1966 model Gaz69, K.Maraş'tan

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan osman Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 271
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 220,129
Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

Sıra poryaları takmaya geldi.

Öncelikle poryalarımızın gazyağı ile eski çamurlaşmış yağlarını temizledim.



porya 029.JPG


arka aks montaj 203.JPG


arka aks montaj 199.JPG


arka aks montaj 180.JPG
 

Ekli dosyalar

  • porya 020.JPG
    porya 020.JPG
    208.5 KB · Görüntüleme: 285

Etiketler


Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

Kampanamız bayağı incelmişti. Aslında değişmek gerekiyor ama şu an buna nakit ayıramam. O sebeple gittiği yere kadar dedik ve paslanan iç yüzeyi tornada bir paso verdik.



arka aks montaj 206.JPG


arka aks montaj 211.JPG


arka aks montaj 210.JPG
 

Ekli dosyalar

  • arka aks montaj 197.JPG
    arka aks montaj 197.JPG
    187.3 KB · Görüntüleme: 247

Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

Sıra direksiyona geldi. Araç çalışır vaziyette iken direksiyonda epey boşluk vardı. O esnada bu boşluğun sebeplerini zaten biliyordum. Bu günler olacağı için ellememiştim. Ama şimdi sırasıyla bunları halletmem gerek. Tespit ettiğim boşluk sebepleri

1- Direksiyon kutusu sağ sol yapınca şase bağlantı yerinde esneme yapıyordu.
2- Kutudan tekere giden hareket kolu üzerindeki rot başında epey boşluk vardı.
3- Direksiyon kutusnuda sağ sol yapınca ,sektör mili eksenel yönde aşağı yukarı hareket ediyordu.

Öncelikle şase üzerinden başladım. Direksiyon kutusu 3 civata ile şasiye sabitlenmiştir. Şasinin üzerinde civataların bağlı olduğu yere bir saç kaynatılmıştı burada bir esneme vardı. Bu ilave sac üzerindeki civataları alınca esneme yapan yerde sacın kırıldığını gördüm. El spirali ile kaynakları taşlayıp ilave sacı boşa çıkarttım.



direksiyon 002.JPG


direksiyon 003.JPG


direksiyon 004.JPG


direksiyon 008.JPG
 

Ekli dosyalar

  • direksiyon 001.JPG
    direksiyon 001.JPG
    148.8 KB · Görüntüleme: 339



Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

Sağ tekerin rot başı epeyce boşluk yapmıştı. Aslında burası daha önce biraz boşluk vardı. Hurdalıkta bir kaç tane çıkma vardı, tamirciye götürdüm hangisi daha iyisi ise onu tak dedim, yeni olanlara kıyamamıştım ancak iyi diye seçtiği eskisinden daha da kötü çıktı. Hiç unutmam birgün K.Maraş'tan Gaziantep e gidiyordum, otobana girmeden önceki bağlantı yolunda kamyonlar asfaltta iz yapıp çöktürmüştü. Bizim araba o izin içinde kafasına göre geziyordu, aracı kontrol edemiyodum, direksiyonu bir sağ yapıyor bir sol yapıyordum acemi şöför gibi.

Ama bu sefer ambardaki yeni rot başlarını gün yüzüne çıkartmanın zamanı geldi. 11 senedir yatmaktan biraz paslandılar ama sıfır kullanılmamıştır.



direksiyon 006.JPG


direksiyon 009.JPG


direksiyon 011.JPG
 

Ekli dosyalar

  • direksiyon 007.JPG
    direksiyon 007.JPG
    178.5 KB · Görüntüleme: 337


Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

Amortisörleri de bir elden geçirmek gerekiyor. Amortisörler bildiğiniz amortisörlerden değil. İngilizcesi Lever Shock Absorber diye geçiyor. Bu amortisörlerin patlama gibi bir derdi yok. Biz aracı aldığımızda üzerinde amortisör yoktu, 1998 senesinde Özbekistan a giden bir TIR cıdan rica etmiştim , o getirmişti. Pazardan almış ,çıkma olarak. Çok net hatırlıyorum, 6 tane amortisör için 50 US$ vermiştim.

Dedim ya; patlama derdi yok ama bakım derdi var. Kullanma kılavuzuna göre yılda 1 kere söküp yağını değiştirip içini gazyağı ile yıkayıp yeni yağ koymak gerekli, ayrıca 6 ayda bir eksilen yağı ilave edilmeli.



