
gv deki merkez diff. deki lsd viraj için ne kadar etkili pek bilemiyorum,bence ön arka dengesi içindir
benim pinin de arka diff.de lsd vardı,o tabiki viraj stabilitesine katkıda bulunuyor
ikinci mevzu ise bugün bir kısım araçlar gc de dahil (quadrodrive 2 ) ,fr 2 ve bazı markalarve bunlar bu işe yıllarını veren firmalar(60 yıl gibi) zemin ve duruma göre pozisyon alan sistemlere yöneldiler
tabiki tercih meselesi,(bugün yeni defender da bile tc var artık),bu onların offroad sınıfını bence değiştirmez
selamlar
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

Aslında aynı temalar üzerinde paralel görüş bildiriyoruz sanırım ,(konu biraz dağılsa da) katılıyorum teknolojik olarak mod kontrolleri gelişiyor ,FR deki Tracking Control de bir mod düğmesi(GV dakinin gelişmişi) yanlış anlaşılmamak için tekrar etmek istiyorum ki ben mukayeseyi adı geçen aynı kategorideki araçların "2 çeker konumlarının gerektiğinde 4 çeker halini almasıyla alakalı olarak" yaptım bu bana uygun gelmiyor,zaten Audi quatrolar ve Subarular güvenli sürüş garantilerini esas olarak sürekli 4 çeker oluşlarından ve ilave sistemlerinden alıyor...
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

olay şimdi anlaşılmıştır,yazışarak anlaşmak zor oluyor,dediğinize bende katılıyorum
ben bir gün uludağ da tırmanırken,yerler kuru,fakat hava yeni kararıyor
bir dönemeçte buzlanma olmuş,bende 2 wd gidiyorum,nasıl olsa zemin kuru ve 2wd seçeneğide varya,tabiki düşünüş hatası,(ekonomimi,emniyetmi sorgulaması yapmak gerekir)
köşede birden savurdu aracı ,çok az bir yerdi bereket,fakat ani yakalanıyorsunuz,kontra ile hafif atlattım
halbuki öyle yada böyle 4wd gitseydim bunu yaşamayabilirdim
selamlar
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

Beyler, hakikaten bir alemsiniz ;) Cevabının tecrübeli kullanıcılar tarafından zorlanmadan verilebileceğini düşündüğüm bir soru sordum. MAŞALLAH siz olayı mekanik dersine çevirdiniz. Ne orta, arka, ön diferansiyel kaldı, ne orta difeansyelin LSD olup olmadığı, ne mauel kontrol edilip edilemediği, ne LSD diferansiyelin ön-arka güç-tork dengesine mi yoksa virajda savrulmayı önlemeye mi katkıda bulunduğu, .....

ACABA yeni kasa Grand Vitara 1.9 DDiS'lerin, soğuk kış şartlarında, bir dağa tırmanan, karlı, buzlu ve bol rampalı YOLLARDAKİ (ON-Road) yol tutuş ve tırmanma performansı, benzer araçlar olan HYUNDAİ Santa Fe, Tucson, KIA Sorento, Sportage, CHEVROLET Captiva, HONDA CR-V ve TOYOTA RAV4'e göre nasıldır acaba? (hepsinde aynı kalitede kar lastiği takılı olduğunu varsayalım)

Karlı, buzlu ve bol rampalı da olsa sonuçta söz konusu YOL performansı olunca hepsi aynı mıdır?

YOKSA bu şartlarda yeni kasa SUZUKI Grand Vitara'ların üstünlüğü var mıdır? Varsa bu üstünlük(ler) hangi özelliklerden kaynaklanır?

SADECE bunu öğrenmek istiyorum ::smiley:
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

BRAVEHEART' Alıntı:
Beyler, hakikaten bir alemsiniz ;) Cevabının tecrübeli kullanıcılar tarafından zorlanmadan verilebileceğini düşündüğüm bir soru sordum. MAŞALLAH siz olayı mekanik dersine çevirdiniz. Ne orta, arka, ön diferansiyel kaldı, ne orta difeansyelin LSD olup olmadığı, ne mauel kontrol edilip edilemediği, ne LSD diferansiyelin ön-arka güç-tork dengesine mi yoksa virajda savrulmayı önlemeye mi katkıda bulunduğu, .....

