2 Kişilik Karavan Önerisi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan hausmangil Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 23
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 3,515

hausmangil

Yeni Üye
Mesajlar
4
Tepkime Puanı
1
Selamlar dostlar, yakın zamanda karavancı olup aranıza katılmayı düşünen biri olarak tecrübelerinize ihtiyacım var. Forumu hep okurdum, bugün konu açabilmek için üye oldum, hoşbuldum :smiley:

2 kişilik başlangıç seviyesi bir karavan almak istiyorum, bütçem aşırı dar değil, mümkünse 400'ü geçmesin istiyorum ama değecek bir ürün için 500bin'e kadar zorlayabilirim. Yazları bir iki sefer 7-8 günlük tatillerde, bahar ve güz aylarında da haftasonu kamplarında kullanacağım.

Tecrübeli bir sürücüyüm ama ilk defa araçla römork çekeceğim, aracım da binek sayılır, 1.0lt, 115hp, 200nm, otomatik dsg, mini-suv. Ruhsata göre 1100kg çekeri var ama ben karavanın dolu halde 750kg'ı geçmesini istemiyorum, hem mevzuat hem de güvenlik açısından, bir de malum dsg. O yüzden olabilecek en hafif ve küçük ama kaliteli ürünü arıyorum. 750kg altı 4 kişilik karavanlardaki o iki ranza bana lazım değil, keşke olmasa da daha hafif ve kısa olsa. Aşağıdaki seçeneklere baktım, sizin öneriniz ne olur acaba? Çok aradım ama küçük karavanlarla ilgili güncel bir tavsiye bulamadım.

Başkent Pixel 230 - Boyutu ve ağırlığı süper, full donanımla 600kg geliyor, her işimi görür, fiyatı da açık ara çok ucuz ama yalıtım, işçilik ve malzeme kalitesi pek hoşuma gitmedi. Şu ürün iyi yalıtım, kaliteli malzeme ve iyi işçilikle verilse direkt alırım, ihtiyacımı tam olarak bu ürün anlatıyor aslında. Gittim gördüm, kaliteye şimdilik takılmayıp alasım bile var.


Başoğlu Caretta Junior - Bunu beğendim, en pahalısı bu, daha iyi bir seçenek bulamazsam bunu alacağım sanırım.


Nacar IQ 157 - Bu da hoşuma gitti ama full donanımla 750kg limitini zorlar gibi, 4 kişilik zaten. Bir de köşeli değil yuvarlak oluşu kullanım alanını daraltmış. Yeni model çıkarmak üzerelermiş, haftasonu bir bakacağım.


Saly Carabina Mini - Keşke kapısı arkada olmasa, bir de ön kısmı oval değil de düz yapsalar daha çok alan sunarmış, yine de hoşuma gitti ama kalitesini bilmiyorum, bilenler yorum yapar mı?

Ankara'dayım ama haftasonu için İstanbul'a geçeceğim. İstanbul'da mutlaka uğra dediğiniz bir yer varsa lütfen söyleyin, çok makbule geçer.

Her tavsiyeye açığım.

Selametle...
 

Sizin ihtiyacınız olan karavan benim de gözü diktiğim kampkon mikro karavan . Google yorumlar iyi . Youtubeda videolar var . Bugün aradım iletisimleri de oldukça iyiydi . Çeşit çeşit bilgi belge video attılar WhatsApp üzerinden
 

Malesef ülkemizde "kervan yola çıkmadan düzülmüyor".

Genelde millet paraya göre (mecburî haliyle) sınırlama çizdiği için, büyük ölçüde işin gerekli gereksiz kısımları görmezden geliniyor.

Herkes bindiği dalın çok sağlam olduğundan bahseder, ancak diğer dallar hakkında en ufak bir araştırması yoktur.

Sizlere teknik olarak ve ihtiyaca göre bir sınırlama yapın ve özellikle Facebook denilen zımbırtıdan genel anlamda geri dönüt almanız. Özellikle bir kaç büyük kamp/karavan grubu var.

Burda size teknik bilgi altın değerinde verilebilinir ama marka kıyası v.b için zor, forum o anlamda hareketli değil.
 


