osman
Kamp III
- Mesajlar
- 555
- Tepkime Puanı
- 89
Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan
Tüm sabır dilekleri için teşekkür ederim. İnsanın motivasyona gerçekten ihtiyacı oluyor. Bazen sabır taşı çatlamıyor değil.
Geçen hafta şanzımanları yerine koymuştuk, bu hafta ara şaft ile uğraştık. Elimde Gaz69 un orjinal ara şaftını saklıyordum , bu şaft 4 delikli .Mercedesin şanzımanın 3 delikli flanşı ile bizim ara şaftı birbirine bağlamak için bir adaptör yapalım dedik ancak ara mesafe çok fazla geldi. Onun yerine ön şaftımızdan daha uzun yeni bir şaft yapmaya karar verdik. Ön şaftın dif tarafı Gaz69 flanşı , şanzıman tarafı Dana20 ye göre çatallı mafsal idi. Ön şaftın orjinal tarafını kullanıp karşıya da güncel aracların birini mafsalını kullanalım dedik ve malzemeleri alıp arakadaşım şaftçı Fikret ustaya götürdüm. Benden mercedesin 3 delikli flanşını da istedi, dört delikliye çevirmek için.
Ertesi gün flanşı sökmek için aracın yanına geldiğimde anahtar tutacak bir somun görünmüyordu. Neyse biraz gazla kirini pasını temizledim ve biraz inceleyince bu işi normal yolla yapamayacağımızı anladım. Çünkü somunun üzerinde 4 delikten başka bir şey görünmüyordu. Bu iş için özel bir anahtar yapacaktık, başka çare yok. Elime kumpası alıp ölçüleri çıkarttım ve tornacının yolunu tuttuk. Torna ve frezede güzel bir anahtar yaptılar ama biz günü yine bitirdik.
Tüm sabır dilekleri için teşekkür ederim. İnsanın motivasyona gerçekten ihtiyacı oluyor. Bazen sabır taşı çatlamıyor değil.
Geçen hafta şanzımanları yerine koymuştuk, bu hafta ara şaft ile uğraştık. Elimde Gaz69 un orjinal ara şaftını saklıyordum , bu şaft 4 delikli .Mercedesin şanzımanın 3 delikli flanşı ile bizim ara şaftı birbirine bağlamak için bir adaptör yapalım dedik ancak ara mesafe çok fazla geldi. Onun yerine ön şaftımızdan daha uzun yeni bir şaft yapmaya karar verdik. Ön şaftın dif tarafı Gaz69 flanşı , şanzıman tarafı Dana20 ye göre çatallı mafsal idi. Ön şaftın orjinal tarafını kullanıp karşıya da güncel aracların birini mafsalını kullanalım dedik ve malzemeleri alıp arakadaşım şaftçı Fikret ustaya götürdüm. Benden mercedesin 3 delikli flanşını da istedi, dört delikliye çevirmek için.
Ertesi gün flanşı sökmek için aracın yanına geldiğimde anahtar tutacak bir somun görünmüyordu. Neyse biraz gazla kirini pasını temizledim ve biraz inceleyince bu işi normal yolla yapamayacağımızı anladım. Çünkü somunun üzerinde 4 delikten başka bir şey görünmüyordu. Bu iş için özel bir anahtar yapacaktık, başka çare yok. Elime kumpası alıp ölçüleri çıkarttım ve tornacının yolunu tuttuk. Torna ve frezede güzel bir anahtar yaptılar ama biz günü yine bitirdik.