ACABA yeni kasa Grand Vitara 1.9 DDiS'lerin, soğuk kış şartlarında, bir dağa tırmanan, karlı, buzlu ve bol rampalı YOLLARDAKİ (ON-Road) yol tutuş ve tırmanma performansı, benzer araçlar olan HYUNDAİ Santa Fe, Tucson, KIA Sorento, Sportage, CHEVROLET Captiva, HONDA CR-V ve TOYOTA RAV4'e göre nasıldır acaba? (hepsinde aynı kalitede kar lastiği takılı olduğunu varsayalım)

Karlı, buzlu ve bol rampalı da olsa sonuçta söz konusu YOL performansı olunca hepsi aynı mıdır?

YOKSA bu şartlarda yeni kasa SUZUKI Grand Vitara'ların üstünlüğü var mıdır? Varsa bu üstünlük(ler) hangi özelliklerden kaynaklanır?

SADECE bunu öğrenmek istiyorum ::smiley:

Sanırım bu mesajı atladınız. Kısa ve net olarak sorunuzun yanıtı mevcut.

nkurtkaya' Alıntı:
Yukarıdaki şartlarda, sürekli 4 çeker ve sürücü kontrollü orta diff kilidi olan araçlar daha avantajlı. Suzuki GV böyle. Tucson, Sportage, Captiva, CRV'deki 4x4 sistemleri böyle değil. Diğerleri hakkında net bilgim yok.

konu başlığı 2008 Grand Vitara olduğundan Diferansiyel tipi kilitleme mekanizması vs. tartışmak da son derece doğal. Verilen cevaplar sizi tatmin etmedi ise "Karlı yolda hangi aracın yol tutuşu daha iyidir?" diye yeni bir konu başlığında sorunuza daha fazla cevap alabilirsiniz.
 



Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

nkurtkaya' Alıntı:
Sanırım bu mesajı atladınız. Kısa ve net olarak sorunuzun yanıtı mevcut.
nkurtkaya' Alıntı:
Yukarıdaki şartlarda, sürekli 4 çeker ve sürücü kontrollü orta diff kilidi olan araçlar daha avantajlı. Suzuki GV böyle. Tucson, Sportage, Captiva, CRV'deki 4x4 sistemleri böyle değil. Diğerleri hakkında net bilgim yok.
Hımmm, sanırım diferansiyel tipi ve avantajlarını içeren mesajlar arasında sizin mesajınızı atlamışım.

nkurtkaya' Alıntı:
.....Verilen cevaplar sizi tatmin etmedi ise "Karlı yolda hangi aracın yol tutuşu daha iyidir?" diye yeni bir konu başlığında sorunuza daha fazla cevap alabilirsiniz.
Estağfurullah, cevaplar o kadar detaylı idi ki benim gibi "4x4 difeansiyel tip ve kilitleri" cahili biri için fazla geldi. Olayı toparlamakta zorlandım.

Şimdi merak ettiğim diğer bir konu için ilgi ve cevaplarınızı rica ediyorum:
Yeni kasa Grand Vitara'larda 4 adet arazi vitesi konum var: N, 4H, 4H-Lock ve 4L-Lock. N'i bir tarafa bırakalım.
4H: Normal yol şartlarında vitesin bulunması gereken konum. Ön tekerlere gücün %47'si, arka tekerlere ise %53'ü aktarılıyor. ACABA 4H konumunda, gücün aktarıldığı bu oranlar (%47 ve %53) sürekli ve sabit mi? Yoksa yol ve çekiş şartlarına göre en fazla bu değerlere kadar (YANİ; öne en fazla %47, arkaya en fazla %53 olacak şekilde) değişebiliyor mu?

EĞER 4H konumunda aktarma oranı öne en fazla %47, arkaya en fazla %53 olacak şekilde değişebiliyor ise süper. (AMA böyle olduğunu hiç sanMIyorum !)