Sizin ihtiyacınız olan karavan benim de gözü diktiğim kampkon mikro karavan . Google yorumlar iyi . Youtubeda videolar var . Bugün aradım iletisimleri de oldukça iyiydi . Çeşit çeşit bilgi belge video attılar WhatsApp üzerinden

Başkent Pixel 230'u ben de beğeniyorum. Minik, şirin hoş bir karavan.
Yücel bey siz konkamp mikro karavan için ne düşünüyorsunuz?

IMG 20230725 WA0018
 

Onun da monokok fiber olması iyiymiş. Fotoğrafları üreticinin sitesinde göremedim.

Benim karavanımı koyduğum yerde epey bir Başkent karavan vardı. Özellikle ARES modeli mesela. PİXEL 230'u sitesinden inceledim. Malesef Konkamp konusunda yeterli bilgim yok.
 



Yorumlar için çok teşekkürler. Mini karavanları araştırma konusunda biraz iş başa düştü galiba.

Kampkon Mikro da güzelmiş, monoblok olması da iyi, teşekkürler tavsiye için.

Biraz daha araştırıp karar vererek güz tatiline yetişecek şekilde sipariş vermeyi umuyorum. Karavan seçimimi yapınca bu başlığa yine bilgi girişi yaparım.
 

Yorumlar için çok teşekkürler. Mini karavanları araştırma konusunda biraz iş başa düştü galiba.

Kampkon Mikro da güzelmiş, monoblok olması da iyi, teşekkürler tavsiye için.

Biraz daha araştırıp karar vererek güz tatiline yetişecek şekilde sipariş vermeyi umuyorum. Karavan seçimimi yapınca bu başlığa yine bilgi girişi yaparım.
Allah gönlünüze göre nasip etsin inşallah.
 

Merhabalar, yaklaşık 3 hafta önce Kampkon markanın mikro modelini aldık. Daha yeni kullanmaya başladık aslinda F/P ürünü diyebilirim. Malzeme kalitesi iyi ve iç tasarım oldukça güzel. İşçilik kısmında bir takım eksiklikleri mevcut. Piyasa göre baktığımda fiyatı uygun ve kaliteli diyebilirim. Biz özellikle monoblok olduğu için tercih ettik.
 

Merhabalar, yaklaşık 3 hafta önce Kampkon markanın mikro modelini aldık. Daha yeni kullanmaya başladık aslinda F/P ürünü diyebilirim. Malzeme kalitesi iyi ve iç tasarım oldukça güzel. İşçilik kısmında bir takım eksiklikleri mevcut. Piyasa göre baktığımda fiyatı uygun ve kaliteli diyebilirim. Biz özellikle monoblok olduğu için tercih ettik.
Hayırlı olsun. Yalıtımı ve izolasyonu nasıl acaba bilginiz var mı? Taban izolasyonu yapılmış mı? Mevsim aşırı sıcak gidiyor, bu sıcaklarda deneme imkanınız olduysa güzel bir geribildirim olur bize.
 

Hayırlı olsun. Yalıtımı ve izolasyonu nasıl acaba bilginiz var mı? Taban izolasyonu yapılmış mı? Mevsim aşırı sıcak gidiyor, bu sıcaklarda deneme imkanınız olduysa güzel bir geribildirim olur bize.
Merhabalar, yaklaşık 3 hafta önce Kampkon markanın mikro modelini aldık. Daha yeni kullanmaya başladık aslinda F/P ürünü diyebilirim. Malzeme kalitesi iyi ve iç tasarım oldukça güzel. İşçilik kısmında bir takım eksiklikleri mevcut. Piyasa göre baktığımda fiyatı uygun ve kaliteli diyebilirim. Biz özellikle monoblok olduğu için tercih ettik.
Bir de koku sorunu var mı acaba? Bu karavanla ilgili içinde kimyasallardan kaynaklı geçmeyen bir koku olduğuna dair bir iki şikayet okudum dün.
 



