Ynt: 1987 Land Rover Defender 110
Tekniği biliyorsunuz bravo valla. Ben Hakan Dinç hocadan öğrenmiştim o güne kadar televizyonda rallilerde seyrettiklerim dışında pek bir bilgim yoktu. Bende çok süper kullandığımı söyleyemem.
Dediğiniz gibi "Hill and Toe" tekniği vites küçültürken kullanılıyor. Bildiğim kadarıyla pist yarışlarında daha çok arkadan itişli otomobillerde işe yarıyor. Şikanlarda fazla vakit kaybetmemek ve arka tekerleklerin kompresyonla kitlenmemesine yarıyor.
Fakat yokuşlarda aracı kaldırırken (eğer fren ve gaza aynı anda basabiliyorsanız) sanki el freni çekiliymiş gibi rahat kalkış yapabiliyorsunuz. ;D
El freni konusunu Defender'i bilen arkadaşlar fotoğraflarıyla çok güzel açıklamışlar. Benim araçtaki kampanalı olanı, diskli olanı da öğrenmiş oldum. Bilgi veren bütün arkadaşlara teşekkürler.
Alfonse' Alıntı:Fren ile gaza aynı anda gaza basmak "Hill and Toe" tekniğidir. Vites küçültürken kullanılır.
Tekniği biliyorsunuz bravo valla. Ben Hakan Dinç hocadan öğrenmiştim o güne kadar televizyonda rallilerde seyrettiklerim dışında pek bir bilgim yoktu. Bende çok süper kullandığımı söyleyemem.
Dediğiniz gibi "Hill and Toe" tekniği vites küçültürken kullanılıyor. Bildiğim kadarıyla pist yarışlarında daha çok arkadan itişli otomobillerde işe yarıyor. Şikanlarda fazla vakit kaybetmemek ve arka tekerleklerin kompresyonla kitlenmemesine yarıyor.
Fakat yokuşlarda aracı kaldırırken (eğer fren ve gaza aynı anda basabiliyorsanız) sanki el freni çekiliymiş gibi rahat kalkış yapabiliyorsunuz. ;D
El freni konusunu Defender'i bilen arkadaşlar fotoğraflarıyla çok güzel açıklamışlar. Benim araçtaki kampanalı olanı, diskli olanı da öğrenmiş oldum. Bilgi veren bütün arkadaşlara teşekkürler.