CAMP & CARAVAN ISTANBUL Fuar günleri yaklaşıyor. Türkiye’de karavancılığın önündeki engelleri dile getirmenin tam zamanı.
[ CNR EXPO ]
Karavana ilave koltuk konusunda CIMER’e yapılan başvuruların ve imza kampanyasının başarılı olduğunu düşünüyorum. Artık şartlar yerine getirildiğinde koltuk sayısını artırmanın mümkün olduğunu biliyoruz. Ilave koltuk için yapılacak masrafın azalması için karavan sayısının yükselmesi lazım. Bunun içinde karavancılığın önündeki engellerin kalkması lazım. Bu engelleri aşağıdaki üç nokta da toplamak mümkün.
Bu üç noktadan hangisini ön plana çıkaralım?
Bundan sonraki kampanyamızda basın ve karavan üreticilerinin de desteğini almak için çabalarımız olacak.
1. Karavana dönüştürülen 5 yaşından küçük araçlara ödenen ÖTV.
2. Karavanların her yıl TÜV’e girmesi.
3. Karavanlara uygulanan yüksek sigorta primleri.
ÖTV
Bana göre karavancılığın gelişmesine en büyük engel yüksek ÖTV. Türkiye’de ÖTV alınan araç sadece karavan değil ama, karavancılığın özel bir durumu var. Gelişen karavancılığın, devlete çok yönlü vergi sağlayacak bir ekonomik sektör olduğu ortada. Açıkcası devlet ÖTV ile vergi kaybediyor. Karavandan ÖTV istenmemesi aslında devletin çıkarına bir iş. Bizim bu yanlışlığı kanun yapıcılara anlatmamız lazım.
TÜV
TÜV muayene periyodları konusunda Avrupa Birliğinde ülkelere göre bazı değişik uygulamalar olsa da Almanya örneği genel bir fikir verebilir.
Hareket halindeki azami ağırlıkları 3.500 kiloya kadar olan Motokaravanlar ve otomobillerin TÜV süreleri aynı.
Yeni araçlarda ilk TÜV üç yıl sonra, ondan sonra her iki yılda bir.
Taksi ve ambülanslar her yıl.
Itfaiye araçları iki yılda bir TÜV’e giderler.
TÜV überziehen kann teuer werden - Bussgeld & Punkte gemäß Bußgeldkatalog
Avrupa ülkelerinde durum.
Wie europäische Länder ihre TÜV-Untersuchung regeln | Auto
TRAFIK SIGORTASI
Hususi araç olarak kullanılan karavanı, ticari olarak şahıs taşıyan taksi ve ambulanslarla karıştırmamak gerekir. Almanya’da ticari olarak kullanılan (kiraya verilen) karavanların trafik sigortaları doğru olarak yüksektir ve doğru olarak her yılda bir TÜV'e giderlerler.
Hususi araç olarak kullanılan motokaravanlarınn trafik sigortaları hakkında Almanya’da kendi araçlarımı örnek veriyorum:
Iki aracın sigortasını karşılaştırmak mümkün. Çünkü her iki araç içinde hasarsızlık ve yaşanan yer aynı.
Motokaravan Sprinter: Yıllık trafik sigortası:180 €
Opel Corsa otomobil : Yıllık trafik sigortası: 258 €
Bu yıllık sigorta ücretlerine Türkiye’ye giderken ihtiyacım olan yeşil kart da dahil.
Türkiye’de hem TÜV hem de trafik sigortasında karavancılara haksızlık yapılıyor. Çünkü karavanlar yılda en az kullanılan, en az kaza yapan, en bakımlı araçlardandır.
[ CNR EXPO ]
Karavana ilave koltuk konusunda CIMER’e yapılan başvuruların ve imza kampanyasının başarılı olduğunu düşünüyorum. Artık şartlar yerine getirildiğinde koltuk sayısını artırmanın mümkün olduğunu biliyoruz. Ilave koltuk için yapılacak masrafın azalması için karavan sayısının yükselmesi lazım. Bunun içinde karavancılığın önündeki engellerin kalkması lazım. Bu engelleri aşağıdaki üç nokta da toplamak mümkün.
Bu üç noktadan hangisini ön plana çıkaralım?
Bundan sonraki kampanyamızda basın ve karavan üreticilerinin de desteğini almak için çabalarımız olacak.
1. Karavana dönüştürülen 5 yaşından küçük araçlara ödenen ÖTV.
2. Karavanların her yıl TÜV’e girmesi.
3. Karavanlara uygulanan yüksek sigorta primleri.
ÖTV
Bana göre karavancılığın gelişmesine en büyük engel yüksek ÖTV. Türkiye’de ÖTV alınan araç sadece karavan değil ama, karavancılığın özel bir durumu var. Gelişen karavancılığın, devlete çok yönlü vergi sağlayacak bir ekonomik sektör olduğu ortada. Açıkcası devlet ÖTV ile vergi kaybediyor. Karavandan ÖTV istenmemesi aslında devletin çıkarına bir iş. Bizim bu yanlışlığı kanun yapıcılara anlatmamız lazım.
TÜV
TÜV muayene periyodları konusunda Avrupa Birliğinde ülkelere göre bazı değişik uygulamalar olsa da Almanya örneği genel bir fikir verebilir.
Hareket halindeki azami ağırlıkları 3.500 kiloya kadar olan Motokaravanlar ve otomobillerin TÜV süreleri aynı.
Yeni araçlarda ilk TÜV üç yıl sonra, ondan sonra her iki yılda bir.
Taksi ve ambülanslar her yıl.
Itfaiye araçları iki yılda bir TÜV’e giderler.
TÜV überziehen kann teuer werden - Bussgeld & Punkte gemäß Bußgeldkatalog
Avrupa ülkelerinde durum.
Wie europäische Länder ihre TÜV-Untersuchung regeln | Auto
TRAFIK SIGORTASI
Hususi araç olarak kullanılan karavanı, ticari olarak şahıs taşıyan taksi ve ambulanslarla karıştırmamak gerekir. Almanya’da ticari olarak kullanılan (kiraya verilen) karavanların trafik sigortaları doğru olarak yüksektir ve doğru olarak her yılda bir TÜV'e giderlerler.
Hususi araç olarak kullanılan motokaravanlarınn trafik sigortaları hakkında Almanya’da kendi araçlarımı örnek veriyorum:
Iki aracın sigortasını karşılaştırmak mümkün. Çünkü her iki araç içinde hasarsızlık ve yaşanan yer aynı.
Motokaravan Sprinter: Yıllık trafik sigortası:180 €
Opel Corsa otomobil : Yıllık trafik sigortası: 258 €
Bu yıllık sigorta ücretlerine Türkiye’ye giderken ihtiyacım olan yeşil kart da dahil.
Türkiye’de hem TÜV hem de trafik sigortasında karavancılara haksızlık yapılıyor. Çünkü karavanlar yılda en az kullanılan, en az kaza yapan, en bakımlı araçlardandır.