Kullanıcılar sadece koku probleminden bahsetmiş ben de hafifliği monoblok oluşu nedeniyle ilgileniyorum . Ancak kullanıcılardan daha detaylı bilgiye ihtiyaç duyuyorum tabi . Gerçi burada yıllardır en ilkel karavanlari bile gayet rahat ve konforlu kullanan usta kampçilar var . Ben kampciliktan ziyade şoförlük konusunda tedirginim . Daha önce hiç romorklu araç deneyimim yok . Kuş kadar da bir bayanım. 10 yaşında oğlum ile güvenle seyahat etmek istiyorum. Öyle aman aman Fiziksel bir güce de sahip değilim. Dediğim gibi sıkıntım şoförlük. rampalar inişler çıkışlar dönüşler park olasi yanlis yola girme oradan cikmaya calisma virajli yollar konusunda tedirginliğim beni en hafif kompakt olana yönlendiriyor. Yoksa enim konum 5 metrelik bir karavan ister şase ve kabuk saglamligindan ziyade de birseye bakmazdım. İçi zamanla toplanırdı bile . Herkese gönlüne göre karavan dilerim . Cevap veren herkese teşekkür ederim.
 

Kullanıcılar sadece koku probleminden bahsetmiş ben de hafifliği monoblok oluşu nedeniyle ilgileniyorum . Ancak kullanıcılardan daha detaylı bilgiye ihtiyaç duyuyorum tabi . Gerçi burada yıllardır en ilkel karavanlari bile gayet rahat ve konforlu kullanan usta kampçilar var . Ben kampciliktan ziyade şoförlük konusunda tedirginim . Daha önce hiç romorklu araç deneyimim yok . Kuş kadar da bir bayanım. 10 yaşında oğlum ile güvenle seyahat etmek istiyorum. Öyle aman aman Fiziksel bir güce de sahip değilim. Dediğim gibi sıkıntım şoförlük. rampalar inişler çıkışlar dönüşler park olasi yanlis yola girme oradan cikmaya calisma virajli yollar konusunda tedirginliğim beni en hafif kompakt olana yönlendiriyor. Yoksa enim konum 5 metrelik bir karavan ister şase ve kabuk saglamligindan ziyade de birseye bakmazdım. İçi zamanla toplanırdı bile . Herkese gönlüne göre karavan dilerim . Cevap veren herkese teşekkür ederim.

Seray hanım, çekme karavanda fiziksel güç gerektirecek bir durum yok, o açıdan içiniz rahat olsun. Tabii en son park ederken ittirmek gerekirse biraz güç gerekiyor ama onu da zaten tek başınıza yapamazsınız. Her halükarda çevreden itici güç gerekli. Bir kişi de en önde durup karavana yön verir ve gerekirse el frenini çekip karavanı durdurur. 750 kg altı karavanını düz toprak zeminde çeki okundan tutup çekiştiren birini gördüğümde çok şaşırmıştım. Bizim karavan hayatta gitmez öyle.

Sürüşe gelince hep düz gidecekmişsiniz gibi düşünün. Geri geri manevra dar alanda çok zor oluyor.

Geçen sonbaharda Bandırma merkezde daracık sokaklara girdim, biraz da mover'e güvenerek önceden kontrol etmeden. Yol denize doğru bir noktada karavanı bırakın, araçla bile sıyırarak geçecek şekilde daraldı. Karavanı ayırıp mover ile araç geçişini engellemeyecek şekilde park ettim. Biraz dolanıp keşif yaptım.

O sırada yakındaki ücretsiz bir otopark biraz boşalır gibi oldu. Mover ile cm cm otoparka yanaştım ama 15 dakika sürmüştür iki adım yer. Herkes bekledi, şantiyedeki iş makinelerini izler gibi merakla izlediler nasıl gidiyor bu karavan diye. Neyse ki Pazar günüydü de kimse stres yapmadı. Yapsa da zaten yapabilecekleri bir şey yoktu, mecbur beklediler. :sweatsmile: O geceyi otoparkta geçirdik. Şaşılacak şekilde ücretli kampinglerden kat kat huzurlu ve sessiz bir gece geçirdik o kadar merkezi yerde. Ertesi sabah erkenden otopark dolmadan topukladık. Bir daha da tövbe ettim. Yolun daraldığını hissetttiğim an, anayola doğru kaçarım.

Uzun lafın kısası, gidilecek yer hakkında şüpheleriniz varsa geniş bir caddede üşenmeden karavanı ayırıp sadece araçla gidip keşif yapmak en iyisi.

Karavanla bir şekilde vites düşürüp çıkarsınız, çok dik yokuşta tabii patinaj olasılığı var. O zaten karavansız da olabiliyor önden çekişli araçlarda.

Asıl karavanla inişe dikkat etmek lazım. Bu konu atlanıyor en başta. Aşağı inerken karavanın frenleri sürekli çekili kalıyor öndeki freni ayarlayan pistondan dolayı. Yani karavanın ağırlığından dolayı körük kapanıyor.

Bunun iki tane çözümü var:
1) Uzun ve sürekli dik inişlerde ara sıra mola verip kampanaları soğutmak lazım.
2) Eğimin azaldığı yerlerde biraz gaza basarak körüğü açmak lazım. Çünkü araç karavanı çekmeden o körük açılmıyor kendi kendine. Ben Uludağ Sarıalan'dan inerken bu yöntemi kullanarak hiç durmadan sorunsuz iniyorum. Ama mesela Sakar geçidinde mola vermek gerekir. Çünkü Uludağ inişlerinde virajlardan sonra biraz düzlükler var. Sakar'da yok.

Her zaman eşime ve bisiklet süren 4 yaşında kızıma söylediğim gibi, sürüş konusundaki son tavsiyem, "Açıktan al!" ;)
 

Seray hanım, çekme karavanda fiziksel güç gerektirecek bir durum yok, o açıdan içiniz rahat olsun. Tabii en son park ederken ittirmek gerekirse biraz güç gerekiyor ama onu da zaten tek başınıza yapamazsınız. Her halükarda çevreden itici güç gerekli. Bir kişi de en önde durup karavana yön verir ve gerekirse el frenini çekip karavanı durdurur. 750 kg altı karavanını düz toprak zeminde çeki okundan tutup çekiştiren birini gördüğümde çok şaşırmıştım. Bizim karavan hayatta gitmez öyle.

Sürüşe gelince hep düz gidecekmişsiniz gibi düşünün. Geri geri manevra dar alanda çok zor oluyor.

Geçen sonbaharda Bandırma merkezde daracık sokaklara girdim, biraz da mover'e güvenerek önceden kontrol etmeden. Yol denize doğru bir noktada karavanı bırakın, araçla bile sıyırarak geçecek şekilde daraldı. Karavanı ayırıp mover ile araç geçişini engellemeyecek şekilde park ettim. Biraz dolanıp keşif yaptım.

O sırada yakındaki ücretsiz bir otopark biraz boşalır gibi oldu. Mover ile cm cm otoparka yanaştım ama 15 dakika sürmüştür iki adım yer. Herkes bekledi, şantiyedeki iş makinelerini izler gibi merakla izlediler nasıl gidiyor bu karavan diye. Neyse ki Pazar günüydü de kimse stres yapmadı. Yapsa da zaten yapabilecekleri bir şey yoktu, mecbur beklediler. :sweatsmile: O geceyi otoparkta geçirdik. Şaşılacak şekilde ücretli kampinglerden kat kat huzurlu ve sessiz bir gece geçirdik o kadar merkezi yerde. Ertesi sabah erkenden otopark dolmadan topukladık. Bir daha da tövbe ettim. Yolun daraldığını hissetttiğim an, anayola doğru kaçarım.

Uzun lafın kısası, gidilecek yer hakkında şüpheleriniz varsa geniş bir caddede üşenmeden karavanı ayırıp sadece araçla gidip keşif yapmak en iyisi.

Karavanla bir şekilde vites düşürüp çıkarsınız, çok dik yokuşta tabii patinaj olasılığı var. O zaten karavansız da olabiliyor önden çekişli araçlarda.

Asıl karavanla inişe dikkat etmek lazım. Bu konu atlanıyor en başta. Aşağı inerken karavanın frenleri sürekli çekili kalıyor öndeki freni ayarlayan pistondan dolayı. Yani karavanın ağırlığından dolayı körük kapanıyor.

Bunun iki tane çözümü var:
1) Uzun ve sürekli dik inişlerde ara sıra mola verip kampanaları soğutmak lazım.
2) Eğimin azaldığı yerlerde biraz gaza basarak körüğü açmak lazım. Çünkü araç karavanı çekmeden o körük açılmıyor kendi kendine. Ben Uludağ Sarıalan'dan inerken bu yöntemi kullanarak hiç durmadan sorunsuz iniyorum. Ama mesela Sakar geçidinde mola vermek gerekir. Çünkü Uludağ inişlerinde virajlardan sonra biraz düzlükler var. Sakar'da yok.

Her zaman eşime ve bisiklet süren 4 yaşında kızıma söylediğim gibi, sürüş konusundaki son tavsiyem, "Açıktan al!" ;)
Verdiğiniz bilgiler çok değerli çok teşekkür ederim. Cesaretlendirici de oldu açıkçası. Otoparka karavan çektiğiniz sahne gözümde canlandı gulumsetti de :smiley:)) çok teşekkür ederim inşallah ben de deneyim kazanmış bir kampci olup çocuğuma da asilayacagim . Kim bilir belki ilerde aracı kullanmak karavan park etmek ona kamp yapma kısmı da bana düşer 🤲
 

Verdiğiniz bilgiler çok değerli çok teşekkür ederim. Cesaretlendirici de oldu açıkçası. Otoparka karavan çektiğiniz sahne gözümde canlandı gulumsetti de :smiley:)) çok teşekkür ederim inşallah ben de deneyim kazanmış bir kampci olup çocuğuma da asilayacagim . Kim bilir belki ilerde aracı kullanmak karavan park etmek ona kamp yapma kısmı da bana düşer 🤲

@Seray33 hanım, çekme karavan tercih etmenizin özel bir sebebi var mı? Eğer sadece oğlunuzla seyahat edecekseniz mikro camper sanki daha uygun olabilir gibi. Üstelik bunların ruhsatını karavana çevirmeden ve şehir içinde de çok rahat kullanabilirsiniz gündelik. 5 yaşını geçmişse karavana da çevirebilirsiniz ötv'siz.

Bunu söylememin bir sebebi de alacağınız yerli karavanların içi boş olacak. Yani kasetli wc, ısıtıcı, akü, güneş enerjisi sistemi ve hatta buzdolabı bile fiyata dahil değildir muhtemelen. Yerli karavanların elektrik tesisatları ve gaz tesisatları da pek güven vermiyor. Geçen haftalarda sözde iyi bir yerli karavanı inceledim. Elektrik tesisatı içler acısıydı. Neyse ki gaz için bakır boru kullanmışlardı. Karavanın içinde de portatif wc verecekler.

Siz portatif wc'yi, çekyatı ve portatif ocağı aşağıdaki gibi panelvanların içine koysanız çok daha rahat ve güvenli hareket edersiniz ve tatilden keyif alırsınız.

Çekme karavan, fiziksel olarak zorlamaz belki ama psikolojik olarak zorlayıcı olabilir. Hem sürekli aşırı dikkatli sürmeniz hem de hep planlı hareket etmek gerekir. Plansız hareket edince benim Bandırma'daki duruma düşmek işten bile değil.

>>> Mesela, Ford Transit Custom yüksek tavan kısa şasi (4.90 metre) çok hoşuma giden bir model. 2+1 kişilik. LİNK


1690551515553


>>> Fiat Doblo'nun yüksek tavanlı modelleri var. Normal tavanlıları bile camper yapanlar var. Oğlunuz 10 yaşında olduğu için ön koltukta oturabiliyordur artık sanırım, her ne kadar kanunen bu sınır 12 olsa da.
LİNK

Aşağıdaki başlığı gördünüz mü?
 

.
Önce karavancılıktaki olası gereksinimlerinize odaklanırsanız karavan seçiminiz daha sağlıklı olurdu Seray hanım. Yani karavandan başlamayın ! İdeal karavan, asgari müşterekleri olsa da kişiye göre değişken bir kavram.
Tabii tecrübeniz yoksa gereksinimlerinizin nicelikli tesbiti de pek sıhhatli olmayabilir.


Dışarıdan bakılınca yukarıdaki öneri veya benzerleri size uygun gibi duruyor.
 
Son düzenleme:



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,460
Mesajlar
1,518,196
Kayıtlı Üye Sayımız
172,115
Kaydolan Son Üyemiz
SoundofSilence

SON KONULAR



Geri
Üst