2008 Grand Vitara Dizel

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ugurgul Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 206
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 77,003
Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

En son mesajdan bu yana 3 ayı aşkın bir zaman geçmiş. Bu arada benim aracımda 45.000km'i doldurdu.
Kullanım klavuzuna baktım da, iyi şartlarda ve ON-Road kullanımda 45.000. km'de
1- Hava filtresi,
2- Klima filtresi,
3- Engine coolent (motor soğutma suyu) veee
4- Manual transmission oil (manuel transmisyon yağı)'nın değişmesi gerekiyorMUŞ.

Hava ve klima filtresi zor olmaz AMA;
1- Engine coolent'ın değiştirilmesi mutlaka gerekli mi?
Bugüne kadar kullandığım OTOMOBİLLERDE, değiştirme değil, ANCAK eksilme olduğunda antifiriz ile ekleme yapıldı.
AYRICA engine coolent için herhangi bir özellik, standart, numara vb belirtilmediğinden SANIRIM, tamamen boşaltılıp klasik saf su + anti-freeze karşımı ile yeniden doldurulur.
ÖYLE DEĞİL Mİ?

2- Manuel transmission oil olarak önereceğiniz bir yağ marka/modeli var mı?
Zira benim 2007 1.9 DDiS'nin vites geçişleri, Sayın ksd'nin 2008 model 1.9 DDiS'İne göre daha sert ve kemikli.
Kaliteli yağ ile belki vites geçişleri biraz yumuşar düşüncesindeyim.
Kullanım klavuzunda (öncesinde yer alan harfleri unuttuğum) 75W-90 transmission oil önerilmiş.
CASTROL'un 75W-90 tam ve yarı sentetik transmission yağları var ANCAK bunların tam sentetik olanlarında kilitSİZ differansiyeller için olduğu belirtilmiş.
Bir de CASTROL SAF XJ 75W-140 diye bir modeli var. Ürün sayfasında:
http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=73020036&contentId=6009028
"JAPON üreticilerin araçlarındaki KİLİTLİ diferansiyeller için talep edilen SAE 75W-140, Aşırı Basınç Dişli Yağı spesifikasyonlarını da karşılar.
Castrol SAF-XJ 75W-140, araçların kilitli diferansiyellerindeki gürültü problemini önlemek için özel olarak geliştirilmiştir.
Castrol SAF-XJ 75W-140, BMW Z3 kilitli diferansiyel de dahil olmak üzere, TÜM KİLİTLİ DİFFERANSİYELLERDE kullanımı BMW tarafından onaylanmıştır
."
diye yazıyor.
SUZUKI Grand Vitara 5K 1.9 DDiS de hem Japon üreticiden hem de kilitLİ diferansiyeli olduğundan,
uygun gibi dursa da kullanım klavuzunda önerilen 75W-90 DEĞİL, 75W-140 özelliğinde.
Bu nedenle kararsız kaldım.
 

Etiketler
Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

Bugün "BOSCH Car & Diesel Service"ne giderek 45.000km bakımı yaptırdım.

Bu servise gitmeden önce 45.000km'de değişmesi gereken "Manual Transmission" yağı olarak önerilen API GL-4 özelliği taşıyan SAE 75W-90 yağı, Castrol marka olarak almak istedim. Castrol'un web sitesinde yeni kasa Grand Vitara 1.9 DDiS (F9Q) için bu özelliklerde 3 seçenek önerildi.

1. seçenek: Castrol TAF-X 75W-90: Ne Castrol il distribitöründe, ne hipermarketlerde, ne de BP Bayiilerinde bulamadım. Castrol-Türkiye ile yaptığım yazışmalarda; bu yağın en az 20 litrelik bidonlarda satışının yapıldığını, bu nedenle ancak yetkili/özel araç servislerinde bulunabileceğini öğrendim. Sordum AMA hiçbir yerde bulamadım.

2. seçenek: Castrol SYNTRANS AT 75W-90: Bunu da ne Castrol bayiilerinde, ne Castrol il distribitöründe, ne Real-Praktiker, Carrefour, Metromarket gibi hipermarketlerde bulamadım. Castrol il distribitörünün beni yönlendirdiği, 1. seçenek olarak önerilen yağın olup olmadığını sormaya gittiğim Mercedes otomobil, otobüs, kamyon yetkili servisinde buldum. Beraberimde götürdüğüm bidona, (birbirine bitişik yaklaşık 6-7 pompanın bulunduğu bir düzenekte), 75W-90 yazan pompadan 2 litre doldurup verdiler. Pompaların hiç birinde "Castrol" olduğunu belirten bir ifade yoktu AMA etraf dolu-boş 100 litrelik büyük Castrol varilleriyle doluydu. Muhtemelen bu pompa da yer altında bir varile veya depoya bağlıydı. SYNTRANS AT - ENERGEAR adıyla fatura kesildi. Artık varsa, günahları boyunlarına...

