1987 Land Rover Defender 110

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan hfb44 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,095
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 260,097
Ynt: 1987 Land Rover Defender 110

Alfonse bey selam,
Vinç ve Tampon bilgilerini işletme konularını bir arkadaşım vasıtasıyla yapacağız ben de ne yazıkki tam bilgiye sahip değilim. Öğreneyim size bildiririm.
Direksiyon ve vites kollarını orijinal kullanmak istiyorum. (Epeyce değiştirdim zaten :smiley: )
 

Etiketler
Ynt: 1987 Land Rover Defender 110

Arka tekerleklere giden şaftın üzerine kampana koyulmuş el freni için, dolayısıyla sadece arka tekerlekler frenleme yapıyor. Yanlışım varsa düzeltin. Saygılar...
 

Ynt: 1987 Land Rover Defender 110

sword7' Alıntı:
Arka tekerleklere giden şaftın üzerine kampana koyulmuş el freni için, dolayısıyla sadece arka tekerlekler frenleme yapıyor. Yanlışım varsa düzeltin. Saygılar...

aynen tam anlattığın gibi. el freni sadece arka şaftı direk kitliyor.hemen arazi şanzımanının arkasında kampana ve içindeki balata ile. kontrol zamanı el freninin kampanası ve balatalarıda kontrol edilmeli.
 

Ynt: 1987 Land Rover Defender 110

Orta kilit kilitli konumdayken on ve arka saft bire bir bagli oldugu icin on dingilde frenleme yapmis oluyor.
 

Ynt: 1987 Land Rover Defender 110

vosdost' Alıntı:
Orta kilit kilitli konumdayken on ve arka saft bire bir bagli oldugu icin on dingilde frenleme yapmis oluyor.

Aracın ne özellikleri varmış. Ben bunu düşünmemiştim :eek: Kaygan zeminde durabilmek için birebir :smiley:
 



Ynt: 1987 Land Rover Defender 110

Gerçi kaygan zeminde kilitli kullanımın sakıncalı olduğunu duymuştum ama ::smiley:
 

Ynt: 1987 Land Rover Defender 110

nkurtkaya' Alıntı:
Konu dağılır Alp hem de çok dağılır :smiley: Defender'larda el freni şafttan tahrik ama sistem nasıl çalışıyor tam bilmiyorum ancak elektrikli bir sistem vs olduğunu zannetmiyorum.
Disco'nun sistemini de bilemiyorum, yeni bir konu başlığı olarak açarsan Yavuz cevaplar.

Disco 1 düz vites ciddi aklımda.... Bi niyetleneyim, sen gör Alfonse' yi, nerelerden ne bilgiler topluyor.... ;D
Şincik beynim dolu.... pek sağlıklı kayıt almıyo.... ;D
Yavuz abi' de sıkılmıştır heralde, zaten, galiba, belkim, bilmiyorum ;D.... Sallar mallar sorumu? :smiley: Kırılırım felan sonra. Uğraş dur, çabala dur kendinle ;D

Yer açılsın ext kayıt için diye, Hard Disc büyüteyim deydim. Bol kebap yedim, oda anca göbek büyüttü... :D sileyim bişeyleri kafadan, dalıcam kunduz gibi Disco ortamına? ;D
 

Ynt: 1987 Land Rover Defender 110

hfb44' Alıntı:
Herkese Merhaba
Benim boyum çok uzun değil belki (1.85 cm) ama kilom ne yazıkki 150 civarı. Bu sebepten el freni kolunu sağa aldık, haliyle bacaklarımda pek ince olmadığından daha rahat ederim diye düşündüm. Baktım kolumda el frenini kontrol etmeye rahat yetiyor. Bir deneyelim dedik bakalım dediğiniz gibi yokuşta kalkarken sorun olacak mı ben de merak ediyorum. Gerçi genelde fren ile gaza aynı anda basabiliyorum. (ayaklar 46 numara) ;D

