1966 model Gaz69, K.Maraş'tan

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan osman Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 271
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 220,144

Etiketler
Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

allah emeğinizi boşa harcatmasın çok büyük özveri sabır ve karşınıza çıkan sorunları çözebilmek için tecrübe gerekli ve en baştada böyle bir işi yapmak için cesaret olmalı tebrik ederim inşallah emeğinizin karşılığını fazlasıyla alırsınız saygılar.... kolay geleee....
 

Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

Motor ,şasi, kupayı bir kenara bırakıp GazRover den gelen arka aksımıza el attık. Diferansiyel konusunda bilgim olmadığı için tamirciye götürmek durumundayım. Tamircim Selim Usta benim aracın devletten sonraki 3 sahibi idi. Arızlarımızı genelde ona tamir ettirrdik. Selim usta ile görüştük, çıraklığını benim yapmam şartıyla , zaman sınırı koymadan tamir konusunda anlaşmıştık.

Diferansiyelin içini açıp ben yokken kontrol etmiş, herhangi bir şey görmediği için silikonlayıp geri kapatmış. Tabi diferansiyeli sabitleyen yarım ay başlı özel civataların 10 tanesinden 7 sini kaybederek, şimdi 3 civata tutuyor, diğerlerini tekrar yaptırmak durumundayım. Bu işler ben yokken yapıldığı için resimleme şansım olmadı. Onun yerine size tamir kataloglarındaki bir çizimi koyacağım, umarım fikir sahibi olursunuz.



arka aks 004.JPG


arka aks 005.JPG


arka aks 006.JPG
 

Ekli dosyalar

  • PICT24.jpg
    PICT24.jpg
    56.1 KB · Görüntüleme: 392

Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

Diğer tarafın kampanayı poryaya sabitleyen civatasını sökemedim üzerinde, bu sebeple porya somunlarını söküp direk kampana ile birlikte aldım poryayı.



arka aks 008.JPG


arka aks 009.JPG


arka aks 011.JPG


arka aks 012.JPG
 

Ekli dosyalar

  • arka aks 007.JPG
    arka aks 007.JPG
    165.3 KB · Görüntüleme: 248

Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

Bende parçalamaya ve toplamaya başladığımda bakacağım tek kaynak bu olacak diyebilirim.

Her parça detaylı anlatılıyor. İlgiyle takip ediyorum.
 




Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

Bu hafta aks üzerindeki fazlalıkları temizledik. Normalde aksı sadece dıştan boyamayı düşünüyordum ancak fen tablası ve balatalardaki pası görünce içim el vermedi ve kendi çalıştığım atölyeme götürmek için tablayı da sökmeye karar verdim. Bir tarafı ben sökerken sağolsun çırak Mustafa bana yardımcı oldu.Bu fotoğrafı siteye koyacağıma kendisine söz vermiştim. İşte sözümü yerine getirdim Mustafa kardeş.



arka aks temizliği 006.JPG


arka aks temizliği 010.JPG


arka aks temizliği 005.JPG
 

Ekli dosyalar

  • arka aks 014.JPG
    arka aks 014.JPG
    164.6 KB · Görüntüleme: 221

Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

Bu da bizim diğer çırak Suriyeli Muhammed. Çadırkentte kalan Suriyeliler sanayide had safhada olan çırak ihtiyacına derman oldular. Hemen her dükkanda bir Suriyeli var. Ben temizlik yaparken geldi spirali elimden alıp, kalan işi kendisi yaptı .



arka aks temizliği 014.JPG


porya 026.JPG


porya 023.JPG


porya 021.JPG
 

Ekli dosyalar

  • arka aks temizliği 012.JPG
    arka aks temizliği 012.JPG
    130.5 KB · Görüntüleme: 258


Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

Bu hafta yedek parçalar için biraz araştırma yaptım. Acil olan fren merkezi idi. Daha önce dedğim gibi çıkan eski merkez 25 mm çapta idi. Ama araştırdığım her yerde Gaz69 un fren merkezi 32 mm olarak verilliyordu. Kafam karışmıştı, daha önce içimde bir kurt var demiştim, demekki 32 mm lik merkez bir yerlerde takılmış.

Konuya açıklık getirebilmek için, İngiiltere ve Polonya daki arkadaşlara sordum ,sonuç nerdeyse oy birliği ile 32 mm idi. Sadece Polonya'daki Gerenimo nicli arkadaştan şöyle bir bilgi aldım. Gaz69 ve UAZ469 fren merkezleri 32 mm çaplı, ama aynı merkezin 25 mm lik olanları da varmış, sanırım diğer otomobiller için üretilmiş , birbirine uyum sağlıyorlarmış. Kendi aracında 25 mm lik kullanıyormuş.

Bu bilgi ile biraz rahatladım ve ben 32 mm lik olandan sipariş verdim. Çünkü araçta westinghouse yok, fizik kuralı olarak aynı basınçta alan ne kadar artarsa uygulanan kuvvet o kadar fazla olacaktır, bu da fren pedalına uygulanması gereken bacak kuvetinin azalması demektir.

Bir başka konu, merkezin içindeki lastiklerin nasıl olacağı idi. Arşivimdeki tamir afişlerini incelediğimde, bir çizimde şapkalı lastik varken, bir diğer çizimde de çift O ring li lastik gösteriyordu. Aynı ikilemi satılan merkezlerde de yaşadım. Çünkü her iki tipte şapşalı ve O ringli olarak satılıyordu. Üzerinden çıkanlar da şapkalı olunca , tercihimi şapkalıdan yana kullandım.

Hazır sipariş vermişken, ileride lazım olacak başka parçaları da istedim, çünkü Polonya da yaşayan arkadaş Türkiye ye gelirken getirecek , gümrükçülerin ne yapacağı belli olmaz. Bir de gümrüğe takılmasın. En azından nakliyeden yırtmış oldum böylece. ;D
 



Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

Emeklerinizin karşılığı, yüzünüzdeki mutlulukla sonuçlanır umarım. İşiniz zor, yolunuz uzun. Herşey gönlünüzce devam eder inşallah.
takipteyiz
 

Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

osman abi kızma ama bir merkeze bu kadar takılırsan bitiremezsin hemen çare üretip en yakın uyacak merkezi uyduracan ..daha o kadar iş çıkacakki görünen o zorlanabilirsin tuzla merkezi uyar 1 numara lastikli olan
 

Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

ismail55' Alıntı:
osman abi kızma ama bir merkeze bu kadar takılırsan bitiremezsin hemen çare üretip en yakın uyacak merkezi uyduracan ..daha o kadar iş çıkacakki görünen o zorlanabilirsin tuzla merkezi uyar 1 numara lastikli olan

Hakslısın İsmail Abi,

Bir tek merkez olsa, bazen bir civataya 1 hafta uğraşıyorum. Ama aracımı böyle daha iyi tanıyorum,nerede ne var daha iyi öğreniyorum. Eee ne de olsa biz sizin gibi asaletten usta değiliz. Biraz maruz gör artık bizi. Yoksa sıkıldın mı bizden.?
 

Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

Yedek parçaları sipariş ettik, ama boş durmamak lazım. Olan işlerden yola devam etmek lazım, malum yol uzun.

Arazi şanzımanını ele aldık. Şanzımandan yağ kaaçakları toz ve çamur ile birleşince zift gibi olup şanzımana yapışmış. Spatula ve tonavida ile zor kazıyorum. El fren mekanizması arazi şanzımanının arka şaft çıkışına bağlı, buranın altındaki yerleri temizleyebilmek için öncelikle onu çıkardım. Akabinnde kazımaya koyuldum, neredeyse kürek dolusu çamur çıktı.



CIMG0199.JPG


CIMG0202.JPG


CIMG0197.JPG
 

Ekli dosyalar

  • CIMG0196.JPG
    CIMG0196.JPG
    209.5 KB · Görüntüleme: 229

Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

Ayakları mengeneye sabitleyip tornavida ile kazımaya giriştim. En azından kabası böylece bitmiş olur.


CIMG0207.JPG


CIMG0208.JPG
 

Ekli dosyalar

  • CIMG0203.JPG
    CIMG0203.JPG
    184.3 KB · Görüntüleme: 192



Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

Bu haftaki mesaimize el fren mekanizmasının temizlenmesi ile devam ettik. El freni mekanizması da yağ ,pas ve çamurdan yeterince nasibini almıştı. Yapıldığı günden bu yana hiç açılmamış diyemeyeceğim, çünkü yaylardan bir tanesi farklı idi.



CIMG0211.JPG


CIMG0212.JPG
 

Ekli dosyalar

  • CIMG0210.JPG
    CIMG0210.JPG
    156.7 KB · Görüntüleme: 236

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,743
Mesajlar
1,523,025
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst