1966 model Gaz69, K.Maraş'tan

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan osman Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 271
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 220,129
Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

Mekanizmayı dağıtmaya başladık. Yayalarını çıkarttık, el fren ayar yeri ve balataları açan mekanizma, tablaya civata ile monteli idi, onların da civatalarını aldık. Tabla tamamen meydana çıktı.



restorasyon2 003.JPG


restorasyon2 004.JPG


restorasyon2 005.JPG
 

Ekli dosyalar

  • CIMG0215.JPG
    CIMG0215.JPG
    229.9 KB · Görüntüleme: 297

Etiketler
Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

Balatalar bana biraz incelmilş gibi geldi, dağıtmışken onları da yenilemek istedim.Temizlediğim balataları baba dostumuz Balatacı Ali Abimize götürdüm, heriki balatayı da söküp , pabuçlara yeni balata çaktı, eski ile yeni hali bir hayli farklı oldu.



restorasyon2 009.JPG


restorasyon2 008.JPG


restorasyon2 010.JPG


restorasyon2 011.JPG
 

Ekli dosyalar

  • restorasyon2 007.JPG
    restorasyon2 007.JPG
    182.5 KB · Görüntüleme: 314

Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

Dağıtıp temizlediğimiz parçaları toplamaya başladık. Öncelikle ayar mekanizması ve ve mekanik merkezi mazot ile yıkadığımız için parçalar arasında çok ciddi bir sürtünme olmuştu, birleştirmeden önce hafif bir gres le yağladım, gayet rahat çalışmaya başladı.

Yalnız bir problemimiz vardı.sol taraftaki mekanik merkezin de ,sağ taraftaki ayar mekanizması gibi bir kapağının olması gerekiyordu.



restorasyon2 014.JPG


murat usta.JPG


el freni tablası.JPG


gaz%20hand%20brake%20comp.jpg
 

Ekli dosyalar

  • restorasyon2 012.JPG
    restorasyon2 012.JPG
    172.5 KB · Görüntüleme: 288

Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

Kapak işini de halledince , el frenini tekrar dağıttım ve parçaları daha önce temizlediğimiz arazi şanzımanı ayakları ile beraber ile boyadım. Yalnız astar kullanmadım, (satın aldığım yer gerek yok demişti) fakat keşke kullansa mı idim, bilemiyorum.



restorasyon2 016.JPG
 

Ekli dosyalar

  • boyama 003.JPG
    boyama 003.JPG
    164.1 KB · Görüntüleme: 301

Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

Toplamadan önce, ana govdeyede boya atsaymışsınız daha iyi olurmuş..

Balatalar sıkı ise sürtünmeden dolayı ısınacağını ve ısındıkça genleşip dahada sıkacağını ve ısınacağını düşünüyorum..

kolay gelsin...
 



Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

ana gövde şanzımana takılınca hep beraber kumlamaya sokup, boyanacak, o sebeple dış kısımları boyamadım.

Balatayı ,aşınana kadar mecbur idare edeceğim, söküp takmak zoruma gidiyor.

Önerileriniz için teşekkürler.
 

Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

siteden fotoların görünmemesi ile ilgili hala bir cevap yok, b konuda bilgisi olan var mı? Bizim işler devam ediyor, ancak bu problem nedeniyle sizlerle paylaşamıyorum.
 

Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

Eski resimlere ne olduğu hakkında halen bir bilgim yok, siteden bir açıklama da yok, başka bilen varmı onu da bilmiyorum. Umarım sorun hallolur, yoksa hikayeler topal ördek gibi eksik kalacak.

En azından biz kaldığımız yerden devam edelim.En son el fren tablasınının toplamasını bitirmiştik. Sıra arazi şanzımanının elden geçmesinde.

Öncelikle şafta bağlantılarının yapıldığı 3 flanşı da söküp altındaki keçeleri yenisi ile değiştirdim. Eskiler bayağı sertleşmişti. Bunu müteakip, arazi şanzımanın üst kapağını söküp içine bir bakmak istedim ve açtım. Açmaz olaydım!! Ne göreyim , ana dişlinin üzerinde bir kırık var. O an moralim alt üst oldu.


arazi şanzımanı bitiş 001.JPG


arazi şanzımanı bitiş 003.JPG


arazi şanzımanı 001.JPG


arazi şanzımanı 003.JPG
 

Ekli dosyalar

  • arazi şanzımanı 002.JPG
    arazi şanzımanı 002.JPG
    180.3 KB · Görüntüleme: 235

Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

Yağı tamamladık ve kapağı sıktık, müteakiben daha önce bakımını bitirdiğimiz el fren tablasını da arka çıkış flanşına sabitledik. Arazi kollarının pimi için yaptığımız gresörlükten biraz da gres bastık ve kolların çalışmasını denedik.

Böylece arazi şanzımanımız da hazır, şimdi kumlama ve boyama için sırasını beklemektedir.

arazi şanzımanı bitiş 005.JPG
 

Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

osman' Alıntı:
siteden fotoların görünmemesi ile ilgili hala bir cevap yok, b konuda bilgisi olan var mı? Bizim işler devam ediyor, ancak bu problem nedeniyle sizlerle paylaşamıyorum.

Merhaba,cok detayli,aciklamali,faydali bir sekilde olan calismalarinizi ilgi ve merakla takip ediyorum.
Fotolarin gozukmemesi ile ilgili bakim ve onarim calismasi yoneticiler tarafindan yapiliyor.
Biraz uzun sure aliyor cunku milyonlarla ifade edilen sayida fotograf yeniden onariliyormus.
Yeni foto eklemede bir sorun olusmuyor.Calismalarinizda basarilar dilerim.
 



Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

ttogan' Alıntı:
Merhaba,cok detayli,aciklamali,faydali bir sekilde olan calismalarinizi ilgi ve merakla takip ediyorum.
Fotolarin gozukmemesi ile ilgili bakim ve onarim calismasi yoneticiler tarafindan yapiliyor.
Biraz uzun sure aliyor cunku milyonlarla ifade edilen sayida fotograf yeniden onariliyormus.
Yeni foto eklemede bir sorun olusmuyor.Calismalarinizda basarilar dilerim.

Oh bee, nihayet bir haber geldi. Verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim Bahadır Bey.
 

Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

Hatırlayacağınız gibi Mayıs ayında ark aks için ve ileride gerekli olacak diğer malzemeleri sipariş etmiştik. Bu süre zarfında yurtdışından onlarda geldi.

İşte Bulgaristan dan gelen parçalar. Arka aks conta takımı, porya rulman tamir takımı, porya somunları ve bronz balata ayar burçları.


arka aks montaj 183.JPG


arka aks montaj 181.JPG


arka aks montaj 182.JPG


arka aks montaj 184.JPG
 

Ekli dosyalar

  • arka aks montaj 180.JPG
    arka aks montaj 180.JPG
    216.3 KB · Görüntüleme: 329

Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

[
Atelyede hemen fren merkezini ele aldım, çünkü olmazsa olmaz parça oydu. Fren merkezini ölçtüm iç çapı 1'' idi , yalnız içim de bir kurt var , bu husus kafamı kurcalamaya başladı.
[/quote]

, demiştim 11 Mayıs da. Malesef içimdeki kurt kelebek oldu canlandı.



arka aks montaj 187.JPG


arka aks montaj 188.JPG
 

Ekli dosyalar

  • arka aks montaj 185.JPG
    arka aks montaj 185.JPG
    130.1 KB · Görüntüleme: 285

Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

İşlerin yoğunluğu ve Gezenbilirin yeni üyesinin telaşı ile bir süre ara vermek zorunda kaldık. Umarım herkesin bayramı iyi geçmiştir.


arka aks montaj 189.JPG


arka aks montaj 190.JPG


arka aks montaj 191.JPG


arka aks montaj 193.JPG
 

Ekli dosyalar

  • 1382169_10151942021133620_2071733349_n.jpg
    1382169_10151942021133620_2071733349_n.jpg
    59.3 KB · Görüntüleme: 229

Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

Şimdi arka kasımızın montaja başlayabilirdik.

Öncelikle balataların aşınmış olan sarı ayar burçlarını değiştirdik. Bu sistemi ilkdefa gördüm. Bu bronzdan yapılmış malzemelerin deliklerine, kendisine göre özel yapılmış bir tarafı köşeli diğer tarafı yuvarlak özel bir civata ile fren balatasını tablaya sabitliyor.

Dikkat ederseniz sarı burcun delik merkezi bir tarafa kaymış vaziyette , bu şekilde bir eksantrik hareketi meydana getirip araca fren ayarı yaparken, civata döndürülüp fren balatasının içeri dışarı hareket etmesini sağlıyor.

Civatanın somun tarafında dişli kısmın ucunda yassı bir çıkıntı var. Burası somunu sökerken anahtarla civatanın tutulmasını sağlıyor. Bu düz kısmın bir tarafının ucunda bir nokta işareti var. Bu işaretler montaj esnasında birbirine bakacak şekilde takılıyor. Bu haliyle balatalar alt kısımda birbirine en yakın pozisyonda bulunuyorlar, civata 180 derece döndürülünce bu noktalar en dış pozisyona ulaşıyor ve haliyle balatalar da en dış pozisyona ulaşmış oluyor, yani kampanaya en yakın pozisyona ulaşıyor. İşte fren ayarı bu aralıkta yaplıyor. Tabi bu söylediğim alt noktadaki ayarla ilgili.

Bir de esas ayarın yapıldığı balataların orta kısmına denk gelen eksantrik var o da aynı şekilde eksantriğin pozisyonu ile balatanın kampanaya olan yakınlığı ayarlanıyor.

Fren ayarının 2 ayrı noktadan yapılması ,balatanın dengeli olarak kampanaya sürtünmesini sağlıyor. Sadece orta kısımdaki esas yerden ayarlanması durumunda balata daima üst taraftaki ucundan sürtecek ve ömrü yarıya inecekti. Böylece daima tepe noktasından basması sağlanıyor.

PICT33.jpg


arka aks montaj 194.JPG


arka aks montaj 196.JPG


arka aks montaj 198.JPG
 



Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

ttogan' Alıntı:
Merhaba,cok detayli,aciklamali,faydali bir sekilde olan calismalarinizi ilgi ve merakla takip ediyorum.
Fotolarin gozukmemesi ile ilgili bakim ve onarim calismasi yoneticiler tarafindan yapiliyor.
Biraz uzun sure aliyor cunku milyonlarla ifade edilen sayida fotograf yeniden onariliyormus.
Yeni foto eklemede bir sorun olusmuyor.Calismalarinizda basarilar dilerim.

Bugün farkettim ,eski resimler tekrar görünmeye başlamış. Site yönetimine teşekkür ederiz.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,743
Mesajlar
1,523,018
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst