Ynt: 1980 Jeep CJ-7
selamlar..
öncelikle sizinde bir cj istediginizi forumlardaki yazılarınızdan anlamıştım.ugraştırıcı bir araç oldugunu anlamışsınızdır ;D..benim cj ye şu ana kadar hiç abartmıyorum 40.000 gibi bir rakam harcadım..ve hala biraz eksiklerim var.. ;D
şu ana kadar kullandıgınız tüm araçları unutun..bu aracı kullanırken aldıgınız zevk ve keyif bambaşkadır.yavaş yavaş hobiniz olmaya başlar,ve hep arayış içinde olursunuz..aklınızda hep difransiyel tipi,oranı,şanzuman tipi,şapkalı aksı vs vs vs.. gibi cj den hiç anlamayan adama bahsettiginizde deli muamelesi görebileceginiz bilgiler dolanır durur.. ;D
şimdi size standart maliyetli bir cj den bahsetmek isterim..
alacagınız tip (5,6,7 veya 8 ) önemli bunun kararını siz vereceksiniz)
cj 5 aslında offroad amaçlı en iyisi bence 5 fakat aracın aks aralıgı kısa oldugu için aşırı zıp zıp ;D ve eger boyunuz benim gibi uzunsa ya tadilat yapacaksınız yada aracın içinde biraz komik duracaksınız..ve birde lpg düşünüyorsanız zaten rahatsız olan arka koltugu biraz daha yükseltip ve öne alıp daha rahatsız yapacaksınız..ülkemizde en çok cj 5 vardır..
cj 6 cj5 e nazaran uzundur..kapıları yine cj 5 gibi dardır..nispeten daha kullanışlı gibi duruyor..ve uzunlugu cj 5 e göre daha stabil kullanım saglıyor..
cj7 cj serisinde en kullanışlı olarak görülen ideal ölçülerde bir seridir..kapı eşikleri u şeklinde daha geniştir..ve devamı olan wrangler a dahi ölçülerini vermiştir fakat ülkemizde seçenek olarak azdır..bulabilirseniz düzgününü memnun olursunuz..
cj8 offroad kullanımınız fazla extreme degil ise şiddetle tavsiye ederim..çok rahat ve konforlu kullanımı vardır..
şimdi arkadaşlarımda size bahsetmiştir bu lego gibi araçtan..olması gereken özellikler
-4200 motor en sevilen ve tutulanıdır bu motor tam bilmiyorum ama 77-78 modellerde var.
-ön frenleri disk olası tavsiye ediyorum..zira kampanalı cj ile su geçişi sonrası benim gibi agaçla öpüşebilirsiniz ;D bu fren sistemi yine 77-78 model sonrasında olur..
-elektronik eteşleme bir ekstradır araç bakarken bu extrayı arayın..
-şanzuman olarak geneli iyidir ama 4 ileri vitesli t -176 şanzumanlı veya 3 ileri t150 en çok tavsiye edileni..
-alacagınız aracın şasi vew motor numaralarını iyi kontrol edin..yewrleri motor blogunun üsten sag tarafı..şasi numarası şasinin sag raka teker hizasında şasinin üst tarafındadır..lastik boşlugundan görülür..
aslında cj ile ilgili herşey forumlarda var..biraz daha bilgilenmenizi tavsiye ederim..
şimdi tüm bu artıları olan 77-78 üstü bir cj yi en az 11-12 bin gibi bir para ödersiniz.. aracı eger günlük kullanmayı düşünüyorsanız size allah kolaylık versin..zordur çünkü..standart bir cj ye kavuşmak için zevkinizede uygun yapacagınız düzelmeler veya modifikasyonlarda 7-8 bin gibi dersek 20.000 gibi bir para ile güzel bir cj sahibi olursunuz..
unutmayın ucuz etin yahnisi yenmez..ucuz aldım diye sevinip aracı aldıgı paranın 2 katını harcayıpta hala adam edememiş çok arkadaşımız var..inşallah istediginiz gibi bir cj niz olur..
saygılar..