004.JPG


002.JPG


051.JPG


050.JPG
 

Ekli dosyalar

  • 001.JPG
    001.JPG
    204.6 KB · Görüntüleme: 286


Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

Teşekkür ederim Sezgin Bey. Bizimkisi biraz zevk biraz da mecburiyet. Yıllardır yaptığım araştırmaların sonuçlarını burada hem uygulamak hem de sizlerle paylaşmak ve Gaz69 için bir rehber bırakmak arzusundayım. Bu sebeple yaptığım işleri olabildiğince detaylı olarak sizlerle paylaşmaya çalışıyorum.
 



Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

Çıkan parçaları temizledikten sonra pistonları da temizlemek gerekli. Zaten valfleri söktüğümüz için boşta olan yağlar aktı, pistonu içinde kalan yağlar için kolu aşağı yukarı hareket ettirdikçe tapa deliklerinden attı. Yağın bittiiğine kanaat gelince , doldurma tapasından hazneye gazyağı doldurdum(benzin de olabilir) aynı şekilde kolu aşağı yukarı hareket ettirerek pistonun içini ve yağ deliklerini yıkamış olduk. Zaten yağ kalmayınca sürtünme arttığı için kolun ağırlaştığını hissediyorsunuz. Bu aşamadan sonra gaz yağının kuruması için bir müddet bu şekilde bekliyoruz. Kuruduktan sonra tekrar montaja başlayacağız.



055.JPG


Shockabsorberwork_zpsce8d0934.jpg
 

Ekli dosyalar

  • 052.JPG
    052.JPG
    185.1 KB · Görüntüleme: 287

Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

Amortisörün mafsal noktalarında darbeyi emmek için kauçuk burçlar yerleştirilmiş. Buınun içindede bronze ve metal bir burç vardır. Bu parçalar bir pim vasıtasıyla sabitlenir. Metaller arasında aşınmayı engellemek için pim içerisine yağ kanalı açılmış ve ucuna bir gresörlük yerleştirilmiştir.



014.JPG
 

Ekli dosyalar

  • 017.JPG
    017.JPG
    119.6 KB · Görüntüleme: 283

Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

Aracın dışında bakılması gereken boşta parça kalmadı, o yüzden araca tekrar dönmek zorundayım. Biraz toplayıp biraz dağıtacağız.

5 vitesli mercedes şanzımanı sığmayacağından 4 vitesli W115 şanzımanı monte edeceğimi söylemiştim. O yüzden 2003 den beri sakladığım şanzımanı ambardan çıkarttım. Gerçi bu şanzımanın zayıf gelip ,çabuk bozulacağı hakkında bazı görüşler var ama önemli değil.
1.si ben bu şanzımanı yandan çarpılmış bir 115 kasa mercedesten kilo ile hurda demir fiyatına almıştım
2. si kuzende ,dış kasası bu şanzımanla aynı; sadece dişlileri daha kalın ve 1. vites dişili devri daha ağır olan W460 G serisi şanzımanı var yedekte. W115 şanzımanı bozulursa onu atıp, doğrudan w460 şanzımanını atarım. Onu da kırarsak artık arabada bir şey kalmaz zaten.

Şanzımanın pozisyonunu ayarlamak için arazi şanzımanını da yerine koymak gerekli, çünkü şaft, traverse gibi bir sürü alingirli iş var. Arazi şanzımanının bağlantı takozları ve pullarını temizleyip boyamıştım hatırlarsanız. Ancak yurtdışında başka bir forumdaki arkadaşım bunların çok fazla deforme olduğunu değiştirmemi tavsiye etti. Sağolsun Polonya'dan yarı fiyatına orjinal kauçuk takozlarını tedarik etti. Bunları şanzımana monte edip, araçtaki yerine koyduk.



012.JPG


013.JPG


027.JPG


028.JPG
 

Ekli dosyalar

  • 011.JPG
    011.JPG
    145.9 KB · Görüntüleme: 275

Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

Süper bir çalışma, yaptığınız değişiklikleri heyecanla takip ediyor, ortaya nasıl bir sanat eseri çıkacak merak ediyorum ...
 

Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

İyi günler
Osman bey
Açıklamalı anlatım ve fotoğraflar için teşekkür ederim, kolaylıklar ve sabır dileklerimle
Saygılar
 



Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

Kolay gelsin. Fotolar ve detaylı anlatım için teşekkürler. Valla özendiriyorsunuz. Son durumları da görebilecekmiyiz.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,743
Mesajlar
1,523,018
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst