BRAVEHEART
Kamp III
- Mesajlar
- 512
- Tepkime Puanı
- 3
Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel
En son mesajdan bu yana 3 ayı aşkın bir zaman geçmiş. Bu arada benim aracımda 45.000km'i doldurdu.
Kullanım klavuzuna baktım da, iyi şartlarda ve ON-Road kullanımda 45.000. km'de
1- Hava filtresi,
2- Klima filtresi,
3- Engine coolent (motor soğutma suyu) veee
4- Manual transmission oil (manuel transmisyon yağı)'nın değişmesi gerekiyorMUŞ.
Hava ve klima filtresi zor olmaz AMA;
1- Engine coolent'ın değiştirilmesi mutlaka gerekli mi?
Bugüne kadar kullandığım OTOMOBİLLERDE, değiştirme değil, ANCAK eksilme olduğunda antifiriz ile ekleme yapıldı.
AYRICA engine coolent için herhangi bir özellik, standart, numara vb belirtilmediğinden SANIRIM, tamamen boşaltılıp klasik saf su + anti-freeze karşımı ile yeniden doldurulur.
ÖYLE DEĞİL Mİ?
2- Manuel transmission oil olarak önereceğiniz bir yağ marka/modeli var mı?
Zira benim 2007 1.9 DDiS'nin vites geçişleri, Sayın ksd'nin 2008 model 1.9 DDiS'İne göre daha sert ve kemikli.
Kaliteli yağ ile belki vites geçişleri biraz yumuşar düşüncesindeyim.
Kullanım klavuzunda (öncesinde yer alan harfleri unuttuğum) 75W-90 transmission oil önerilmiş.
CASTROL'un 75W-90 tam ve yarı sentetik transmission yağları var ANCAK bunların tam sentetik olanlarında kilitSİZ differansiyeller için olduğu belirtilmiş.
Bir de CASTROL SAF XJ 75W-140 diye bir modeli var. Ürün sayfasında:
http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=73020036&contentId=6009028
"JAPON üreticilerin araçlarındaki KİLİTLİ diferansiyeller için talep edilen SAE 75W-140, Aşırı Basınç Dişli Yağı spesifikasyonlarını da karşılar.
Castrol SAF-XJ 75W-140, araçların kilitli diferansiyellerindeki gürültü problemini önlemek için özel olarak geliştirilmiştir.
Castrol SAF-XJ 75W-140, BMW Z3 kilitli diferansiyel de dahil olmak üzere, TÜM KİLİTLİ DİFFERANSİYELLERDE kullanımı BMW tarafından onaylanmıştır."
diye yazıyor.
SUZUKI Grand Vitara 5K 1.9 DDiS de hem Japon üreticiden hem de kilitLİ diferansiyeli olduğundan,
uygun gibi dursa da kullanım klavuzunda önerilen 75W-90 DEĞİL, 75W-140 özelliğinde.
Bu nedenle kararsız kaldım.
En son mesajdan bu yana 3 ayı aşkın bir zaman geçmiş. Bu arada benim aracımda 45.000km'i doldurdu.
Kullanım klavuzuna baktım da, iyi şartlarda ve ON-Road kullanımda 45.000. km'de
1- Hava filtresi,
2- Klima filtresi,
3- Engine coolent (motor soğutma suyu) veee
4- Manual transmission oil (manuel transmisyon yağı)'nın değişmesi gerekiyorMUŞ.
Hava ve klima filtresi zor olmaz AMA;
1- Engine coolent'ın değiştirilmesi mutlaka gerekli mi?
Bugüne kadar kullandığım OTOMOBİLLERDE, değiştirme değil, ANCAK eksilme olduğunda antifiriz ile ekleme yapıldı.
AYRICA engine coolent için herhangi bir özellik, standart, numara vb belirtilmediğinden SANIRIM, tamamen boşaltılıp klasik saf su + anti-freeze karşımı ile yeniden doldurulur.
ÖYLE DEĞİL Mİ?
2- Manuel transmission oil olarak önereceğiniz bir yağ marka/modeli var mı?
Zira benim 2007 1.9 DDiS'nin vites geçişleri, Sayın ksd'nin 2008 model 1.9 DDiS'İne göre daha sert ve kemikli.
Kaliteli yağ ile belki vites geçişleri biraz yumuşar düşüncesindeyim.
Kullanım klavuzunda (öncesinde yer alan harfleri unuttuğum) 75W-90 transmission oil önerilmiş.
CASTROL'un 75W-90 tam ve yarı sentetik transmission yağları var ANCAK bunların tam sentetik olanlarında kilitSİZ differansiyeller için olduğu belirtilmiş.
Bir de CASTROL SAF XJ 75W-140 diye bir modeli var. Ürün sayfasında:
http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=73020036&contentId=6009028
"JAPON üreticilerin araçlarındaki KİLİTLİ diferansiyeller için talep edilen SAE 75W-140, Aşırı Basınç Dişli Yağı spesifikasyonlarını da karşılar.
Castrol SAF-XJ 75W-140, araçların kilitli diferansiyellerindeki gürültü problemini önlemek için özel olarak geliştirilmiştir.
Castrol SAF-XJ 75W-140, BMW Z3 kilitli diferansiyel de dahil olmak üzere, TÜM KİLİTLİ DİFFERANSİYELLERDE kullanımı BMW tarafından onaylanmıştır."
diye yazıyor.
SUZUKI Grand Vitara 5K 1.9 DDiS de hem Japon üreticiden hem de kilitLİ diferansiyeli olduğundan,
uygun gibi dursa da kullanım klavuzunda önerilen 75W-90 DEĞİL, 75W-140 özelliğinde.
Bu nedenle kararsız kaldım.