3. seçenek Castrol EPX 75W-90: SYNTRANS-AT'yi bulunca, bunu aramama gerek kalmadı AMA ön-arka differansiyel + transfer kutusu yağı olarak önerilen Castrol EPX 80W-90 yağı aldığım Castrol bayiinde bu 75W-90 yağ da mevcuttu.

Yine 45.000km'de kontrolü / gerekirse değişimi önerilen ön ve arka differansiyel yağı ile transfer kutusu yağı olan API GL-5 standardında SAE 80W-90 yağı, yine Castrol marka almak istedim ve üstte belirttiğim gibi bir Castrol Bayiinde (aynı zamanda New-Holland Traktör/Arazi araçları yetkili servisi) buldum. 20 litrelik Castrol tenekesinden, 3,5 litre aldım.

"BOSCH Car & Diesel Servisi" ne yağları satın almış olarak gittim. Bu servisde; hava filtresi ve polen filtresi yenilendi, Würth solusyonla klima temizliği yapıldı, şanzıman yağı, transfer kutusu yağı, ön ve arka differansiyellerin yağları boşaltılarak benim getirmiş olduğum yağlar dolduruldu, ön düzen kontrolü yapıldı, BOSCH'un bilgisayar destekli ve kontrollü ön ve arka amortisör-süspansiyon + ön ve arka frenlerin disk-balataların ovalite + yanal kayma, vb TEST cihazında teste tabi tutuldu. Geriye bilgisayar ile elektronik kaydı tutulan parametrelerin kontrolu kaldı AMA benim zamanım kalmadı. Birkaç gün içinde tekrar gidip bu elektronik teşhisi de yaptıracağım.

Merak edenler olabilir. Fiyatları yazayım.
Önce yağlar.
Castrol SYNTRANS-AT 75W-90 (API GL-4, maual transmission oil): 35 TL/litre x 2 litre = 70 TL
Castrol EPX 80W-90 (API GL-5, ön ve arka differansiyller + transfer kutusu için hypoid gear oil): 7,5 TL/litre x 3,5 litre = 26 TL

"BOSCH Car & Diesel Servisi" nde değiştirilen parçalar:
Hava filtresi + polen filtresi: 50 TL
Yukarıda detaylıca belirttiğim parça-yağ değişimi, kontrol ve testler için İŞÇİLİK: 50TL

45.000km bakım maliyeti TOPLAM: 196TL
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

Gerçekten çok iyi bir fiyat.
Doğrusu ben de 2.el bir 1.9 DDİS almayı düşünüyorum şu sıralar. Bakalım nasip artık...
 


Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

Yeni kasa grand vitaraların 3 kapı modelini kullanıpta çekiş sistemi hakkında bilgisi olan var mı acaba?
Yani bu araçlar sürekli 4x4 mü yoksa önden çekiş olup patinajda 4x4 olanlardanmı onu merak ediyorum.
 



Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

horse' Alıntı:
Yeni kasa grand vitaraların 3 kapı modelini kullanıpta çekiş sistemi hakkında bilgisi olan var mı acaba?
Yani bu araçlar sürekli 4x4 mü yoksa önden çekiş olup patinajda 4x4 olanlardanmı onu merak ediyorum.
Metin Bey, yardımcı olmayı isteriz ama sorunuzun yeri burası değil. ŞU NEDENLE:
1- Bu konu 2008 (aslında 2007 ve sonrası) yeni kasa ve DİZEL Grand Vitara 1.9 DDiS hakkında bilgiler içermekte.
2- Zaten sorunuzla ilgili yeni bir konu başlığı açmışsınız. Kesin bilgisi olanlar oraya yazarlar, sabırlı olun.

Bildiğim kadarıyla yeni kasa 3-K G.V'lar sürekli 4 çeker.
http://otomobil.suzuki.com.tr/Modeller/Grand-Vitara/20/Grand-Vitara-3K-16-JX-A-MT/Donanimsal-Bilgileri sayfasında
SÜRÜŞ SİSTEMİ: Sürekli 4x4 (4H) yazıyor. Yani çekiş gücü, ihtiyaca göre ve belli bir orana kadar ön ve arka tekerlere dağıtılıyor AMA her zaman 4WD.
Bu oran 5-Kapılı G.V'larda 4H konumunda; ön tekerlere maximum %47, arka tekerlere %53 şeklinde.
4H-Lock konumunda ise ön ve arkaya eşit %50-%50 şeklinde aktarılıyor AMA bu 4H-Lock ve 4L konumu 3-Kapılı da YOK.
Yine bildiğim kadarıyla; 10 yılı aşkın zamandır, SUZUKI Vitara ve Grand Vitara'ların - 3K-5K/5-7-koltuklu - hiçbir modelinde patinaja düşünce devreye giren bir aktarım sistemi kullanmadı. Yanılıyorsam bilgili forumdaşlar düzeltsinler LÜTFEN.

Ben yine de en doğru bilgiyi: http://otomobil.suzuki.com.tr/Brosur-Istiyorum deki formu doldurup,
formdaki "Belirtmek istediğiniz notlarınız" kısmına da sorunuzu yazarak, alabileceğinizi düşünüyorum.
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

Geçenlerde şanzıman + ön + arka diferansiyel yağlarını değiştirmek için G.V.'yı lifte aldığımızda, arka amortisörlerde, SANKİ eskiden oluşmuş yağ sızıntısına benzer lekeleri gösteren usta "arka amortisörleriniz de bitiyor" demişti. Yağ değişiminden sonra aracı BOSCH'un bilgisayar kontrollü amortisör frekans, sapma, fren disk-kampana ovalite testlerini yapmak üzere platforma aldık. Bu testte SADECE frenleme kuvvetinde sağ ve sol taraf arasında kuvvet farkı tespit edildi. Amortsör frekansları arasında belirgin bir fark çıkmadı.
Süspansiyon Test Sonuçları:
[attachment=1]

SUZUKI_Bosch_Test.jpg
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

6 aya yakın bir zaman geçmiş. "Yeni kasa SUZUKI Grand Vitara 1.9 DDiS dizel cephesinde değişen birşey olmamış" diyerek konuyu hortlatıyor ve Sayın Nejat Kurtkaya'nın ayrı bir konu başlığı halinde, yeni kasalarda arazi vitesinin kullanımı hakkında yaptığı yararlı paylaşımı buraya aynen aktarıyorum:
nkurtkaya' Alıntı:
2006 ve sonrası yeni kasa Grand Vitara için arazi vitesi kullanımının kısaca özeti.[attachment=1]

SUZUKI_AraziVitesi kullanımı.jpg
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

* [4H LOCK] veya [4L LOCK] modunu kuru veya yaş asfalt kaplı yolda kullanmayınız.

* sürüş modunu [4H] <--> [4H LOCK] değiştirme
- her iki modda değiştirirken aracın düz ileri doğru gittiğinden emin olun.
- lastikler patinaja iken mod değiştirmeyin
- gösterge ışığı yanıp sönerken, hızlanmadan veya aracı geri almadan önce etrafın emniyetini kontrol edin.

* [4H LOCK] <--> [4L LOCK], [N] <--> [4H] arası mod değiştirme.
- Aracın tamamiyle durur vaziyette olduğundan emin olun, frene basın ve Otomatik vitesli araçlarda [N] konumunda veya manuel vitesli araçlarda vitesin boşta ve debriyaj pedalına tamamen basılı olduğundan emin olun.
- Gösterge ışığı yanıp sönerken aracı çalıştırmayın
- Gösterge ışığı yanıp sönmeyi durdurduğu halde mod değişimi tamamlanmadıysa işlemi tekrarlayın veya motoru durdurup tekrar çalıştırın.

* Eğer alarm ötüyor ve aynı anda gösterge yanıp sönüyorsa arazi şanzımanıanahtarının pozisyonunu tekrar kontrol edin.

* Daha fazla bilgi için kullanıcı klavuzuna bakın.
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

Son mesajdan bu yana 2 ay 10 gün geçmiş. Hem bugün yapılandan kısaca bahsedeyim. Hem de konuyu günecellemiş olalım.
Bir süredir "carbon clean" işlemini internetten araştırıyordum. Özellikle dizel araçlarda faydasını gören de var, motoru kucaklayan da. Hiçbir değişiklik hissetmeyenlerde çabası. AMA genel kabul edilen görüş "carbon clean" işleminin, "araç en ideal şartlarda (temiz yakıt, zamanında uygun yağ ve filtre değişimleri yapılarak) kullanılsa bile EN GEÇ 50-60.000 km'de iken yapılması. Bu km'lerden sonra, özellikle de zorlanmış, aşınmış dizel motorlarda, mikroskopik düzeydeki çatlakları vb doldurarak, yağ yakmayı vb durumları engelleyen YARARLI (?) kurumları-tortuları da söküp temizlediğinden yarardan çok zarara neden olabildiği ve özellikle 100.000 km'den sonra yaptırılmaması gerektiği" söyleniyor.