EĞER 4H konumunda aktarılan bu oranlar SABİT ise, sizce biraz fuzuli olmamış mı? Yanii 4H-LOCK konumunda gücün öne ve arka tekerlere %50-%50 şeklinde aktarıldığını göz önüne alırsak, SANKİ; sadece %3'lük bir aktarma oranı farkı için bir vites konumu (4H) icat edilmiş GİBİ olmuyor mu? 4H yerine 2H, yani vites konumları 2H, 4H-Lock ve 4L-Lock olsa daha iyi olmaz mıydı? 2H ile hiç değilse düz ve kuru YOL şartlarında yakıt ekonomisi sağlanırdı.

En nihayetinde 4H ve 4H-Lock konumları arasındaki fark sadece ve sadece %3'lük bir aktarma oranı değişikliği mi, YOKSA daha fazlası mı?
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

sayın brave heart
bildiğim kadarıyla lsd ile ön ve arka aks tork dağılımları arasında ayarlanan yüzdelerde esneklik sağlanıyor ibenim pinin de bu iş vcu ile daha farklı oranda yapılıyordu,ama başka geliştirilmiş sistemler ile ön arka tork dağılımı tamamı öne veya tamamı arkaya şeklinde yönlendirilebiliyor
ama siz 4H lock edince 50-50 eşit olarak tork dağılmakta ve esneklik olmadığı için araç zor şartlarda kullanılabilinir ve hız yapılamaz,ama diğer 4H konumunda ise normal ve hafif ıslak konumlarda hızlı gidilebilinir
yani arada fonksiyon farkı var ,2H olması ekonomi anlamında oluyor ama,ani durumlarda avlanabiliyorsunuz,ve üretici içinde pahallı bir tercih olmakta
selamlar
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

Lock konumunda hersey sizimde söylediğiniz gibi sabitken, 4h de viraj ve tekerin bosa çıkmasi gibi durumlarda sag ve sol teker arasindada bir aktarım farklılığı oluyor gibi anladım ben. Sola dönüşlerde sol tekerin az sag tekerin çok dönmesi gibi.
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

sayın usas
lock konumunda ön ve arka aks lar arası tork dağılımı sabitleniyor sadece
akslardaki diff.lerin bu işle ilgisi yok
onlar normal yapıları gereği işlevlerini yerine getirirler,siz ayrıca o diff.lerde lsd veya diff.lock gibi özellikler katarak istediğiniz gibi çalışmalarını sağlayabilirsiniz
selamlar
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

4H'da iken tek bir tekerlek patinaja düşerse araç ilerlemez.
4H-Lock'da ise en az önden 1 ve arkadan 1 tekerleğin patinaja düşmesi halinde araç ilerlemez.

Asıl fark burada.

4H'da çamur yada karda normal 2 çeker bir araçtan çok farklı değildir, sadece patinaja düşmesi daha zordur ama tek tekerlek bile patinaja düşse sonuç aynı. Ancak orta diff kilitli iken araç çok farklı davranır. 2 çeker bir aracın gidemeyeceği zeminde gayet rahat yol alır ama bunun da bir limiti var. Ön ve arkadan aynı anda çekiş kaybeden tekerlek olursa orada kalır raraç. Bu duruma karşı, arka diferansiyele kilit (LSD veya %100) taktırmak işe yarar (%100 kilit daha çok işe yarar)
 



Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

Desenize;

soğuk bir kış günü, dağa tırmanan karlı-buzlu bir rampada (YOL),

aynı anda 1 ön ve 1 arka teker patinaja düşerse, ki böyle bir yolda kaçınılmaz olarak düşer sanırım,
4H-Lock'da olsa bile öylecene kalıvereceğiz AYAZDA :eek: ??? :( :'(

NASIL? Şiir gibi oldu ama di mi :p
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,840
Mesajlar
1,524,341
Kayıtlı Üye Sayımız
166,633
Kaydolan Son Üyemiz
blackrass

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst