Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan
Bu hafta yedek parçalar için biraz araştırma yaptım. Acil olan fren merkezi idi. Daha önce dedğim gibi çıkan eski merkez 25 mm çapta idi. Ama araştırdığım her yerde Gaz69 un fren merkezi 32 mm olarak verilliyordu. Kafam karışmıştı, daha önce içimde bir kurt var demiştim, demekki 32 mm lik merkez bir yerlerde takılmış.
Konuya açıklık getirebilmek için, İngiiltere ve Polonya daki arkadaşlara sordum ,sonuç nerdeyse oy birliği ile 32 mm idi. Sadece Polonya'daki Gerenimo nicli arkadaştan şöyle bir bilgi aldım. Gaz69 ve UAZ469 fren merkezleri 32 mm çaplı, ama aynı merkezin 25 mm lik olanları da varmış, sanırım diğer otomobiller için üretilmiş , birbirine uyum sağlıyorlarmış. Kendi aracında 25 mm lik kullanıyormuş.
Bu bilgi ile biraz rahatladım ve ben 32 mm lik olandan sipariş verdim. Çünkü araçta westinghouse yok, fizik kuralı olarak aynı basınçta alan ne kadar artarsa uygulanan kuvvet o kadar fazla olacaktır, bu da fren pedalına uygulanması gereken bacak kuvetinin azalması demektir.
Bir başka konu, merkezin içindeki lastiklerin nasıl olacağı idi. Arşivimdeki tamir afişlerini incelediğimde, bir çizimde şapkalı lastik varken, bir diğer çizimde de çift O ring li lastik gösteriyordu. Aynı ikilemi satılan merkezlerde de yaşadım. Çünkü her iki tipte şapşalı ve O ringli olarak satılıyordu. Üzerinden çıkanlar da şapkalı olunca , tercihimi şapkalıdan yana kullandım.
Hazır sipariş vermişken, ileride lazım olacak başka parçaları da istedim, çünkü Polonya da yaşayan arkadaş Türkiye ye gelirken getirecek , gümrükçülerin ne yapacağı belli olmaz. Bir de gümrüğe takılmasın. En azından nakliyeden yırtmış oldum böylece. ;D