Fren ile gaza aynı anda gaza basmak "Hill and Toe" tekniğidir. Vites küçültürken kullanılır. Siz bilirsiniz bunu, eski yarışçılardansınız. Kullanabiliyorsanız bunu ne mutlu size, ben çok uğraştım, beceremedim pek... Hep viraj dışında yaslancak biyerler bulmak zorunda kaldım kendime.... ;D
Ama kalkarken hem bunu yapın, hem uzanıp el frenini indirin, bence zor biraz. Bir daha deneyin, vakit geçmeden değiştirmek istersiniz belki yerini.
Benim buyum sizinki kadar yok. 1.73 felanım. kilom bayağı var ama. eğilip bükülmemiz biraz yorucu :smiley: affınızı isteyerek :smiley:... fit seniz, ağırlık kas ağırlığı ise tabi, bilemem :smiley:


Konuyu ilk açtığınız zamanlarda okuduğumda inanılmaz heyacanlanmıştım....
Hala aynı heyacanı yaşıyorum konuyu takip ederken...

Lütfen araç çıktığında gaza gelip bi süre hafif kamplardan başka bi şey yapmayın....
Yol dışı, Land' de olsa, Jeep' te olsa aracı üzer. Bu gerçektir, kim ne derse desin, mekanik bu. En azından çizilir v.s....

Boyasıdır v.s.' dir çok özenli oldu. En az bir sene tertemiz binin, gezin...
Naçizane, tavsiyem, düşüncemdir....

Tebrik edicem ama.... Bi başlarsam diilimde tüy bitecek.... ;)

Konunun başındaki gibi Maşallah diyelim, nazar değmesin...

31 Mart' ta takmıştım nazar boncuğunu bu konuya, 7 ay oldu, ne günler geçti, ne hayatlar yaşandı....
De gidi dey..... :smiley:
Hey gidi günler hey.... :smiley:
7 aydır süreçleri ben ve bi çok üye takip ediyor... Sırayla, hiç sıkılmadan, devamlı, merakla, aynı heyacanla...
Bu da sizin ayrı bi başarınızdır...
Vallhi Alkış, Billahi alkış....!!! :smiley: :smiley: :smiley:
31 Mart 2009 :smiley: 7 ay önce :smiley: Diyalektiğe inanırım ama daha çok dugusalım ben, duygusal ;D
Alfonse' Alıntı:
Şimdi aklıma geldi, hemen ilk iş şöyle kocaman ikitane nazar boncuğu alın, bu işi eşinize pas edebilirsiniz, emin olun hoşuna gider.
Birini servisin içindeki arabanızın görünür yerine, diğerini de servise assınlar.
Bakın; burada kaç kişi konuşuyor hem aracınızla ilgili hemde servisinizle ilgili.... Orada da bi sürü övgüler geliyordur şimdi, korkarım nazar değecek. Bırakın orada nazar boncuğu kirlensin, kırılsın. Nazar çıkıyordur.

Ben çok inanırım nazara. Arabalarımın hem ön tampon altına, hemde arka tampon altına yıllardır asarım, ayda bir ya öndeki, ya da arkadaki kırılır, garantii... :smiley:
Üç sene önce mi ne, tipo var o zaman, kırılmış öndeki Bodrum' da, ihmal ettim yenilemedim. İki gün sonra taş nazar boncuğunu bulamadı geldi farı patlattı. İki günde ya. Yıllardır o yolu her gün kullanırım, hiç bişey olmamıştı....

Şimdi burada bana, orada size gülecekler, boşverin, işime bakarım ben. :smiley:

Kolay gelsin.
Ankaradan bi ihtiyaç olursa yardımcı olurum karşılıksız, bilginize.....

Buda konunun nazar boncuğu olsun....​

[attachment=1]​

NAZARB~1.jpg
 

Ynt: 1987 Land Rover Defender 110

hfb44' Alıntı:
Alfonse bey selam,
Vinç ve Tampon bilgilerini işletme konularını bir arkadaşım vasıtasıyla yapacağız ben de ne yazıkki tam bilgiye sahip değilim. Öğreneyim size bildiririm.
Direksiyon ve vites kollarını orijinal kullanmak istiyorum. (Epeyce değiştirdim zaten :smiley: )

Teşekkürler... Gerçi yazılımştır bi çok yere ama...
Bende pek araştırmadan soru sormam ama,
Vakit ayıramıyorum buna :smiley:
 

Ynt: 1987 Land Rover Defender 110

Merhaba Alfonse bey,
Valla sizin yazılarınızı okumak zevk. İlgi ve alakanız ve samimiyetiniz için ayrıca benim teşekkür etmem gerekir.
Bugün marşa bastık o yüzden çok heyecanlıyım.
Dediğiniz gibi hemen kıyamayacağım aracımı özenerek kullanacağım kesin.
Hemen nazar boncuğu alacağım ;D

Gerçekten içten söylüyorum bu foruma katıldığıma çok seviniyorum. Herkesin güzel sözlerine teşekkür ederim.
 