Sayın ONNO Usta'nın ve BOSCH Car & Diesel Servislerinden birinin "carbon clean" ile ilgili yazılarını aşağıdaki linklerden okuyabilirsiniz.
http://www.arabam.com/haber.aspx?haberID=286193&baslik=CARBON%20CLEAN%20YARARLI%20MI,%20YOKSA%20ZARARLI%20M..
http://kayaotomotiv.com/carbonclean.htm

Aracımın motor yağı değişim km'si gelmişken ve neredeyse 52.500km olmuşken, malzeme ve ustalıklarına güvendiğim bir yer olan, buradaki BOSCH Car & Diesel Servis'e giderek, "carbon clean" uygulattım bugün. ÖNCE aracın mazot besleme ve geri dönüş hortumları, üzerinde "Made in USA" yazan bir cihazın ilgili giriş ve çıkışına bağlandı, haznesine mazot ve üzerinde MotorVac yazan (detayını okuyamadığım) bir sıvı konuldu. Araç önce 30-35 dakika rölantide çalıştırıldı. Sonra motor STOP edilerek 15 dakika kadar soğumaya bırakıldı. Bir 10-15 dakika daha rölantide çalıştırıldı ve işlem tamamlandı. Bu işlemin ücreti: 80 TL idi (Doğrusu, 50 - 60TL gibi bir rakam umuyordum, NEYSE; motora yararı olsun da önemli değil). Önümüzdeki günlerde motor yağı değişimine gidene kadar, motordan sökülen kurumların egsozdan atılmasını kolaylaştırmak için aracı biraz devirli kullanmam önerildi. İNŞALLAH motora yararlı bir temizlik ve uygulama olmuştur.
 



Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

Sayın Şükrü K. Mergen'in bir mesajındaki fotoğraf ilgimi çekince, bu konuda da yer alsın istedim...
mergen' Alıntı:
Böyle bir araca denk gelince fikir verme açısından paylaşmak istedim.

26046250145_large.jpg


http://www.cardomain.com/ride/2604625/2006-suzuki-grand-vitara/page-3
 

Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

Yılın son günü, SUZUKImi yine ihmal etmedim. Motor yağı ve yağ filtresinin değişim zamanı gelmişti.
BOSCH Car & Diesel Servis'de;
Castrol Edge Turbo Diesel 5W-40 sentetik motor yağı (5,5 litre)
Bosch yağ filtresi,
Bosch mazot (yakıt) filtresi değişimini yaptırdım.
İşçilik dahil TOPLAM: 200TL

Tüm Gezenbilir üyelerine sağlıklı ve mutlu bir yıl dilerim...
 



Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

2010 yılının son günü, Bosch Car & Diesel Servisinde yaptığı motor yağı + yağ filtresi + mazot filtresi değişimi sırasında, ölçümü yapılarak zayıf bulunan ve değiştirilmesi önerilen AKÜ'yü bugün değiştirdim. Yine ölçümü yapıldı ve marş gücü: %45 olarak görüldü. Son 8-9 aydır 5-7 günde bir 35-50km yapıyordum. Geri kalan zamanda araç hareketsizdi. Hele son 10 gündür hiç çalıştırmamıştım bile. Birkaç gün sonra 500km'den uzun yola gidecektim. Bu yolculuk sırasında akünün dolabileceğini sanıyordum AMA sorduğumda marş gücünün çok düşük çıkması dolayısıyla sorun çıkarabileceği (örn 2. veya 3. marşda çalışmaz ise veya park halideyken tükenebileceği) söylendi.

NEYSE, sonuçta araç 2007 yılı Ocak ayında trafiğe çıktığına göre üzerindeki akü de 4 yaşını bitirmişti Bosch Servisinde BOSCH marka aküler arasında aynı özellik ve boyutta akü bulamayınca, MUTLU AKÜ bayiinden 1 tane getirttik mecburen. 12V 70mAh 540A MUTLU AKÜ takıldı, çıkan (12V 70mAh 630A) eskiyi de kampanya kapsamında bayiiye vererek 170 TL ödedim.
 



Ynt: 2008 Grand Vitara Dizel

Sayın moderatörlerimizden bu mesajımın silinimesini rica ediyorum.
Yanlışlıkla 2 kez göndemişim. Kusura bakmayın.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,784
Mesajlar
1,523,728
Kayıtlı Üye Sayımız
166,598
Kaydolan Son Üyemiz
emerer

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst