1966 model Gaz69, K.Maraş'tan

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan osman Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 272
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 220,275
Ynt: 1966 model Gaz69, K.Maraş'tan

.


HPIM2957.jpg
 

Ekli dosyalar

  • HPIM2962.jpg
    HPIM2962.jpg
    160.8 KB · Görüntüleme: 369

Etiketler
Ynt: 1966 model Gaz69, K.Maraş'tan

İyi günler
Osman bey
İlgi ile takip ediyorum,aracı toplamanızda sabır,bol para ve mutlu son dileklerimle
Saygılar
 

Ynt: 1966 model Gaz69, K.Maraş'tan

Sabrımız çok arkadaşlar ama vakit ve nakit için aynısını diyemem.
 

Ynt: 1966 model Gaz69, K.Maraş'tan

işiniz çok zor allah yardım etsin sabırsızlıkla gelişmeleri takip edeceğim. şimdiden kolay gelsin
 





Ynt: 1966 model Gaz69, K.Maraş'tan

Osman bey merhaba,
Simdiden kolay gelsin yaklaşık iki yıl önceydi zannederim,sanzuman la ilgili görüşmüştük,Projeniz tamamlandığında ortaya mükemmel bir klasik üreteceğinizden hiç suphem yok,bu biraz zahmetlide olsa gerçekten verilen emeğe değeceğine eminim.Allah kolaylıklar versin büyük keyif almanızı pes etmemenizi maddi olarakta sorun yaşamanız vede aileyle sorun cıkmadan hep birlikte keyfini sürmenizi Allah'tan dua ile isterim.

ilgiyle takip
kayseriden sevgi ve selamlar.
 

Ynt: 1966 model Gaz69, K.Maraş'tan

Kolay gelsin. İligiyle takipteyiz. ( henüz arazili bir araç sahibi olamamış biri olarak ).
 

Ynt: 1966 model Gaz69, K.Maraş'tan

Evet, nihayet elimize anahtarı aldık ve Bismillah deyip ilk anahtarı vurduk.

Motor kaputu ve ön çamurlukları söktük. Tahninimden zor olmadı, bir kutu wd40 sprey , avuç içi taşlama ve bir kesici taş sayesinde ;D.

Bu kısımdaki civatalar sürekli suyla temas ettiği için epeyce paslanmış bazıları kolayca söküldü bazıları epey sprey yedi ama bazı civatalar bayağı inatçı çıktı, bende taşlamala ile kafalarını kesmek zorunda kaldım.

HPIM2969.JPG


HPIM2970.JPG
 




Ynt: 1966 model Gaz69, K.Maraş'tan

Tüm iyi dilek ve temnniler için teşekkür ederim. Sizlerin yanımızda olduğunuzu bilmek bize şevk veriyor.

Kupayı şasiden ayırabilmek için direksiyon simidini sökmek zorundayım. Çünkü direksiyon simidi ile kutusu arasında herhangi bir mafsal civata gibi bir çey yok. Direksiyon kutusundan gelen mil sabit bir şekilde doğrudan kupaya giriyor ve üzerindeki frezeye simit monte ediliyor.


HPIM2964.JPG


HPIM2965.JPG


Steering_puller2.jpg
 

Ekli dosyalar

  • PICT35.jpg
    PICT35.jpg
    40.7 KB · Görüntüleme: 590

Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

Direksiyonu hallettikten sonra ön koltuğumuzu da söktük. Bu araç ile biz almadan önce, çoçukluğumda bizim mahallede evlere tüp servisi yapılırdı. 12 kg lık tüpler arka taraf hızla atılmaktan arka zemin ve çamurlukların üzeri yamuk yumuk idi. Babam kolay yoldan üzerine baklava dilimli saç koyup vidalamıştı. Araya da ,sıcaklık geçirmsin ve titreşim yapmasın diye izocam koymuştu. Tabi yıllar boyu bu izocam alttan üstten sızan suları emmiş ve bu rutubet, sacın daha hızlı çürümesine sebep omuş.

HPIM2971.JPG


HPIM2973.JPG


HPIM2974.JPG


HPIM2972.JPG


HPIM2977.JPG
 

Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

Kupayı şasiye bağlayan civatalardan bir tanesini anahtarla sökemedim. Hepsini de sprial ile kesmek zorunda kaldım. Bazı civatların başları altıgen değildi, bilye gibi yuvarlaktı,tutacak bir yer yoktu anahtar ile. Sadece somunları normal somun idi. Sprial ile yerinden çıkartınca , civatanın gövdesinin kare olduğunu gördüm. Normal sacın altına 3-4 mm kalınlığında 4x4 cm lik başka bir parça sabitlemişler, bu parçanın deliğini de kare kesitli açmışlar, civatanın kare gövdesi bu kare kesitli yuvaya oturuyor ve somunu sıkarken civatanın başını anahtarla tutmaya gerek kalmıyor.

Tabi bu sistem malzeme yeni iken güzel çalışıyor ama yılların verdiği pas ve aşınma sistemin laçka olmasına sebep olmuş. Somunu sökerken kareler daire oldu ve tamamını spiral ile kesmek durumunda kaldım. Şimdi yerine takarken benzer sistem mi yapsam ,yoksa normal bir somun civata mı kullansam bilemiyorum. Bu hususta önerilerinizi bekliyorum.

Neyse tüm civataları kesip çıkarttık ve şasi ile kupa nın boşanma kağıdını imzaladık. Biraz ip ve bir forklift ile kupayı, şasinin koynundan yavaşça çekip aldık ve 47 yıllık bu mutlu beraberliğe geçici bir süre için ara verdik.

HPIM2978.JPG


HPIM2980.JPG


HPIM2981.JPG
 

Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

Ustam, kolay gelsin..
Yaratacağın mucizenin daha fazla fotoğraflarını bekliyoruz.

Eline sağlık.
 

Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

Teşekkürler Numan Bey,

Dediğinizi elimden geldiğince detaylı yapmaya çalışacağım.

Aracımısın dışındaki elbiseyi çıkartınca mahrem yerleri de görünmeye başladı.

Bu bizim 75 model 240 dizel mercedes motorumuz, çok kahrımızı çekti ama hayat vefasız. Emekliliğinin vakti geldi, aracın üzerindeki son fotoğrafları, yani jubile yapacak.




HPIM2983.JPG


HPIM2986.JPG


HPIM2984.JPG


HPIM2985.JPG
 

Ekli dosyalar

  • HPIM2982.JPG
    HPIM2982.JPG
    196.5 KB · Görüntüleme: 357



Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

Yürür aksamda ilk anahtarımızı şaftaları sökerek başladık, malum tüm parçaları birbirine bağlıyor.


Söktüğümüz ön şaft.



HPIM2988.JPG
 

Ekli dosyalar

  • HPIM2987.JPG
    HPIM2987.JPG
    193.4 KB · Görüntüleme: 352

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,058
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

SON KONULAR



Geri
Üst