Ynt: 1987 Land Rover Defender 110

Alfonse' Alıntı:
Allah Allah,
Ben kocaman kocaman bi adamım :smiley:
geçen gün bi 110 kullandım, el freni hiç rahatsızlık vermedi....

Bu arada, el freni nasıl bu araçlarda, şaftı veya şaftlarımı sıkıyor retarder gibi (mekanik tabi)


Alp el freni orta diften arkaya giden şafta bağlı flanş üzerindeki bir kampana mekanizmasıyla çalışıyor , tamamen mekanik ve güvenilir bir sistem, orta kilidi kilitlersen hem ön hem arka şaftı kilitliyor. Zemin kaygan değilse 45 derece eğimde defender i sabit tutabilir, ki bunların denemesi yapılmış.

RRC ,Disco I farketmiyor hepsi aynı sisteme sahip. XENG ineering diye bir firmada bu mekanizmanın disk dönüşüm kitleride var.

En kritik nokta bu sistem giderken kullanıma uygun değil , zaten kim el frenini giderken kullanmak isterki ;)
 

Ynt: 1987 Land Rover Defender 110

discovery-V8' Alıntı:
Alp el freni orta diften arkaya giden şafta bağlı flanş üzerindeki bir kampana mekanizmasıyla çalışıyor , tamamen mekanik ve güvenilir bir sistem, orta kilidi kilitlersen hem ön hem arka şaftı kilitliyor. Zemin kaygan değilse 45 derece eğimde defender i sabit tutabilir, ki bunların denemesi yapılmış.

RRC ,Disco I farketmiyor hepsi aynı sisteme sahip. XENG ineering diye bir firmada bu mekanizmanın disk dönüşüm kitleride var.

En kritik nokta bu sistem giderken kullanıma uygun değil , zaten kim el frenini giderken kullanmak isterki ;)

Teşekkürler Yavuz abi, bana mantıklı geldi.
Hem verimli bi sistem 4 tekerleği kilitleyebildildiğin için
- gerektiğinde sola çek kolu, kilitle merkez difi, çek el frenini, tamamdır.. -
Hemde maliyeti düşük galiba, taa arkaya kadar teldir ıvır zıvır gitmiyor, basit...

Şaft balansı belki biraz ayrıcalıklı yapılıyordur, o kadar....

Ben eskiden yerde giden arabalarımda çekerdim el frenini.... ;D ;D ;D
 

Ynt: 1987 Land Rover Defender 110


En kritik nokta bu sistem giderken kullanıma uygun değil , zaten kim el frenini giderken kullanmak isterki ;)
[/quote]

Yakışıklı bir U dönüşü yapmak isteyenler kullanabilir mesela ;D Kaygan zeminde tabi ;)
 

Ynt: 1987 Land Rover Defender 110

sword7' Alıntı:
En kritik nokta bu sistem giderken kullanıma uygun değil , zaten kim el frenini giderken kullanmak isterki ;)


Yakışıklı bir U dönüşü yapmak isteyenler kullanabilir mesela ;D Kaygan zeminde tabi ;)

Defender'da tavsiye etmem. Arkada %100 kilit varsa kaygan çamurlu yolda viraja biraz sert girince bile arka taraf atıyor zaten.
 

Ynt: 1987 Land Rover Defender 110

Alfonse' Alıntı:
Şaft balansı belki biraz ayrıcalıklı yapılıyordur, o kadar....
Şaft balansıyla alakalı değil şaft elfireni kanpanasına bağlanıyor

1, foto disk el fireni

2, foto kampanalı el fireni

img091.jpg


xbrake.jpg
 



Ynt: 1987 Land Rover Defender 110

Sağolasın Yunus. Yukarıdaki disk aşağıdaki kampana olmasın?
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,683
Mesajlar
1,522,162
Kayıtlı Üye Sayımız
166,531
Kaydolan Son Üyemiz
musaitbiryer

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst